NU mi-a pornit niciodata ventilatorul de la radiator cu motorul oprit. De fapt nu stiu sa-mi fi pornit vreodata nici cu motorul pornit. Dar in mers temperatura apei cam sta in parametrii.
E o chestie de masina sau e defect la mine? Porneste la cineva?
Opresc masina dupa ce motorul e cald, o las 5-10 minute dupa care o pornesc iar si i-mi indica temperatura la apa crescuta mult. Ce mi se pare in neregula e ca nu porneste ventilatorul. Am schimbat garnitura de chiuloasa o data. Si acum iar scapa. Nu porneste la nimeni? Sau e la mine defect si tot fierb motorul.
Alimentat pe direct merge, cand pornesc AC merge.
ventilatorul de la radiator vs motor oprit
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
... nu cred ca este nimic defect ... sistemul de racire este presurizat deci se poate ridica pana la 100 grade fara riscul de a fierbe ... si la mine ventilatorul porneste foarte rar, temperatura stand in parametri normali
... cu motorul oprit ventilatorul nu va porni niciodata la Citroen ... cel putin dupa cate "simt" eu, racirea radiatorului cu motorul oprit este ca si cum ai face masaj cu otet balsamic la un picior de fag oparit
... poti face o proba, in sensul ca dupa oprire o lasi sa toarca la ralanti pana cand temperatura ajunge aproape de 100 grade ... daca nimic nu este defect atunci trebuie sa porneasca ... daca nu porneste, trebuie verificata sonda de temperatura precum si circuitul de comanda a ventilatorului...
... cu motorul oprit ventilatorul nu va porni niciodata la Citroen ... cel putin dupa cate "simt" eu, racirea radiatorului cu motorul oprit este ca si cum ai face masaj cu otet balsamic la un picior de fag oparit
... poti face o proba, in sensul ca dupa oprire o lasi sa toarca la ralanti pana cand temperatura ajunge aproape de 100 grade ... daca nimic nu este defect atunci trebuie sa porneasca ... daca nu porneste, trebuie verificata sonda de temperatura precum si circuitul de comanda a ventilatorului...
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
desi am alta motorizare (diesel, 2.0) nu mi-am auzit niciodata ventilatorul pornit dupa ce am taiat contactul, in >4 ani.
pe de alta parte motorul nu mi s-a "supraincalzit" vreodata (n-am depasit 100 grd), de regula temperatura de regim este intre 70-85 grd, cand ajunge la 90, daca nu-i pornit ac-ul ii dau eu drumul si se raceste, daca-i pornit ac-ul totusi nu depaseste 100.
eu zic sa n-o consideri problema, asa-s citronelele.
pe de alta parte motorul nu mi s-a "supraincalzit" vreodata (n-am depasit 100 grd), de regula temperatura de regim este intre 70-85 grd, cand ajunge la 90, daca nu-i pornit ac-ul ii dau eu drumul si se raceste, daca-i pornit ac-ul totusi nu depaseste 100.
eu zic sa n-o consideri problema, asa-s citronelele.
Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
si eu am tot 2.0 HDI insa, se intampla urmatorul fenomen (normal), la 92 grade (aproximativ) deschide termostatul si undeva pe la 96-98 grade porneste electroventilatorul, dar daca dai in masina (treapta 5 peste 2500 - 3000 ture) e normal, "zic eu" sa creasca si temperatura. (nu foarte mult, 100-110 grade).
2.0 HDI octombrie '00A/C, ABS, ESP, Metal Gray, bixenoned eyes. Citro FAN
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
mie nu mi se pare normal ce zici tu, lucru care l-am observat in viata de zi cu zi. Daca mergi constant cu 2500-3000 in a 5-a (care inseamna peste 100 km/h clar) atunci fluxul de aer prin radiator este foarte mare (fluxul natural, fara ventilatoare). Drept urmare, racirea se face fara a fi nevoie de ventilatoare. Cel mai frecvent se pornesc ventilatoarele in ambuteiaje. daca stai pe loc cu masina si faci foarte putin, motorul merge dar fluxul natural de aer e zero pentru stai pe loc. atunci se mai pornesc ventilatoarele. Daca ai aerul conditionat pornit, ventilatoarele oricum se pornesc pe prima treapta. sunt mari sanse sa se porneasca si pe a doua daca e cald.
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats