Schimbarea vitezelor la Xsara

Forum de discutii generale despre Citroen Xsara. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Re: Schimbarea vitezelor la Xara Picasso ?

Mesajde adytzu » Sâm 09-Iul-2005 09:20

Tengher Florin scrie:Xara Picasso 2.0 HDI ... fara turometru (doar afisaj digital al vitezei)



WOW!!!

Exista asa ceva la Citroen? Eu am un Cielo fata turometru, dar nu ma gandeam ca si Citroen face reduceri de genul asta.
Poate vii la vreo intalnire sa vedem si noi MINUNEA.

Avatar utilizator
arp
simpatizant
Mesaje: 71
Membru din: Mar 08-Mar-2005 00:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde arp » Sâm 09-Iul-2005 10:16

Picasso nu a avut turometru la nici o versiune din cate stiu eu: are afisaj multifunctional, computer de bord dar fara turometru...Asa a fost gandita, nu vreo reducere de ultima ora...

Tengher Florin
de-abia inscris
Mesaje: 4
Membru din: Vin 08-Iul-2005 19:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde Tengher Florin » Dum 10-Iul-2005 21:58

Multumesc pentru sfat si cu riscul de a deveni insistent mai am o intrebare: in 888 de km cred ca am franat de cateva sute de ori dar de 4 sau 5 ori sa auzit un trosnet destul de puternic , este normal asa ceva ?(banuiesc ca nu) dar daca ma duc la revizia de 1500 sa stiu si eu ce sa le cer sa verifice sau la ce sa fiu atent in continuare.

Avatar utilizator
arp
simpatizant
Mesaje: 71
Membru din: Mar 08-Mar-2005 00:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde arp » Lun 11-Iul-2005 09:51

Cumva trosnetul ala a aparut dupa ce ai dat in vreo groapa mai maricica? Ca si la mine a facut la fel, trosnet dupa franare dupa ce am dat in gropi :lol: Banuiesc ceva articulatii mai mobile...Cam ca la ortopedie.. :P Daca afli ceva zi-mi si mie...

Tengher Florin
de-abia inscris
Mesaje: 4
Membru din: Vin 08-Iul-2005 19:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde Tengher Florin » Lun 11-Iul-2005 22:52

Groapa mai mare nu , doar cele uzuale din asfaltul care se intinde pana la serviciul meu.

Avatar utilizator
Moory
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Mar 12-Iul-2005 10:14
Localitate: Ploiesti

Mesajde Moory » Mar 12-Iul-2005 11:09

Tengher Florin scrie: [...] de 4 sau 5 ori sa auzit un trosnet destul de puternic .


fara nici un fel de ironie, intreb: cele 4-5 franari la care ti-a troznit, nu cumva au fost cumva suficient de sustinute incat sa-ti cupleze scurt ABS-ul? chiar nu ironizez, nu stiu ce masina ai condus inainte, eu am fost serios surprins acum ani buni la primele frane scurte, la care mi-a cuplat doar o clipa ABS-ul... deh!, ca omul care a urmat traseul Trabant-Dacie-Cielo-Picasso...

apropo de troznete, azi merg in service sa-mi verific troznetele scurte care apar la viraje pe loc, zgomote care cresc in intensitate odata cu cresterea temperaturii exterioare (nu e gluma!)... acum o saptamana la 35 degC in centrul Bucurestiului credeam ca mi se rupe puntea fatza la intersectii (exagerez un pic...). m-am bagat sub ea a doua zi si i-am dat cu niste teflon pe la articulatii (apropo de ce spunea arp...), i-a fost mai bine vreo 24 de ore, apoi a revenit la "normal"... chiar sint foarte curios ce are, barele AR, poate din amortizoare...

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 12-Iul-2005 12:37

Nu prea inteleg faza cu "i-am dat cu niste teflon pe la articulatii". Poti sa fi mai explicit?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
arp
simpatizant
Mesaje: 71
Membru din: Mar 08-Mar-2005 00:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde arp » Mie 13-Iul-2005 08:13

La mine sigur nu era trosnet de ABS, pur si simplu se intampla sa mai iau vreo groapa, trosneste, dupa care la prima franare mai brusca trosneste iar si dupa aia nu mai face...De asta am zis ca la ortopedie, cand iti luxezi o articulatie (trosnet) si dupa aia faci reducerea (punerea in pozitie corecta)a rticulatiei (trosnet 2). Mai plastic de atat nu stiu sa ma exprim! :lol: Oricum, la nici o masina nu mi s-a mai intamplat asta..Ma gandesc ca la Xsara exista solutii constructive mai complicate la nivelul puntilor... :roll:

Avatar utilizator
Moory
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Mar 12-Iul-2005 10:14
Localitate: Ploiesti

Mesajde Moory » Vin 15-Iul-2005 20:34

nicum scrie:Nu prea inteleg faza cu "i-am dat cu niste teflon pe la articulatii". Poti sa fi mai explicit?


exista un spray cu teflon (similar celui cu silicon, nu cel pentru lustruit bordul, ci silicon special pentru gresari). siliconul merge la balamale etc., teflonul este pentru gresari in locuri cu sarcini mai dure (lanturi, cuplaje etc.).

intre timp am rezolvat in service, problema era articulatia de teflon (cred ca acest tip de teflon te-a indus in eroare) a bieletei. doar ca amuzament, primul lucru pe care l-a facut mecanicul a fost sa dea cu spray la articulatii... :oops: evident ca n-a mers... vreau sa spun ca am stat o ora si mai bine cu 7 mecanici in jurul masinii, cred ca m-au ridicat si m-au coborat de 20 de ori, au verificat cardanul de la coloana de directie, caseta, arcurile, amortizoarele... intr-un final apoteotic a venit un baietzel de vreo 25 de ani, m-a mai ridicat o data, m-a pus sa dau de ori din volan si a zis "Bieleta stanga...", apoi s-a intors pe calcaie si a plecat la treaba lui... radeam ca prostul singur de sus din masina... nu va spun cum faceau ceilalti, "Aaa, binenteles ca e de la bieleta...".

asta a fost un final fericit, insa exista si reversul... dupa ce ne vom "cunoaste" mai bine, cred ca ar fi interesant sa dezvalui si cateva dedesubturi ale servisarilor, ca unul care a lucrat la CitrĂśen pana nu demult...

ca sa inchei intr-o nota pozitiva (mai ales ca am ajuns departe tare de topicul initial), este de remarcat faptul ca divizia Automobiles CitrĂśen France a inceput anul acesta o monitorizare draconica a retelei din Romania, au cazul deja cateva reprezentante din tara carora le-a fost ridicata licenta pe motiv de performanta slaba (si aici nu e vorba de vanzari, ci de serviciile pre si post-vanzare), iar motto-ul sub care lucreaza service-urile este "Heat"... poate om prinde si noi vremurile in care sa-ti duci masina in service, sa dai cheia, sa te urci intr-o masina de schimb si sa te duci a doua zi sa-ti ridici masina servisata, spalata si parfumata, fara teama ca ai lasat-o sa-ti scimbe un bec si ti-au facturat o cutie de viteze noua...

cele bune tuturor!

Avatar utilizator
Moory
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Mar 12-Iul-2005 10:14
Localitate: Ploiesti

Mesajde Moory » Vin 15-Iul-2005 20:44

arp scrie:La mine sigur nu era trosnet de ABS, pur si simplu se intampla sa mai iau vreo groapa, trosneste, dupa care la prima franare mai brusca trosneste iar si dupa aia nu mai face...[...] Ma gandesc ca la Xsara exista solutii constructive mai complicate la nivelul puntilor... :roll:


intr-adevar, pare corecta presupunerea ta... indraznesc sa-ti recomand sa mergi rapid in service, pentru ca nu e de joaca cu suspensia. Doamne fereste! sa ai vreun pivot in halul asta de uzat incat sa sara atat de rau la socuri. pregateste-te cu vreo 700 de lei (noi!) pentru un brat nou (sau poate scapi numai cu bucsaraia, desi nu cred dupa cum ai descris). sincer!, iti urez sa fie numai o bucsa dusa si sa-mi raspunzi ca am batut campii...

sa stii ca nu e cu nimic mai complicata puntea fata la Xsara fata de alte masini, spatele intr-adevar e mai dibaci, roti auto-directionabile, deh!, sint convins ca ai simtit plusul asta la viraje "intarziate" in regim de viteza, insa in acelasi timp spatele e mult mai lejer ca si structura...

Avatar utilizator
arp
simpatizant
Mesaje: 71
Membru din: Mar 08-Mar-2005 00:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde arp » Vin 15-Iul-2005 20:56

Da, o sa merg la service cat de curand, din fericire mai am inca jumatate de an de garantie...

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Sâm 16-Iul-2005 09:21

@moory: te asteptam la urmatoarea intilnire sa ne povestesti despre dedesubturile service-urilor. Cred ca va fi deosebit de interesant si de instructiv.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
Moory
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Mar 12-Iul-2005 10:14
Localitate: Ploiesti

Mesajde Moory » Lun 18-Iul-2005 16:57

nicum scrie:@moory: te asteptam la urmatoarea intilnire sa ne povestesti despre dedesubturile service-urilor. Cred ca va fi deosebit de interesant si de instructiv.

mi-ar face cu adevarat mare placere! desi nu sint chiar atat de multe de spus, service-ul CitrĂśen nu este cu nimic mai deosebit de oricare altele... vreau sa spun nu sint multe de spus fata de lucrurile de care oricne are o masina de servisat se loveste de-a lungul vremii. poate doar ce am mai invatat de la colegii mei de la Tehnic, cum poti sa-ti dai seama de la primele miscari si primele priviri aruncate la/sub/in masina de catre mecanici sau electricieni, despre cat habar au sau mai bine zis cat de experimentati sint. intr-adevar este interesant, este un fel de psihologie aplicata care am descoperit de-a lungul vremii ca prinde foarte bine... tot asa cum noi, cei de la Comercial, am fost scoliti de francezi despre cum sa vindem o masina folosindu-ne de acelasi tip de psihologie aplicata, este cu adevarat interesant...

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 18-Iul-2005 18:39

Eu unul nu mi-am facut iluzii ca cei de la ATS sint altfel decit colegii lor de la service-urile celorlalti producatori. Daca ne uitam pe alte forumuri, vom vedea ca mentalitatile si metehnele sint aceleasi.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
Moory
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Mar 12-Iul-2005 10:14
Localitate: Ploiesti

Mesajde Moory » Lun 18-Iul-2005 19:05

ar fi insa un lucru de spus in apararea celor din service-urile de firma (desi NU ca scuza pentru ei!). cel putin in Bucuresti (dar nu numai...) atatia tembeli "stii cine sint EEEEEU ?!" vin acolo cu scandal ca progenitura lor a dat intr-un canal si vor ACUM!!!!! sa vina seful de service sa se ocupe PERSONAL!!!!! de problema, si-a distrus suspensia, dar e IN GARANTIE!!!!!, da-i in ma-sa pe prostii de proletari care stau la coada la programare, "Tu ce te uiti bai tampitule, stai dreacu la coada...", "Baaaaa idiotule de dispecer, vrei sa nu mai lucrezi maine aicea?????", "Maine va zboara Tariceanu pe toti, acu' ma duc la el...". am asistat la nenumarate faze din astea si - la nivelul intelectual si moral pe care il au niste simplii mecanici si electricieni, oricat de scuturati ar fi - poti sa ajungi rapid sa consideri toti clientii la fel, " 'rati ai dreacu toti astia cu masini straine " si sa te trezesti cu o piulita prin cutia de viteze... exagerez un pic, recunosc, insa atat cat am apucat sa vad prin alte tari este o diferenta colosala nu numai in atitudinea lor fata de clienti, dar si in atitudinea inversa... inca o data, nu este o scuza, este poate doar o parte din explicatie... balanta insa atarna deocamdata dramatic in devafoarea noastra, si cata vreme nu exista la noi un organism independent de post-expertizare, ne cam luptam cu morile de vant... sint cinic, insa cunosc oameni care si-au servisat masinile prin cine stie ce catun din Franta sau Belgia (in concediu) si s-au intors stupefiati de cat de ieftin au rezolvat...


Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru florinmarchidanu