Pagina 1 din 2

STOP+semnal acustic!

Scris: Mie 12-Feb-2014 17:39
de dadan
Salut. Ce poate fi? Aseara, in plin trafic (mare aglomeratie...) mi s-a aprins in bord "STOP" si la termometru un bec rosu+semnal acustic, de m-am si speriat. Nu tinea mult, cand mai inaintam disparea si optic si acustic. Pana acum, acul termometrului statea putin mai jos de 90*C dar aseara, a ajuns pe linia de 90, chiar a depasit-o putin. M-am gandit ca sigur n-a pornit ventilatorul, deoarece daca am reusit sa merg intins, n-au mai fost probleme. Azi am atacat problema, am desfacut ventilatorul, cu ceva chin...dar nu gasesc bulbul cu pricina. Imi puteti spune unde e pozitionat senzorul ventilatorului? Normal ar fi pe radiator, dar nu dau de el. Firele care pleaca de la ventilator, sunt foarte scurte si se termina intr-o cupla pozitionata la 1/2 din inaltimea radiatorului, in partea dreapta, cum stai in fata ei. De acolo, de la cupla aceea nu se mai vede nimic, spre ce merg firele. Multumesc.

Scris: Mie 12-Feb-2014 19:02
de gcd
Cu antigelul cum stati? Mare grija la supraincalzire la 1.4 ai 1.1 ca se duce repede garnitura de chiulasa.... :shock:

Scris: Mie 12-Feb-2014 19:10
de nicu_ak
Salut,nu mai functioneaza sistemul de racire adica cred ca electroventilatorul e defect! am patit el la xsara picasso,apoi a cedet si bobina de inductie.bafta.

Scris: Mie 12-Feb-2014 19:20
de dadan
gcd scrie:Cu antigelul cum stati? Mare grija la supraincalzire la 1.4 ai 1.1 ca se duce repede garnitura de chiulasa.... :shock:
E la nivel, nu sunt probleme de pierdere lichid racire.

Scris: Mie 12-Feb-2014 19:24
de dadan
nicu_ak scrie:Salut,nu mai functioneaza sistemul de racire adica cred ca electroventilatorul e defect! am patit el la xsara picasso,apoi a cedet si bobina de inductie.bafta.
Sigur asta e, dar nu gasesc senzorul pe radiator! In stanga ventilatorului, sunt doua rezistente care nu stiu ce rol au. Sunt conectate cu cate un fir rosu si unul galben.

Re: STOP+semnal acustic!

Scris: Mie 12-Feb-2014 20:38
de soctav25
dadan scrie:Salut. Ce poate fi? Aseara, in plin trafic (mare aglomeratie...) mi s-a aprins in bord "STOP" si la termometru un bec rosu+semnal acustic, de m-am si speriat. Nu tinea mult, cand mai inaintam disparea si optic si acustic. Pana acum, acul termometrului statea putin mai jos de 90*C dar aseara, a ajuns pe linia de 90, chiar a depasit-o putin. M-am gandit ca sigur n-a pornit ventilatorul, deoarece daca am reusit sa merg intins, n-au mai fost probleme. Azi am atacat problema, am desfacut ventilatorul, cu ceva chin...dar nu gasesc bulbul cu pricina. Imi puteti spune unde e pozitionat senzorul ventilatorului? Normal ar fi pe radiator, dar nu dau de el. Firele care pleaca de la ventilator, sunt foarte scurte si se termina intr-o cupla pozitionata la 1/2 din inaltimea radiatorului, in partea dreapta, cum stai in fata ei. De acolo, de la cupla aceea nu se mai vede nimic, spre ce merg firele. Multumesc.


Inainte de a deranja inutil partea de electroventilator racire, verifica cele doua sonde de temperatura amplasate in zona termostatului. Una din ele poate fi decalibrata si informeaza astfel eronat indicatorul de bord si calculatorul. Am patit-o de doua ori!

Re: STOP+semnal acustic!

Scris: Mie 12-Feb-2014 22:24
de dodos
Salut! Inseamna ca asta poate fi si la mine? Treaba cu a mea, este in felul urmator: acul de la temperatura, rar urca peste 70-75 grade, si asta doar la mers prin oras! Am mai citit pe aici, si altii care au avut aceeasi problema, au schimbat termostatul, si au rezolvat problema. Asa am facut si eu, dar din pacate nu s-a schimbat nimic! Asa ca am dus-o la DISTRICT( service citroen!), si am pus-o pe tester. Dupa testare, "meseriasii" mi-au spus ca sonda de temperatura functioneaza corect, dar motorul este cam cu 10 grade mai cald decat arata ceasul din bord, si ca ATENTIE, trebuie sa schimb bordul, ca s-a "lenevit' ceasul care indica temperatura! I-am intrebat, ca un novice, ce recunosc ca sunt in materie de mecanica, cum este posibil ca un simplu ceas indicator sa "comande" sistemul de racire, dar pareau foarte convinsi de ce spun,asa ca am lasat-o balta! De atunci, masina sta mai mult pe tusa, ca nu stiu ce sa mai fac!

Re: STOP+semnal acustic!

Scris: Mie 12-Feb-2014 22:34
de dadan
soctav25 scrie:
dadan scrie:Salut. Ce poate fi? Aseara, in plin trafic (mare aglomeratie...) mi s-a aprins in bord "STOP" si la termometru un bec rosu+semnal acustic, de m-am si speriat. Nu tinea mult, cand mai inaintam disparea si optic si acustic. Pana acum, acul termometrului statea putin mai jos de 90*C dar aseara, a ajuns pe linia de 90, chiar a depasit-o putin. M-am gandit ca sigur n-a pornit ventilatorul, deoarece daca am reusit sa merg intins, n-au mai fost probleme. Azi am atacat problema, am desfacut ventilatorul, cu ceva chin...dar nu gasesc bulbul cu pricina. Imi puteti spune unde e pozitionat senzorul ventilatorului? Normal ar fi pe radiator, dar nu dau de el. Firele care pleaca de la ventilator, sunt foarte scurte si se termina intr-o cupla pozitionata la 1/2 din inaltimea radiatorului, in partea dreapta, cum stai in fata ei. De acolo, de la cupla aceea nu se mai vede nimic, spre ce merg firele. Multumesc.


Inainte de a deranja inutil partea de electroventilator racire, verifica cele doua sonde de temperatura amplasate in zona termostatului. Una din ele poate fi decalibrata si informeaza astfel eronat indicatorul de bord si calculatorul. Am patit-o de doua ori!
Cred ca una e sonda termometrului, si cealalta e pentru optic si acustic. Totusi bãnuiesc senzorul ventilatorului, deoarece numai cand stau pe loc (in trafic)se-ntâmplã.

Scris: Mie 12-Feb-2014 22:42
de gcd
La mine frecvent sta apa peste 90 in oras, mi au spus de fiecare data cei de la service ca nu i bai.....chiar si dupa ce mi au schimbat garnitura.... :oops:

salve

Scris: Joi 13-Feb-2014 13:59
de ovidiufao
La fel am patit si eu.termostatul a fost de vina.dupa ce l am schimbat s a rezolvat

Re: STOP+semnal acustic!

Scris: Joi 13-Feb-2014 22:32
de soctav25
dadan scrie:
soctav25 scrie:
dadan scrie:Salut. Ce poate fi? Aseara, in plin trafic (mare aglomeratie...) mi s-a aprins in bord "STOP" si la termometru un bec rosu+semnal acustic, de m-am si speriat. Nu tinea mult, cand mai inaintam disparea si optic si acustic. Pana acum, acul termometrului statea putin mai jos de 90*C dar aseara, a ajuns pe linia de 90, chiar a depasit-o putin. M-am gandit ca sigur n-a pornit ventilatorul, deoarece daca am reusit sa merg intins, n-au mai fost probleme. Azi am atacat problema, am desfacut ventilatorul, cu ceva chin...dar nu gasesc bulbul cu pricina. Imi puteti spune unde e pozitionat senzorul ventilatorului? Normal ar fi pe radiator, dar nu dau de el. Firele care pleaca de la ventilator, sunt foarte scurte si se termina intr-o cupla pozitionata la 1/2 din inaltimea radiatorului, in partea dreapta, cum stai in fata ei. De acolo, de la cupla aceea nu se mai vede nimic, spre ce merg firele. Multumesc.


Inainte de a deranja inutil partea de electroventilator racire, verifica cele doua sonde de temperatura amplasate in zona termostatului. Una din ele poate fi decalibrata si informeaza astfel eronat indicatorul de bord si calculatorul. Am patit-o de doua ori!

Cred ca una e sonda termometrului, si cealalta e pentru optic si acustic. Totusi bãnuiesc senzorul ventilatorului, deoarece numai cand stau pe loc (in trafic)se-ntâmplã.

Ventilatorul nu are sonda dedicata pentru pornire/oprire asa cum au alte motoare (montata de regula pe radiatorul de racire). Sonda de care ti-am pomenit mai sus informeaza calculatorul despre temperatura citita si functie de asta el comanda cand e cazul releul (releele) de pornire ventilator, iar in cazul in care informatia trimisa depaseste o anumita valoare se trimit avertizarile sonore si luminoase de care pomeneai . Sonda are 2 pini, plasticul de culoare verde si o poti inlocui si tu f. simplu. Costa in jur de 100 lei. Bafta.

Scris: Dum 16-Feb-2014 15:01
de dadan
Am incalzit-o si am observat ca ventilatorul pleaca bine, exact cum trece putin de 90. Problema e ca tot atunci porneste si avertizarea acustica+optica(STOP si bec rosu la termometru). Singura sonda e de culoare albastra, are 3 ploturi dar doar doua fire pleaca din ea. Daca scot cupla din sonda, porneste ventilatorul+optic+acustic, indiferent de temperatura motorului. Credeam ca avertizarea optica si acustica ar fi trebuit sa aiba o sonda aparte, calibrata sa "cupleze" la temperatura mai mare decat cea a ventilatorului. Acum cred ca ai dreptate, aceasta unica sonda e decalibrata. Multumesc, revin dupa rezolvare :) .

Scris: Mar 18-Mar-2014 21:19
de dadan
dadan scrie:Am incalzit-o si am observat ca ventilatorul pleaca bine, exact cum trece putin de 90. Problema e ca tot atunci porneste si avertizarea acustica+optica(STOP si bec rosu la termometru). Singura sonda e de culoare albastra, are 3 ploturi dar doar doua fire pleaca din ea. Daca scot cupla din sonda, porneste ventilatorul+optic+acustic, indiferent de temperatura motorului. Credeam ca avertizarea optica si acustica ar fi trebuit sa aiba o sonda aparte, calibrata sa "cupleze" la temperatura mai mare decat cea a ventilatorului. Acum cred ca ai dreptate, aceasta unica sonda e decalibrata. Multumesc, revin dupa rezolvare :) .
Nu e sonda! Inca n-am reusit sa-i dau de cap, dar sigur sonda nu e deoarece am pus una noua si face la fel. Treaba e ,ca e ceva legat si de aerul conditionat, deoarece cand e pornit AC, ventilatorul pleaca la timp si nu se mai aprind becurile de avertizare. Deci: o-ncalzesc pe loc, termometrul sare putin de 90*C, pornesc AC si dupa vreo 15-20 secunde porneste si ventilatorul! Imediat termometrul scade sub 90. Ce sa fie? Rezistentele de langa ventilator...nu au nici o trea cu acesta? Si mai am o hiba cu pornirea. De la o vreme porneste foarte greu atunci cand motorul e cald.
Imagine
Stie cineva ce rezistenta(valoare) trebuie sa aiba fiecare? Multumesc.

Scris: Mar 18-Mar-2014 21:38
de cbx
la pornirea a.c, ventilatorul trebuie sa porneasca in treapta1 ,treapta 2 de turatie peste 90 de grade ....treapta 3 in caz de avarie

rezistentele sunt de 186 grade

sigurantele de 40A in ce stare sunt ?

Scris: Mar 18-Mar-2014 21:57
de dadan
cbx scrie:la pornirea a.c, ventilatorul trebuie sa porneasca in treapta1 ,treapta 2 de turatie peste 90 de grade ....treapta 3 in caz de avarie

rezistentele sunt de 186 grade

sigurantele de 40A in ce stare sunt ?
Le verific maine. Ventilatorul cred ca e la turatie maxima, zici ca-si ia zborul. La rezistente, ma refeream la valoarea ohmica. Nu inteleg ce-i cu gradele... Deci rezistentele astea sunt cumva in circuitul ventilatorului? Multumesc.