Pagina 1 din 2
Aeroterma
Scris: Mar 14-Feb-2012 22:34
de flot28
Salut.Va cer ajutorul in legatura cu aeroterma la o xsara II.Pana astazi a mers blocata pe maxim. Tocmai ma pregateam sa schimb tranzistorii asa cum am vazut intr-un topic aici,dar in seara asta incercand sa o dezapezesc am pornit motorul , automat si ventilatorul aerotermei pe maxim .Toate bune , am oprit putin motorul si cand am pornit ventilatorul a ramas mort.E posibil ca tranzistorii sa fi cedat definitiv?Sau siguranta? Nu a mirosit a ars deci nu cred ca motorasul s-a dus.Astept ajutor de la voi tinand cont ca joi am drum lung de facut.Si daca imi poate sspune cineva care e siguranta aerotermei , in carte scrie f2 dar eu nu am asa ceva in tablou.Multumesc anticipat!
Scris: Mar 14-Feb-2012 22:51
de mesersmith
Nu am manual pt xsara ca sa-ti spun ce anume sa verifici, dar nu ar fi neobisnuit ca tranzistorii sa fi cedat de tot, cum nu ar fi ciudat nici daca ti-ar fi sarit vreo siguranta.
Se stie ca in momentul in care porneste un ventilator, el consuma pana la 1.7 ori mai mult decat curentul nominal si nu m-ar mira sa-ti fi sarit o siguranta.
Aeroterma
Scris: Mar 14-Feb-2012 23:05
de flot28
Multumesc!Am sa le verific pe rand.Am manual dar imi spune ca F2 ar fi de la aeroterma dar nu am gasit asa ceva in tablou.
Scris: Mie 15-Feb-2012 15:04
de mariuss
Vezi ca pe langa sigurantele din habitaclu mai sunt unele la motor langa acumulator.
Aeroterma
Scris: Mie 15-Feb-2012 16:03
de flot28
Dimineata am desfacut capacul la sigurantele din habitaclu le-am miscat putin , dupa care am am pornit si a plecat si ventilatorul.Acum nu stiu care sa fi fost cauza . Multumesc mult tuturor.
Scris: Joi 16-Feb-2012 20:24
de toro
Posibil ca prin miscarea sigurantei sa fii produs un mic soc la tranzistor si prin urmare sa-ti plece ventilatorul in mod normal. Eu cred ca este totusi un tranzistor pe duca* Cam asa se intampla inainte de decesul tranzistorului. Cauta (se gasesc in comert ) si cumpara 1 pereche (2) de tranzistorii FW 26025A1 (este PNP) sau echivalentul acestuia 2N6284. Mai poti folosi si BDX - 66C ,dar se gasesc mai greu .
Scris: Joi 16-Feb-2012 20:33
de bugytech
BDX66 sint tare slabi. Am schimbat cite o pereche la 2 luni, apoi am luat o pereche 2N6284 care merg si in ziua de azi (cca 1,5 ani).
Scris: Joi 16-Feb-2012 21:09
de cbx
mj11033 -schimbati acum 3,5 ani
Re: Aeroterma
Scris: Joi 16-Feb-2012 22:07
de mesersmith
flot28 scrie:Dimineata am desfacut capacul la sigurantele din habitaclu le-am miscat putin , dupa care am am pornit si a plecat si ventilatorul.Acum nu stiu care sa fi fost cauza . Multumesc mult tuturor.
Pai ce, a plecat ventilatorul la turatie normala sau maxima? pt ca eu cred ca a plecat la maxim si nu ca si-a revenit, asa apropos de socul la tranzistor, lucru imposibil, de altfel. Un tranzistor nu este un element care poate fi socat de ceva...
Poate doar daca o vede pe soacra-mea, sa se socheze si s-o ia la sanatoasa.
Nu Toro, nu merge cu socuri... :P
Scris: Vin 17-Feb-2012 17:33
de toro
Buna faza cu soacra ! m-ai amuzat la maxim. Stie soacra ca o iubesti asa de tare ?! Chestia cu socul la tranzistor ramane interpretabil.Tranzistorii se duc* ori de la o supra incalzire si ma refer la aeroterma care la turatii mici (tr 1-2) sunt solicitatii , ori de la un soc de tensiune . I-ti dau dreptate intr-un fel ...poate nu m-am exprimat eu mai la obiect. Sa-ti traiasca soacra ! :lol:
Scris: Vin 17-Feb-2012 17:44
de mesersmith
Sar'na... Si da, stie... :P
Aeroterma
Scris: Mar 21-Feb-2012 16:52
de flot28
Am rezolvat problema inlocuind unul din tranzistori cu un MJ11015.Merge perfect , doar ca are un usor fluierat acum , dar nici nu mai iau un seama asa ceva cred ca de la carbuni.Multumesc tuturor pentru sugestii si ajutor.Multe salutari !!!
Scris: Mar 21-Feb-2012 22:04
de mariuss
In legatura cu fluieratul,poti sa remediezi cand desfaci din nou ca sa inlocuiesti si celalalt tranzistor.

Scris: Mar 21-Feb-2012 23:37
de motrocel
Apropo de aerotermã, ca sã nu mai deschid alt topic, ce ar putea fi dacã ventilatorul merge super (ca ºi zgomot) În toate treptele dar forÞã parcã nu prea mi se pare cã are (simt cã bagã mai mult cÎnd direcÞionez spre mine iar când dau orientarea spre parbriz iese slab ºi prin gurile din faÞã). E posibil sã fie desfãcutã ceva tubulaturã? Sau sã fie ceva Înfundat?
Bine, eu compar cu Xantia care bagĂŁ aer Âşi cĂŁldurĂŁ de ĂŽĂži zboarĂŁ pĂŁrul din cap.
Nu serios, ce ar putea fi cĂŁ nu mĂŁ prea bag la nimic dincolo de planÂşa bord.
Scris: Mie 22-Feb-2012 17:22
de toro
Ai schimbat filtrul de polen ? Una din cauze. Tubulaturile de directionare a aerului nu se pot desface asa tam-nesam de capul lor. Imbatranit si crapat eventual.