Tuning motor CX

Modificari interior, exterior, motor, transmisie, suspoensie etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
Ford_V6
pasionat
Mesaje: 469
Membru din: Dum 26-Dec-2004 13:49
Localitate: Ploiesti/Bucuresti

Tuning motor CX

Mesajde Ford_V6 » Mar 23-Aug-2005 19:52

Ma gandeam sa urmez si la Cx reteta pe care am aplicat-o la Opel.

Chiulasa planata 1.5 mm , supape demascate
Axa cu came dbilas dynamic 310 grade
Arcuri supape intarite
Piggy Back pe debitmetru.

Cu astea motoru de la Opel de 2.2 dela 120 de cai sa-a ridicat la 180.

Cat o iesi din GTi u de citro . . . .200 ???

problema cu axa cu came este ca nici un tuner nu o produce deci nu am decat posibilitatea unui regrind la dbilas in germania.

Modificarea axei cu came, a chiulasei si arcurile de supape se ridica cam la 400 de euro cu totu . . .manopera o fac eu deci nu costa nimic . . . oare se merita ????

Avatar utilizator
Dan Popa
pasionat
Mesaje: 515
Membru din: Joi 28-Apr-2005 22:01
Localitate: Bucuresti

tuning motor cx

Mesajde Dan Popa » Mar 23-Aug-2005 20:50

Daca ii stii pe cei din Germania de ce nu le pui lor o intrebare, poate iti raspund ei. Sunt curios, la tuningul respectiv cat s-a modificat consumul?

Avatar utilizator
Ford_V6
pasionat
Mesaje: 469
Membru din: Dum 26-Dec-2004 13:49
Localitate: Ploiesti/Bucuresti

Mesajde Ford_V6 » Mar 23-Aug-2005 21:31

pai hai sa vb despre opel . . .consuma inainte de tuning cu motorul de 2.2 injectie L-jetronic cam 7 % afara si 10 % in oras cu cutie in 4 trepte si grup 4.22 . . .rotile sunt pe 15 195/50/15

dupa tuning consuma cam 8-9 % afara la mers linistit si 13 in oras cu piggy back pe lean mode. in forje pana la 7.500 rpm cu piggy back pe rich consuma cam 20-25 depinde si de benzina . . .oricum masina rupe cam tot ce misca . . .din pacate nu i-mi face fata ambreiaju si a trebuit sa-l desfac ca sa il modific. cand o sa fie gata o sa vin cu ea la o intalnire sa vedeti ce poate baba din 1967.

o sa vb in germania sa vad exact ce se poate face la axa ce cx. eu sunt unic importator in romania dbilas dynamic asa ca am o relatie destul de buna cu ei si pot face custom regrinduri si tot felul de alte modificari.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mie 24-Aug-2005 08:28

Era un englez care modifica harta de injectie adaugand niste montaje aditionale.Cei care au montat asa ceva spun ca au aproape 200cp.Mai este unul care zice ca are un tuning facut si a ajuns la aproape 400cp :shock:

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 24-Aug-2005 08:34

stupid question: ce inseamna piggy back si lean mode :?:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mie 24-Aug-2005 09:22

MARIAN scrie:Era un englez care modifica harta de injectie adaugand niste montaje aditionale.Cei care au montat asa ceva spun ca au aproape 200cp.Mai este unul care zice ca are un tuning facut si a ajuns la aproape 400cp :shock:


Modificarea se numea Maikonics, s-a facut doar la CX25 Turbo (FordV6 are 2400). Exista doua versiuni, prima consta doar in modificarea tararii arcului de la waste-gate marind astfel presiunea de la turbo. Cea de-a doua foloseste un montaj care pacaleste ECU si modifica avansul. Din pacate respectivul a renuntat la modificarea CX-urilor precum si la orice suport tehnic, am auzit ca ajunsese sa fie sculat noaptea de posesorii de CX-uri modificate.
Problema este ca montajul aditional este turnat in rasina si nu stie nimeni ce contine.
Alta problema pentru cei care doresc sa modifice harta de injectie a CX-ului, este ca aceasta este scrisa in memoria ROM a microprocesorului, memorie care nu poate fi modificata si care este inclusa in microprocesor.
Acesta este dintr-o familie de procesoare Motorola pentru care nimeni nu mai are asamblor pentru a putea rescrie softul.
Se pare ca solutia ar fi MegaSquirt, un sistem de injectie full programabil si care se vinde sub forma de kit putand fi asamblat de cumparator. Deocamdata nu l-a implementat nimeni la CX.

Cel cu 400CP este Neil din Anglia, username-ul lui pe CX-L este CGAT la fel ca si numarul masinii.
Este vorba despre un CX Gti Turbo 2 vopsit cu vopsea perlescenta (care isi schimba culoarea in functie de unghiul de privire).
Are modificari mari la motor - radiator de ulei, 8 injectoare, modificari la turbo, ECU schimbat, ambreiaj special, volanta usurata, axa cu came, etc.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mie 24-Aug-2005 09:47

eugenro2001 scrie:Modificarea se numea Maikonics, s-a facut doar la CX25 Turbo (FordV6 are 2400). Exista doua versiuni, prima consta doar in modificarea tararii arcului de la waste-gate marind astfel presiunea de la turbo. Cea de-a doua foloseste un montaj care pacaleste ECU si modifica avansul.

Eu am un mesaj mai vechi al lui CGAT si spune ca modificarile aduse de Maikoniks(ai dreptate la el ma refeream) sunt atat la suflant(marirea pres pana la 1bar) cat si adaugarile ECU.Asta in prima faza ca pe urma a facut monstrul ala.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 24-Aug-2005 10:49

harti modificate pentru orice fel de injectii se fac si in RO. la mastertuner.ro puteti afla cam tot. avantajul aici ar fi ca se face si reglajul tuturor parametrilor motorului pe role cu frine cu curenti turbionari. am mai scris despre asta pe aici
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
Ford_V6
pasionat
Mesaje: 469
Membru din: Dum 26-Dec-2004 13:49
Localitate: Ploiesti/Bucuresti

Mesajde Ford_V6 » Joi 25-Aug-2005 06:37

Injectia de pe CX 2400 GTi este L Jetronic . . .este un sistem de injectie neprogramabil independent de aprindere . . . .nu sepoate recalibra ECU decat prin schimbarea unor rezistente in interiorul sau.

eu am la opel acest dispozitiv piggy back care se monteaza la debitmetru si pacaleste ECU sa dea mai multa benzina in rich mode si mai putina in lean mode.

e normal la un motor turbo sa apara cresteri f. mari prin marirea presiunii in turbo . . . la aspirat caii vin mai greu

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 25-Aug-2005 08:59

la mastertuner se inlocuieste calculatorul de injectie cu un altul in care se rescriu noile harti de injectie determinate pentru diferite plaje de turatii sau diferite sarcini. dupa inlocuire, toti parametrii pot fi setati si resetati la nesfirsit din butoane. de asta spuneam ca e o modificare ce se poate face la orice tip de masina care are un calculator de injectie, motorina sau benzina
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 25-Aug-2005 14:40

"eu am la opel acest dispozitiv piggy back care se monteaza la debitmetru si pacaleste ECU sa dea mai multa benzina in rich mode si mai putina in lean mode"
ford_v6: poti fi mai explicit pentru profani?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
Ford_V6
pasionat
Mesaje: 469
Membru din: Dum 26-Dec-2004 13:49
Localitate: Ploiesti/Bucuresti

Mesajde Ford_V6 » Vin 26-Aug-2005 13:39

legat de mastertuner . . . . khan probabil ca ai dreptate dar oricum nu am de gand sa apelez la ei. . . .

acum legat de piggy back . . . se pleaca de la premisa ca sistemul de injectie dozeaza catitatea de benzina conform cu informatiile trimise de debitmetru. acesta trimite un semnal electric variabil catre ecu prin modificarea unei rezistente (acel semicerc de carbon cu o lamela culisanta). modificand semnalul electric practic pacalim ecu sa dea mai multa sau mai putin benzina in functie de nevoie.

de obicei la injectiile neprogramabile o mare importanta o are si limitarea avansului centrifugal maxim. de aici se pot pierde sau castiga pana la 10 cai.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 26-Aug-2005 15:27

e alegerea ta. dar chiar stiu sa faca treaba, sint masini care merg la curse si care sint "reglate" la ei. daca alea merg...
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 26-Aug-2005 15:28

nu reusesc sa ii inteleg pe unii sceptici sau pe cei care spun "nu-mi place" inainte sa guste
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
Ford_V6
pasionat
Mesaje: 469
Membru din: Dum 26-Dec-2004 13:49
Localitate: Ploiesti/Bucuresti

Mesajde Ford_V6 » Dum 28-Aug-2005 09:49

nu ma intelege gresit . . .nu am nimic cu oamenii, nu neg ca ar fii profesionisti dar . . .daca as da bani sa-mi faca ei un alta care ar mai fii farmecul . . .as fii unul din acei multi copii de bani gata care s-au trezit raceri peste noapte. Eu am facut Opelul cu mana mea si chiar sunt multumit de ce a iesit . . .acum lucrez la CX . . .vreau sa invat sa le fac eu usor usor . . . Plus de asta am vb cu cineva de la mastertuner acum o vreme la baneasa la curse si l-am intrebat daca poa sa-mi regleze aprinderea si sa-mi modifice jiglerele de la carburatoarele care le aveam atunci pe masina 2 x weber 40DCOE pentru ca mergea pe amestec prea sarac . . . s-a uitat stramb la mine . . .


Înapoi la “Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 15 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187758
    Total subiecte 18619
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos