Pagina 1 din 1
schimb placute de frana
Scris: Joi 16-Iul-2009 19:05
de jonmatei
salut. stie careva daca pentru schimbul placutelor de frana fata, spate pentru un xsara1 , 2.0 hdi este vreo chichita de care sa tin cont?
mentionez ca-mi place sa mesteresc singur la masina si nu am mai umblat pina acum la ele.
Scris: Joi 16-Iul-2009 21:56
de cbx
ai nevoie de o presa pt introducerea pitonului in etrier , sfatul meu - go to service
Scris: Joi 16-Iul-2009 22:08
de jonmatei
am presa de la dacia pe care o reparam la fel . alta chichita?
Scris: Joi 16-Iul-2009 22:34
de cbx
pistonul se introduce prin infiletare
Scris: Joi 16-Iul-2009 23:18
de XENON
presa aia pt. introducerea cilindrului in etrier poate fi inlocuita 100% cu succes cu o menghina de tamplarie, din aceea care se foloseste pt. a tine presate doua bucati de lemn lipite pana se intareste lipiciul. costa 5-10lei si se gaseste efectiv oriunde: supermarket, piata, magazin de fierarie etc.
http://mafcom.ro/img/imagini/produse/bi ... 678980.jpg
intre capul cilindrului si piciorul menghinei se aseaza placuta veche, pt. ca altfel nu se poate, capul cilindrului fiind concav. am vazut metoda intr-un filmuletz pe youtube acum cativa ani si o folosesc cu succes. daca as fi aflat mai devreme cand aveam Dacia, nu m-as mai fi chinuit ca fraieru cu leviere si cozi de ciocan si alte porcarii de genul asta.

Scris: Vin 17-Iul-2009 09:58
de grigoret
Salut,
Eu le-am schimbat de doua ori pana acum singur;
Prin insurubare intra pistonul foarte usor; bagi o cheie (de 17 parca) in gaurile (cele in cruce) de pe exteriorul pistonului, invarti si simultan apesi usor cu o coada de ciocan in mijlocul pistonului. Grija mare sa nu ciupesti garnitura de cauciuc.
In rest un stift si o siguranta de scos ca prim pas,
Apoi arcurile de sarma - pas 2-
Placutele vechi -pas 3 -se scot doar intr-o anumita pozitie prin rotire, nu le tragi ca gheorghe ca nu o sa iasa
Dupa repunere ai grija sa calci frana inainte sa iesi pe drum cu ea sa nu ai surprize.
Bafta
G
Scris: Mie 29-Iul-2009 07:05
de jonmatei
mai am o mica nelamurire daca toate : pompa injectoare si alte subansamble sunt bosch ,am vazut ca si placutele de frana sunt tot de 2 tipuri pe fata sistem bosch si sistem lucas ,este posibil sa fie tot bosch placutele pentru ca spre asta as opta sa cumpar.
Scris: Mie 29-Iul-2009 07:10
de bogdan78
Nu mai stiu eu exact, dar sunt 2 sisteme diferite. Unul prin inpingere si mergea cu o coada mai groasa de ciocan

..sistemul ala este pe fata parca iar pe spate prin insurubare, si exista chei speciale care au dinti ce intra in gaurelele de care se spunea mai sus.
Placutele bosch sunt f bune, dar pana la urma poti sa iei orice. de cand le fac din materiale ecologice toata scartaie mai mult sau mai putin, pana si Ferodo

.
Scris: Mie 29-Iul-2009 09:37
de XENON
mie, de exemplu, placutele Bosch cu care a venit masina din fabrica mi-au uzat mult si neuniform discurile. imediat ce am pus Ferodo s-a schimbat treaba in bine.
Scris: Mie 29-Iul-2009 12:45
de jonmatei
nu tipul placutei este problema,ci faptul ca sunt mai multe sisteme de frana si anume lucas si bosch care au o forma diferita care nu-ti permite sa le montezi de la un sistem la altul.
Scris: Mie 29-Iul-2009 15:24
de XENON
gresit, eu am sistem e franare Bosch, am pus palacute feodo, iar acum am cumparat deja TRW-Lucas. Culmea e ca la mine combinatia disc Bosch cu placute Bosch (din fabricatie) nu a mers bine. sistemele de franare Bosch si Lucas sunt oarecum iferite, dar asta nu inseamna ca fiecare nu produce si consumabile pt. sistemul concurentei.
Scris: Mie 29-Iul-2009 18:48
de jonmatei
hai ca nu ma inteleg cu tine.Uite intra aici si vezi la placute care este diferenta.
http://www.autokarma.ro/catalog_fisa.ph ... filtru=020 .Eu nu despre cine face discul intreb ci despre caracteristica sistemului,pentru ca sunt 2 sisteme de prindere a placutelor.