185 65 14 sau 175 65 14?!?!
Moderator: Echipa Tehnica
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
-
- pasionat
- Mesaje: 135
- Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen Xsara II 1,4i
Asa o fi cum spuneti voi dar eu nu va cred. Pai daca roata e mai mica,la aceeasi turatie a motorului parcurgi o distanta mai mica.E ca si cum ai merge intr-o treapta inferioara...in croaziera(am specificat ca la asta ma refer).In loc sa-i dai a 5-a ii dai undeva(empiric vorbind) viteza 4,8...Atunci hai sa ne punem roti mai mici si tocmai o rezolvam cu economia.Si eu care vroiam sa deschid o noua tema cu privire la consumul cat mai mic.Asta sa fie rezolvarea?mbc scrie:Cum a zis si Mesersmith, scade. Eu am testat-o pe bune si consumul a scazut de la 6.9 la 6.4 in exterior de la 215/55/16 la 195/65/15.

Xsara II 1,4i 75cp 2001
-
- pasionat
- Mesaje: 135
- Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen Xsara II 1,4i
Nu,nu sunt fan de roti mari dar am incredere ca cei ce au proiectat masina au stiut ce-au facut. Eu am 195/55/15=ca diametru cu 185/65/14 asa ca m-am gandit ca aceasta este dimensiunea optima data de producator.La mine alta dimensiune nu e data,si din acest punct de vedere le consider mici pe 175 si nicidecum mari pe 185!
Xsara II 1,4i 75cp 2001
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Atunci cum iti explici ca C5 1 si C5 2, avand aceeasi suspensie, aceeasi directie, aceleasi frane, aceeasi greutate etc au roti diferite? Iti zic eu: Marketing! rotile 195/65/15 sunt de 2 ori mai ieftine decat 215/55/16. Dar ce stiu eu... hai sa punem toti ulei Total si filtre Valeo daca or fi pentru ca asa a zis producatorul 

"If in doubt, flat out!"
- Rica
- Moderator - Bazar
- Mesaje: 2369
- Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
- Localitate: Birmingham
- Masina: Peugeot 407 SW
- Contact:
cu cat talonul este mai mic cu atat este mai stabila in curbe,dar la talon mic nu prea poti merge cu masina incarcata si pe drumuri cu gropi,gen asfalt romanesc
influenteaza consumul banda de rulare,cu cat e mai mare cu atat frecarea e mai mare
deci trebuie o cale de misloc si un compromis,vrei una pierzi alta...etc
influenteaza consumul banda de rulare,cu cat e mai mare cu atat frecarea e mai mare
deci trebuie o cale de misloc si un compromis,vrei una pierzi alta...etc
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!
Ce ciudat!
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu