Pagina 1 din 2
Nitrous Oxide vroooooom
Scris: Joi 27-Iul-2006 15:00
de bezz
Am vazut cateva secvente dintr-un documentar 5th gear cu un golf la care s-a montat o instalatie cu NO, nu neaparat pentru fitze, ci, de exemplu, pentru ajutor in depasiri.Concluzia: distanta pentru depasire s-a redus considerabil, manevra nu a parut ceva spectaculos etc (golful avea 1,9 diesel, nu stiu daca tdi sau sdi).La final au facut o cursa intre golf si o honda nsx V10, pe primii 100 de m golful a mers bot in bot cu monstrul, apoi honda s-a desprins clar in invingatoare.
DECI, stiti mai multe despre aceste instalatii? Ca suna interesant...
Eu am gasit o firma care vinde NX (stiu ca alt mare producator este NOS), se pare ca este o corolla cu NO pe ea.
1. este legala o astfel de instalatie in romania?
2. cat costa?
3. detalii instalare (necesita spatiu, modificari majore etc)?
4. avantaje/dezavantaje;
5. pareri, bla bla
6. mai vrea cineva?
ps paco ai mila de threadul asta te rog
MULTUMESC
Scris: Joi 27-Iul-2006 15:07
de nicum
1.- e legala doar daca e omologata. Intrebare de 1000 de puncte: ghici citi $$$ costa omologarea?
2.- $$$, apoi alti $$$ montajul. Chestiile de genul asta se vind sub forma de kit
3.- spatiu prea mare nu necesita. In mod normal ar trebui modificate o gramada ca masina sa suporte temperaturile si presiunile care se dezvolta: pistoane, supape, evacuari, arbori, etc. In mod practic s eschimba prea putin, dar si timpii in care se injecteaza oxigen in motor sint de ordinul secundelor.
4.- avantaj: reprize mai bune, etc. Dezavantaj:uzura accelerata
5.- nu prea ai ce sa faci in RO cu asa ceva...
6.- nu cred ca as vrea asa ceva la BX-ul meu, dar m-as multumi cu un kit de carburatoare de performanta

Scris: Joi 27-Iul-2006 15:21
de bezz
dupa putina gandire

dupa asa un tuning as schimba baremi discurile de frana si placutzele...
reprizele pot fi de max 15 s, de obicei castigul de putere ar fi ~ 35%, la valori peste se discuta de modificari la motor...
problema mare ar fi detonatiile si uzura...pot fi provocate si de un combustibil prost, si d-asta slava domnului avem destul!
Scris: Joi 27-Iul-2006 15:34
de kata
@bezz, clipul ala e de cand lumea, daca vrei instalatie cu NO nu mai era cazu sa faci referire la el si sa mai umpli juma de pagina degeaba.
cu discurile si placutele m ai spart. pai ia vezi poti schimba discurile de frana (cu unele mai mari bineintles) fara sa schimbi etrierii? pompa de frana ce crezi o sa fie fericita?
astea nu prea sint probleme de pus. in alea 15s nu mai franezi tata.

Scris: Joi 27-Iul-2006 16:59
de nicum
bezz in 15s sigur ai topit pistoanele la o masina care nu e facuta pt asa ceva...
Scris: Joi 27-Iul-2006 17:01
de Matrixu
Cine zice ca isi pune NOS pentru depasiri sa cante la alta masa....!!!!
Sunt cateva masini si pe la noi, si ia ghiceste cand si unde folosesc puterea suplimentara data de NOS?

.
Stii faimoasa cursa din fata de la casa poporului Subaru vs Lambo? Pai pe langa nspe mii de modificari care le are subaru ala, Nosul a contribuit mult la performanta.
Parerea mea este ca merita doar daca te duci la curse, altfel e cam useless..
Scris: Joi 27-Iul-2006 17:01
de DMX
nu`i nevoie sa distrugi pistoanele ... te faci tu praf datorita strazilor noastre inaintea pistoanelor ...
Scris: Joi 27-Iul-2006 17:05
de bezz
pai n-o sa merg la curse cu un diesel de 90 cp
da aveti si voi niste reactzii ca ma minunez.
@kata: eu azi am vazut clipul cu un golf 4 cu instalatie NO pe el, masina nu era de racing, era o masina STOCK, d-aia am si deschis acest subiect, pentru ca din prisma celor de la 5th gear e o chestie foarte easy&casual sa-ti pui NO pe masina de fabrica (nu au zis nimic de modificat motorul).
Si au justificat utilitatea cu demonstratia de depasire...
Scris: Vin 28-Iul-2006 00:39
de dj01fad
din ce am scobit si eu pe net am priceput ca nu e taman complicat sa pui N2O pe masina, si se pare ca daca respecti anumite specificatii si nu ii dai prea mult tine pe aproape orice motor stock. instalatia se bazeaza pe injectarea in admisie a oxigenului aproape pur, fata de aerul obisnuit plin de impuritati, si deci arderea se produce mult mai bine; acum, inclin sa cred ca montarea unei astfel de instalatii este mult mai benefica si chiar mult mai simpla decit adaptarea unui sistem turbo care ridica ditamai complicatura, dar, ramine totusi o mare problema.... butelia tine doar citeva fssss'uri iar dupa aia trebuie reincarcata, pe cind turbo merge si ... tot merge. consider ca daca ai deja motor supraalimentat, instalatia de N2O nu prea isi are rostul, decit in cazul dieselurilor. gasisem la un moment dat o astfel de instalatie pe ebay (cica noua), la numai 350 lire, ceea ce nu cred ca e prea mult.
Scris: Vin 28-Iul-2006 01:38
de tartorul
Un kit NOS este intre 1000 - 3000$ (depinde de ce performante vrei sa scoti). Montajul costa putin comparativ cu pretul kit-ului. Nu se fac modificari la motor daca ai de gand sa il folosesti doar cateva secunde. Daca nu abuzezi de el nu iti distrugi motorul, doar ca ii scurtezi per total durata de viata.
Problema e ca in momentul in care ai dat drumul la N2O masina are alt comportament dinamic, din ce am vazut este activat doar pt demaraj bun si pe linie dreapta.
Scris: Vin 28-Iul-2006 07:57
de nicum
@dj01fad: in cazul NOS se baga in admisie oxigen. In cazul motorului stock aspirat natural in admisie intra aprox 70% azot, care este un gaz inert si doar aprox 20% oxigen.
Scris: Vin 28-Iul-2006 08:42
de adytzu
Scris: Vin 28-Iul-2006 08:57
de Arise
Pentru cine e interesat de NX baietii astia se pare ca te ajuta...
http://www.mastertuner.ro/Si se pare ca stiu ce fac cand vine vorba de NX.
Parerea unui om care si-au pus NX:
http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=18756Sunt poze clare ca sa va faceti o idee care sunt castigurile, cam ce implica instalatia si cat de mare este butelia aia...
Pretul la butelie... cat si poze suplimentare cu instalatii NX gasiti aici:
http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=4722
Scris: Vin 28-Iul-2006 10:24
de nicum
Eu zic sa va calmati. La 1200 de euroi, cred ca deja se poate vorbi de modificari mai mari in motor si permanente: schimbat axa cu came, etc. Astea prezinta avantajul ca sint permanente. Nu am gasit pe nicaieri cit costa incarcarea buteliei de NOS si cite secunde tine. Trebuie luat in calcul si asta.
Asa cum zice un baiat pe forumul respectiv o solutie mai la indemina e amestecul benzinei cu kerosen in proportia 1l de kerosen la 9l de benzina.
Scris: Vin 28-Iul-2006 11:04
de Arise
Pret...
Pai scrie la ultima pagina (a 5-a)
30 lei litrul
... o butelie are sa zicem 5L deci 150 Lei sa incarci o butelie.
incarcarea de 5kg cu jeturi de 35 de cp tine 40-60 de accelerari
o repriza dureaza maxim 15 secunde