Probleme Xsara
Moderator: Echipa Tehnica
Probleme Xsara
Am masina din septembrie 2003 si pana acum am avut niste probleme destul de ciudate, dupa parerea mea, iata :
In data de 24 decembrie 2003, in ziua cu vijelia aia puternica, din cauza vantului si frigului a inghetat elicea ventilatorului !!!! ; dupa vreo jumatate de ora motorul a inceput sa se incinga ( 120 grade ), am oprit, am asteptat sa se raceasca si m-am dus la ATS. Schimbat sigurante, 2 termocuple, si dupa o luna si electroventilatorul, nu va spun cat a costat.Problema care pe mine m-a uimit a fost: la intrebarea ce pot face ca sa nu mai apara aceasta problema , raspunsul a fost : mu mai parcati cu fata spre vant. No comment
Acum vreo doua saptamani, am observat ca masina nu mai trage chiar cum tragea, ma duc la service, o verifica baietii cu testerul, toate ok, totusi masina nu avea avans, expresia lor; in consecinta au rescris soft-ul calculatorului, care s-a sters sau stricat din cauza mobilului !!!! Adica se pare ca la Xsara calculatorul nu este ecranat!!!! Solutia lor : cumpara-ti un carkit. De parca numai eu am mobil in masina.
Cam asta a fost , vreau sa va intreb daca ati avut sau ati auzit de ceva probleme asemanatoare pentru ca eu nu stiu ce sa mai cred.
In data de 24 decembrie 2003, in ziua cu vijelia aia puternica, din cauza vantului si frigului a inghetat elicea ventilatorului !!!! ; dupa vreo jumatate de ora motorul a inceput sa se incinga ( 120 grade ), am oprit, am asteptat sa se raceasca si m-am dus la ATS. Schimbat sigurante, 2 termocuple, si dupa o luna si electroventilatorul, nu va spun cat a costat.Problema care pe mine m-a uimit a fost: la intrebarea ce pot face ca sa nu mai apara aceasta problema , raspunsul a fost : mu mai parcati cu fata spre vant. No comment
Acum vreo doua saptamani, am observat ca masina nu mai trage chiar cum tragea, ma duc la service, o verifica baietii cu testerul, toate ok, totusi masina nu avea avans, expresia lor; in consecinta au rescris soft-ul calculatorului, care s-a sters sau stricat din cauza mobilului !!!! Adica se pare ca la Xsara calculatorul nu este ecranat!!!! Solutia lor : cumpara-ti un carkit. De parca numai eu am mobil in masina.
Cam asta a fost , vreau sa va intreb daca ati avut sau ati auzit de ceva probleme asemanatoare pentru ca eu nu stiu ce sa mai cred.
Sunt cel putin ciudate problemele tale. Daca problema cu ventilatorul mai e de crezut (sa zicem ca pe viscolul din 24 dec. ar fi putut sa se infunde spatiul dintre pale cu zapada, desi e greu de crezut tinand cont de unghiul de orientare al fantelor mastii), a doua problema, cu calculatorul, nu are nici o legatura cu mobilul (doar daca nu cumva au introdus conexiuni wireless intre componentele masinii). E ca si cum ai pune mobilul pe un PC si se reseteaza computerul. Sigur nu ai introdus vreun consumator in fisa de bricheta? Cel mai probabil, masina a avut ceva probleme de la cumparare sau s-a dereglat vreun contact prin gropile din Bucuresti.
Problema asta eu o am cu un Cielo de la servici pe care il duc din 2 in 2 luni sa-i reseteze softul pentru ca o ia razna cu consumul.
Xsara pe care o am eu e model 2001 (Xsara 2) si nu am avut astfel de probleme pana acum.
Problema asta eu o am cu un Cielo de la servici pe care il duc din 2 in 2 luni sa-i reseteze softul pentru ca o ia razna cu consumul.
Xsara pe care o am eu e model 2001 (Xsara 2) si nu am avut astfel de probleme pana acum.
reply
Salut
Xsara mea este tot din 2001, eu am scris explicatiile celor de la Citroen. Parerea mea este ca totusi la ora actuala calitatea in service-urile de reprezentanta lasa de dorit. Am lansat acest topic pentru ca mi-am dorit de mult aceasta masina si nu ma asteptam la aceste probleme si mai ales la aceste explicatii(cauze).
Apropo: Xsara2, 2001, 1600cm
Xsara mea este tot din 2001, eu am scris explicatiile celor de la Citroen. Parerea mea este ca totusi la ora actuala calitatea in service-urile de reprezentanta lasa de dorit. Am lansat acest topic pentru ca mi-am dorit de mult aceasta masina si nu ma asteptam la aceste probleme si mai ales la aceste explicatii(cauze).
Apropo: Xsara2, 2001, 1600cm
Crede-ma, ca nu am nici cea mai mica intentie sa le tin partea la cei din service. Si eu am avut probleme la prima revizie cand nu au avut ulei Total si mi-au pus Castrol. Ei au zis ca e echivalent, dar s-a simtit clar diferenta la mers. Drept urmare, la revizia a doua, am mers cu uleiul meu, ceea ce nu e normal pentru o reprezentanta care are contract de parteneriat cu Total. Acum am vazut ca au si Total.
Totusi, fata de alte service-uri de firma, un avantaj la ATS e ca te lasa sa stai langa masina si sa vezi ce-i face. Asa esti sigur ca nu-ti schimba nimic inutil. Un alt lucru important e ca nimeni de acolo nu ia spaga (sunt suficiente tarifele la care lucreaza).
In legatura cu profesionismul lor, nu pot sa-ti dau amanunte prea multe pentru ca eu chiar nu am avut probleme majore. Au fost si la mine cateva (nici o masina nu e perfecta), le gasesti descrise pe forum, daca vrei.
De ce nu ai cerut sa discuti cu directorul de Service daca nu ai fost multumit de explicatiile date?
In general, asa se procedeaza. Nu-ti convine ceva, ceri cu superiorul celui in cauza.
Bineinteles ca e vina persoanei care s-a uitat la masina. Daca nu stia despre ce e vorba, era mai bine sa-ti spuna in fata decat sa vina cu explicatii puerile. Dar de problema asta ne lovim peste tot in Romania.
O fi chiar atat de greu sa-ti recunosti vina sau anumite lipsuri?
Totusi, fata de alte service-uri de firma, un avantaj la ATS e ca te lasa sa stai langa masina si sa vezi ce-i face. Asa esti sigur ca nu-ti schimba nimic inutil. Un alt lucru important e ca nimeni de acolo nu ia spaga (sunt suficiente tarifele la care lucreaza).
In legatura cu profesionismul lor, nu pot sa-ti dau amanunte prea multe pentru ca eu chiar nu am avut probleme majore. Au fost si la mine cateva (nici o masina nu e perfecta), le gasesti descrise pe forum, daca vrei.
De ce nu ai cerut sa discuti cu directorul de Service daca nu ai fost multumit de explicatiile date?
In general, asa se procedeaza. Nu-ti convine ceva, ceri cu superiorul celui in cauza.
Bineinteles ca e vina persoanei care s-a uitat la masina. Daca nu stia despre ce e vorba, era mai bine sa-ti spuna in fata decat sa vina cu explicatii puerile. Dar de problema asta ne lovim peste tot in Romania.
O fi chiar atat de greu sa-ti recunosti vina sau anumite lipsuri?
Referitor la ATS (adica la cei de la service)pot sa-ti spun cu certitudine ca au si ulei Castrol si Total si asta nu de acum ci de foarte mult timp.Referitor la faptul ca tu ai simtit diferenta la mers nu te cred pt ca nu ai cum sa-ti dai seama.Uleiul Castrol si Total care se comercializeaza la service ATS au acelas indicativ si practic nu exista nici o diferenta decat de firma,asa ca nu ai cum sa-ti dai seama ca masina merge mai bine cu Total decat cu Castrol.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Xara
Da-mi voie sa te contrazic deoarece gresesti putin:acelasi indicativ il gasesti la aproape toti fabricantii de uleiuri(inclusiv Lubrifin) dar exista o diferenta de calitate in raport cu denumirea firmei.;aceasta diferenta de calitate o poti vedea in bord (indicatorul presiune ulei).
Referitor la ATS, cred ca oamenii de acolo mai au multe de invatat pentru a ajunge la nivelul unor reprezentante care se respecta; spun asta pentru ca oamenii de acolo se comporta si lucreaza ca in vechile service-uri Dacia.Nu mi se pare normal ca problemele care trebuiesc rezolvate de mecanici sa le rezolve directorul firmei iar acestia sa faca treba de frica lui.
Referitor la ATS, cred ca oamenii de acolo mai au multe de invatat pentru a ajunge la nivelul unor reprezentante care se respecta; spun asta pentru ca oamenii de acolo se comporta si lucreaza ca in vechile service-uri Dacia.Nu mi se pare normal ca problemele care trebuiesc rezolvate de mecanici sa le rezolve directorul firmei iar acestia sa faca treba de frica lui.
Pablo, hai sa fim seriosi. E la fel ca si la benzina. Are acelasi indicativ, dar intr-un fel merge cu benzina de la Shell (sa zicem) si altfel cu cea de la OMV. Si sa nu-mi spui ca si in cazul benzinei nu ai cum sa simti diferenta.
Referitor la ulei, iti spun exact unde am simtit prima oara diferenta. Zgomotul motorului era mult mai mare. In mod normal, la relanti, aproape ca nu auzi motorul la masina mea. Cu ulei Castrol se auzea si inca bine. Ca sa nu mai spun ce se intampla la viteze de peste 140Km/h.
Si te asigur ca stau foarte bine cu auzul.
Sa nu ma intelegi gresit. Nu am nimic de impartit cu firma Castrol. Dar, din pct. meu de vedere, uleiul Total se pupa mai bine cu motorul de pe masina mea. Probabil o avea alta consistenta, aditivi, naiba stie ce. Poate sa aiba exact aceleasi carateristici de baza cu alte uleiuri, dar mai are ceva in plus.
Referitor la ulei, iti spun exact unde am simtit prima oara diferenta. Zgomotul motorului era mult mai mare. In mod normal, la relanti, aproape ca nu auzi motorul la masina mea. Cu ulei Castrol se auzea si inca bine. Ca sa nu mai spun ce se intampla la viteze de peste 140Km/h.
Si te asigur ca stau foarte bine cu auzul.
Sa nu ma intelegi gresit. Nu am nimic de impartit cu firma Castrol. Dar, din pct. meu de vedere, uleiul Total se pupa mai bine cu motorul de pe masina mea. Probabil o avea alta consistenta, aditivi, naiba stie ce. Poate sa aiba exact aceleasi carateristici de baza cu alte uleiuri, dar mai are ceva in plus.
Multumesc
Salut la toti
Ma bucur si va multumesc pentru interesul pe care l-ati acordat subiectului.Ceea ce vreau sa spun este ca am lansat acest subiect din cauza ca la un moment dat am ajuns sa nu inteleg ce se intimpla cu masina dar si pentru ca cei care se lovesc de aceleasi probleme ca mine sa fie intr-un fel in tema, sa nu mai aiba surpriza si stupoarea mea.
Ciao
Ma bucur si va multumesc pentru interesul pe care l-ati acordat subiectului.Ceea ce vreau sa spun este ca am lansat acest subiect din cauza ca la un moment dat am ajuns sa nu inteleg ce se intimpla cu masina dar si pentru ca cei care se lovesc de aceleasi probleme ca mine sa fie intr-un fel in tema, sa nu mai aiba surpriza si stupoarea mea.
Ciao
Marian eu m-am referit la uleiul Castrol si Total cu acelas indicativ adica 5W40 care este la ambele marci.Si acum vreau putin sa va spun din cunostintele mele ce reprezinta acesti indicativi.
5W40 inseamna:
5 -reprezinta vascozitatea dinamica la rece al uleiului
W -reprezinta tipul de masina pt care se utilizeaza uleiul,si anume turism
40 -reprezinta vascozitatea dinamica la cald al uleiului
Cele doua marci sunt destul de puternice pe piata europeana si nu degeaba le recomanda producatorul.Referitor la pregatirea profesionala a mecanicilor de la ATS te contrazic si spun asta deoarece majoritatea lor au facut cursuri de specializare in Franta mai ales tehnicienii experti care se ocupa de orice fel de diagnosticare la Citroen.Si inca o chestie Marian fara suparare si fara sa crezi ca vreau sa le iau partea celor de la ATS spune-mi si mie de ce crezi".Nu mi se pare normal ca problemele care trebuiesc rezolvate de mecanici sa le rezolve directorul firmei iar acestia sa faca treba de frica lui"lucrul asta?Ai avut probleme cu ei?
Este adevarat ce spui tu Adytzu ca Citroenul recomanda uleiul Total ,dar vreau sa-ti spun cu siguranta ca diferenta pe care ai simtit-o la motor adica mai zgomotos poate sa se datoreze faptului ca ai pus ului total dar cu alt indicativ.Si acum vreau sa-ti dau un exemplu de caracteristica a uleiului Castrol:
valoarea PH(concentrat) nefolosibil (nu este apos)
punct de fierbere peste 300 grade C
punct de congelare -42 grade C
propietate explosibila(%) limita inferioara(vol%)0,6
limita superioara(vol)6,5
densitatea(la 20 de gradeC) 854.5kg/mc
vascozitatea(40 de grade C) 85,7mm2/sec
vascozitatea(100de gradeC 14,5mm2/sec
conditii de evitat temperaturi peste 220 gradeC
Si inca ceva daca te uiti atent pe ambele bidoane de uleio sa vezi scris cam asa:SOFTEC PLUS SAE 5W40.
Sa nu ma intelegi gresit nu vreau sa iau parte nimanui nici celor de la Castrol nici celor de la Total si nici celor de la ATS.
5W40 inseamna:
5 -reprezinta vascozitatea dinamica la rece al uleiului
W -reprezinta tipul de masina pt care se utilizeaza uleiul,si anume turism
40 -reprezinta vascozitatea dinamica la cald al uleiului
Cele doua marci sunt destul de puternice pe piata europeana si nu degeaba le recomanda producatorul.Referitor la pregatirea profesionala a mecanicilor de la ATS te contrazic si spun asta deoarece majoritatea lor au facut cursuri de specializare in Franta mai ales tehnicienii experti care se ocupa de orice fel de diagnosticare la Citroen.Si inca o chestie Marian fara suparare si fara sa crezi ca vreau sa le iau partea celor de la ATS spune-mi si mie de ce crezi".Nu mi se pare normal ca problemele care trebuiesc rezolvate de mecanici sa le rezolve directorul firmei iar acestia sa faca treba de frica lui"lucrul asta?Ai avut probleme cu ei?
Este adevarat ce spui tu Adytzu ca Citroenul recomanda uleiul Total ,dar vreau sa-ti spun cu siguranta ca diferenta pe care ai simtit-o la motor adica mai zgomotos poate sa se datoreze faptului ca ai pus ului total dar cu alt indicativ.Si acum vreau sa-ti dau un exemplu de caracteristica a uleiului Castrol:
valoarea PH(concentrat) nefolosibil (nu este apos)
punct de fierbere peste 300 grade C
punct de congelare -42 grade C
propietate explosibila(%) limita inferioara(vol%)0,6
limita superioara(vol)6,5
densitatea(la 20 de gradeC) 854.5kg/mc
vascozitatea(40 de grade C) 85,7mm2/sec
vascozitatea(100de gradeC 14,5mm2/sec
conditii de evitat temperaturi peste 220 gradeC
Si inca ceva daca te uiti atent pe ambele bidoane de uleio sa vezi scris cam asa:SOFTEC PLUS SAE 5W40.
Sa nu ma intelegi gresit nu vreau sa iau parte nimanui nici celor de la Castrol nici celor de la Total si nici celor de la ATS.
Am pus exact ce scrie in cartea tehnica, adica: TOTAL Quartz 9000 5W40.
Printre altele, de cand am inceput sa ne contrazicem pe acest topic, am incercat si eu sa gasesc niste caracteristici la uleiurile Total. Din pacate, nu am gasit nimic asemanator la ce ai scris tu de Castrol. Pot sa-ti spun doar ca TOTAL a schimbat gama Quartz cu gama Activa (si totodata si logo-ul firmei).
Daca te intereseaza, intra pe www.lubricants.total.com.
Eu oricum raman la parerea mea ca, desi au acelasi indicativ, doua produse de la firme diferite nu au cum sa aiba aceeasi calitate. Nici macar in cadrul aceleiasi firme, generatii diferite nu au aceeasi calitate.
Daca ma insel, asta e. Mai si greseste omul.
Printre altele, de cand am inceput sa ne contrazicem pe acest topic, am incercat si eu sa gasesc niste caracteristici la uleiurile Total. Din pacate, nu am gasit nimic asemanator la ce ai scris tu de Castrol. Pot sa-ti spun doar ca TOTAL a schimbat gama Quartz cu gama Activa (si totodata si logo-ul firmei).
Daca te intereseaza, intra pe www.lubricants.total.com.
Eu oricum raman la parerea mea ca, desi au acelasi indicativ, doua produse de la firme diferite nu au cum sa aiba aceeasi calitate. Nici macar in cadrul aceleiasi firme, generatii diferite nu au aceeasi calitate.
Daca ma insel, asta e. Mai si greseste omul.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Xara
Pablo,vrei sa-mi spui ca acest indicativ(5W40)nu-l gasesti decit la Total si Castrol?Te inseli.Cine te opreste sa pui un ulei 5W40 de la oricare producator?Probabil calitatea, nu?Exemplul lui Adrian cu benzina este exact ce-am vrut sa spun eu referitor la calitate.Este adevarat ca cele doua marci sunt foarte puternice dar am impresia ca uleiul Castrol de la noi nu este tocmai original, cred ca este imbuteliat undeva in Ungaria.
In concluzie calitatea uleiului o da fabricantul!
Apropo daca W este pentru turisme spune-mi si mie te rog ce litere sunt pentru autoutilitare si camioane pentru ca eu nu prea sunt in tema.
"Nu mi se pare normal ca problemele care trebuiesc rezolvate de mecanici sa le rezolve directorul firmei iar acestia sa faca treba de frica lui"- Adrian ii spunea lui Costin sa incerce sa se adreseze directorului iar eu mi-am exprimat parerea.
Referitor la comportamentul celor de la ATS este adevarat ca nu am avut probleme cu ei, masina mea fiind un CX nu prea exista piese pentru el(in ATS).Poate o sa-ti dau masina mea vreodata sa te duci la ATS cu ea sa-i repari suspensia, sa-i incarci sferele etc.Dupa aceasta sa-mi spui daca s-au comportat la fel ca atunci cind te-ai dat jos din Saxo si mai ales despre cunostintele lor.
In concluzie calitatea uleiului o da fabricantul!
Apropo daca W este pentru turisme spune-mi si mie te rog ce litere sunt pentru autoutilitare si camioane pentru ca eu nu prea sunt in tema.
"Nu mi se pare normal ca problemele care trebuiesc rezolvate de mecanici sa le rezolve directorul firmei iar acestia sa faca treba de frica lui"- Adrian ii spunea lui Costin sa incerce sa se adreseze directorului iar eu mi-am exprimat parerea.
Referitor la comportamentul celor de la ATS este adevarat ca nu am avut probleme cu ei, masina mea fiind un CX nu prea exista piese pentru el(in ATS).Poate o sa-ti dau masina mea vreodata sa te duci la ATS cu ea sa-i repari suspensia, sa-i incarci sferele etc.Dupa aceasta sa-mi spui daca s-au comportat la fel ca atunci cind te-ai dat jos din Saxo si mai ales despre cunostintele lor.
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Se pare ca topicul acesta a cam degenerat, asa ca voi incerca sa aduc unelel lamuriri.
In primul rand, pentru a incheia discutia despre uleiuri, va recomand tuturor sa cititi articolul aflat la
http://www.chris-longhurst.com/carbible ... bible.html
Pe scurt, 5W40 reprezinta vascozitatea uleiului, nu calitatea acestuia.
Traducerea ar fi urmatoarea:
5W - vascozitatea la rece- acest ulei isi pastreaza proprietatile de curgere pana la aproximativ -30C
40 - vascozitatea la cald - acest ulei poate fi folosit fara griji pana la temperaturi ambiante de aprox. 30C
Acesti indici ajuta la alegerea uleiului in functie de temperaturile ambiante la care va functiona motorul.
Calitatea uleiului se afla tot de pe eticheta, dar din dreptul campurilor ACEA sau API. Cu alte cuvinte, putem gasi 2 uleiuri cu acelasi indice de vascozitate, dar avand calitati diferite.
Apropo de calitatea service-ului, nu spun decat atat:
ORICE service (sau prestator de servicii in general) lucreaza cu oameni mai buni sau mai prosti (profesional vorbind), iar ORICE om are si zile proaste.
In momentul in care un om aflat intr-o zi prosta iti da o explicatie de doi lei, mergi cu problema din ce in ce mai sus pana cand vei fi satisfacut de rezolvare sau de explicatie.
Revenind "on topic": Costin, as dori totusi sa detaliezi putin problema, poate gasim o rezolvare.
Softul este scris intr-un EPROM. Oricat ai incerca nu-l poti sterge cu ajutorul unui mobil. Posibil ca lipsa avansului sa se fi datorat supraincalzirii. Ori s-a decalibrat vre-un senzor, ori computerul a "decis" sa functioneze pe curbele de avarie.
In primul rand, pentru a incheia discutia despre uleiuri, va recomand tuturor sa cititi articolul aflat la
http://www.chris-longhurst.com/carbible ... bible.html
Pe scurt, 5W40 reprezinta vascozitatea uleiului, nu calitatea acestuia.
Traducerea ar fi urmatoarea:
5W - vascozitatea la rece- acest ulei isi pastreaza proprietatile de curgere pana la aproximativ -30C
40 - vascozitatea la cald - acest ulei poate fi folosit fara griji pana la temperaturi ambiante de aprox. 30C
Acesti indici ajuta la alegerea uleiului in functie de temperaturile ambiante la care va functiona motorul.
Calitatea uleiului se afla tot de pe eticheta, dar din dreptul campurilor ACEA sau API. Cu alte cuvinte, putem gasi 2 uleiuri cu acelasi indice de vascozitate, dar avand calitati diferite.
Apropo de calitatea service-ului, nu spun decat atat:
ORICE service (sau prestator de servicii in general) lucreaza cu oameni mai buni sau mai prosti (profesional vorbind), iar ORICE om are si zile proaste.
In momentul in care un om aflat intr-o zi prosta iti da o explicatie de doi lei, mergi cu problema din ce in ce mai sus pana cand vei fi satisfacut de rezolvare sau de explicatie.
Revenind "on topic": Costin, as dori totusi sa detaliezi putin problema, poate gasim o rezolvare.
Softul este scris intr-un EPROM. Oricat ai incerca nu-l poti sterge cu ajutorul unui mobil. Posibil ca lipsa avansului sa se fi datorat supraincalzirii. Ori s-a decalibrat vre-un senzor, ori computerul a "decis" sa functioneze pe curbele de avarie.
Vreau sa va spun ca ceea ce v-am scris eu de Castrol au fost date dintr-o fisa de control de calitate.
Nu,nu vreau sa spun ca acesti indicativi sunt doar pt Castrol si Total.Sunt pentru o multime de marci de uleiuri.Este adevarat ca este imbuteliat in Ungaria ,Cehoslovacia dar cred ca sunt facute sub licenta firmei respective.Pana la urma calitatea uleiului o da fabricantul dar eu faceam o comparatie intre cele doua marci cu indicativi similari care mie cel putin m-i s-au parut la fel.Este adevarat am gresit la acel W si recunosc nu era o explicatie dintr-o sursa oficiala.Ulterior m-am interesat si am gasit ce reprezinta (http://www.lubrifin.ro/ghid.php)si acolo sunt detaliate si semnificatiile.
Nu cred ca cei de la service nu ar fi in stare sa repare un CX dar avand in vedere ca majoritatea sunt destul de vechi(si nu fac aluzie la nimeni)si se lucreza destul de greu atunci cand intervin dificultati(suruburile se rup ganiturile la fel, nu se mai aduc piese pt modelele respective etc) nu se baga nimeni sa stea cu masina blocata in service.
Nu,nu vreau sa spun ca acesti indicativi sunt doar pt Castrol si Total.Sunt pentru o multime de marci de uleiuri.Este adevarat ca este imbuteliat in Ungaria ,Cehoslovacia dar cred ca sunt facute sub licenta firmei respective.Pana la urma calitatea uleiului o da fabricantul dar eu faceam o comparatie intre cele doua marci cu indicativi similari care mie cel putin m-i s-au parut la fel.Este adevarat am gresit la acel W si recunosc nu era o explicatie dintr-o sursa oficiala.Ulterior m-am interesat si am gasit ce reprezinta (http://www.lubrifin.ro/ghid.php)si acolo sunt detaliate si semnificatiile.
Nu cred ca cei de la service nu ar fi in stare sa repare un CX dar avand in vedere ca majoritatea sunt destul de vechi(si nu fac aluzie la nimeni)si se lucreza destul de greu atunci cand intervin dificultati(suruburile se rup ganiturile la fel, nu se mai aduc piese pt modelele respective etc) nu se baga nimeni sa stea cu masina blocata in service.
Referitor la explicatia ta ca:"40 - vascozitatea la cald - acest ulei poate fi folosit fara griji pana la temperaturi ambiante de aprox. 30C"
Sa inteleg ca la temperaturi mai mari de 30C nu mai pot merge cu masina?Eu cred ca in motor sunt temperaturi mult mai mari.Indiferent de temperatura mediului ambiant vara motorul functioneaza la aproximativ 90C.
Sa inteleg ca la temperaturi mai mari de 30C nu mai pot merge cu masina?Eu cred ca in motor sunt temperaturi mult mai mari.Indiferent de temperatura mediului ambiant vara motorul functioneaza la aproximativ 90C.
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11818
Cel mai nou membru alexanes