Pagina 1 din 1

HID

Scris: Mar 03-Apr-2007 16:07
de eugenro2001
Se poate pune HID pe masini cu faruri normale, adica cu geam cu striatii?
Adica, se poate pune, dar ce eficienta au?
Ce probleme pot aparea datorita striatiilor geamului?

Am auzit ca aceste becuri nu ajung la intensitatea luminoasa maxima imediat, deci nu se poate da "flash" cu becuri HID.

Ma refer aici la adevaratele becuri HID nu becuri cu filament si cu xenon.

Scris: Mie 04-Apr-2007 10:18
de khan
pai la farurile generatia noastra (geamuri striate) lumina e focalizata datorita striatiior, la farurile mai noi, geamurile sint clare, aici forma (si striatiile acolo unde sint) oglinzii preluind rolul striatiilor din sticla. deci ar trebui sa fie cam acelasi lucru, doar cantitatea de lumina creste

Scris: Mie 04-Apr-2007 10:29
de cbx
geamurile se pot inlocui cu unele din plexic

Scris: Mie 04-Apr-2007 12:42
de Hadrian
Am vazut recent o emisiune pe Dicovery Channel unde o masina cu faruri "cu striatii" a primit un astfel de sistem HID fara a necesita schimbarea geamului-far

Scris: Mie 04-Apr-2007 12:55
de eugenro2001
Am vazut si eu emisiunea, de aia am si intrebat. Dar eu stiam ca nu e legal sa pui HID fara sa ai sistem de spalare a farurilor si sistem de corectare automata a asietei, adica daca masina da in groapa sau trece peste o denivelare sistemul misca farurile astfel incat sa pastreze unghiul fata de sosea.

Scris: Mie 04-Apr-2007 13:10
de SAMmy
De legislatie nu stiu ce sa zic, dar am vazut masini echipate standard cu iluminare HID, fara control al nivelului,
deci concluzionez ca nu e obligatoriu...

Insa ce pot spune sigur e ca lampile HID produc o lumina foarte difuza daca nu se monteaza acea lentila de focalizare...
Acest 'glare' cum ii spun englezii este foarte deranjant pentru ceilalti participanti la trafic
si diminueaza foarte mult eficienta lampilor HID din perspectiva utilizatorului...

Scris: Mie 04-Apr-2007 13:17
de nicum
Si crezi ca sistemul ala merge in timp real? Nu prea cred... Intr-adevar e capabil sa se prinda ca masina e incarcata mai mult in spate si drept urmare va misca farurile un pic mai jos ca sa faca corectie, dar ca urmareste oscilatiile masinii, cam greu. O sa intreb si eu...

Scris: Mie 04-Apr-2007 13:31
de eugenro2001
SAMmy scrie:De legislatie nu stiu ce sa zic, dar am vazut masini echipate standard cu iluminare HID, fara control al nivelului,
deci concluzionez ca nu e obligatoriu...

Insa ce pot spune sigur e ca lampile HID produc o lumina foarte difuza daca nu se monteaza acea lentila de focalizare...
Acest 'glare' cum ii spun englezii este foarte deranjant pentru ceilalti participanti la trafic
si diminueaza foarte mult eficienta lampilor HID din perspectiva utilizatorului...


Exista doua tipuri de bec HID: pentru proiector cu lupa si pt proiector fara lupa.

Scris: Mie 04-Apr-2007 21:34
de khan
nicum scrie:Si crezi ca sistemul ala merge in timp real? Nu prea cred... Intr-adevar e capabil sa se prinda ca masina e incarcata mai mult in spate si drept urmare va misca farurile un pic mai jos ca sa faca corectie, dar ca urmareste oscilatiile masinii, cam greu. O sa intreb si eu...

ai sa rizi dar Citroenul DS are asa ceva si e un sistem mecanic (tija si cablu legte de bara stabilizatoare din spate) si mai include si 2 corectoare hidraulice alimentate cu presiune din suspensie, montate sub faruri si care trag sau imping de ele ca sa nu balanseze prea mult lumina cind mergi pe drumuri denivelate. si o face in timp real. un sistem electronic ar trebui sa fie cel putin la fel de rapid ma gindesc

Scris: Joi 05-Apr-2007 06:42
de sorin.
Si miscarea farurilor in viraj cum o face?

Scris: Joi 05-Apr-2007 08:46
de SAMmy
Sistemul de auto-reglare pe verticala foloseste un micro-computer si un senzor giroscopic uni-axial... e simplu si cat se poate de real-time!

Scris: Joi 05-Apr-2007 11:23
de khan
sorin. scrie:Si miscarea farurilor in viraj cum o face?

o alta tija prinsa direct de un capat al casetei de directie. tija misca niste cabluri catre stinga sau dreapta in fct de pozitia rotilor si cablurile misca proiectoarele. ideea e doar farurile normale au suspensie (cele mari, din parti), dar nu se misca dupa roti, iar proiectoarele (cele din interior) nu au suspensie, dar se misca dupa roti