Consum Xsara 2.0HDI
Moderator: Echipa Tehnica
Consum Xsara 2.0HDI
Poate sa-mi zica cineva cam ce consum scoate cu un Xsara II de 2.0HDI 90CP
Bujie
Citroen XsaraII, 2.0 HDI, combi
Bujie
Citroen XsaraII, 2.0 HDI, combi
Salut,
mersi de raspuns.
In ultimul timp a cam crescut consumul undeva la 6.5 extraurban si 9.5urban, 7.2 mixt fapt care imi da de gandit.
Ce-i drept alimentez motorina Euro5 de la OMV
Cu Euro3 (Petrom) am avut probleme: lipsa putere, apa in motorina, filtru murdar si de atunci bag numai Euro5 pt ca am auzit ca nu e de la noi
Alte probleme ai mai avut?
bujie
Citroen XsaraII, 2.0 HDI, combi
mersi de raspuns.
In ultimul timp a cam crescut consumul undeva la 6.5 extraurban si 9.5urban, 7.2 mixt fapt care imi da de gandit.
Ce-i drept alimentez motorina Euro5 de la OMV
Cu Euro3 (Petrom) am avut probleme: lipsa putere, apa in motorina, filtru murdar si de atunci bag numai Euro5 pt ca am auzit ca nu e de la noi

Alte probleme ai mai avut?
bujie
Citroen XsaraII, 2.0 HDI, combi
Euro5 e mai 'uscata' , mai putin uleioasa, motorul e mai vivace dar o consuma mai repede. Lubrefierea teoretic e mai scazuta in cazul ei.
Nu am alimentat cu OMV euro5 pana acum - e cam scumpa
euro3 OMV nu mi-a creat probleme si incerc sa merg doar cu asta.
In caz de necesitate mai merg cu MOL euro3, Rompetrol (furnizor pt OMV euro3), si Lukoil euro4.
Cu Petrom am avut si eu mers neregulat al motorului asa ca am renuntat.
Alte probleme :
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=1426 care se pare ca e de la calitatea motorinei.
Uleiul folosit e Total Quartz 5w40, iar in curand fac 10000 Km de la ultimul schimb si ma astept sa schimb din nou consumabilele.
Incalzirea habitaclului se comporta ciudat:
Baga aer cald o buna bucata de timp dupa care (fara sa atinga 22 de grade cat e setat) baga aer rece. De parca nu ar fi aerisit sistemul de racire al motorului (banuiesc ca aerul trece prin caloriferul incalzit cu antigel pe undeva pe sub bord)
Alarma e Ungo si nu stiu daca are de a face cu urmatorul fenomen:
Dupa ce opresc motorul se intampla cateodata sa bipaie difuzorul alarmei.
Cateodata face cateodata nu. Nu stiu daca asta inseamna ca mai trebuia sa las motorul putin in functiune sa se opreasca turbina .... desi il cam las jumatate de minut.
Versiunea mea e hatch iar haionul se blocheaza mai nou automat !? dupa cateva minute de la oprire, si il deschid din telecomanda cand vreau sa iau ceva de acolo... Poate are de a face cu iarna caci inainte nu facea asa...
Ma bate gandul sa schimb distributia la 70K ( la Champion e 350 Ron operatiunea din ce mi-au spus ei) pt ca e cumparata la mana a 2-a iar fostul proprietar mi-a spus asta .... ??? Km sunt reali si ea a fost folosita in regim de Bucurest mai mult...
In rest e o masinuta onesta si harnica
Drumuri usoare in continuare...

Nu am alimentat cu OMV euro5 pana acum - e cam scumpa
euro3 OMV nu mi-a creat probleme si incerc sa merg doar cu asta.
In caz de necesitate mai merg cu MOL euro3, Rompetrol (furnizor pt OMV euro3), si Lukoil euro4.
Cu Petrom am avut si eu mers neregulat al motorului asa ca am renuntat.
Alte probleme :
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=1426 care se pare ca e de la calitatea motorinei.
Uleiul folosit e Total Quartz 5w40, iar in curand fac 10000 Km de la ultimul schimb si ma astept sa schimb din nou consumabilele.
Incalzirea habitaclului se comporta ciudat:
Baga aer cald o buna bucata de timp dupa care (fara sa atinga 22 de grade cat e setat) baga aer rece. De parca nu ar fi aerisit sistemul de racire al motorului (banuiesc ca aerul trece prin caloriferul incalzit cu antigel pe undeva pe sub bord)
Alarma e Ungo si nu stiu daca are de a face cu urmatorul fenomen:
Dupa ce opresc motorul se intampla cateodata sa bipaie difuzorul alarmei.
Cateodata face cateodata nu. Nu stiu daca asta inseamna ca mai trebuia sa las motorul putin in functiune sa se opreasca turbina .... desi il cam las jumatate de minut.
Versiunea mea e hatch iar haionul se blocheaza mai nou automat !? dupa cateva minute de la oprire, si il deschid din telecomanda cand vreau sa iau ceva de acolo... Poate are de a face cu iarna caci inainte nu facea asa...
Ma bate gandul sa schimb distributia la 70K ( la Champion e 350 Ron operatiunea din ce mi-au spus ei) pt ca e cumparata la mana a 2-a iar fostul proprietar mi-a spus asta .... ??? Km sunt reali si ea a fost folosita in regim de Bucurest mai mult...
In rest e o masinuta onesta si harnica
Drumuri usoare in continuare...

- White Wizard
- pasionat
- Mesaje: 246
- Membru din: Mar 15-Noi-2005 19:38
- Localitate: Bucuresti
grigoret scrie:Alarma e Ungo si nu stiu daca are de a face cu urmatorul fenomen:
Dupa ce opresc motorul se intampla cateodata sa bipaie difuzorul alarmei.
Cateodata face cateodata nu. Nu stiu daca asta inseamna ca mai trebuia sa las motorul putin in functiune sa se opreasca turbina .... desi il cam las jumatate de minut.
Asa patesc si yo cu alarma Ungo montata la ATS ( ... pe Xsara vorbesc)! Inca nu mi-am dat seama de ce face asa, dar nu cred ca are legatura cu functionarea motorului! ...si inca ceva, cateodata , incepe sa sune total aiurea alarma, fara sa treaca cineva pe langa masina sau sa bata vantul ( ...si nu este setata pe sensibilitatea maxima)
deci ce tip de motorina e mai bine sa folosim pentru motorul de 2.0 HDi 90 CP?Eu folosesc OMV euro 5 si sunt multumit, nici o problema cu pornirea si nici in mersm insa ma tenteaza pretul mai mic al omv-ului euro3.E diferenta de calitate intre cele doua sau e doar taxa de import
?Cea euro5 se potriveste la motoarele noastre?
In alte ordine de idei cat costa un schimb de ulei(ii pun TOTAL 5sau10W40) filtru de ulei si motorina si LHM-ul?
Ce ulei sa aleg?
La multi ani si un nou an fericit si lipsit de probleme!

In alte ordine de idei cat costa un schimb de ulei(ii pun TOTAL 5sau10W40) filtru de ulei si motorina si LHM-ul?
Ce ulei sa aleg?
La multi ani si un nou an fericit si lipsit de probleme!

-
- pasionat
- Mesaje: 236
- Membru din: Dum 18-Apr-2004 16:30
- Localitate: bucuresti
grigoret scrie:Salut,
Parca am mai citit undeva un thread de consumuri,
A mea imi ia 5,5 - 6 extraurban (merg si cu 160 unde se poate)
urban e undeva la 8- nesemnificativ pentru comparatii.
Conteaza si tipul motorinei/sursa la consum, euro5 'se duce' mai repede decat euro3 - care e recomandat pt mine.
Grigore
xsara a mea consuma in bucuresti acum 11% motorina...drumuri mici si dese...afara am fost plecat..de crevelion a consumat pe autostrada 11% ,bucuresti -pitesti media de pe computer 128km/h...instantaneu la 170km/h arata 12,2%....afara nu prea consuma mult dar in bucuresti ....cel putin a mea consuma in draci...chiar mi-am propus sa-i fac o diagnosticare in service la champion...mi se pare totusi cam mari consumurile de oras...
Salut grigoret.
masina am adus-o din germania la 150 k si am schimbat distributia in BV(nu fusese schimbata). ciudat este ca in RO se schimba la 80k pe cand a mea avea inscrisa schimbare la 160k. Cei de la service au zis ca sunt alte conditii de exploatare in RO
Oricum iti recomand sa le ceri celor din service cureaua veche, intinzatorul si rola presoare. la mine cureaua era ok. rola avea ceva uzura dar intinzatorul era destul de obosit(avea totusi 150k la bord)
De curand am reparat si telecomanda de la inchiderea centralizata si o folosesc intens, functioneaza fara probleme si la temperaturile mai scazute din BV.
Cat despre celalat topic
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=1426
ce sa zic, cateodata la ralanti am turatie oscilanta de cele mai multe ori insesizabila pe turometru dar se simt mici vibratii. Un amic(mecanic service) zice ca daca porneste usor, trage si nu scoate fum e OK. mi-a recomandat un tratament pentru curatarea injectoarelor. Ce parere aveti?
Apropo, am trecut pe OMV Euro3 si sunt f. multumit.Nu am sesizat nici o diferenta fata de Euro5
Mersi de pont
bujie
Citroen XsaraII, 2.0 HDI, combi
masina am adus-o din germania la 150 k si am schimbat distributia in BV(nu fusese schimbata). ciudat este ca in RO se schimba la 80k pe cand a mea avea inscrisa schimbare la 160k. Cei de la service au zis ca sunt alte conditii de exploatare in RO

Oricum iti recomand sa le ceri celor din service cureaua veche, intinzatorul si rola presoare. la mine cureaua era ok. rola avea ceva uzura dar intinzatorul era destul de obosit(avea totusi 150k la bord)
De curand am reparat si telecomanda de la inchiderea centralizata si o folosesc intens, functioneaza fara probleme si la temperaturile mai scazute din BV.
Cat despre celalat topic
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=1426
ce sa zic, cateodata la ralanti am turatie oscilanta de cele mai multe ori insesizabila pe turometru dar se simt mici vibratii. Un amic(mecanic service) zice ca daca porneste usor, trage si nu scoate fum e OK. mi-a recomandat un tratament pentru curatarea injectoarelor. Ce parere aveti?
Apropo, am trecut pe OMV Euro3 si sunt f. multumit.Nu am sesizat nici o diferenta fata de Euro5
Mersi de pont
bujie
Citroen XsaraII, 2.0 HDI, combi
Inseamna ca ai facut o mica afacere cumparand-o din DE...ma batea si pe mine gandul... dar acciza si TVA-ul mai veneau vreo 1500Euro in plus la pret... am gasit in RO cam la aceiasi bani.
Poate ne povestesti cum a decurs cautatul, preturi acolo,... drum.
Ai verificat/schimbat placutele de frana? Discurile de frana te mai duc ?(Din specificatiile discului Lucas folosit la VW si nu la noi, trebuie sa aiba minim 19 mm grosime-- initial au 22 mm -/// discurile mele par destul de tocite.... am schimbat doar placutele )
Injectoarele isi micsoreaza/obtureaza gaurelele prin care pulverizeaza daca s-a mers cu motorina 'murdara'.. ..
Tre sa fii obiectiv daca compari cum merge dupa ce 'le tratezi' pe injectoare, sa nu cazi in efectul placebo. Nu am folosit dar presupun ca rau nu poate sa faca.
Din ce an e masina ?
Drum bun in continuare.
PS. Cat a costat schimbul distributiei ? Ai mai schimbat altceva la ea?
Poate ne povestesti cum a decurs cautatul, preturi acolo,... drum.
Ai verificat/schimbat placutele de frana? Discurile de frana te mai duc ?(Din specificatiile discului Lucas folosit la VW si nu la noi, trebuie sa aiba minim 19 mm grosime-- initial au 22 mm -/// discurile mele par destul de tocite.... am schimbat doar placutele )
Injectoarele isi micsoreaza/obtureaza gaurelele prin care pulverizeaza daca s-a mers cu motorina 'murdara'.. ..
Tre sa fii obiectiv daca compari cum merge dupa ce 'le tratezi' pe injectoare, sa nu cazi in efectul placebo. Nu am folosit dar presupun ca rau nu poate sa faca.
Din ce an e masina ?
Drum bun in continuare.
PS. Cat a costat schimbul distributiei ? Ai mai schimbat altceva la ea?
bujie scrie:Salut grigoret.
masina am adus-o din germania la 150 k si am schimbat distributia in BV(nu fusese schimbata). ciudat este ca in RO se schimba la 80k pe cand a mea avea inscrisa schimbare la 160k. Cei de la service au zis ca sunt alte conditii de exploatare in RO![]()
Oricum iti recomand sa le ceri celor din service cureaua veche, intinzatorul si rola presoare. la mine cureaua era ok. rola avea ceva uzura dar intinzatorul era destul de obosit(avea totusi 150k la bord)
De curand am reparat si telecomanda de la inchiderea centralizata si o folosesc intens, functioneaza fara probleme si la temperaturile mai scazute din BV.
Cat despre celalat topic
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=1426
ce sa zic, cateodata la ralanti am turatie oscilanta de cele mai multe ori insesizabila pe turometru dar se simt mici vibratii. Un amic(mecanic service) zice ca daca porneste usor, trage si nu scoate fum e OK. mi-a recomandat un tratament pentru curatarea injectoarelor. Ce parere aveti?
Apropo, am trecut pe OMV Euro3 si sunt f. multumit.Nu am sesizat nici o diferenta fata de Euro5
Mersi de pont
bujie
Citroen XsaraII, 2.0 HDI, combi
nici un constructor din nici o tara nu garanrteaza 160k pentru curea. punct. a mai fost schimbata la 80k probabil si trecut ca urmeaza sa se schimbe din nou la 160k, mai mult ca sigur. chestia cu alte conditii de exploatare in RO e valabila la filtre si alte consumabile, dar nu si la curea. si in plus de asta, o curea de distributie ori o gasesti intreaga, ori rupta, nu poti spune uitindu-te la ea daca mai e sau nu buna. practic orice curea de distributie e buna pina in clipa in care se crapa. tensiunile si efortul sint atit de mari incit nu apuca niciodata sa se zdrentuiasca si mai apoi sa se rupa. se intimpla concomitent. iarasi, e de bon ton sa schimbi macar o data la 2 curele intinzatoarele si pompa de apa, daca pompa tine 2 curele, intinzatoarele mai putin, riscul fiind acela de a rupe cureaua, care poate fi si noua. asa ca per toatal ai scapat de niste belele, iti mai ramie insa pompa de apa
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
curea distributie
in carnetul de intretinere scrie ca la hdi se schiba cureaua la 120 k km,doar la diesel injectie directa se schimba la 80 k.oare care o fi valoarea exacta pt o xsara hdi ?
Re: curea distributie
dan marin scrie:in carnetul de intretinere scrie ca la hdi se schiba cureaua la 120 k km,doar la diesel injectie directa se schimba la 80 k.oare care o fi valoarea exacta pt o xsara hdi ?
Buna intrebare...
Singura explicatie e ca in situatia drumurilor scurte (a pornirilor dese) se recomanda schimbul mai repede, nu la 120 K ci ....
Ultima intrebare : E recomandat sa astept pana la primavara sa-mi schimb distributia sau pot sa o fac si in februarie cand temperatura noaptea poate fi de -5 grade ?
Mersi,
Grigore
distributie
daca ai folosit masina pt drumuri scurte prin oras,cel mai bine sa o schimbi ma repede de 120k(cat garanteaza ei),dar cand la 80-90 k,cred ca e bine.in carnetul de service spune ca la celelalte modele diesel la 160k,dar nu specifica ce modele.important e sa nu pornesti masina tractata.
ai cumva alarma pe masina?ai probleme cu ea?
ai cumva alarma pe masina?ai probleme cu ea?
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO