Pagina 1 din 1
Ce chestie dom-le.
Scris: Vin 05-Aug-2011 21:08
de motrocel
Am schimbat kit ul de ambreiaj la Xsara al meu cu motor 2,0 hdi de 90 cp. Toate bune Âşi frumoase (nu ai ce reglaje sĂŁ faci) dar a apĂŁrut o chestie ciudatĂŁ.
Când sunt În viteza a 3, 4, 5 pot sã iau piciorul de pe acceleraÞie cã maºina tot merge la 950 de ture. Ba chiar se accelereazã singurã pânã la 1000 de ture ºi tot merge la turaÞia asta. Pot sã scot ºi picioarele afarã pe geam. Ce e mai rãu e cã trebuie sã frânez mereu ca sã pãstrez distanÞa faÞã de cel din faÞã. Chiar dacã drumul nu are nici o pantã. Eu nu am mai Întâlnit aºa ceva. Nu Îmi explic decât prin inerÞia provocatã de ansamblul sistemului biela manivela al unui motor mare ce echipeazã o caroserie relativ uºoarã. Vã rog sã nu râdeÞi de mine dar asta mi se Întâmplã. Sau sã fie o problemã la partea de acceleraÞie.
AÂştept pĂŁreri serioase.
Scris: Lun 08-Aug-2011 09:32
de Hakan
Sa vezi si mai frumos.
Cauta o panta, relativ mare, baga in viteza 1 si "scoate picioarele pe geam" cum zici tu, sa vezi cum te urca
pe la 1000 - 1100 rot/min. Adica se accelereaza.Calculatorul simte ca trebuie si asta face.Da asta la diesel ca a ta
(noastra)
Scris: Mar 09-Aug-2011 12:42
de berzecus2003
pai toate dieselele fac asa .....au un regulator de turatie.....
Scris: Mar 09-Aug-2011 15:28
de mbc
... si benzinarele pe injectie
Ce chestie dom-le.
Scris: Mar 09-Aug-2011 16:11
de toro
@ MOTROCEL -ule ! ..nu ai pus cumva cutie (Kit) de Warburg ? alea aveau Freilauf * (frau liber) si puteai merge cu picioarele legate de bancheta ... :lol: ---@mbc ! eu la Xsara nu am avut senzatia asta de a putea merge in panta cu piciorul liber pe acceleratie ! Straniu !
Scris: Mar 09-Aug-2011 16:23
de dj01fad
nu e normal ce se intampla. am patit si eu asa ceva la una pe benzina, si era de la senzorul de viteza de pe cutie.
Scris: Mar 09-Aug-2011 16:45
de mbc
Nici eu la c5 nu am senzatia aceasta, dar imi aduc aminte ca era foarte pronuntat la Cielo. Nu stiu daca e normal sau nu.
Scris: Vin 12-Aug-2011 07:37
de motrocel
dj01fad scrie:nu e normal ce se intampla. am patit si eu asa ceva la una pe benzina, si era de la senzorul de viteza de pe cutie.
1. S-ar putea ca experienÞa ta (dj01fad) sã-ºi spunã din nou cuvântul. Când am schimbat kitul de ambreiaj mecanicul a observat cã un senzor care venea montat pe carcasa cutiei de viteze (În dreptul volantei) avea magnetul spart ºi mi l-a schimbat cu unul identic de pe un motor second. Sã fie de la asta?
2. DragĂŁ "toro" eu conduc din 1993. E primul diesel pe care ĂŽl conduc Âşi am maÂşina de un an jumĂŁtate. Ăn perioada asta nu am avut niciodatĂŁ nevoie sĂŁ frânez ca sĂŁ nu intru ĂŽn cel din faÞã având "picioarele pe geam" (pe drum drept). Am mai fĂŁcut un drum de Amara Âşi BucureÂşti Âşi am simĂžit acelaÂşi efect. SĂŁ intru ĂŽn detalii pentru cĂŁ se pare cĂŁ e nevoie. Aduc maÂşina ĂŽntr-a treia (de regulĂŁ dintr-o vitezĂŁ superioarĂŁ) Âşi iau piciorul de pe acceleraĂžie. Scade turaĂžia treptat pânĂŁ pe la 950 (ture). Ăn acel moment, dupĂŁ o secundĂŁ de mers neregulat al motorului, ĂŽncepe sĂŁ se tureze singur pânĂŁ pe la 1000 de ture (bineĂŽnĂželes creÂşte Âşi viteza) Âşi din momentul ĂŁsta rĂŁmâne constant pe acceaÂşi turaĂžie. Eu ĂŽnĂželeg multe, cu regulatoare Âşi neregulatoare de turaĂžie dar treaba asta mĂŁ incomodeazĂŁ la condus (Âşi repet, nu mi s-a ĂŽntâmplat ĂŽnainte de a schimba kitul de ambreiaj Âşi acel senzor)
Scris: Vin 12-Aug-2011 11:36
de dj01fad
nu cred ca e de la ala, dat totusi incearca sa il pui pe cel original la loc, daca mergea... eu ma refeream la ala de e pe carcasa diferentialului, in spatele motorului.
pe de alta parte, viteza ti-o arata corect in bord? si verifica bine sa fie bagate toate mufele la loc.
Scris: Sâm 13-Aug-2011 08:28
de motrocel
I-am spus ieri ºi mecanicului care mi-a schimbat kitul de ambreiaj ºi senzorul respectiv despre noile simptome. Mi-a spus cã este un lucru normal la diesel -uri. Se poate ca acest lucru sã Îl simt eu accentuat acum pentru cã Înainte era placa de presiune foarte uzatã ºi e posibil ca În momente ca ºi cele prezentate anterior (relanti, fãrã pedalã de acceleraÞie apãsatã) sã aparã un uºor patinaj. Ori acum, cu kit ambreiaj nou, momentul se transmite la maxim ºi eu simt diferenÞa (asta e ca În reclame). ªi poate e de vinã ºi faptul cã din 1993 ºi pânã În aprilie 2010 eu nu am avut decât benzinare.
Nu vreau sĂŁ mai spun despre ce rol a zis mecanicul cĂŁ are senzorul schimbat pentru cĂŁ se creeazĂŁ polemici inutile. Oricum prin poziĂžionarea lui eu cred cĂŁ "dj01fad" are dreptate (ĂŽnainte ĂŽntr-a cincea la 2000 de ture aveam 95 km pe orĂŁ Âşi acum ceasul ĂŽmi aratĂŁ 90 km pe orĂŁ la acceaÂşi turaĂžie).