Merita chip tunning-ul sau nu ??

Modificari interior, exterior, motor, transmisie, suspoensie etc.

Moderator: Echipa Tehnica

SpyDer_ThE
de-abia inscris
Mesaje: 2
Membru din: Joi 12-Iun-2003 22:30

Merita chip tunning-ul sau nu ??

Mesajde SpyDer_ThE » Joi 26-Iun-2003 08:48

Am o Xsara Picasso cumparata din tara in februarie 2003 , 2.0 hdi 90 cp .
Multa lume mi-a zis sa bag chip pe ea ca pot ajunge si la 140 de cai numai din chip , Nu e cam riscant sa te bagi peste calculatorul de bord ???
Si chiar ajunge la 140 de cai ??

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Joi 26-Iun-2003 21:10

Cu siguranta merita.
Dar, daca afla cei de la reprezentanta, pierzi garantia.

Am vazut un test chiar pe un Picasso, intr-o revista de tuning din Franta.
L-au urcat la 133CP si 300Nm !

In .ro poti sa-ti pui chip la ASPAD (www.aspad.ro) cu 365EUR+TVA dar castigul este numai de 25CP :(

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Tuning

Mesajde adytzu » Lun 14-Iul-2003 15:09

Sincer, eu nu m-as incumeta sa fac un chip-tuning. Daca masina putea sa dea mai mult in deplina siguranta de functionare, o faceau din constructie, ca doar era in interesul lor sa scoata o masina mai puternica. Nu cred ca cei care fac chip-tuning sunt mai destepti decat cei care au construit-o si au facut mii de teste pana au scos-o pe piata.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mar 15-Iul-2003 18:06

Constructorul are obligatia de a lua in calcul foarte multi parametri cand stabileste caracteristicile unui motor: noxe, fiabilitate, consum.
In plus, un constructor trebuie sa ia in calcul si faptul ca masina se va vinde pe plan mondial si va functiona in conditii foarte diferite.

Cei care fac chip-tuning nu iau in calcul consumul si fiabilitatea, presupunand, pe buna dreptate, ca acela care doreste mai multa putere nu se va uita la astfel de "amanunte".

Parerea mea? Chip-tuningul merita, cu conditia sa fie facut de o firma specializata.
In cazul unei masini pe benzina cresterea de putere nu va fi spectaculoasa, ajungand probabil la maxim 5%.

Avatar utilizator
toshy
simpatizant
Mesaje: 28
Membru din: Mie 12-Mar-2003 23:02
Localitate: brasov

Mesajde toshy » Vin 18-Iul-2003 00:23

eu am vorbit cu cei de la upsolute si mi-au zis ca pentru motorul meu cu chipul standard al lor imi dau 22-23 de cp in plus. deci mai mult de 5%

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Vin 18-Iul-2003 08:20

Si tu ii crezi ???

Ei pot zice orice, ca nu poate nimeni sa-i verifice. In .ro nu exista nici un banc de masurare a puterii cu motorul pe masina.
In plus, cei de la Upsolute sunt specializati pe motoare TD. La HDI 110 cred ca vei castiga 25-30CP doar din chip, la benzina aspirata - niciodata.

La 1.6 16v o sa iei maxim 10CP, dar nu trebuie sa ma crezi pe cuvant. :wink:

Daca pui si o admisie directa si schimbi evacuarea cu una fara catalizator, probabil o sa vezi un castig de 20CP, altfel...

Avatar utilizator
toshy
simpatizant
Mesaje: 28
Membru din: Mie 12-Mar-2003 23:02
Localitate: brasov

Mesajde toshy » Vin 18-Iul-2003 09:46

pe la voi pe acolo prin bucuresti trebuie sa existe un dyno... la rar am auzit ca ie...

am vazut mai multe chipuri si toate aveau 15-17 cp pentru psa 1.6 poate intre timp au gasit cine stie ce chichitza pentru el... oricum 10% imi pare normal si tu faci o confuzie, nu pentru motoarele diesel castigi 30% ci pentru cele turbo fie pe benzina fie pe motorina :)

oricum 20 cp in plus nu m-ar deranja pentru cat o mai tzin

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Vin 18-Iul-2003 11:03

toshy scrie:pe la voi pe acolo prin bucuresti trebuie sa existe un dyno... la rar am auzit ca ie...


Crede-ma ca m-am documentat. In Buc. exista un banc la RAR (particularii nu au acces, nici macar cu sfanta spaga), si un banc la o firma mica ce se ocupa cu modificari de masini pentru competitii - atentie nu tuning pt masini de strada. Proprietarul celui de-al 2-lea banc nu dicuta cu nimeni, nu il arata nimanui, il pastreaza numai pentru el.

am vazut mai multe chipuri si toate aveau 15-17 cp pentru psa 1.6 poate intre timp au gasit cine stie ce chichitza pentru el... oricum 10% imi pare normal si tu faci o confuzie, nu pentru motoarele diesel castigi 30% ci pentru cele turbo fie pe benzina fie pe motorina :)

oricum 20 cp in plus nu m-ar deranja pentru cat o mai tzin


Nu am scris nicaieri ca numai motoarele pe motorina pot castiga 30%, am dat doar un exemplu din gama Citroen.

www.powerchips.com este o firma din UK, unde concurenta este foarte acerba in acest domeniu iar clientii sunt pretentiosi, deci nu isi permit sa dea cifre aiurea.


CITROEN
Model ECU Number Chip Number BHP
XSARA 1.6 0261204939 1037356916 8
XSARA 1.6 16V 0261204628 9
XSARA 2.0 16V IAW 1AP.10 10
XSARA 2.0 16V IAW 1AP.10/1A 08 10
XSARA 2.0 16V IAW 1AP.10/1D 10 10
XSARA 2.0 HDI 0281010358 1037353044 23
XSARA 2.0 HDI 0281010362 1037353148 23
XSARA 2.0 HDI 0281010162 1037359087 23

Stiu, tabelul a iesit aiurea. Intra pe site-ul lor si convinge-te
Ultima oară modificat Vin 18-Iul-2003 11:06 de către WLD, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Vin 18-Iul-2003 11:06

Vad ca toata lumea e ahtiata de putere. Mie mi se par suficienti cei 110CP pe care-i are, atat timp cat nu particip la curse de masini (si nici nu am de gand). Asa cum spunea si Toshy, putini ma "fac" la demarajul de pe loc, si chiar si in trafic. Am depasit la drum lung cu lejeritate BMW-uri si VW-uri. Mai mult de atat nici n-ai nevoie pe drumurile noastre. Daca mergi cu 170-180Km/h e deja prea mult ca dai de localitati si tre' sa incetinesti. Noi nu avem drumurile americanilor de sute de kilometri fara o localitate.

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Vin 18-Iul-2003 11:11

Ziceti-mi si mie unde pot sa citesc ce ECU am pe masina?

Avatar utilizator
toshy
simpatizant
Mesaje: 28
Membru din: Mie 12-Mar-2003 23:02
Localitate: brasov

Mesajde toshy » Vin 18-Iul-2003 11:40

stiu site-ul powerchips, dar la pe un alt site citro/pug based tuning am vazut alte cifre mai mari... si e tot din uk (nu imi aduc aminte cum ii zice ca sunt cam nedormit acum)... ma rog... pana la urma nu e asa de important.


adytzu, stai tu linistit ca sunt multe masini care te fac... eu ziceam pur si simplu la demarajul pe 10-15 metri unde nu prea ma face nimeni - si am facut multe liniutze cu xsara mea... oricum dupa aia te fac multe...

ecu-ul nu itzi prea trebuie sa stii ce este... important e ca ai motor tu5jp4 la fel ca si la 307 1.6 110 cp si la 206 1.6 110cp ;)

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Vin 18-Iul-2003 13:34

adytzu scrie:Ziceti-mi si mie unde pot sa citesc ce ECU am pe masina?


Scrie pe cutie (stantat sau cu sticker). Dar nu iti foloseste la nimic.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Vin 18-Iul-2003 13:43

toshy scrie:stiu site-ul powerchips, dar la pe un alt site citro/pug based tuning am vazut alte cifre mai mari... si e tot din uk (nu imi aduc aminte cum ii zice ca sunt cam nedormit acum)... ma rog... pana la urma nu e asa de important.


Intr-adevar nu e extrem de important. Totusi, pot sa-ti spun ca am mers cu Dacia SRN cu chip de la ASPAD (+8CP) si nu am remarcat mare diferenta.

Cand vii pe la Bucuresti sa facem o liniutza ? Asta toamna pe chei am scos 17.4s pe 400m cu vechitura mea :twisted:

Avatar utilizator
toshy
simpatizant
Mesaje: 28
Membru din: Mie 12-Mar-2003 23:02
Localitate: brasov

Mesajde toshy » Vin 18-Iul-2003 20:55

drumurile care le fac eu la bucuresti sunt de obicei foarte scurte si urasc traficul bucurestean cu toate ca acolo m-am nascut si am copilarit. poate treci tu prin brasov ca e mai frumos, mai liber si mai putzina politzie :)

revenind la modalitatzi de crestere a puterii motorului...
fara filtru de aer nu am remarcat aproape nici o diferentza, si chiar ma asteptam la mai mult. deci cade...
acum cat am mers fara toba intermediara si finala masina nu mai imi pornea la sfert de cheie (trebuia sa ii dau un kick in acceleratzie), dar am simtzit un plus de putere la care nu ma asteptam.
benzina de 99 shell v.power racing iar da un plus de putere.
schimbarea bujiilor si a uleiului iarasi fac acelasi lucru. :)

acum nu stiu cat ai mers tu cu acea srn inainte sa ii puna chip, dar ca sa sezisezi o diferentza la masina trebuie sa o cunosti destul de bine.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Vin 18-Iul-2003 21:50

toshy scrie:drumurile care le fac eu la bucuresti sunt de obicei foarte scurte si urasc traficul bucurestean cu toate ca acolo m-am nascut si am copilarit. poate treci tu prin brasov ca e mai frumos, mai liber si mai putzina politzie :)


O sa am pe la sfarsitul verii drum la Bv dar cred ca vin cu Oltcitul - BX-ul intra in RK :(

revenind la modalitatzi de crestere a puterii motorului...
fara filtru de aer nu am remarcat aproape nici o diferentza, si chiar ma asteptam la mai mult. deci cade...


cand ai scos filtrul, de unde tragea aer ? Cumva din cel cald de la motor?

acum cat am mers fara toba intermediara si finala masina nu mai imi pornea la sfert de cheie (trebuia sa ii dau un kick in acceleratzie), dar am simtzit un plus de putere la care nu ma asteptam.
benzina de 99 shell v.power racing iar da un plus de putere.
schimbarea bujiilor si a uleiului iarasi fac acelasi lucru. :)


Bujiile noi nu cresc puterea, o restituie doar pe cea pierduta prin uzura.
Fara tobe e normal sa fie mai puternica...dar nu-i asa ca era mai putin elastica ? :wink:

acum nu stiu cat ai mers tu cu acea srn inainte sa ii puna chip, dar ca sa sezisezi o diferentza la masina trebuie sa o cunosti destul de bine.


Am mers cu multe masini, de diferite puteri si grade de tuning. Parerea pe care mi-au lasat-o cele cateva chip-uri testate e ca au 2 avantaje:
1. cresterea turatiei maxime posibile
2. imbunatatirea raspunsului la acceleratie, facand masina sa para mai nervoasa
[/quote]


Înapoi la “Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187675
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern