3 martori aprinsi plus semnal sonor, sa plec 350km?
Scris: Dum 05-Mai-2013 08:06
Buna dimineata,
Am o Xsara hatchback 1.8 16vi din 1997.
Ieri am avut o problema care pare a se mentine. La 30 de Km de casa bunicilor din Severin, mi s-au aprins pe bord intai doar o secunda doua, apoi continuu si cu semnal sonor martorul de ulei, becul de temperatura si semnul exclamarii (cred ca se refera la frana), plus becul "stop". Temperatura era sub 90. Am tras pe dreapta, am stat 5-10 minute, am veriticat uleiul, aveam putin peste jumatate ca nivel (intre crestaturi). Am mai pus pana aproape de maxim. Am deschis radiatorul, aveam destul lichid de racire in el. Am verificat nivelul de la lichidul de frana, era la maxim. La pornire, aceleasi avarii. Nu am plecat, am scos borna de la baterie, in cazul in care e doar o eroare de calculator, am mai stat 10-15 minute, am pus-o la loc, tot la fel.
M-am gandit ca trebuie totusi sa fie ceva, si am mers incet si la turatii mici pana la destinatie. Am lasat masina cu borna scoasa, azi tot la fel face, si am observat doua lucruri. O pata mica de ulei sub motor (putin mai mare decat o moneda de 50 de bani), pe partea pasagerului. Sigur la plecare nu pierdeam ulei. Si ca motorul are o panza de ulei pe el. Incepe de deasupra filtrului de ulei, nu cred ca de la el curge. Nu stiu daca asa e de ieri sau asa e de mai de mult, are putin praf pe el uleiul. Nivelurile sunt ok la toate cele 3 (ulei, frana, racire).
Luni trebuie sa ma intorc in Bucuresti (drum de 350km) unde o sa incerc sa o duc la service. Sa plec cu ea si sa merg incet? Sau mai bine sa gasesc aici in Severin service, sau pe drum? E si Pastele, nu stiu service pe aici, ce sa fac?
Multumesc, Stefan
Am o Xsara hatchback 1.8 16vi din 1997.
Ieri am avut o problema care pare a se mentine. La 30 de Km de casa bunicilor din Severin, mi s-au aprins pe bord intai doar o secunda doua, apoi continuu si cu semnal sonor martorul de ulei, becul de temperatura si semnul exclamarii (cred ca se refera la frana), plus becul "stop". Temperatura era sub 90. Am tras pe dreapta, am stat 5-10 minute, am veriticat uleiul, aveam putin peste jumatate ca nivel (intre crestaturi). Am mai pus pana aproape de maxim. Am deschis radiatorul, aveam destul lichid de racire in el. Am verificat nivelul de la lichidul de frana, era la maxim. La pornire, aceleasi avarii. Nu am plecat, am scos borna de la baterie, in cazul in care e doar o eroare de calculator, am mai stat 10-15 minute, am pus-o la loc, tot la fel.
M-am gandit ca trebuie totusi sa fie ceva, si am mers incet si la turatii mici pana la destinatie. Am lasat masina cu borna scoasa, azi tot la fel face, si am observat doua lucruri. O pata mica de ulei sub motor (putin mai mare decat o moneda de 50 de bani), pe partea pasagerului. Sigur la plecare nu pierdeam ulei. Si ca motorul are o panza de ulei pe el. Incepe de deasupra filtrului de ulei, nu cred ca de la el curge. Nu stiu daca asa e de ieri sau asa e de mai de mult, are putin praf pe el uleiul. Nivelurile sunt ok la toate cele 3 (ulei, frana, racire).
Luni trebuie sa ma intorc in Bucuresti (drum de 350km) unde o sa incerc sa o duc la service. Sa plec cu ea si sa merg incet? Sau mai bine sa gasesc aici in Severin service, sau pe drum? E si Pastele, nu stiu service pe aici, ce sa fac?
Multumesc, Stefan