Probleme injector

Forum de discutii generale despre Citroen Xsara. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

no_2904
simpatizant
Mesaje: 78
Membru din: Dum 19-Oct-2008 20:33
Localitate: Rm. Valcea

Probleme injector

Mesajde no_2904 » Lun 28-Sep-2009 18:47

Salutare tuturor!

Am si eu o problema cu un injector..mai exact cu al 2-lea...Prima data pierdea motorina pe langa el, l-am desfacut, am curatat pe acolo si l-am pus la loc. Apoi a aparut alta problema (motorina nu mai pierde) : scoate fum negu pe acolo, a innegrit tot pe langa el si se aude un tacanit ritmic. Odata cu tacanitu scoate si aer pe acolo (se simte la mana). Ma gandesc sa ii pun o garnitura ceva sau ce e de facut? Ce recomandati?

Orice sugestie este binevenita :)
Xsara Picasso 2.0HDI, 90cp, an 2000

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Lun 28-Sep-2009 19:02

pai din cate stiu eu, el are o garnitura din metal, similara cu cea de la bujii...

Avatar utilizator
C i t r o n e l
pasionat
Mesaje: 461
Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
Localitate: psaclub.ro
Contact:

Mesajde C i t r o n e l » Lun 28-Sep-2009 19:21

Du-o rapid la service sa schimbe toate garniturile de la injector; pierzi presiune.

Teoretic se schimba garnitura de cupru din varful injectorului si cele 2 de etansare de sus, se curata in motor locul injectorului cu o scula speciala si la remontare se stange la cuplu injectorul pe pozitie; se schimba si conducta de inalta presiune de la rampa la injector...

Practica de obicei lasa de dorit deoarece:
1) nu au scula speciala de curatat locul injectorului si curata cu surubelnita infasurata in carpe drept ptr care risca sa-ti zgarie planeitatea pozitiei in capacul de aluminiu al motorului si nu va mai putea etansa garnitura de cupru din capul injectorului.
2) nu se schimba toate garniturile din alte motive de ei stiute.
3) nu se schimba conducta de inalta presiune din motive de genul lasa ca merge si asa si e mai ieftin.
4) nu se strange la cuplu ca ei le stiu mai bine si normele producatorului nu se aplica in romania.
asa ca daca ai noroc scapi de problema, daca nu posibil sa te intorci la faza cu motorina sau la o mica pierdere de ulei pe langa injector.

NU mai pune mana pe acolo in timpul functionarii ca te risti la maxim, presiunea de injectie a motorinei este foarte mare ~1500bar, daca scapa un jet de motorina si il interceptezi cu o parte a corpului, precis iti va trece prin ea.

Regula de baza la HDI ptr cine tine la sanatatea lui este:
Nu se lucreaza la sistemul de injectie cu motorul functional si nu se testeaza ca mana niciodata, sunt destui mecanici cu degete, maini amputate.

Eventual mergi la Peugeot ptr etansare injector ca motorizare precis este pe un model de la ei si de obicei tin pe stoc garniturile si este mai ieftin ca la Citroen.

no_2904
simpatizant
Mesaje: 78
Membru din: Dum 19-Oct-2008 20:33
Localitate: Rm. Valcea

Mesajde no_2904 » Lun 28-Sep-2009 19:38

singura garnitura de etansare din cate am vazut este in capatul de sus si este de plastic...
Am observat ca pe interior in motor este depunere si pe injector de asemenea.Am incercat sa curat dar se ia foarte greu iar in motor nu am putut sa o curat

Ma gandeam sa desfac alt injector sa vad ce garnituri are si cum este la aspect dar pe alta parte nu l-as desface de frica sa nu patesc la fel:)
Xsara Picasso 2.0HDI, 90cp, an 2000

Avatar utilizator
C i t r o n e l
pasionat
Mesaje: 461
Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
Localitate: psaclub.ro
Contact:

Mesajde C i t r o n e l » Lun 28-Sep-2009 19:52

Cartea spune ca daca se scoate injectorul din orice motiv se inlocuiesc obligatoriu toate garniturile de etansare.

La tine trebuie curatat depunerile din interior cu scula aia speciala de care iti ziceam si poate asa vei descoperi si garnitura de cupru din capul injectorului ramasa in interior intre depuneri si care obligatoriu se inlocuieste.

ATENTIE !
Cartea spune ca injectorul nu se curata in special capul lui.

Daca imi spui seria masinii iti pun diagrama cu injectorul tau sa vezi exact ce trebuie sa fie pe acolo.

no_2904
simpatizant
Mesaje: 78
Membru din: Dum 19-Oct-2008 20:33
Localitate: Rm. Valcea

Mesajde no_2904 » Lun 28-Sep-2009 20:47

nu am seria la indemana acum...o sa merg maine la service atunci...multe multumiri pentru indrumari :)
Xsara Picasso 2.0HDI, 90cp, an 2000

no_2904
simpatizant
Mesaje: 78
Membru din: Dum 19-Oct-2008 20:33
Localitate: Rm. Valcea

Mesajde no_2904 » Mar 20-Oct-2009 23:16

am cumparat garniturile de la citroen...20 ron , am curatat injectorul si l-am pus inapoi cu garniturile noi si acum nu mai da motorina pe langa el....cand a inceput sa imi dea motorina mi s-a aprins primul bec de la bord (ala galben cu motorul pe el) si acum nu se mai stinge...masina merge perfect...trage bine, nu se opreste la turatii (i-am schimbat regulatorul de presiune)... i-am scos si borna de la baterie ca am crezut ca poate are vreo eroare si trebuie resetata...
Xsara Picasso 2.0HDI, 90cp, an 2000


Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru florinmarchidanu