Pagina 1 din 2

pete ciudate in vasul de expansiune

Scris: Mar 26-Iun-2012 14:49
de abe_eugen8920
cu ceva timp in urma aporx. 2 luni am observat urme de lichid maroniu la suprafata antigelului......mentionez faptul ca masian este un citroen xsara 1.4i din anul 2000 adusa din franta acum 2 ani .....masina pana sa ajunga in romania nu a avut antigel in sistemul de racire ci doar apa distilata iar fostul propietar a avut probleme cu radiatorul adica ii curgea lichid de racire (radiator fisurat) si a bagat o sbustanta pentru astuparea radiatorului....cum a venit in romania am pus antigel am pregatit-o de iarna cu antigel albastru ( nu stiu daca am procedat bine cu antigelul albasstru ca din cate stiu pentru masinile mai vechi se pune un anumit timp de culoare de antigel) dupa ce am pregatit-o de iarna masina a trebuit sa stea un an pe margine pentru ca eram in proces cu statul pentru taxa de inmatriculare......Dupa ce am rezolvat treaba cu inmatricualtul si am inceput sa circul cu ea am fost nevoit sa schimb termostatul la reprezentanta citroen unde cei de acolo mi-au compeltat antigelul pierdut dupa schimbarea termostatului cu antigel dar nu stiu cu ce culaore si e posibil sa-mi fi pus alta culaore de antigel....acuma in ultima vreme am observat faptul ca in antigel la suprafata este o pelicula de substanta maronie..... cine ma poate ajuta cu o parere sa imi spuna daca poate cuvma sa fie garnitura de chiuloasa fisurata ciupita sau arsa.....caldura in masian baga fum nu scoate nivelul uleiului este acelasi iar culoarea uleiului este aceeasi ..............eu am dat tot istoricul masinii pentru a va face o parere cam care ar putea sa fie chestia cu acea pelicula maronie din vas pentru ca pe mine ma mananca nervii cand ma gandesc ca ar putea sa fie garnitura de chiuloasa. va rog frumos niste pareri sau sfaturi.

Imagine

Scris: Mar 26-Iun-2012 14:50
de abe_eugen8920
am adaugat o poza cu acea substanta din vasul de expansiune pentru a va pute face o parere cam ce ar putea sa fie

Scris: Mar 26-Iun-2012 18:11
de Rica
antigelul se alege in functie de materilul blocului motor
pentru aluminiu un antigel,pentru fonta altul
petele sunt uleioase?
alunecoase?
daca nu este posibil sa fie rugina de la bloc,care daca e fonta e posibil sa fi oxidat de la apa,antigelul are si proprietati anticorozive
daca ajunge apa in ulei ceste nivelul si face spuma in capacul de umplere
verifica
daca nu spala instalatia si pune antigel in functie de motor

Scris: Mie 27-Iun-2012 11:15
de abe_eugen8920
multumesc pentru sfat.....o sa merg acuma jos la masina sa vad daca petele respective sunt alunecaose si voi mai face nsite poze ca sa le postez ........nivelul uleiului nu a crescut si spuma sub capacul acela de la ulei nu este.....poate sa imi spuna cineva ce simptome ar mai fi pentru o garnitura de chiuloasa ciupita sau arsa dar poate chair chiuloasa fisurat...si ce fel de antigel se foloseste pentru un xsara 1.4i ???

Scris: Mie 27-Iun-2012 17:23
de abe_eugen8920
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

am promis ca revin cu poze cu substanta aceea necunoscuta......daca cineva poate sa ma ajute cu o parere sau un sfat.......am luat o lingurita cu coada mai lunga si am luat o mostra de substanta de pe peretele vasului la fel si cu degetul

Scris: Mie 27-Iun-2012 17:45
de Rica
e alunecoasa?
pare ulei,grasime ceva de genul

Scris: Mie 27-Iun-2012 17:49
de abe_eugen8920
dar cum e posibil sa intre ulei in antigel dar antigel in ulei nu?:(

Scris: Mie 27-Iun-2012 22:34
de leo
problema ta imi pare cunoscuta,cateva luni in urma am observat pe busonul de la radiator,in interior si in vasul de expansiune,la suprafata lichidului de racire,un fel de spuma maronie.cand am luat pe deget parea un pic uleioasa,fara miros.am fost la un mecanic aici si l-am intrebat,mi-a zis ca e normal la motoarele mai vechi...o fi asa,n-o fi...zice el ca ar fi un fel de condens,parca...antigel am avut dintotdeauna,mi-a recomandat sa-l schimb,inca nu am facut-o...spuma aia am gasit-o si sub capacul de la culbutori...

Scris: Mie 27-Iun-2012 23:22
de abe_eugen8920
si performantele masinii tale cum sunt?....adica masina se comporta la fel de cand ai observat spuma asta?.....la fel am auzit si eu de la un mecanic ca ar putea sa fie de la condens... altul a bagat sperieti in mine cand i-am aratat servetelul cu petele respective si mi-a zis ca sigur e ulei in antiogel si trebuei schimbata garnitura....dar nu am vrut sa fac nimica pana nu adun pareri de la cei care au mai avut astfel de probleme

Scris: Mie 27-Iun-2012 23:42
de cbx
recomand o curatare a sistemului de racire si inlocurea antigelului ,
eventual schimba si uleiul cu unul ieftin pt a spala motorul , dupa care il inlocuiesti cu unul de calitate

Scris: Joi 28-Iun-2012 08:08
de Rica
si cu ce curata?
unii baga apa chioara si o lasa sa circule prin sistem pana iese curata
unii baga apa sau antigel fac 100-500 km si repeta oparatia de 2-3 ori
la ulei sa nu uite de filtru sa il schimbe
tu cum recomanzi sa spele sistemul de racire?

Scris: Joi 28-Iun-2012 10:10
de abe_eugen8920
multumesc pentru sfaturi...voi merge la un mecanic care mi-a zis ca are ceva solutie care curata sistemul de racire.....filtrul de ulei l-am schimbat in noiembrie anul trecut la fel si uleiul dar daca trebuie il mai schimb nu e nici o problema doar sa nu mai am batai de cap cu mizeria asta....deci sa inteleg de la sfaturile voastre ca nu ar fi garnitura de chiuloasa problema?!?!

Scris: Joi 28-Iun-2012 15:02
de cbx
spalarea instalatiei de racire este optiunea mecanicului in functie de motor , uzura ,etc .......apa chioara , apa cu otet, antigel

Scris: Lun 02-Iul-2012 12:27
de abe_eugen8920
cred ca problema tocmai a devenit mai mare.....astazi am incercat sa fac un test...am deschis busonul de la vasul de expansiune am pornit motorul si am lasat sa se incalzeasca.....dupa un sfert de ora dupa ce a ajuns temepratura la 90 de grade antigelul crestea in volum pana aproape de nivelul maxim al borcanului....(mentionez faptul ca nivelul antigelului este undeva la mijloc cand motorul e rece) deci se face presiune prea mare in vasul de expansiune.....o alta problema ar fi atunci cand motorul e rece si il turez, in vasul de expansiune nu se observa bulbuci dar cand motorul e cald si il turez face bulbuci....iar din toba de esapament curge apa....pareri??

Scris: Lun 02-Iul-2012 12:36
de Rica
E normal sa creasca nivelul,de aceea este si vas de axpansiune
Rece nu face bulbuci ca nu circula apa
Calda e normal ca trece apa prin radiator,incearca si o aerisire a sistemului de raciere
Apa pe esapament este condens,este normal
Nu s-a agravat nimic,da-i pace :wink: