ABS-ul la xsara
Moderator: Echipa Tehnica
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
Kata,
pentru efect intarziat s-a inventat AFU. Daca masina ta are ABS 6.0, are AFU(depinde de data fabricatiei)
In general gandeste-te mai simplu: ABS-ul nu iti muta vreun copac din locul lui, te ajuta asa cum au descris mai pe larg prietenii de pe forum.
Mai este un element: Anvelopele! Aderenta conteaza in primul rand in functie de ce anvelope ai (iarna, vara, uzura, categorie, etc.)
Cat ai tu cu anvelopele facute? Le-ai inlocuit cu altele de alta marca?Ce anvelope avea A4 din fata ta?
pentru efect intarziat s-a inventat AFU. Daca masina ta are ABS 6.0, are AFU(depinde de data fabricatiei)
In general gandeste-te mai simplu: ABS-ul nu iti muta vreun copac din locul lui, te ajuta asa cum au descris mai pe larg prietenii de pe forum.
Mai este un element: Anvelopele! Aderenta conteaza in primul rand in functie de ce anvelope ai (iarna, vara, uzura, categorie, etc.)
Cat ai tu cu anvelopele facute? Le-ai inlocuit cu altele de alta marca?Ce anvelope avea A4 din fata ta?
nenea mugurel, rapsunsul tau denota faptul ca n-ai citit decat primul post din subiectul asta.
abs 6.0 nu-mi spune nimic. daca tot sti legatura dintre anul de fabricatie si aceste "dotari", de ce nu raspunzi la intrebari (intre timp au mai intrebat cativa daca masina lor are sau nu AFU).
...iar enuntul
toti stim ca anvelopele sint factorul cheie in eficienta franarii.
abs 6.0 nu-mi spune nimic. daca tot sti legatura dintre anul de fabricatie si aceste "dotari", de ce nu raspunzi la intrebari (intre timp au mai intrebat cativa daca masina lor are sau nu AFU).
...iar enuntul
e perimat.Mai este un element: Anvelopele!
toti stim ca anvelopele sint factorul cheie in eficienta franarii.
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
De cand am C4-ul mi-a intrat ABS-ul doar de cateva ori.
Frana este frana, nimic diferit fata de alte frane, cu exceptia lipsei zgomotului de scartaiala.
Dar in momentul in care intra ABS-ul simt ca se "rupe" ceva la roti, ca si cum un ac ar fi pus pe un disc cu gaurele in el. Acul sare din gaurica in gaurica.
Later edit: Daca este o masina in spatele careia sunt atent cand franeaza si mereu pastrez o distanta suficienta de franare, atunci acesta este un AUDI. Si mie mi se pare ca franele la Audi sunt nesimtit de sigure.
P.S. Cunosc trei posesori de Audi, toti pupati in fund de catre un ghinionist. Unul dintre tipi chiar mi-a povestit ca dupa ce a intrat o dacie in el, s-a dat jos sa il pocneasca pe ala cu dacia, si ala saracu a zis ca pur si simplu Audi-ul s-a blocat in mijlocul drumului. Oricum, dupa accidente, toti 3 cand pun frane, se uita si la ce vine din spate ;)
Frana este frana, nimic diferit fata de alte frane, cu exceptia lipsei zgomotului de scartaiala.
Dar in momentul in care intra ABS-ul simt ca se "rupe" ceva la roti, ca si cum un ac ar fi pus pe un disc cu gaurele in el. Acul sare din gaurica in gaurica.
Later edit: Daca este o masina in spatele careia sunt atent cand franeaza si mereu pastrez o distanta suficienta de franare, atunci acesta este un AUDI. Si mie mi se pare ca franele la Audi sunt nesimtit de sigure.
P.S. Cunosc trei posesori de Audi, toti pupati in fund de catre un ghinionist. Unul dintre tipi chiar mi-a povestit ca dupa ce a intrat o dacie in el, s-a dat jos sa il pocneasca pe ala cu dacia, si ala saracu a zis ca pur si simplu Audi-ul s-a blocat in mijlocul drumului. Oricum, dupa accidente, toti 3 cand pun frane, se uita si la ce vine din spate ;)
kata scrie:abs 6.0 nu-mi spune nimic
Kata, pt a afla versiunea ABS-ului poti intra pe www.citroen-pr.net (daca nu ai cont fa-ti unul), pe urma introdu VIN-ul masinii si apoi du-te pe "Suspension - Steering – Brake" si vezi ce ai la "Brake associated variant".
Eu (la C3) am "ABS Teves Mk70" (unde Mk = mark, adica versiune; 70 = 7.0, Teves - habar n-am) iar celelalte optiuni posibile erau "ABS Teves MK 60" si "Without ABS".
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
kata scrie:merci marius, f. frumos site-ul. stie tot despre masina mea, zice si de "82" da nu stie ce inseamna.
cat despre ABS, imi zice doar ce e "with ABS" ai atat.
For the record, site-ul a fost descoperit de editza: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=260 - eu doar il folosesc cu incredere

Imi pare rau ca nu scrie si versiunea ABS-ului pt Xsara ta.
Sa speram ca va gasi Mugurel niste timp pt asta..
MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:Teves este un fabricant, ca si Bosch, etc
OK, multumesc.
despre AFU : AFU, sistemul Asistare de Franare de urgenta este extrem de precis in caz de pericol si mai ales atunci cand conditiile de aderenta se degradeaza. Functia sa este aceea de a asista soferul in cazul unei franari dificile.Daca AFU va determina daca forta de apasare a franei nu este suficienta si o va creste pentru a acoperi lipsa detectata. In cazul unei situatii de urgenta numerosi soferi nu exercita instantaneu o presiune suficienta pe pedala de frana. Sistemul de asistare de urgenta accentueaza franarea in functei de viteza de apasare a pedalei de frana. AFU permite atingerea aproape instantanee a presiunii de franare maxime.
sper ca e de inteles ca e un citat
sper ca e de inteles ca e un citat

fosta Xsara II, 2001, 1,6 16v bleu
- White Wizard
- pasionat
- Mesaje: 246
- Membru din: Mar 15-Noi-2005 19:38
- Localitate: Bucuresti
Observatie proprie:
ABS-ul la Xsara nu mi-a facut niciodata probleme. Chiar pedala de frana la Xsara tine mai sus ca la C4. Chiar am facut un "experiment" odata la Xsara , aveam vro 190 km/h (drumul era foarte liber) si am pus frana mai brusca pana cand s-a oprit (... am vrut sa-i testez franele, ... nu va puteti pune cu "nebunia" omului
) ... si vreau sa zic ca am fost placut impresionat de cum s-a oprit! ... bine , ca a esit fum din placute , asta nu se mai pune.
Dar, totusi, nu s-au aprins avariile si frana a fost destul de violenta , pe cand la C4 se aprind (... a fost testata si asta
)
P.S.: E misto senzatia, dar trebuie sa te ti bine ... si nu recomand
. Mai bine sa nu ai deaface cu o franare brusca 
ABS-ul la Xsara nu mi-a facut niciodata probleme. Chiar pedala de frana la Xsara tine mai sus ca la C4. Chiar am facut un "experiment" odata la Xsara , aveam vro 190 km/h (drumul era foarte liber) si am pus frana mai brusca pana cand s-a oprit (... am vrut sa-i testez franele, ... nu va puteti pune cu "nebunia" omului



P.S.: E misto senzatia, dar trebuie sa te ti bine ... si nu recomand


- White Wizard
- pasionat
- Mesaje: 246
- Membru din: Mar 15-Noi-2005 19:38
- Localitate: Bucuresti
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru florinmarchidanu