Pagina 1 din 1

Cutie viteze c5 - tuning

Scris: Mie 10-Mar-2010 21:59
de mbc
Stie cineva daca exista sau se pot comanda cutii de viteze pentru c5 1 sau facelift care sa inlocuiasca cutia stock? Scopul ar fi cresterea puterii motorului 2.0 hdi prin schimbarea turbinei, adaugarea unui intercooler mare, etc si puterea ar ajunge undeva la 200 cp. Ambreiaj banuiesc ca e mai usor de gasit, dar cutia de viteza stock am inteles ca nu rezista la o diferenta asa mare de putere. Eu m-am gandit pentru motorul de 2.0 hdi. Cutia poate fi manuala standard sau secventiala, 5-7 rapoarte.
Merci.

Scris: Mie 10-Mar-2010 22:31
de mihaistan
cutia zic eu ca rezista , cauta un LSD quaife , este scump dar face toti banii ... tot ce crapa este diferentialul :wink:
ca idee , eu am mers cu o cutie facuta din bucati 2 ani ... cuplul a fost dublat si un pic fata de stock :wink: am gasit doar un dinte de la diferential ciupit ! deci nu`ti face griji ... lsd rullz !

Scris: Mie 10-Mar-2010 22:35
de mbc
http://www.quaifelsd.com/applications.aspx
se pare ca pentru c5 nu prea exista.

Scris: Mie 10-Mar-2010 22:38
de mihaistan
se fac adaptari , daca ai cutie tip MA sau BE3 , insa cel mai important ... este sa cauti un lsd care sa tina peste cuplul pe care il ai cu cel putin 20% :) just to be safe .... asta este o mare problema cu citroen ! nu se gasesc piese 90% dintre ele trebuiesc facute custom :)
Ambreiaj clar trebuie upgrade ... nu o sa tina cuplul ... zic eu , vezi ce gasesti ... daca nu tot ceva custom , eu deja mi`am gasit cateva solutii ... ca am probleme cu ambreiajul :D

Scris: Mie 10-Mar-2010 22:47
de mbc
faza ii ca daca nu gasesc toate necesare pentru a duce c5-ul la 200 cp cu o fiabilitate buna, renunt la acest model si ma orientez spre altul. Nu vreau ca dupa ce iau masina sa imi dau seama ca nu prea pot face mare lucru pentru a avea o performanta mai buna. Crezi ca la tine la service se pot face toate legate de cutie? ma refer la modificarea cutiei. Modificarea legata de motor, turbo, intercooler am gasit unde se face. (poate oferiti si voi servicii de genul in viitor :) )

Scris: Mie 10-Mar-2010 22:55
de mbc
cu schimbarea diferentialului imi vine inca un beneficiu in minte: pe zapada chiar daca pierde aderenta o roata, cealalta va trage. Sper ca nu gresesc aici.

Scris: Mie 10-Mar-2010 22:57
de mihaistan
Tot ce facem la mine la masina se numeste experient :) in curand sper sa reusesc sa reprezint atelierul si la curse legale :)
Suntem in stadiul de dezvoltare in aceasta bransa : portare chiuloase , modificare turbo ,cutii etc. avem cateva proiecte in curs , insa vrem sa terminam si sa venim cu rezultate palpabile, nu sa vorbim vorbe :D
Motorul 2.0 hdi are posibilitati destul de mari , insa depinde ce vrei sa faci cu masina , 200 de cai putere nu este chiar asa foarte mult , mecanica se face , insa atentie mare cine face softul ! acela este cel mai important pe langa turbo si intercooler , dupa vei ajunge la limita unde nu vei avea destula motorina :) si tot asa ...
Si de fapt , cel mai important cand te apuci de asa ceva , trebuie sa verifici starea motorului , nu te poti apuca de un motor la 120 000 km .... sa`l turbezi ... pentru ca rezultatul final va fi dezastruos :cry:
Succes la modificari , este ceva de investit dar sunt sigur ca rezultatul va fi unic :wink: cu putina munca

Scris: Mie 10-Mar-2010 23:00
de mbc
120 000km nu mi se pare asa mult. cati km zici ca ar trebui sa aiba motorul?

Scris: Mie 10-Mar-2010 23:07
de mihaistan
cam 50-60 ii ajunge .... gandeste`te ca totusi nu sunt masini precum bx/xm unde sunt toate strong ...
de recomandat este sa verifici starea motorului inainte sa bagi banii in el... altfel crapa repede :) softul va fi marea problema ... te`ai gandit la cine il faci? sau mai bine zis... cine iti poate oferi ce trebuie la ce vrei sa faci ?
Ca fapt divers hdi`u de 136 de cai(2.0) + soft ajunge undeva la 170 de cai :wink: eu zic ca .... o admisie /evacuare + intercooler grande ... urci la 190 de cai fiabil ... fara probleme totul este sa aiba cine sa o faca , dar aici vb de 2.0 de generatie mai noua nu cel de 110 cai , unde turbina este cat pumnu :shock:

Scris: Mie 10-Mar-2010 23:44
de mbc
http://www.tuned.ro/1259/kituri-turbo-p ... 90100.html

am vorbit cu cineva de aici, ei imi asigura piesele, montajul si softarea. Desi nu apare pe site, pot face si motoarele de 2.0 hdi 136 cp tot asa peste 200 cp, zicea cam 220-240 cp. Oricum, m-a avertizat ca daca cresc mult cuplul, risc sa rup cutia. asa s-a exprimat el. Acum am inteles ca este vorba de diferential de fapt. Eu sincer iau in calcul si varianta de 2.2 hdi 170 si ceva de cai biturbo si sa il las stock, dar este cam 10 000 2nd stock. Probabil ca, totusi, tot cam la atata as ajunge si cu un c5 2.0 hdi care il iau cu 6000 plus 500 taxa de inmatriculare + 2000 eur piesele de tuning + 400 montajul + ceva ambreiajul + 1000 sau mai mult diferentialul. Plus ca la c5 2.2 170 cp banuiesc ca a fost testat si proiectat de la bun inceput pentru puterea mai mare, deci si ambreiajul este mai ok banuiesc si cutia. La motorul acesta iarasi am vazut ca cuplul maxim este la 1500 rpm, ceea ce pentru o balena ca c5 e de bine.

Scris: Joi 11-Mar-2010 00:49
de dj01fad
dar.... totusi... nu inteleg ceva.... o sa treci de la o masina de 95 de cai la o masina de 136 de cai.... si vrei sa o duci la 200; eu zic ca si cei 136 vor fi suficienti pt un c5; sfatul meu sincer este sa iei un c5 si sa il lasi asa daca vrei sa ai o masina sigura, si daca chiar vrei damblale, apuca-te si smechereste bx-ul; chiar ai ce sa ii faci, si... parca satisfactia e mai mare cand il arzi pe unu cu bx-ul :lol: dar... asta este doar parerea mea; si eu am avut destule motoare care le puteam pune pe xm, inclusiv v6-le ala smecher, dar... tot xm ramanea, foarte greu si... mai mult spre limuzina decat spre sport;

Scris: Joi 11-Mar-2010 08:51
de mbc
in primul rand, bx-ul are 90 de cai, nu 95 :)
c5-ul este mai mic decat xm, cel putin teoretic.
La 2.0 hdi 136 cp suta vine in 9.8 secunde parca, ceea ce nu este nustiuce. Am condus subaru forester 2.0 benzina care facea suta in 9.6 si tot nu era nustiuce. Singurul care a inceput sa imi placa la accelerare a fost impreza diesel care face suta in 8.6 secunde (varianta care am testat-o). Nu am de gand sa imi iau c5, pe care oricum trebuie sa fac un efort financiar sa mi-l iau iar dupa aceea sa nu imi convina puterea.

Stii, ceea ce zici tu s-a intamplat cand toata lumea trecea de la dacia 1310 la logan. Tuturor li se parea ca este extraordinar. Problema este ca eu am condus mai mult sau mai putin si alte masini actuale si cerintele sunt un pic mai mari decat "sa mearga mai bine decat bx-ul". Daca nu reusesc sa imi iau ceva sa ma satisfaca pe deplin, mai bine raman la bx inca cativa ani.

Scris: Sâm 13-Mar-2010 23:05
de khan
cutia automata 6 trepte de 2.0 HDI tine la un cuplu mai mare cu siguranta, asa cum reiese si din datele motorului DW10CTED4 Euro 5 - 2.0 l HDi FAP 120 kW (163 ch) – 340 Nm. intrebarea e unde o gasesti?

Scris: Dum 14-Mar-2010 08:48
de mbc
da, este o varianta. performantele masinii erau aceleasi pe site-ul citroen si cu cutia manuala 6 trepte si cu cutia automata 6 trepte. Cred ca singura varianta ar fi sa se buseasca cineva rau de tot intr-o masina de asta si atunci s-ar putea lua cutia de viteze daca nu a avut de suferit, alta varianta nu prea vad.

Scris: Dum 14-Mar-2010 11:45
de viorelovidiu
am vazut in autovit un C5 2,2 hdi biturbo 180cai full option cu navigatie. 7700 euro fara inmatriculare. :lol:

m-am tot invartit pe langa ea...