Pagina 1 din 1

aburire excesiva

Scris: Lun 20-Feb-2006 20:49
de berzecus2003
..o noua problema ...seara apare o aburire excesiva a geamurilor pe interior...problema mare ptr ca nici dezaburirea automata nu prea face fata decat dupa 5 minute(aburirea apare atunci cand masina sta pe loc)..poate fii vorba de ceva gauri de aerisire infundate??...problema a aparut ptr prima oara in ianuarie...atunci chiar am avut geamurile inghetate pe interior dupa o parcare facuta seara de cateva ore...asera din nou...e o situatie naspa..sa vrei sa pleci cu masina si sa nu poti din cauza aburului de pe geam...ciudat e faptul ca dimineata nu mai e problema..adica e o situatie normala..

Scris: Lun 20-Feb-2006 23:49
de bezz
poate stai aproape de vreo garla? fara misto...bagi aer umed in spatiul restrans din habitaclu si s-a dus direct pe geamuri...normal ca ti se aburesc...eu cred ca a fost mai mult fenomen meteo decat defectiune la sistem de ventilare...in plus zici ca era seara...
in plus, cu cat bagi mai mult aer exterior (maresti debitul la dezaburire) cu atat se abureste mai mult... :lol: nu e decat o mare abureala :D
sa stii ca exact scheme de circulatie a aerului in habitaclu si sistemul de clima sunt mai bibilite si mai testate decat anumite detalii aerodinamice ale masinii (mi-a zis profu' meu de hidraulica acu cativa ani, cand s-a intors din germania, de la un concern......., cica era mai importanta clima decat profilul)

Scris: Mar 21-Feb-2006 09:58
de COSTIN MUNTEANU
pe aici pe la C-ta umezeala...belsug.
eu la pornire pun aerul pe recirculare 1 - 2 min dupa care ii dau drumul de-afara. si nu am avut probleme

Scris: Mar 21-Feb-2006 12:40
de kata
@berzecus2003, cel mai probabil ai apa in masina. (de la zapada de ex.) care s a impregnat in mocheta.
insa daca dezaburirea o faci corect, tre sa dea rezultat in mai putin de 1 min.

Scris: Mar 21-Feb-2006 16:24
de berzecus2003
ideea e nu se intimpla tot timpul...si mai ales dimineata nu e nici o problema cu dezaburirea geamurilor care se face rapid...
...cineva mi-a spus ca ar exista niste gauri de aerisire...e posibil?/...apa nu am in masina ..am controlat-o
(mocheta uscata ,presul de cauciuc ,adevatar este umed)..

Scris: Mar 21-Feb-2006 17:52
de bop_78
Si eu am patit ceva de genul asta: am parcat masina la servici, de dimineata, asta dupa ce in masina era destul de cald (mersesem vreo ora, cu clima la vreo 22 de grade, iar afara erau vreo -16 grade).
Asadar, la parcare, interiorul era destul de uscat si calduros.
Seara, la ora 18, am gasit parbrizul inghetat pur si simplu (pe interior). Am stat vreo 5 min cu toate mijloacele de dezaburire pe care le stiam si nimic. Mi-am facut eu un spatiu prin care sa ma uit, dar n-a fost chip sa inaintez. Asa ca am mai stat cateva minute pana distingeam si eu ceva afara (era intuneric si farurile de pe contrasens imi luminau foarte frumos gheata prin care trebuia sa ma uit :) ).
De atunci nu am mai patit asa ceva.

Scris: Mar 21-Feb-2006 21:19
de bezz
bop: baremi era de craciun? :P
ai fost doar tu in masina?
sa aberez putin:de unde tot aburul ala care a inghetat pe parbriz?de la tine sau din aerul exterior...de asta se intampla acest fenomen numai in anumite zile si cu precadere seara (umiditate)...in plus voi bagati dezaburirea, ventilarea etc...dar tot aerul asta introdus nu ajunge la gurile de evacuare (care cred ca sunt in spate), care se mai si inchid cand dati pe recirculare...si asa aveti o usoara suprapresiune cu aer saturat in habitaclu -->abur pe geamurile reci...de asta io zic ca ajuta sa crapi un pic si geamul, oricat de frig ar fi afara, cel putin se echilibreaza presiunile...
totusi sa inghete ca intr-o pestera e cam extrem...bop cred ca ai prins locul nepotrivit, momentul nepotrivit si 'barometrul' nepotrivit...
in plus exista spray antifog, pe care eu il folosesc cu succes la oglinzi, ca parbrizul e mare si mi-e lene sa-l sterg si sa-l degresez :oops:

Scris: Mar 21-Feb-2006 21:22
de bezz
oricum schema de dezaburire de la citro nu mi se pare infailibila...la alte masini jetul este constant, mult mai puternic si usor incalzit...si vezi cum ceata dispare :wink:

Scris: Mar 21-Feb-2006 22:57
de ovicti
Salutare.

La mine am observat ca aburirea geamurilor e proportionala cu numarul de suflete (sau suflatori) din masina (oricare ar fi fost ea nu doar in Xsara) si mai este influentata destul de puternic si de umiditatea de afara. Deci totul foarte logic pana aici.

Iar pentru dezaburire recomand metoda descrisa in manual(cap III, sectiunea 3
Pentru cine nu are rabdare sa caute, ii citez din manualul meu:

"FĂźr ein optimales Beschlagfreihalten:
- Klimaanlage einschalten und
- Innenluftumwälzung ausschalten, wenn diese eingeschaltet ist (Kontrollleuchte Innenluftumwälzung)."

Clar, nu? :twisted:

Sa spuneti si la altii daca da rezultate. :)

Scris: Mar 21-Feb-2006 23:19
de ovicti
Lasand gluma la o parte, trebuie ca aerul din masina sa fie cat mai uscat, ca sa nu mai faca condens pe geamuri.

- Prima metoda este folosirea climei, care are ca efect secundar condensarea umezelii din aer, pe undeva prin circuitul de racire, si atunci prin duze vine un aer mai uscat.

- Daca afara nu e prea umed, atunci merge si cu ventilatia simpla, cu puterea reglata cam pe la jumate, si orientata sa sufle pe parbriz (butonul din dreapta,maxim dreapta :) ). Asta sa nu creasca consumul la cine e mai ecologist.

In ambele cazuri, e foarte important sa nu fie cuplata recircularea.
Asta pentru ca la recirculare, umiditatea aerului din masina creste tot mai mult din cauza respirari.

Scris: Mie 22-Feb-2006 11:53
de bop_78
In orice caz, pentru dezaburire, am grija ca recircularea sa nu functioneze. Apoi, am folosit doar metoda doi.
Din aceasta cauza se poate ca aerul sa fi fost mai umed. Si daca mai punem la socoteala si respiratiile mele si ale sotiei..... se poate ca aceasta sa fie reteta pentru o inghetare sigura a geamurilor pe interior.
Asa ca, daca va doriti camuflaj glaciar, stiti ce aveti de facut: aer cald recirculat + respiratii din ce in ce mai umede. :lol:

Scris: Joi 23-Feb-2006 19:00
de bezz
evitati sa expirati pe gura si vorbiti cat mai putin :twisted:
si daca puteti tineti-va respiratia pana aratati asa :oops: