Pagina 1 din 6

Cruise Control

Scris: Joi 27-Oct-2005 11:13
de adytzu
Intrebare pentru dealer: se poate monta pe Xsara II, 1.6l, 16v, an fabr. 2001, pilot automat?

Parerile altora sunt impartite si as vrea sa stiu si opinia ta. Daca da, cat costa pentru ca ma intereseaza direct?

Scris: Joi 27-Oct-2005 13:18
de MUGUREL PIRSCOVEANU
ma intereseaza seria de sasiu din 17 cifre.
Am nevoie de serie pentru a vedea daca are montat COM 2000.

Scris: Joi 27-Oct-2005 13:19
de MUGUREL PIRSCOVEANU
Daca are com 2000 se poate, daca nu, nu iti recomand modificari.

Scris: Joi 27-Oct-2005 13:20
de adytzu
Iti trimit seria pe mail.

Scris: Mie 23-Noi-2005 13:46
de White Wizard
... si pana la urma, se poate monta "pilot automat" pe Xsara?
Adica, ce raspuns ai primit "adytzu"!

Pura curiozitate!

Scris: Lun 13-Feb-2006 19:07
de ovicti
Salut

adytzu, Mugurel cum ati ramas, se poate monta?

Si cam cat costa?

Si eu vreau sa imi pun asa ceva.

Scris: Lun 13-Feb-2006 20:43
de adytzu
Pai nu ai? Parca am vazut asa ceva pe maneta din stanga....sau sunt comenzile de la CD acolo?
In principiu, se poate pune. Multi baieti din clubul Peugeot si-au pus pe 307, care e foarte asemanatoare cu Xsara, iar costurile nu-s asa mari. E cam vreo 2 mil. maneta plus manopera.

Scris: Mie 22-Feb-2006 23:35
de ovicti
Da, e doar satelitul pentru audio.

Tu ce decizie ai luat?

Eu sunt hotarat sa imi pun. Sper doar sa fie compatibila.

Scris: Joi 09-Mar-2006 10:32
de adytzu
Am mutat acest topic la sectiunea Xsara si vreau sa-l repun in discutie.
Din cate am vazut, nu sunt singurul doritor de asa ceva. Deci, pana la urma, se poate monta, aftermarket, cruise control pe Xsara?
Daca da, ce conditii ar trebui indeplinite?
Si nu in cele din urma: si-a montat careva sau a vazut montat pe vreo Xsara cineva?
Vreau, si cred ca si ceilalti doritori vor acelasi lucru, NUMAI raspunsuri concrete. Nu de genul: cineva mi-a zis ca se poate...sa incercam...sa vedem...

Bineinteles, daca se poate, si niste costuri estimative.
Ca idee, la Peugeot 307 se poate monta sigur. DOC ne poate da mai multe detalii despre aceasta operatiune. Eventual, il asteptam cu un posibil raspuns (speram pozitiv :lol: ) si pentru Xsara.

Scris: Vin 10-Mar-2006 00:57
de ovicti
Eu am discutat cu Adytzu in particular despre asta, asa ca o sa fac un rezumat cu informatiile pe care le am.

Am fost saptamana trecuta la service-ul Citroen din Timisoara sa imi verifice daca pot monta regulator de viteza. Am vorbit cu specialistul lor in electronica.

Mi-a demontat masca de la volan si am gasit imediat mufa pe care se monteaza. Are o placuta cu vreo 6 contacte. Vedeti pozele de mai jos.
A cautat in baza de date cu piese si a gasit doua posibile repere: 6239 NK sau 6239 LO. E vorba de niste manete turtite, foarte asemanatoare cu comanda pt audio de la Xsara 2. Problema e ca am mai vazut scris pe acolo ca piesele respective ar fi doar pentru modelele de la un anume numar RPO in sus (09219) iar a mea are 090xx(acest numar poate fi gasit pe stick-ul de la usa soferului, pe care e si presiunea pentru pneuri). Am ramas ca se mai intereseaza si mai vorbim. Eventual o sa incercam cu o maneta de pe un C5.
De asemenea in Lexia (testerul pentru Citroen) am vazut un submeniu de unde parea ca se poate activa.

Pretul manetei este 2 mil + TVA. Activarea sper sa fie tot la un pret rezonabil.

Niste poze utile, sper:
http://www.imageuploads.net/ims/pic.php ... ix&i=76383
http://www.imageuploads.net/ims/pic.php ... ix&i=76384

Adytzu: pe www.citroen-pr.net, poti incerca si tu sa cauti, cu VIN-ul tau, ceva repere pentru cruise. Cu al meu nu vrea sa imi arate asa ceva; a trebuit sa-l fentez si sa intru fara VIN. Atunci se pot vedea toate piesele, nu doar ce recomanda ei pentru un anumit VIN.
_________________
Ovidiu Chira

Scris: Vin 10-Mar-2006 08:22
de cornel
... si care sunt avantajele daca avem pilot automat



xsara sx 1.6l 16v

Scris: Vin 10-Mar-2006 09:35
de adytzu
cornel scrie:... si care sunt avantajele daca avem pilot automat


Ioi! Chiar m-ai lasat "paf"!
Nu e nici un avantaj. Mai ai o manetuta acolo, de care te poti incurca. :twisted:

Serios, acum: sistemul are 2 componente. Unu, si cel mai important, mentinerea unei anumite viteze, constant, stabilita prin acea maneta, fara sa fii nevoit sa mai tii piciorul apasat pe acceleratie (il scoti afara pe geam, la aerisit). Si mai fain e ca, daca vrei sa depasesti sau sa franezi, o poti face fara griji, iar dupa ce ai luat piciorul de pe pedala corespunzatoare, masina va reveni la viteza prestabilita. A doua componenta, e limitatorul de viteza, cu care poti limita viteza maxima de care nu vrei sa treaca masina. Chestia asta cred ca a fost conceputa special pentru doamne si d-soare (scuze, nu sunt misogin) sau pt. incepatori, pentru ca pe mine nu ma intereseaza acest aspect. De altfel, e si componenta care se implementeaza mai greu (daca se poate), fiind nevoie si de o piesa speciala in spatele pedalei de acceleratie.
Avantaje vizibile sunt la drumuri lungi, pe autostrazi, unde, pe langa condusul lejer, fara sa te doara piciorul, mai faci si economie vizibila de combustibil. Ai incercat sa mergi vreodata, sa zicem 30Km, cu vit. constanta? Daca nu, incearca si vei vedea ca nu e asa simplu. Invariabil, iti mai scapa piciorul, fie de oboseala, fie datorat unei denivelari a drumului.
Capisci? :lol:

Scris: Vin 10-Mar-2006 14:14
de Arise
paco scrie:Gata, am incheiat scandalul...


Pai nu ai incheiat scandalul, tu tocmai l-ai deschis!

Daca as fi fost moderator cred ca iti dadeam ban 1 luna direct. Si nu te primeam inapoi decat daca iti cereai scuze public.
Nu este frumos sa injuri public pe cineva de mama si sa il si ameninti ca il bati.
Paco, asta este forumul pasionatilor Citroen si nu forumul vagabonzilor si şmecherasilor frustrati.

Aici lumea se intalneste ca sa discute despre masini Citroen, inclusiv modificarile care le aduc masinilor Citroen.
Si daca la Xsara se poate instala un regulator de viteza, de ce nu?

Eu am un C4 cu regulator si limitator de viteza si ma bucur din plin de avantajele oferite.
Este super misto sa mergi pe autostrada si sa tii ambele picioare odihnitor pe podea in loc sa tii unul in permanenta pe acceleratie.

Avantajele sunt urmatoarele:
1. odihna piciorului, se simte din plin la drum lung.
2. viteza constanta. Statistic vorbind, eu pot spune ca am facut Pitesti Bucuresti cu fix 130km/h. Tu nu poti spune asta.
3. Atentie crescuta la trafic mai ales la viteze mari. Singura ta grija este sa tii volanul drept.

Dezavantajele ... hmmm, iti las tie tema de casa sa le descoperi.

P.S. Nu am observat nici un fel de lipsa de reactie sau o anumita "lene" in condus. Regulatorul il folosesc doar pe autostrada, si daca autostrazi nu sunt, probabil ca nici tu nu ajungi sa folosesti regulator de viteza.
Si daca ajungi sa il folosesti, asta se intampla de obicei pe autostrada sau in afara localitatilor, unde de regula nu circula cu frecventa asa ridicata babe si caini beti.
Ca ridici piciorul de pe podea sau de pe acceleratie, este acelasi lucru, ideea este sa il pui pe frana.

Scris: Vin 10-Mar-2006 15:05
de kata
Arise scrie:Statistic vorbind, eu pot spune ca am facut Pitesti Bucuresti cu fix 130km/h. Tu nu poti spune asta.


eu nu prea am inteles ce ai vrut sa spui cu asta.

faptul ca mergi cu viteza constanta nu are nici o legatura nu viteza medie.

Scris: Vin 10-Mar-2006 15:26
de Arise
Pai e simplu...
Daca mergi cu viteza constanta de 130km/h, atunci viteza medie este tot aia. :lol: