Pagina 1 din 1

3 martori aprinsi plus semnal sonor, sa plec 350km?

Scris: Dum 05-Mai-2013 08:06
de bedstefan
Buna dimineata,

Am o Xsara hatchback 1.8 16vi din 1997.

Ieri am avut o problema care pare a se mentine. La 30 de Km de casa bunicilor din Severin, mi s-au aprins pe bord intai doar o secunda doua, apoi continuu si cu semnal sonor martorul de ulei, becul de temperatura si semnul exclamarii (cred ca se refera la frana), plus becul "stop". Temperatura era sub 90. Am tras pe dreapta, am stat 5-10 minute, am veriticat uleiul, aveam putin peste jumatate ca nivel (intre crestaturi). Am mai pus pana aproape de maxim. Am deschis radiatorul, aveam destul lichid de racire in el. Am verificat nivelul de la lichidul de frana, era la maxim. La pornire, aceleasi avarii. Nu am plecat, am scos borna de la baterie, in cazul in care e doar o eroare de calculator, am mai stat 10-15 minute, am pus-o la loc, tot la fel.

M-am gandit ca trebuie totusi sa fie ceva, si am mers incet si la turatii mici pana la destinatie. Am lasat masina cu borna scoasa, azi tot la fel face, si am observat doua lucruri. O pata mica de ulei sub motor (putin mai mare decat o moneda de 50 de bani), pe partea pasagerului. Sigur la plecare nu pierdeam ulei. Si ca motorul are o panza de ulei pe el. Incepe de deasupra filtrului de ulei, nu cred ca de la el curge. Nu stiu daca asa e de ieri sau asa e de mai de mult, are putin praf pe el uleiul. Nivelurile sunt ok la toate cele 3 (ulei, frana, racire).

Luni trebuie sa ma intorc in Bucuresti (drum de 350km) unde o sa incerc sa o duc la service. Sa plec cu ea si sa merg incet? Sau mai bine sa gasesc aici in Severin service, sau pe drum? E si Pastele, nu stiu service pe aici, ce sa fac?

Multumesc, Stefan

Scris: Lun 06-Mai-2013 14:41
de bedstefan
Dupa ce a stat masina pe loc peste o zi, nu mai aparea eroarea, iar pata de sub ea era stationara sau cu foarte putin mai mare. Am mers un 6-8 Km sa vad daca apare, a aparut. Initial aparea la ralanti, dupa ce acceleram un pic disparea, apoi a inceput sa apara la 2000Rpm, daca acceleram peste disparea, pana a aparul si la 2500-2700Rpm si a ramas asa. Disparea daca urcam peste 3000, dar cred ca e clar, ar fi aparut si la 3000 dupa ceva distanta.

Are cineva vre-o idee? Sa plec cu ea asa?

Scris: Lun 06-Mai-2013 20:52
de andrei_ab
parerea mea e ca te-a lasat pompa de ulei si i-ti recomand sa nu te mai deplasezi cu masina pana nu verifici presiunea de ulei
exista posibilitatea sa fie si bulbul defect

Scris: Lun 06-Mai-2013 21:16
de bedstefan
Empiric, am pornit motorul cu busonul de la ulei deschis, si am pus mana pe gaura. Arunca ceva picaturi pe mana. Deci ceva ceva ulei trece prin pompa. Nu stiu cat de mult ulei ar trebui sa arunce. Ar trebui sa arunce viguros? Gen pana pe capota?

Scris: Mar 07-Mai-2013 18:24
de andrei_ab
"empiric" vorbind nu prea are legatura cu presiunea de ulei ce ai facut tu
presiunea trebuie verificata la bulbul de ulei