mbc scrie:nu sunt mecanic, un mecanic ti-ar putea da mai multe informatii. Motorul aspirat de 1,9 se incalzeste mai greu decat un turbo, cu toate acestea, in o ora de mers ar trebui sa se incalzeasca un pic. Cum au fost si alte discutii, e posibil terostatul sa iti fie blocat pe deschis si de aceea sa nu se incalzeasca.
Pai ai doua variante. Ori nu merge termostatul, ori este facut sa deschida mai repede adica exact pe la 60 grade.
Acuma teoria este urmatoarea, pentru a avea consum optim si o functionare cat mai buna a motorului temperatura acestuia tre sa fie cat mai ridicata. Pe de alta parte la temperaturi mai mari de 95 grade timp indelungat apar probleme cu furtunele cprin care circula apa iar la peste 100 fierbe, creste mult temperatura in motor, se duce garnitura de chiulasa si dupa mai mult timp se deformeaza chiar corpul chiulasei. Asa ca termostatul in mod normal ar trebui sa deschida pe la 92-95 de grade si sa inchida pe la 70-87 grade ( functie de model ). cand se strica este proiectat sa ramana blocat pe deschis.
Acuma motorul diesel prin natura lui incalzeste mai putin, iar daca pe undei ai mers tu este foarte frig si ai mers fara opriri lungi si dese, este posibil pur si simplu sa nu se incalzeasca destul (
