xsara 1.6i din 2001 second hand la 6400 EURO
Moderator: Echipa Tehnica
xsara 1.6i din 2001 second hand la 6400 EURO
Am gasit astazi in targ asa ceva si tare ma tenteaza sa schimb Cielo cu o Xsara... Motorul super silentios, 103k km (probabil nu reali), clima, masina arata bine - este un break alb. La ce ar trebui sa fiu atent cand o cumpar si la drive test?
In primul rand vezi servodirectia. Se pare ca e punctul lor slab. La mine s-a dus pompa de servodirectie dupa 35000Km. Nu e grav, nu te speria, doar ca se misca mai greu volanul. Cu tot cu montaj, un noua te costa in jur de 9 mil. lei. In rest, verificarile uzuale: suspensiile, bucse, pivoti, eventuale urme de lovire, sa aiba reviziile facute la timp, la 100k Km, ar trebui sa aiba si cureaua de distributie schimbata, etc...
Dn cate stiu eu, la 60k km. Cat costa, nu stiu. Nu am ajuns inca la acest capitol. O revizie uzuala (schimbat ulei, filtru ulei, filtru benzina, filtru polen, verificat directie, frane, sistem racire, aer cond., sistem de iluminare) ajunge in jur de 4,5 mil. lei si, mai nou, se face din 30k in 30k km (eu recomand la 20k) sau 2 ani.
Tinand cont ca pe autoscout24.com si in general pe cam toate site-urile germane am gasit Xsara cam la minim 6500 euro pret de export, mi se pare mic pretul; masina pe care am vazut-o eu arata foarte bine si daca nu gasesc alte hibe cand o iau la puricat m-ar tenta sa o iau, tinand cont ca dau la schimb cielo plus 2000 euro... Am uitat sa intreb daca are ABS, credeti ca putea fi optional la modelul 2001? Deci are clima, geamuri electrice pe fata, radiocasetofon, servodirectie si servofrana, discuri frana pe spate, bancheta rabatabila fractionabil 1/3 si 2/3, reglaj manual pe inaltine la scaun sofer; are antena radio rupta si telescopul ce tine capota defect. Credeti ca merita afacerea in caz ca nu mai gasesc alte hibe majore, sau mai bine raman cu Cielo care merge excelent dar face totusi 9 ani in octombrie? Kilometrajul se poate da inapoi la fel de usor ca la alte masini? Analizand ochiometric uzura la volan, schimbator, pedale, scaune si usi nu pare a avea mai mult dfe 100.000 km...
Intamplator, eu am si Xsara si Cielo (al doilea de la munca). Eu spun ca se merita. Inca nu sunt deplin lamurit ce model ai gasit: cel cu farurile mai inguste, adica Xsara I? Nu ca ar conta foarte mult. Nu sunt diferente majore intre I si II. Are sigur ABS+EBD. Deasemenea, are puntea spate independenta si variabila (adica se rotesc si rotile spate cand iei o curba la limita, bineinteles intr-un unghi mic, dar suficient sa-ti asigure o stabilitate excelenta). Fata de Cielo te va impresiona in primul rand consumul. In mod normal, n-ar trebui sa treci de 10% in oras (si aici ma refer la Bucuresti) cu AC-ul pornit. In al doilea rand, puterea motorului: eu am Cielo cu motor de Executive, deci 90CP, dar nu se compara cu Xsara. Acei 20CP in plus se simt cu varf si indesat. Un punct negativ, si am mai discutat de asta pe forum, la modelele pe benzina (nu stiu daca si la Xsara I e la fel) treapta a 2-a e foarte scurta si e cam dificil de circulat cu ea prin oras. Practic, sub 20Km/h, daca esti in a 2-a, simti ca-ti moare motorul. Ori o turezi si o tii din ambreiaj, ori treci in treapta 1. In rest, eu zic sa faci afacerea cu ochii inchisi, fara resentimente. Cel mai bine, il rogi pe proprietar sa te lase sa faci o tura cu ea ca sa vezi diferenta.
Este modelul cu farurile exact ca masina din avatarul tau.
Am citit intre timp cam tot ce e pe aici despre Xsara si m-am mai dezumflat putin... Sper ca problemele cu pompa de servodirectie, parbriz prost lipit sa fie izolate, insa mi se par cam piperate costurile de intretinere, mai mari ca la Astra G; credeti ca aceata masina se compara ca fiabilitate cu Astra G, Focus 1 sau Golf 4?
Am citit intre timp cam tot ce e pe aici despre Xsara si m-am mai dezumflat putin... Sper ca problemele cu pompa de servodirectie, parbriz prost lipit sa fie izolate, insa mi se par cam piperate costurile de intretinere, mai mari ca la Astra G; credeti ca aceata masina se compara ca fiabilitate cu Astra G, Focus 1 sau Golf 4?
Inseamna ca e exact la fel ca a mea. Si a mea are anul de fabricatie 2001 (noiembrie, parca), e Xsara II. Daca astea-s costuri mari, uita-te la grupul VW (VW, Seat, Skoda, Audi). Si in materie de probleme, nu cred ca exista marca sa nu aiba asa ceva. Poti consulta toate forumurile auto din RO si ai sa te convingi: www.vwforum.ro , forum.pejo.ro , www.reno.ro , etc.
In fine, daca nu esti convins 100%, nu o lua. Nu te poate obliga nimeni. La mine, pot sa afirm ca a fost "dragoste la prima vedere" si nu-mi pare rau. Micile probleme avute, nu ma pot determina sa spun ca e o masina proasta. Am avut ocazia sa vad si Mercedes S200 cu radiatorul explodat dupa o urcare mai in forta pe Valea Oltului, asa ca nici o marca nu-ti va garanta o functionare perfecta. La urma urmei, sunt o gramada de fiare adunate la un loc si, mai nou, o gramada de electronica care, cateodata, o mai ia si razna.
Sa ne anunti ce te-ai hotarat sa faci!
In fine, daca nu esti convins 100%, nu o lua. Nu te poate obliga nimeni. La mine, pot sa afirm ca a fost "dragoste la prima vedere" si nu-mi pare rau. Micile probleme avute, nu ma pot determina sa spun ca e o masina proasta. Am avut ocazia sa vad si Mercedes S200 cu radiatorul explodat dupa o urcare mai in forta pe Valea Oltului, asa ca nici o marca nu-ti va garanta o functionare perfecta. La urma urmei, sunt o gramada de fiare adunate la un loc si, mai nou, o gramada de electronica care, cateodata, o mai ia si razna.
Sa ne anunti ce te-ai hotarat sa faci!

Pai si mie mi-a picat cu tronc, are stil masina si nu se compara la design cu un Golf 4 de pilda care mi se pare anost... Daca tipul care o vinde este de acord cu afacerea si nu se sperie de o revizie la service (l-am intrebat daca are ceva impotriva unei diagnosticari), saptamana viitoare devin posesor de citromobil...
Cum e cu rotile spate care vireaza, nu sunt mai susceptibile de defectiuni? De unde as putea face rost de ceva documentatie despre Xsara?
Cum e cu rotile spate care vireaza, nu sunt mai susceptibile de defectiuni? De unde as putea face rost de ceva documentatie despre Xsara?
Sistemul de directie spate de la Xsara, din cate stiu, e unic. Nici macar pe C4 nu l-au mai pus. Daca esti cumintel din fire, nu vei apuca sa-l folosesti. Se simte doar la viraje serioase, luate in forta. Rotile spate se vor roti si ele intr-un unghi de pana la 5 grade (din cate stiu eu). Nu am auzit inca sa se defecteze. Poate daca te dai in spectacol zilnic si iei toate curbele la 90 de grade cu a 3-a. Senzatia e foarte misto: exact in momentul cand crezi ca-ti pleaca spatele, vezi ca se lipeste de bordura. Adevarul e ca pentru cineva care nu e obisnuit cu asa ceva e destul de surprinzator pentru ca e tentat sa traga mai mult de volan (din obisnuinta).
Daca esti amator de masini germane, s-ar putea sa nu-ti placa scaunele mai moi de pe Xsara. Te asigur ca sunt nemaipomenit de comode la drum lung. Eu am condus vara trecuta 18 ore continuu fara sa simt ca mi-a amortit fundul.
Daca esti amator de masini germane, s-ar putea sa nu-ti placa scaunele mai moi de pe Xsara. Te asigur ca sunt nemaipomenit de comode la drum lung. Eu am condus vara trecuta 18 ore continuu fara sa simt ca mi-a amortit fundul.
Depinde de tara. In Portugalia, de ex. mai gasesti break-ul, dar nu mai gasesti berlina. In Ungaria mai gasesti si berlina si break. La noi nu mai gasesti nimic 
Cel mai bine intri pe pagina oficiala a fiecarei tari. De ex.: www.citroen.hu (bineinteles, daca le intelegi si limba).

Cel mai bine intri pe pagina oficiala a fiecarei tari. De ex.: www.citroen.hu (bineinteles, daca le intelegi si limba).
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst