reconditionare faruri
Moderator: Echipa Tehnica
reconditionare faruri
salutare!farurile mele sunt foarte zgariate,motiv pentru care in timpul noptii pe faza scurta nu prea vad mare lucru.am vazut ceva tutoriale pe net pentru reconditionare faruri si ma gandeam sa cer un sfat si de pe site.poate e cineva care a facut asa ceva si poate sa mi dea un sfat.
- Rica
- Moderator - Bazar
- Mesaje: 2369
- Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
- Localitate: Birmingham
- Masina: Peugeot 407 SW
- Contact:
uite aici un tutorial destul de detaliat
La mine s-au matuit (lacul de protectie) amindoua farurile cam 3 sferturi (partea
superioara) mai rau cel din dreapta.
Eu am rezolvat asa:
1. spalat bine si uscat amindoua sticlele (plastic) farurilor ;
2. prima data am slefuit farurile cu "lina de otel" (finete "oooo" adica cea mai fina)
pe toata suprafata matuita si un pic dar usor si peste cea lacuita (unde se termina
lacul si incepea partea matuita) = operatie manuala.
3. apoi am lustruit cu "pisla" si "pasta abraziva de lustruit" peste toata suprafata
descrisa mai sus = cu bormasina.
4. Inainte de a da lustru final cu un disc curat de pisla, am sters/curatat bine farul
cu o cirpa uda si apoi l-am uscat bine.
5. in final am dat " lustru" numai cu "pisla" = cu bormasina.
Au iesit 95-98% ca de fabrica !
poze cu "ustensilele" folosite :
PS. Am folosit discuri de pisla ptr. bormasina, ptr. punctul 3 se foloseste o pisla
curata (noua). Aceasta operatie a durat cam 3 ore si jumatate.
Bormasina se foloseste pe o turatie mica ptr. ca altfel se incalzeste plasticul si se
topeste.
Pss. "lina de otel" se simte la mina exact ca si "vata de sticla". Ptr. utilizare se
rupe cite o bucata din ea. In loc de aceasta "lina de otel" se poate folosii si smirghel
fin (finete exact ca cele utilizate de vopsitorii auto, nu-mi aduc aminte exact care, si
ca sa nu zic prostii mai bine va interesati) in caz ca nu gasiti asa ceva.
La mine s-au matuit (lacul de protectie) amindoua farurile cam 3 sferturi (partea
superioara) mai rau cel din dreapta.
Eu am rezolvat asa:
1. spalat bine si uscat amindoua sticlele (plastic) farurilor ;
2. prima data am slefuit farurile cu "lina de otel" (finete "oooo" adica cea mai fina)
pe toata suprafata matuita si un pic dar usor si peste cea lacuita (unde se termina
lacul si incepea partea matuita) = operatie manuala.
3. apoi am lustruit cu "pisla" si "pasta abraziva de lustruit" peste toata suprafata
descrisa mai sus = cu bormasina.
4. Inainte de a da lustru final cu un disc curat de pisla, am sters/curatat bine farul
cu o cirpa uda si apoi l-am uscat bine.
5. in final am dat " lustru" numai cu "pisla" = cu bormasina.
Au iesit 95-98% ca de fabrica !
poze cu "ustensilele" folosite :
PS. Am folosit discuri de pisla ptr. bormasina, ptr. punctul 3 se foloseste o pisla
curata (noua). Aceasta operatie a durat cam 3 ore si jumatate.
Bormasina se foloseste pe o turatie mica ptr. ca altfel se incalzeste plasticul si se
topeste.
Pss. "lina de otel" se simte la mina exact ca si "vata de sticla". Ptr. utilizare se
rupe cite o bucata din ea. In loc de aceasta "lina de otel" se poate folosii si smirghel
fin (finete exact ca cele utilizate de vopsitorii auto, nu-mi aduc aminte exact care, si
ca sa nu zic prostii mai bine va interesati) in caz ca nu gasiti asa ceva.
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!
Ce ciudat!
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Re: reconditionare faruri
ovidiufao scrie:salutare!farurile mele sunt foarte zgariate,motiv pentru care in timpul noptii pe faza scurta nu prea vad mare lucru.am vazut ceva tutoriale pe net pentru reconditionare faruri si ma gandeam sa cer un sfat si de pe site.poate e cineva care a facut asa ceva si poate sa mi dea un sfat.
Schimba-le. E singura rezolvare. A facut o reconditionare profi un prieten cu BMW si desi aratau foarte bine, performanta lor era tot slaba. A rezolvat problema schimband farurile. Eu am avut aceeasi problema la BX-uri, la al doilea am schimbat si eu farurile. Taica-mio are problema la Xantia, acum e in curs de a schimba farurile.
Daca inteleg eu bine, discutia este despre a curata sticla farurilor. Problema este in oglinda, oglinda pe care nu o poti curata pentru ca odata uzata, nu mai ai cum sa o readuci la starea initiala, chiar daca freci pe ea cu orice.
"If in doubt, flat out!"
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Si eu am reconditionat niste faruri la C5 si, desi arata destul de bine, nu au eficienta care o aveau pe vremuri.
Si asta se intampla pt ca se invechesc si oglinzile interioare, plasticul exterior se prajeste in timp si astfel, le scade eficienta.
Iti recomand si eu doua faruri noi si o sa te feliciti in fiecare seara ca le-ai schimbat.
Si musai pe original.
Si asta se intampla pt ca se invechesc si oglinzile interioare, plasticul exterior se prajeste in timp si astfel, le scade eficienta.
Iti recomand si eu doua faruri noi si o sa te feliciti in fiecare seara ca le-ai schimbat.
Si musai pe original.
multumesc pt raspunsuri
la mine nu e vb de oglinda pt ca din cate am obsv. ea nu are nimic.in zona in care stau e f mult praf in aer si din cauza lui materialul plastic are foarte multe zgarieturi fine.din cauza asta a devenit aproape mat si nu se mai vede bine.
:))
aici ai si tu dreotatea ta.
)))))))) pai 2 faruri noi sunt 10 milioane si fac pariu ca o sa ma tina 5 ani si dupa o sa patesc aceeasi chestie.din cate am vazut prin tutorialele de pe net farurile reconditionate te tin cam 1 milion 1 milion jumate si costa cam 30 ron asa ca pe vremea asta de criza cred ca o sa incerc varianta asta cea mai ieftina intai si daca nu sunt multumit si farurile noi sunt ultima varianta atunci o sa optez pt ea.

-
- pasionat
- Mesaje: 236
- Membru din: Dum 18-Apr-2004 16:30
- Localitate: bucuresti
Salut si eu am reconditionat farurile si au iesit foarte bine,la una dintre masini am dat si cu lac dupa ce am lustruit foarte bine farurile,astupand si zgirieturile la care nu am ajuns. a iesit foarte bine,s-a vazut diferenta.nu erau ca noi dar se vedea mult mai bine . la mine costa un singur far 850 ron
ori doi=1700 roni ](./images/smilies/eusa_wall.gif)

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats