Pagina 1 din 1

Problema ventilatie interior

Scris: Vin 17-Mai-2013 09:30
de jetson
Salut,
Masina: Xsara 2.0HDI, 90cp, 2002
Problema: Ventilatorul din interior (aeroterma) functioneaza doar pe o viteza fff mica, unde nu porneste compresorul de AC, orice pozitie ar avea potentiometrul. Din cand in cind, cind vrea el, nu am observat vreo legatura cu nimic, isi creste la viteza in care este potentimetrul, pentru cateva secunde, dupa care cade iar.
Am desfacut tot, am verificat tranzistori, pastila de sub tablita aia in cruce, toate sunt in parametri.
Ce am observat: Pe firul galben, de comanda, din mufa cu 4 fire care intra in ventilator, am 1.3V constant, orice pozitie ar avea potentiometrul si bineinteles tensiunea creste, din cand in cand, cand se modifica turatia ventilatorul, de nebun.

Nu mai stiu ce sa fac, o sa mor de cald in masina :twisted:
Astept parerile voastre.
Va multumesc anticipat.

Scris: Sâm 18-Mai-2013 14:00
de jetson
Am schimbat tranzistorii si totul este neschimbat
Va rog ajutati-ma!!!

Scris: Mar 11-Iun-2013 15:33
de berzecus2003
vezi potentiometru!!!

Re: Problema ventilatie interior

Scris: Mar 11-Iun-2013 19:27
de soctav25
jetson scrie:Salut,
Masina: Xsara 2.0HDI, 90cp, 2002
Problema: Ventilatorul din interior (aeroterma) functioneaza doar pe o viteza fff mica, unde nu porneste compresorul de AC, orice pozitie ar avea potentiometrul. Din cand in cind, cind vrea el, nu am observat vreo legatura cu nimic, isi creste la viteza in care este potentimetrul, pentru cateva secunde, dupa care cade iar.
Am desfacut tot, am verificat tranzistori, pastila de sub tablita aia in cruce, toate sunt in parametri.
Ce am observat: Pe firul galben, de comanda, din mufa cu 4 fire care intra in ventilator, am 1.3V constant, orice pozitie ar avea potentiometrul si bineinteles tensiunea creste, din cand in cand, cand se modifica turatia ventilatorul, de nebun.

Nu mai stiu ce sa fac, o sa mor de cald in masina :twisted:
Astept parerile voastre.
Va multumesc anticipat.


Functie de ce tip de clima ai (automata sau manuala), in oglinda exterioara dreapta ai (sau nu) un senzor de temperatura exterioara iar in stanga afisorului pt. computer ai (sau nu) o grila ovala unde este senzorul de temperatura pt. interior. Verifica-i.

Scris: Sâm 22-Iun-2013 21:13
de jetson
Am rezolvat :lol: :lol:
Un idiot inaintea mea a schimbat aeroterma si se pare ca a pus una de pe o masina doar cu aer conditionat fara clima asta manuala pe care o are Xsara, si ii lipsea un fir.

Scris: Lun 24-Iun-2013 18:38
de berzecus2003
super tare!

Scris: Mar 01-Oct-2013 14:26
de rtrd_dud
am si eu o problema cu aeroterma. am mers pe autostrada acum 1 sapt destul de linistit, am zis sa dau drumu la aeroterma la maxim ca sa se mai curete burlanele interioare, mare gresala, cand am oprit ventilatia si am vrut sa o repornesc ...nimic. oprit motor , scos borna, pus la loc , tot ... nimic , nu mai porneste deloc ventilatia, tranzistorii iam schimbat o singura data si de atunci au mers brici. acum nu iam verificat. cineva detine vreo explicatie pt care a murit subit ?

Scris: Mar 01-Oct-2013 15:20
de cbx
ai verificat siguranta ?

Scris: Mar 01-Oct-2013 15:39
de rtrd_dud
da, cea din interior motor te referi. nu era niciuna arsa, cel putin le-am verificat pe toate... pareau inregula

Scris: Mar 01-Oct-2013 15:51
de cbx
nu , cele din interior .... de pe bsi

Scris: Mar 08-Oct-2013 13:43
de rtrd_dud
si alea imi par in regula, le-am luat pe toate la mana, tind sa cred ca sunt tranzistorii dar acum vine intrebarea, daca aia erau arsi, nu trebuia sa mearga aeroterma la maxim ? app ce coduri au ca nu mai tin minte si vreau azi sa ma duc sa iau 2