Reglaj suspensie spate.

Forum de discutii generale despre Citroen Xsara. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
ovicti
simpatizant
Mesaje: 88
Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
Localitate: Timisoara
Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
2: Citroen Xsara 1.6 16V
3: Citroen Xsara 2.0 HDI

Reglaj suspensie spate.

Mesajde ovicti » Dum 26-Feb-2006 12:08

Salut

Xsara mea mi se pare cam lasata din suspensia spate.

Stiti daca poate fi reglata cumva?

Din cate stiu eu nu e cu arcuri elicoidale, care s-ar putea schimba la o adica.
Ma gandesc ca eventual ceva telescoape cu gaz ar mai ridica-o putin dar nu stiu daca suficient.

Mersi, Ovidiu

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 26-Feb-2006 21:07

nu cred ca e lasata, asa par xsarele privite din lateral, adica linia pragului e perfect paralela cu suprafata pe care sta masina. din amortizoare n-ai ce ridica, amortizoarele actioneaza ca un tampon pentru arc, reducindu-i reactiile, nu sustin masina. daca insa intr-adevar e lasata de spate, adica linia pragului nu e paralela cu solul ci arata ca si cum masina ar fi inclinata spre spate, e posibil sa ai ceva uzuri la articulatiile puntii. de verificat
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
ovicti
simpatizant
Mesaje: 88
Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
Localitate: Timisoara
Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
2: Citroen Xsara 1.6 16V
3: Citroen Xsara 2.0 HDI

Mesajde ovicti » Dum 26-Feb-2006 22:20

Cand e masina goala nu pare lasata.
Dar cu 5 persoane si ceva bagaje arata destul de ciudat. Si asa incarcata fiind, la trecerea peste denivelari - cand facea masina balans, frecau cauciucurile in caroserie (in interiorul aripilor spate).

Din cate stiu eu unele amortizoarele cu gaz au ceva presiune in interior si mai pot ridica si ele putin caroseria.
Pe masina mea veche am montat Monroe cu gaz si ulei (Sensa-Trac) si a ridicat-o cu 1-2 centimetri, parerea mea. :)
Oricum, am observat inainte sa le montez ca trebuia sa ma las putin cu greutatea pe ele ca sa le pot comprima. Iar lasate libere reveneau incetisor in extensie completa. Pe cand un amortizor obisnuit cu ulei sta in pozitia in care e lasat.

La articulatiile puntii ce uzuri pot apare? Nu isi pierd si rotile verticalitatea in situatia asta?

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Dum 26-Feb-2006 22:53

ovidiu, asa arata o xsara incarcata...niste baieti din mures care au facut niste foraje pentru mine aveau o xsara 1,6, si cand se urcau 5 insi in ea se lasa fff jos, te speriai cand o vedeai, dar mergea de n-avea treaba, de la constanta la targu mures, fara probleme...
asa eu am bagat in a mea vreo 160 l motorina, 300 m de cablu, aparat sudura, bagaje si un calculator si s-a lasat de nu se poate...tot drumul constanta bucuresti nu am avut nici un incident, nici macar la gropile de la cernavoda-pod...e o impresie ciudata ca e mai lasata...ce presiune ai in gume (io vara ii bag 2,5-2,8 si iarna cam 2,3) poate si asta conteaza
Cosmin
high energy music expression

bujie
just curious
Mesaje: 15
Membru din: Mie 09-Noi-2005 14:17
Localitate: Brasov

Mesajde bujie » Lun 27-Feb-2006 09:21

Salut,
eu am pus 500 kg plus doua persoana cu medie de 90 kg si nu am avut nici o problema din focsani pana in brasov. Din cate stiu eu pe puntea spate sunt tampoane din cauciuc care limiteaza "lasarea" masinii tocmai pentru a nu freca rotiile in aripile interioare.
Oricum o verificare a puntii spate nu strica.
Din experienta nu-ti recomand amortizoarele pe gaz. Eu am avut montate pe o alta masina(nissan) si in timpul garantiei a trebuit sa le schimb de doua ori. A doua oara, cei de la service au montat amortizoare pe ulei, cica mai bune pentru drumurile noastre :? . La fel pentru un ford fiesta mai vechi cei de la Olmedo mi-au recomandat amortizoare pe ulei, unde mai pui ca sunt si mai ieftine

Bujie
Citroen XsaraII, 2.0 HDI, combi

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 27-Feb-2006 11:00

Daca rotile spate stau cracanate / \ atunci sint uzati rulmentii de la brate.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
ovicti
simpatizant
Mesaje: 88
Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
Localitate: Timisoara
Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
2: Citroen Xsara 1.6 16V
3: Citroen Xsara 2.0 HDI

Mesajde ovicti » Lun 27-Feb-2006 19:36

Mi-am facut pe vineri o programare la Service-ul Citroen din Timisoara pentru computerul de bord si regulator de viteza.
O sa ii rog sa se uite si la puntea spate sa vada daca nu e obosita.

Fostul proprietar cred ca avea rulota si mie frica sa nu fie obosita suplimentar din cauza asta.

Cu frecarea in aripi e posibil sa fie si jentile cu un offset (ET) nepotrivit.

scozmin
pasionat
Mesaje: 105
Membru din: Joi 21-Oct-2004 20:56
Localitate: bucuresti

Mesajde scozmin » Lun 27-Feb-2006 20:06

Masinile cu bara de torsiune pe spate au avantajul ca se poate regla garda la sol (intre niste limite evident) fara a schimba piese.
Eu la a mea vreau s-o las mai mult de spate pt ca am schimbat puntea spate si imbecilii care au facut asta au cocotat-o prea sus.
Din ce mi-a aratat un baiat care o sa faca operatiunea asta, sunt doua bari lipite de puntea spate(paralele cu puntea) si prin deplasarea lor se obtine garda la sol

Avatar utilizator
ovicti
simpatizant
Mesaje: 88
Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
Localitate: Timisoara
Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
2: Citroen Xsara 1.6 16V
3: Citroen Xsara 2.0 HDI

Mesajde ovicti » Mar 28-Feb-2006 11:32

De ce a fost nevoie sa schimbi puntea?

O sa ma uit si eu dupa barile acelea, cum ar putea afecta pozitia puntii.

Am vazut ieri dimineata o Xsara break pe dedesubt si intr-adevar erau ceva bari paralele pe acolo. Dar nu am stiut la aceea vreme sa ma uit mai atent daca se poate regla ceva cu ele.

Ce m-a frapat a fost ca mecanicul care facea inspectia (in Timisoara, la Eveman) a spus ca nu vireaza nimic la puntea spate. Si chiar daca am insistat ca Xsara ar trebui sa vireze putin si cu spatele ... el zicea NU si NU.

scozmin
pasionat
Mesaje: 105
Membru din: Joi 21-Oct-2004 20:56
Localitate: bucuresti

Mesajde scozmin » Mar 28-Feb-2006 12:59

Eu am schimbat puntea spate in urma unui accident; lovitura in spate
Teoretic nu cred ca era neaparat nevoie s-o schimb dar daca casco a fost de accord eu n-am putut sa ma impotrivesc
Reglajul puntii spate(garda) nu se face ca si cum ai face o pana de cauciuc; e ceva mai complicat si trebuie facuta de cineva care se pricepe; eu doar ti-am spus in principiu cum e treaba; nici eu nu stiu exact ce se face
Si legat de puntea spate autodirectionala e capitol inchis. toate xsarele au asa ceva; recomand sa fugi cat poti de mecanicu care zice ca nu e asa, mai ales daca vrei sa-l pui sa umble la puntea spate

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 28-Feb-2006 13:42

Ovicti, tu ai jenti stock pe ea, sau sunt aftermarket. Daca sunt aftermarket stii cumva ce ET au?

Avatar utilizator
ovicti
simpatizant
Mesaje: 88
Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
Localitate: Timisoara
Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
2: Citroen Xsara 1.6 16V
3: Citroen Xsara 2.0 HDI

Mesajde ovicti » Mar 28-Feb-2006 22:30

Da, sunt aftermarket:

6.00 x 15, ET = 18 mm

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 28-Feb-2006 22:40

Ms de informatie, eu am gasit pt al meu 7.5x17, 4x108 cu ET 37. Ce au astia pe 6.5x15 e cu ET de 20.

Avatar utilizator
ovicti
simpatizant
Mesaje: 88
Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
Localitate: Timisoara
Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
2: Citroen Xsara 1.6 16V
3: Citroen Xsara 2.0 HDI

Mesajde ovicti » Mie 01-Mar-2006 00:22

Nu inteleg ce vrei sa spui cu: "ce au astia pe ..." !

ET 37 e prea mare pentru Citroen este probabil pentru Ford sau Audi 80.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 01-Mar-2006 10:53

vezi ca la xsara se regleaza si unghiurile pe spate 8)
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!


Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO