
ABS-ul la xsara
Moderator: Echipa Tehnica
Xsara2 din sept2001 incoace are AFU (chiar daca nu este mentionat).
La mine functionarea AFU este evidenta: e suficient sa apesti BRUSC pedala de frina, doar foarte putin (poate chiar si o treime din cursa).
In momentul urmator se simte o frinare violenta, mult mai energica decit o simpla "atingere" a frinei. Frinarea dureaza citeva secunde (chiar daca intre timp ai ridicat piciorul de pe frina). Este evidenta si prin faptul ca te surprinde ca reactie fata de cum ar fi frinat in mod normal (ca si cum altcineva ar frina pentru tine sau ca si cum s-ar bloca rotile) - e o senzatie un pic ciudata.
Semnalizarea de frina violenta poate sa fie trigerata ca o consecinta a AFU. dar este un alt lucru (acolo e doar un senzor de deceleratie - de genul celor folosite pentru declansarea airbagurilor).
La mine functionarea AFU este evidenta: e suficient sa apesti BRUSC pedala de frina, doar foarte putin (poate chiar si o treime din cursa).
In momentul urmator se simte o frinare violenta, mult mai energica decit o simpla "atingere" a frinei. Frinarea dureaza citeva secunde (chiar daca intre timp ai ridicat piciorul de pe frina). Este evidenta si prin faptul ca te surprinde ca reactie fata de cum ar fi frinat in mod normal (ca si cum altcineva ar frina pentru tine sau ca si cum s-ar bloca rotile) - e o senzatie un pic ciudata.
Semnalizarea de frina violenta poate sa fie trigerata ca o consecinta a AFU. dar este un alt lucru (acolo e doar un senzor de deceleratie - de genul celor folosite pentru declansarea airbagurilor).
Domnilor,
Xsara 2 are AFU! o spune unul care a lucrat la CitrĂśen... adica - pentru conformitate - daca trantesti o frana (lovesti pedala), se sesizeaza ca e groasa si te ignora practic, pune presiune maxima in circuit (buna pentru doamnele mai delicate care nu se pot urca pe frana cand e o situatie naspa). treaba cu aprinsul avariilor e pentru spectacol... (glumesc, desigur...).
Xsara 2 are AFU! o spune unul care a lucrat la CitrĂśen... adica - pentru conformitate - daca trantesti o frana (lovesti pedala), se sesizeaza ca e groasa si te ignora practic, pune presiune maxima in circuit (buna pentru doamnele mai delicate care nu se pot urca pe frana cand e o situatie naspa). treaba cu aprinsul avariilor e pentru spectacol... (glumesc, desigur...).
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 4
- Membru din: Vin 08-Iul-2005 19:58
- Localitate: Bucuresti
Nu exista sa nu aiba. Toate Xsarele au ABS. Nu ai fost tu, poate, foarte hotarat cand ai franat, sau poate nu ai sesizat diferenta (daca drumul era valurit, poate ai crezut ca e de la drum). Intradevar, ABS-ul la Xsara intra mai greu decat la alte marci. Eu am toata gama de Skode la servici si la alea, cum apesi un pic mai tare incepe sa "rontaie" ABS-ul. Ca sa te convingi ca ai asa ceva, mergi pe un drum cu piatra cubica cu 40-50Km/h si apasa brusc si pana la fund frana. Si mentine frana apasata indiferent de senzatia pe care o vei resimti. E imposibil sa nu intre ABS-ul. Daca franezi bland, avantajul la Xsara e ca nu intra ABS-ul imediat. Sunt o gramada de posturi pe forumurile auto legate de functionarea ABS-ului si, mai ales, de faptul ca ar mari distanta de franare.
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu