Aeroterma

Forum de discutii generale despre Citroen Xsara. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

flot28
just curious
Mesaje: 18
Membru din: Lun 11-Ian-2010 13:59
Localitate: ploiesti

Aeroterma

Mesajde flot28 » Mar 14-Feb-2012 22:34

Salut.Va cer ajutorul in legatura cu aeroterma la o xsara II.Pana astazi a mers blocata pe maxim. Tocmai ma pregateam sa schimb tranzistorii asa cum am vazut intr-un topic aici,dar in seara asta incercand sa o dezapezesc am pornit motorul , automat si ventilatorul aerotermei pe maxim .Toate bune , am oprit putin motorul si cand am pornit ventilatorul a ramas mort.E posibil ca tranzistorii sa fi cedat definitiv?Sau siguranta? Nu a mirosit a ars deci nu cred ca motorasul s-a dus.Astept ajutor de la voi tinand cont ca joi am drum lung de facut.Si daca imi poate sspune cineva care e siguranta aerotermei , in carte scrie f2 dar eu nu am asa ceva in tablou.Multumesc anticipat!

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 14-Feb-2012 22:51

Nu am manual pt xsara ca sa-ti spun ce anume sa verifici, dar nu ar fi neobisnuit ca tranzistorii sa fi cedat de tot, cum nu ar fi ciudat nici daca ti-ar fi sarit vreo siguranta.
Se stie ca in momentul in care porneste un ventilator, el consuma pana la 1.7 ori mai mult decat curentul nominal si nu m-ar mira sa-ti fi sarit o siguranta.

flot28
just curious
Mesaje: 18
Membru din: Lun 11-Ian-2010 13:59
Localitate: ploiesti

Aeroterma

Mesajde flot28 » Mar 14-Feb-2012 23:05

Multumesc!Am sa le verific pe rand.Am manual dar imi spune ca F2 ar fi de la aeroterma dar nu am gasit asa ceva in tablou.

Avatar utilizator
mariuss
pasionat
Mesaje: 369
Membru din: Lun 19-Dec-2005 18:49
Localitate: Slatina,Olt

Mesajde mariuss » Mie 15-Feb-2012 15:04

Vezi ca pe langa sigurantele din habitaclu mai sunt unele la motor langa acumulator.
^
^

flot28
just curious
Mesaje: 18
Membru din: Lun 11-Ian-2010 13:59
Localitate: ploiesti

Aeroterma

Mesajde flot28 » Mie 15-Feb-2012 16:03

Dimineata am desfacut capacul la sigurantele din habitaclu le-am miscat putin , dupa care am am pornit si a plecat si ventilatorul.Acum nu stiu care sa fi fost cauza . Multumesc mult tuturor.

toro
pasionat
Mesaje: 1207
Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
Localitate: Brasov
Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)

Mesajde toro » Joi 16-Feb-2012 20:24

Posibil ca prin miscarea sigurantei sa fii produs un mic soc la tranzistor si prin urmare sa-ti plece ventilatorul in mod normal. Eu cred ca este totusi un tranzistor pe duca* Cam asa se intampla inainte de decesul tranzistorului. Cauta (se gasesc in comert ) si cumpara 1 pereche (2) de tranzistorii FW 26025A1 (este PNP) sau echivalentul acestuia 2N6284. Mai poti folosi si BDX - 66C ,dar se gasesc mai greu .
Peace on earth ... War under the blanket !

bugytech
simpatizant
Mesaje: 35
Membru din: Dum 11-Mai-2008 08:47
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesajde bugytech » Joi 16-Feb-2012 20:33

BDX66 sint tare slabi. Am schimbat cite o pereche la 2 luni, apoi am luat o pereche 2N6284 care merg si in ziua de azi (cca 1,5 ani).

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Joi 16-Feb-2012 21:09

mj11033 -schimbati acum 3,5 ani

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Re: Aeroterma

Mesajde mesersmith » Joi 16-Feb-2012 22:07

flot28 scrie:Dimineata am desfacut capacul la sigurantele din habitaclu le-am miscat putin , dupa care am am pornit si a plecat si ventilatorul.Acum nu stiu care sa fi fost cauza . Multumesc mult tuturor.


Pai ce, a plecat ventilatorul la turatie normala sau maxima? pt ca eu cred ca a plecat la maxim si nu ca si-a revenit, asa apropos de socul la tranzistor, lucru imposibil, de altfel. Un tranzistor nu este un element care poate fi socat de ceva... :razz: :razz: :razz: :razz:
Poate doar daca o vede pe soacra-mea, sa se socheze si s-o ia la sanatoasa.
Nu Toro, nu merge cu socuri... :P

toro
pasionat
Mesaje: 1207
Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
Localitate: Brasov
Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)

Mesajde toro » Vin 17-Feb-2012 17:33

Buna faza cu soacra ! m-ai amuzat la maxim. Stie soacra ca o iubesti asa de tare ?! Chestia cu socul la tranzistor ramane interpretabil.Tranzistorii se duc* ori de la o supra incalzire si ma refer la aeroterma care la turatii mici (tr 1-2) sunt solicitatii , ori de la un soc de tensiune . I-ti dau dreptate intr-un fel ...poate nu m-am exprimat eu mai la obiect. Sa-ti traiasca soacra ! :lol:
Peace on earth ... War under the blanket !

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Vin 17-Feb-2012 17:44

Sar'na... Si da, stie... :P

flot28
just curious
Mesaje: 18
Membru din: Lun 11-Ian-2010 13:59
Localitate: ploiesti

Aeroterma

Mesajde flot28 » Mar 21-Feb-2012 16:52

Am rezolvat problema inlocuind unul din tranzistori cu un MJ11015.Merge perfect , doar ca are un usor fluierat acum , dar nici nu mai iau un seama asa ceva cred ca de la carbuni.Multumesc tuturor pentru sugestii si ajutor.Multe salutari !!!

Avatar utilizator
mariuss
pasionat
Mesaje: 369
Membru din: Lun 19-Dec-2005 18:49
Localitate: Slatina,Olt

Mesajde mariuss » Mar 21-Feb-2012 22:04

In legatura cu fluieratul,poti sa remediezi cand desfaci din nou ca sa inlocuiesti si celalalt tranzistor. :lol:
^

^

motrocel
pasionat
Mesaje: 323
Membru din: Mar 05-Oct-2010 21:56
Localitate: BAIA MARE

Mesajde motrocel » Mar 21-Feb-2012 23:37

Apropo de aerotermã, ca sã nu mai deschid alt topic, ce ar putea fi dacã ventilatorul merge super (ca ºi zgomot) În toate treptele dar forÞã parcã nu prea mi se pare cã are (simt cã bagã mai mult cÎnd direcÞionez spre mine iar când dau orientarea spre parbriz iese slab ºi prin gurile din faÞã). E posibil sã fie desfãcutã ceva tubulaturã? Sau sã fie ceva Înfundat?

Bine, eu compar cu Xantia care bagĂŁ aer Âşi cĂŁldurĂŁ de ĂŽĂži zboarĂŁ pĂŁrul din cap.
Nu serios, ce ar putea fi cĂŁ nu mĂŁ prea bag la nimic dincolo de planÂşa bord.

toro
pasionat
Mesaje: 1207
Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
Localitate: Brasov
Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)

Mesajde toro » Mie 22-Feb-2012 17:22

Ai schimbat filtrul de polen ? Una din cauze. Tubulaturile de directionare a aerului nu se pot desface asa tam-nesam de capul lor. Imbatranit si crapat eventual.
Peace on earth ... War under the blanket !


Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO