Reglaj suspensie spate.
Moderator: Echipa Tehnica
- ovicti
- simpatizant
- Mesaje: 88
- Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
- Localitate: Timisoara
- Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
- 2: Citroen Xsara 1.6 16V
- 3: Citroen Xsara 2.0 HDI
Reglaj suspensie spate.
Salut
Xsara mea mi se pare cam lasata din suspensia spate.
Stiti daca poate fi reglata cumva?
Din cate stiu eu nu e cu arcuri elicoidale, care s-ar putea schimba la o adica.
Ma gandesc ca eventual ceva telescoape cu gaz ar mai ridica-o putin dar nu stiu daca suficient.
Mersi, Ovidiu
Xsara mea mi se pare cam lasata din suspensia spate.
Stiti daca poate fi reglata cumva?
Din cate stiu eu nu e cu arcuri elicoidale, care s-ar putea schimba la o adica.
Ma gandesc ca eventual ceva telescoape cu gaz ar mai ridica-o putin dar nu stiu daca suficient.
Mersi, Ovidiu
nu cred ca e lasata, asa par xsarele privite din lateral, adica linia pragului e perfect paralela cu suprafata pe care sta masina. din amortizoare n-ai ce ridica, amortizoarele actioneaza ca un tampon pentru arc, reducindu-i reactiile, nu sustin masina. daca insa intr-adevar e lasata de spate, adica linia pragului nu e paralela cu solul ci arata ca si cum masina ar fi inclinata spre spate, e posibil sa ai ceva uzuri la articulatiile puntii. de verificat
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- ovicti
- simpatizant
- Mesaje: 88
- Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
- Localitate: Timisoara
- Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
- 2: Citroen Xsara 1.6 16V
- 3: Citroen Xsara 2.0 HDI
Cand e masina goala nu pare lasata.
Dar cu 5 persoane si ceva bagaje arata destul de ciudat. Si asa incarcata fiind, la trecerea peste denivelari - cand facea masina balans, frecau cauciucurile in caroserie (in interiorul aripilor spate).
Din cate stiu eu unele amortizoarele cu gaz au ceva presiune in interior si mai pot ridica si ele putin caroseria.
Pe masina mea veche am montat Monroe cu gaz si ulei (Sensa-Trac) si a ridicat-o cu 1-2 centimetri, parerea mea.
Oricum, am observat inainte sa le montez ca trebuia sa ma las putin cu greutatea pe ele ca sa le pot comprima. Iar lasate libere reveneau incetisor in extensie completa. Pe cand un amortizor obisnuit cu ulei sta in pozitia in care e lasat.
La articulatiile puntii ce uzuri pot apare? Nu isi pierd si rotile verticalitatea in situatia asta?
Dar cu 5 persoane si ceva bagaje arata destul de ciudat. Si asa incarcata fiind, la trecerea peste denivelari - cand facea masina balans, frecau cauciucurile in caroserie (in interiorul aripilor spate).
Din cate stiu eu unele amortizoarele cu gaz au ceva presiune in interior si mai pot ridica si ele putin caroseria.
Pe masina mea veche am montat Monroe cu gaz si ulei (Sensa-Trac) si a ridicat-o cu 1-2 centimetri, parerea mea.

Oricum, am observat inainte sa le montez ca trebuia sa ma las putin cu greutatea pe ele ca sa le pot comprima. Iar lasate libere reveneau incetisor in extensie completa. Pe cand un amortizor obisnuit cu ulei sta in pozitia in care e lasat.
La articulatiile puntii ce uzuri pot apare? Nu isi pierd si rotile verticalitatea in situatia asta?
ovidiu, asa arata o xsara incarcata...niste baieti din mures care au facut niste foraje pentru mine aveau o xsara 1,6, si cand se urcau 5 insi in ea se lasa fff jos, te speriai cand o vedeai, dar mergea de n-avea treaba, de la constanta la targu mures, fara probleme...
asa eu am bagat in a mea vreo 160 l motorina, 300 m de cablu, aparat sudura, bagaje si un calculator si s-a lasat de nu se poate...tot drumul constanta bucuresti nu am avut nici un incident, nici macar la gropile de la cernavoda-pod...e o impresie ciudata ca e mai lasata...ce presiune ai in gume (io vara ii bag 2,5-2,8 si iarna cam 2,3) poate si asta conteaza
asa eu am bagat in a mea vreo 160 l motorina, 300 m de cablu, aparat sudura, bagaje si un calculator si s-a lasat de nu se poate...tot drumul constanta bucuresti nu am avut nici un incident, nici macar la gropile de la cernavoda-pod...e o impresie ciudata ca e mai lasata...ce presiune ai in gume (io vara ii bag 2,5-2,8 si iarna cam 2,3) poate si asta conteaza
Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
Salut,
eu am pus 500 kg plus doua persoana cu medie de 90 kg si nu am avut nici o problema din focsani pana in brasov. Din cate stiu eu pe puntea spate sunt tampoane din cauciuc care limiteaza "lasarea" masinii tocmai pentru a nu freca rotiile in aripile interioare.
Oricum o verificare a puntii spate nu strica.
Din experienta nu-ti recomand amortizoarele pe gaz. Eu am avut montate pe o alta masina(nissan) si in timpul garantiei a trebuit sa le schimb de doua ori. A doua oara, cei de la service au montat amortizoare pe ulei, cica mai bune pentru drumurile noastre
. La fel pentru un ford fiesta mai vechi cei de la Olmedo mi-au recomandat amortizoare pe ulei, unde mai pui ca sunt si mai ieftine
Bujie
Citroen XsaraII, 2.0 HDI, combi
eu am pus 500 kg plus doua persoana cu medie de 90 kg si nu am avut nici o problema din focsani pana in brasov. Din cate stiu eu pe puntea spate sunt tampoane din cauciuc care limiteaza "lasarea" masinii tocmai pentru a nu freca rotiile in aripile interioare.
Oricum o verificare a puntii spate nu strica.
Din experienta nu-ti recomand amortizoarele pe gaz. Eu am avut montate pe o alta masina(nissan) si in timpul garantiei a trebuit sa le schimb de doua ori. A doua oara, cei de la service au montat amortizoare pe ulei, cica mai bune pentru drumurile noastre

Bujie
Citroen XsaraII, 2.0 HDI, combi
- ovicti
- simpatizant
- Mesaje: 88
- Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
- Localitate: Timisoara
- Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
- 2: Citroen Xsara 1.6 16V
- 3: Citroen Xsara 2.0 HDI
Mi-am facut pe vineri o programare la Service-ul Citroen din Timisoara pentru computerul de bord si regulator de viteza.
O sa ii rog sa se uite si la puntea spate sa vada daca nu e obosita.
Fostul proprietar cred ca avea rulota si mie frica sa nu fie obosita suplimentar din cauza asta.
Cu frecarea in aripi e posibil sa fie si jentile cu un offset (ET) nepotrivit.
O sa ii rog sa se uite si la puntea spate sa vada daca nu e obosita.
Fostul proprietar cred ca avea rulota si mie frica sa nu fie obosita suplimentar din cauza asta.
Cu frecarea in aripi e posibil sa fie si jentile cu un offset (ET) nepotrivit.
Masinile cu bara de torsiune pe spate au avantajul ca se poate regla garda la sol (intre niste limite evident) fara a schimba piese.
Eu la a mea vreau s-o las mai mult de spate pt ca am schimbat puntea spate si imbecilii care au facut asta au cocotat-o prea sus.
Din ce mi-a aratat un baiat care o sa faca operatiunea asta, sunt doua bari lipite de puntea spate(paralele cu puntea) si prin deplasarea lor se obtine garda la sol
Eu la a mea vreau s-o las mai mult de spate pt ca am schimbat puntea spate si imbecilii care au facut asta au cocotat-o prea sus.
Din ce mi-a aratat un baiat care o sa faca operatiunea asta, sunt doua bari lipite de puntea spate(paralele cu puntea) si prin deplasarea lor se obtine garda la sol
- ovicti
- simpatizant
- Mesaje: 88
- Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
- Localitate: Timisoara
- Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
- 2: Citroen Xsara 1.6 16V
- 3: Citroen Xsara 2.0 HDI
De ce a fost nevoie sa schimbi puntea?
O sa ma uit si eu dupa barile acelea, cum ar putea afecta pozitia puntii.
Am vazut ieri dimineata o Xsara break pe dedesubt si intr-adevar erau ceva bari paralele pe acolo. Dar nu am stiut la aceea vreme sa ma uit mai atent daca se poate regla ceva cu ele.
Ce m-a frapat a fost ca mecanicul care facea inspectia (in Timisoara, la Eveman) a spus ca nu vireaza nimic la puntea spate. Si chiar daca am insistat ca Xsara ar trebui sa vireze putin si cu spatele ... el zicea NU si NU.
O sa ma uit si eu dupa barile acelea, cum ar putea afecta pozitia puntii.
Am vazut ieri dimineata o Xsara break pe dedesubt si intr-adevar erau ceva bari paralele pe acolo. Dar nu am stiut la aceea vreme sa ma uit mai atent daca se poate regla ceva cu ele.
Ce m-a frapat a fost ca mecanicul care facea inspectia (in Timisoara, la Eveman) a spus ca nu vireaza nimic la puntea spate. Si chiar daca am insistat ca Xsara ar trebui sa vireze putin si cu spatele ... el zicea NU si NU.
Eu am schimbat puntea spate in urma unui accident; lovitura in spate
Teoretic nu cred ca era neaparat nevoie s-o schimb dar daca casco a fost de accord eu n-am putut sa ma impotrivesc
Reglajul puntii spate(garda) nu se face ca si cum ai face o pana de cauciuc; e ceva mai complicat si trebuie facuta de cineva care se pricepe; eu doar ti-am spus in principiu cum e treaba; nici eu nu stiu exact ce se face
Si legat de puntea spate autodirectionala e capitol inchis. toate xsarele au asa ceva; recomand sa fugi cat poti de mecanicu care zice ca nu e asa, mai ales daca vrei sa-l pui sa umble la puntea spate
Teoretic nu cred ca era neaparat nevoie s-o schimb dar daca casco a fost de accord eu n-am putut sa ma impotrivesc
Reglajul puntii spate(garda) nu se face ca si cum ai face o pana de cauciuc; e ceva mai complicat si trebuie facuta de cineva care se pricepe; eu doar ti-am spus in principiu cum e treaba; nici eu nu stiu exact ce se face
Si legat de puntea spate autodirectionala e capitol inchis. toate xsarele au asa ceva; recomand sa fugi cat poti de mecanicu care zice ca nu e asa, mai ales daca vrei sa-l pui sa umble la puntea spate
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO