Cruise Control
Moderator: Echipa Tehnica
- ovicti
- simpatizant
- Mesaje: 88
- Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
- Localitate: Timisoara
- Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
- 2: Citroen Xsara 1.6 16V
- 3: Citroen Xsara 2.0 HDI
MARIAN: nici o problema. In timp ce editam mesajul, cred ca ai corectat tu subiectul si dupa ce l-am trimis am vazut ca ... nu mai prea avea obiect.
Un raspuns pentru BEZZ, care m-a intrebat pe privat cat costa regulatorul de viteza (cruise control, tempomat):
Maneta e aproximativ 2,4 mil. Activarea din diagnoza nu stiu cat costa.
Poate sa fie foarte ieftina pentru ca nu e mare filozofie. In principiu e vorba doar de modificarea unui bit de configurare din soft care activeaza suplimentar aceasta functie. De obicei softul din ECU-uri este acelasi pentru toate versiunile unei masini si contine toate functiile disponibile la data fabricatiei dar, in functie de versiune, unele sunt inactive. Asta se face prin setarea unor biti, din memoria nevolatila a ECU-ului (EEPROM - in cele mai multe cazuri), care permite sa se ruleze sau nu anumite secvente din soft. Dar e posibil sa existe un pret standard stabilit de producator, ca sa nu fie prea ieftina instalarea aftermarket fata de cat ar costa echiparea initiala, la cumpararea masinii.
Si probabil mai costa si manopera de montaj ceva. E destul de simplu, eu zic ca as putea-o face singur (trebuie desfacuta masca inferioara a volanului si infipta maneta in mufa dedicata; in plus mai trebuie taiata o fanta in aceasta masca), insa pentru ca lucrarea sa aibe si garantie, e necesar sa se faca in service.
Asta e, trebuie sa castige fiecare, ca sa poata oferi servicii cat mai bune si sa isi permita sa plateasca oameni cat mai buni.
Oricum am impresia ca service-urile Citroen au la piese si manopera preturi rezonabile, comparativ cu alti importatori si nu numai. De exemplu m-am interesat cat ar costa in Franta un kit de distributie plus filtrele si e mult mai scump decat aici.
Ar fi mai complicat daca e vorba de o versiune de masina care nu cuprinde inca functia de tempomat implementata (o versiune mai veche, dinainainte de aparitia acestei functii ca optiune), pentru ca atunci e nevoie de rescrierea softului din cel putin un ECU (cel care controleaza instrumentarul de bord si poate si din cel de injectie). Asta in cazul fericit in care nu s-a modificat si hardware-ul. Eu banuiesc ca se poate activa pe orice Xsara 2 (cred ca toate au COM2000), dar oricum ar trebui verificat de un profesionist inainte de a comanda maneta.
Cu o calculatie completa poate ne ajuta MUGUREL, sau altcineva care lucreaza in reteaua Citroen?
Un raspuns pentru BEZZ, care m-a intrebat pe privat cat costa regulatorul de viteza (cruise control, tempomat):
Maneta e aproximativ 2,4 mil. Activarea din diagnoza nu stiu cat costa.
Poate sa fie foarte ieftina pentru ca nu e mare filozofie. In principiu e vorba doar de modificarea unui bit de configurare din soft care activeaza suplimentar aceasta functie. De obicei softul din ECU-uri este acelasi pentru toate versiunile unei masini si contine toate functiile disponibile la data fabricatiei dar, in functie de versiune, unele sunt inactive. Asta se face prin setarea unor biti, din memoria nevolatila a ECU-ului (EEPROM - in cele mai multe cazuri), care permite sa se ruleze sau nu anumite secvente din soft. Dar e posibil sa existe un pret standard stabilit de producator, ca sa nu fie prea ieftina instalarea aftermarket fata de cat ar costa echiparea initiala, la cumpararea masinii.
Si probabil mai costa si manopera de montaj ceva. E destul de simplu, eu zic ca as putea-o face singur (trebuie desfacuta masca inferioara a volanului si infipta maneta in mufa dedicata; in plus mai trebuie taiata o fanta in aceasta masca), insa pentru ca lucrarea sa aibe si garantie, e necesar sa se faca in service.
Asta e, trebuie sa castige fiecare, ca sa poata oferi servicii cat mai bune si sa isi permita sa plateasca oameni cat mai buni.
Oricum am impresia ca service-urile Citroen au la piese si manopera preturi rezonabile, comparativ cu alti importatori si nu numai. De exemplu m-am interesat cat ar costa in Franta un kit de distributie plus filtrele si e mult mai scump decat aici.
Ar fi mai complicat daca e vorba de o versiune de masina care nu cuprinde inca functia de tempomat implementata (o versiune mai veche, dinainainte de aparitia acestei functii ca optiune), pentru ca atunci e nevoie de rescrierea softului din cel putin un ECU (cel care controleaza instrumentarul de bord si poate si din cel de injectie). Asta in cazul fericit in care nu s-a modificat si hardware-ul. Eu banuiesc ca se poate activa pe orice Xsara 2 (cred ca toate au COM2000), dar oricum ar trebui verificat de un profesionist inainte de a comanda maneta.
Cu o calculatie completa poate ne ajuta MUGUREL, sau altcineva care lucreaza in reteaua Citroen?
in special pt paco: vis a vis de babutze carutze si drumuri romanesti
eu zic ca este totusi bun acest regulator si pentru drumurile pline de sate/comune de la noi: ai intrat in sat, pac! 60 km/h, o viteza rezonabila, nu te mai iau caralii cu radarul (pe mine ma tot opreau cand imi luasem masina, mai ales pe dn2a, nu neaparat fugeam ca nebunu, m-au fript si pt. 3 km, era foame de bani ) ai iesit pac! 110 km/h...ca sa nu mai vorbim de dn1 si camerele lor...
regulatorul nu poate fi decat util, si daca am continua ideea lui paco ar trebui sa ne dam jos de pe masini pe rand radio cd (mare distragere!) aer conditionat (confortul termic te moleseste) si chiar scaunele (sa fii cat mai alert )
taica-meu si eu il folosim si prin oras unde putem si credeti-ma, am mai redus cutele la pantofi :P
ps merci lui ovi si adytzu pentru detaliile pe pm.
eu zic ca este totusi bun acest regulator si pentru drumurile pline de sate/comune de la noi: ai intrat in sat, pac! 60 km/h, o viteza rezonabila, nu te mai iau caralii cu radarul (pe mine ma tot opreau cand imi luasem masina, mai ales pe dn2a, nu neaparat fugeam ca nebunu, m-au fript si pt. 3 km, era foame de bani ) ai iesit pac! 110 km/h...ca sa nu mai vorbim de dn1 si camerele lor...
regulatorul nu poate fi decat util, si daca am continua ideea lui paco ar trebui sa ne dam jos de pe masini pe rand radio cd (mare distragere!) aer conditionat (confortul termic te moleseste) si chiar scaunele (sa fii cat mai alert )
taica-meu si eu il folosim si prin oras unde putem si credeti-ma, am mai redus cutele la pantofi :P
ps merci lui ovi si adytzu pentru detaliile pe pm.
Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2136
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
nitro_od scrie:daca avetzi ceva timp intre disputele orgolioase ce va inrobesc imaginatzia, ash dori ceva indrumari in ce priveshte cruise controlul !
am un citroen bx diesel din 85 shi as fi interesat de instalarea unui astfel de sistem deoarece drumul zilnik catre si de la locul de munka a devenit insuportabil !
p.s. : cruise controlul asta reduce shi consumul de carburant?
DMX scrie:nitro_od normal ca il reduce ....iti tine viteza constanta , ia mergi tu pe autostrada 3 ore cu viteza constanta , e clar ca nu poti ca`ti amorteste piciorul , asa pui ala la o anumita viteza si gata !!
Scrieti si voi unde trebuie, va rog !
- ovicti
- simpatizant
- Mesaje: 88
- Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
- Localitate: Timisoara
- Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
- 2: Citroen Xsara 1.6 16V
- 3: Citroen Xsara 2.0 HDI
Eu cred ca reduce consumul cu 5-10%.
Pentru masinile fara electronica (la partea de injectie) e oarecum diferit.
Poti sa faci un sistem mecanic cu care sa blochezi cablul de acceleratie intr-o pozitie predefinita. Problema in acest caz este ca nu o sa ai compensare automata la urcare si coborare de panta, si viteza masinii o sa scada respectiv o sa creasca. Si mai trebuie asigurata decuplarea sistemului la apasarea pedalelor de frana sau ambreiaj.
Mai exista posbilitatea sa adaugi un sistem care citeste vitezometrul sau turometrul si controleaza acceleratia cu un fel de sistem servo (exista unele cu ceva sistem vacumatic sau cu unul electric asemanator cu reglarea farurilor pe inaltime). Aici exista ceva sisteme aftermarket disponibile, dar trebuie cautate pe afara, ca in Romania nu cred ca vinde nimeni asa ceva.
Sau, teoretic, s-ar putea face ceva "home made" cu control electronic (cu un microcontroler, ceva senzori si un motor pas cu pas), dar ar putea rezulta o chestie cam periculoasa, care probabil este si interzisa de legislatie.
Am auzit de cazuri neplacute la case mari (ceva Renault-uri cu cutie automata au ramas blocate la viteza de cruise). Nu stiu daca au fost chiar accidente, sau a vrut sa mearga omul din Olanda in Franta si nu a mai reusit sa opreasca decat in Spania.
Pentru masinile fara electronica (la partea de injectie) e oarecum diferit.
Poti sa faci un sistem mecanic cu care sa blochezi cablul de acceleratie intr-o pozitie predefinita. Problema in acest caz este ca nu o sa ai compensare automata la urcare si coborare de panta, si viteza masinii o sa scada respectiv o sa creasca. Si mai trebuie asigurata decuplarea sistemului la apasarea pedalelor de frana sau ambreiaj.
Mai exista posbilitatea sa adaugi un sistem care citeste vitezometrul sau turometrul si controleaza acceleratia cu un fel de sistem servo (exista unele cu ceva sistem vacumatic sau cu unul electric asemanator cu reglarea farurilor pe inaltime). Aici exista ceva sisteme aftermarket disponibile, dar trebuie cautate pe afara, ca in Romania nu cred ca vinde nimeni asa ceva.
Sau, teoretic, s-ar putea face ceva "home made" cu control electronic (cu un microcontroler, ceva senzori si un motor pas cu pas), dar ar putea rezulta o chestie cam periculoasa, care probabil este si interzisa de legislatie.
Am auzit de cazuri neplacute la case mari (ceva Renault-uri cu cutie automata au ramas blocate la viteza de cruise). Nu stiu daca au fost chiar accidente, sau a vrut sa mearga omul din Olanda in Franta si nu a mai reusit sa opreasca decat in Spania.
- ovicti
- simpatizant
- Mesaje: 88
- Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
- Localitate: Timisoara
- Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
- 2: Citroen Xsara 1.6 16V
- 3: Citroen Xsara 2.0 HDI
Concluzia mea este ca se poate.
Doar ca intai vreau sa imi schimb cureaua de distributie (ma apropiu vertiginos de 160.000 km).
Dar cand mai salvez ceva bani urmeaza tempomatul. :-)
Am aflat ieri ca ar mai exista un alt model: "6239NH" care include si limitator de viteza. Dar cred ca asta nu se potriveste la Xsara (era pentru Peugeot 407). Pentru Xsara sunt bune 6239NK sau 6239LO (acestea sunt fara limitator, din cate am dedus eu).
Doar ca intai vreau sa imi schimb cureaua de distributie (ma apropiu vertiginos de 160.000 km).
Dar cand mai salvez ceva bani urmeaza tempomatul. :-)
Am aflat ieri ca ar mai exista un alt model: "6239NH" care include si limitator de viteza. Dar cred ca asta nu se potriveste la Xsara (era pentru Peugeot 407). Pentru Xsara sunt bune 6239NK sau 6239LO (acestea sunt fara limitator, din cate am dedus eu).
ovi:am cruise control pe vectra
din pacate pe xsara sunt in aceeasi situatie cu voi, adica vreau sa-mi adaug regulator de viteza...eu deja am instalat limitatorul de viteza, deci voi avea un alt modul
din pacate acum trebuie sa umblu sa indrept o janta, sa verific cauciucul si sa repar claxonul asa ca regulatorul trece cumva in plan secund ca am cam ramas fara finante...toate la timpul lor
din pacate pe xsara sunt in aceeasi situatie cu voi, adica vreau sa-mi adaug regulator de viteza...eu deja am instalat limitatorul de viteza, deci voi avea un alt modul
din pacate acum trebuie sa umblu sa indrept o janta, sa verific cauciucul si sa repar claxonul asa ca regulatorul trece cumva in plan secund ca am cam ramas fara finante...toate la timpul lor
Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
off off off adica am limitatorul de viteza pe masina (am inteles ca la alte xsare nu exista, io pana acum credeam ca este parte a computerului de bord, nu optional).
dupa vreo 3 radare prin ialomita am vrut sa-l si folosesc dar ma innebunea piuiala si l-am scos. capisci?
cea mai buna solutie este regulatorul de viteza, sa vad ce radare am luat pe dn1, in drum spre brasov...daca m-au ciupit chiar ca-mi pun jucaria la revizie!
offtopic e cineva care la scrisorele de la igp primite acasa cum ca ati depasit viteza legala a facut scandal si a cerut poza??? ca io cred ca fac manevre cica aveam 78 pe calea victoriei seara (pana-n 18.00). pai atunci e coada de masini de km, unde sa-i mai dai forja
dupa vreo 3 radare prin ialomita am vrut sa-l si folosesc dar ma innebunea piuiala si l-am scos. capisci?
cea mai buna solutie este regulatorul de viteza, sa vad ce radare am luat pe dn1, in drum spre brasov...daca m-au ciupit chiar ca-mi pun jucaria la revizie!
offtopic e cineva care la scrisorele de la igp primite acasa cum ca ati depasit viteza legala a facut scandal si a cerut poza??? ca io cred ca fac manevre cica aveam 78 pe calea victoriei seara (pana-n 18.00). pai atunci e coada de masini de km, unde sa-i mai dai forja
Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
Pai ala e avertizor de depasire de vit., nu limitator. Asa am si eu. Limitator e ala care, odata pus, nu te lasa sa urci mai sus de limita pusa. Adica, oricat ai apasa acceleratia, viteza ramane limitata, nu doar piuie.
In general, la masinile prevazute din fabrica cu cruise control, exista si limitator. Eu chiar nu-mi doresc asa ceva. Chiar mi se pare periculos.
In general, la masinile prevazute din fabrica cu cruise control, exista si limitator. Eu chiar nu-mi doresc asa ceva. Chiar mi se pare periculos.
pai e o porcarie, la tempomat (adica vw) sau cruise control (adica opel) nu e asa, poti s-o calci pana la podea cu regulatorul in functie, dup-aia revine lin la viteza setata...pai o chestie ca asta te omoara la depasiri, pui regulatoru scoti regulatoru, ca sa fii sigur ca nu te opreste...nu?
io sper sa nu ne limitam
io sper sa nu ne limitam
Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187661
Total subiecte 18612
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11701
Cel mai nou membru catalinos