no_2904 scrie:yo2ldk scrie:Va salut
intrebare :
ce presupune inlocuirea cablului de ambreiaj la xsara picasso 1.8i ?
si ce tip de cablu e mai fiabil in timp; cu intindere manuala sau automat ?
acum cred ca este automat
intreb, deoarece mi-a ramas de doua ori pedala jos in podea si cred ca partea de revenire automata este vina.. nu se aude inca nici un zgomot,fluierat, etc. deci, cred si sper ca nu e rulmentul sau altceva
va multumesc
yo2ldk sa imi spui si mie daca s-a rezolvat doar din cablu de ambreaj... si eu am aceasi problema
am rezolvat problema, vineri dimineata.
m-am pregatit cu scule,pofta de lucru si sa ma apuc de treaba.
dupa un studiu vizual amanuntit, am ajuns la concluzia ca NU SE POATE INLOCUI IN PARCARE ! sau pe deal
deci, nu va incurcati !
am apelat la o cunostiinta care a avut o rampa de ridicare si astfel am reusit, cu 2-3 up/down.
in mod normal, trebuia sa nu fie mare filozofie - teoretic.
practic insa, lucrurile stau altfel.
in primul rand trebuie data jos pedala de ambreiaj care este fixata pe o tija si un surub lung de 13. partea proasta, este ca acel surub avea capul in partea dreapta, asa incat nu am reusit sa-l scoatem.ca atare, a trebuit data jos si pedala de frana.acum, f.f greu am reusit sa-l scot deoarece tot nu iesea din cauza conductei de directie.pana la urma cu rabdare si miscari in unghiuri imposibile, a iesit.
ca sa evit asta pe viitor, la remontare, am pus surubul invers,adica cu capul inspre portiera soferului si o saiba mai groasa, sa nu ajunga piulita sa frece pedala de frana.
dupa demontarea pedalei, se ridica masina si se scoate celalalt capat al cablului, care este intr-o tija in exteriorul cutiei,nu intern cum mi-a fost mie teama. cu un levier trebuie impinsa acea tija in directia de debreiere,ca sa reusiti sa scoateti cablul.odata eliberat, am tras de cablu cu nadejde, insa tot nu a iesit...am studiat cablul cel nou si am constatat ca are niste umeri de plastic cu care se fixeaza in podea. asadar, trebuie rasucit de cablu, sa iasa acei capeti de plastic din caroserie,lucru destul de dificil fiindca este tocmai in spatele dispozitivului de servo al franei.
dupa scoaterea cablului, am procedat in ordine inversa ptr montarea lui.
mai greu e fixatul in pedala, o sa vedeti de ce.
am ramas un pic dezamagit cand am vazut felul in care actioneaza si a fost conceputa fixarea.
la pedala, este un ghidaj si partea de imobilizare a capatului de cablu din PLASTIC.
la fel, in cealalta parte, tot PLASTIC...
totusi, probabil e calculata forta in asa fel incat sa reziste bine, daca a tinut pana acum cca 100k km...
dupa inlocuire, pot sa spun ca pedala actioneaza mult mai bine , se pare ca acel mecanism de intindere era cauza blocarii pedalei, desi la prima vedere, cablul vechi era intact nici o sarmulita rupta macar, nimic.oricum, fata de altele pe care le-am vazut, cablul e f gros.
am circulat cu ea si nu am mai simtit sa "agate" sau sa aibe tendinta de a "scapa". deci, cred ca el a fost cauza.voi fi atent si pe viitor, sa vad cum se comporta.
desi lunga povestea, sper sa prinda bine cuiva...
daca nu aveti un prieten si o rampa, nu va apucati ! apelati la specialistii din domeniu.
toata operatia, cu studiul fixarii si demontare/montare, a durat cca o ora si 40 de min. poate cu scule dedicate si meserias care face asta toata ziua, timpul se reduce la jumatate.
multumesc foarte mult colegilor de forum, pentru indrumari si incurajari !
spor la treaba si succes !