Pagina 1 din 1

Cum se schimba pompa de apa?

Scris: Sâm 27-Noi-2010 17:08
de alle842003
Salut. Am o problema cu incalzirea, si mi-am batut capul cu tot felul de variante: schimbat termostat, curatat instalatie, etc.
Am facut si una si alta.Mi-a mai ramas doar sa desfac tot sistemul, si pe la service vad ca nimeni nu se baga. Totusi, astazi am testat o chestie, si a mai aparut o varianta: Cu masina stand pe loc, si motorul cald(90 grade), am lasat caldura sa mearga, si venea aer caldut la relanti, doar amortit asa... Apoi am acelerat, si am tinut-o cam 5 minute la 3000 rpm. Imediat, aerul s-a infierbantat, si parca s-a apropiat de temperatura normala pe care o avea inainte sa apara problemele. Mentionez ca atunci cand afara sunt peste 10 grade cu plus, baga aer fierbinte, de la un moment dat m-am si bucurat ca s-a reparat singura :P.
De asemenea, am observat ceva pierderi de antigel, dar nu stiu pe unde ca nu se vede curs, doar nivelul e mai jos si a trebuit completat.
Asadar eu am concluzionat ca poate nu e infundat radiatorul de caldura, ci doar pompa uzata, si, mergand la turatie mai mare, face destula presiune cat sa trimita antigel cald si la radiatorul respectiv.
Va rog pe aceia care va pricepeti sa-mi spuneti in ce masura logica mea e corecta, si daca este, cat de greu se schimba o pompa de apa la o Xsara 1,6 8v din 2000?.
Multumesc anticipat.

Scris: Dum 28-Noi-2010 12:33
de khan
citi km are masina? s-a schimbat vreodata distributia? si pompa odata cu ea?

Scris: Dum 28-Noi-2010 18:37
de alle842003
Masina are 171.000. Distributia a fost schimbata la 90.000, dar pompa nu cred.

Scris: Mar 30-Noi-2010 21:45
de marocanu
Salut ai avut ceva probleme cu radiatorul ? si ai pus solutie de lipit in antigel? daca da, posibil sa fie infundat radiatorul din interior.
la curatare ai scos ceva din motor? Incearca sa scoti returul de la radiatorul de caldura, sa vezi daca vine antigel

Scris: Mar 30-Noi-2010 23:32
de alle842003
Yep, acum ceva vreme aveam scurgeri de antigel pe la o garnitura de imbinare slabita si am pus solutie in circuit. Spalatura am facut cu apa cu presiune , fara solutie de curatat. Furtunul de retur dupa ce il recunosc?, si...sa-l scot cu motorul in mers presupun...
Oricum, se simt calde ambele furtune cand antigelul e la 90 de grade, si caldura imi vine asa de jumate, deci si daca e infundat nu e de tot ci obturat. Crezi ca o solutie speciala de curatat m-ar ajuta? Pe unde golesc instalatia, si de fapt care e mai exact procedura?
Multumesc mult.

Scris: Joi 02-Dec-2010 16:45
de marocanu
da, este mai dificil cu returul. eu m-am gindit sa bagi apa cu presiune direct in radiator si sa iasa pe retur, dar mai bine invers .(daca s-a blocat pe undeva in radiator sa iasa) la mine a iesit solutia gogoloaie :D nu am folosit decit apa(daca au ramas citeva serpentine libere si restul blocate = lipsa de eficienta)

Scris: Joi 02-Dec-2010 18:24
de alle842003
Asa ceva ma ganeam eu, sa izolez radiatorul ala (schimbatorul de caldura cred ca ii zice) de restul circuitului, si pur si simplu sa-i dau o clatire doar lui. Dapai faza nasoala e ca n-o sa am circuit inchis, decat daca pun o pompa de apa de centrala :P, si fara circuit inchis nu prea vad rostul solutiei, ca o arunca afara inainte sa actioneze. Ati incercat careva ceva asemanator?.

Scris: Lun 13-Dec-2010 17:15
de alle842003
Hmm, am fost cu masina la inca un mecanic, si cica furtunele de tur si retur sunt prea calde k sa am ceva probleme cu circuitul de antigel. Pe la busonul de aerisire situat deasupra furtunelor de caldura, iese antigel fierbinte, cu presiune.
asadar, se pare ca problema mea e la clapeta de deschidere a circuitului de caldura din bord, or somethong like that zicea mecanicul.
Ideea e ca omul meu nu e specialist in citroen, si mi-ar prinde bine sa stiu si eu cum se desface climatizarea aia, ca sa nu 'murim' langa ea. Stiu, la reprezentanta ar sti baietii, dar aia imi cer vro 80 de lei doar sa se uite la ea.
Ce hibe ar putea avea acolo in bord? Precizez ca de cand am luat masina, robinetul de caldura imi merge greoi si scartaie umpic.
Multumesc.

Scris: Mar 26-Apr-2011 14:24
de mishuhu
Cum ai rezolvat problema? si eu am probleme. Imi curge lichidul de racire in partea de sus a radiatorului la imbinarea intre partea de aluminiu si tubul acela de ebonita(cred) unde banuiesc ca e returul. Nu prea ma pricep. Oare care e problema? e spart radiatorul sau se poate schimba doar tubul acela?

Scris: Mar 26-Apr-2011 21:15
de alle842003
Hristos a inviat!
Problema mea s-a rezolvat partial printr-o aerisire a sistemului de racire, facuta de un profesionist. Probabil va trebui schimbata si pompa de apa, cand schimb distributia , ca sa mearga totul ca inainte. Din pacate la problema ta nu stiu sa-ti raspund. Poate ca te lamureste cineva care a mai umblat acolo.