zguduiala la frine

Forum de discutii generale despre Citroen Xsara. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
nenea cosmos
simpatizant
Mesaje: 76
Membru din: Sâm 31-Mar-2007 23:18
Localitate: Bucuresti

zguduiala la frine

Mesajde nenea cosmos » Sâm 09-Iun-2007 14:56

nu stiu daca e o problema stricta pentru xsara sau pentru citroen in general, cred ca nu este.

apas pe frina la 140 la ora sau la 30 la ora, uneori se intimpla, alteori nu, apas mai moale sau brusc, am incercat-o in toate variantele, inclusiv cu ambreiajul apasat, deci problema e ca uneori zguduie volanul adica e senzatia pe care o ai cind ai discurile de frina ovalizate.
atentie, citeodata apare, citeodata totul e lin ca blana de pisoi. aici m-a zapacit, pun 2 frine si ma apuca spumele, mai pun vreo 3 si n-are nimic. ar fi posibil ca absul sa reactioneze ciudat? placutele sint schimbate de vreo 5000 km, fata si spate, nu face chiar de cind le-am schimbat, ce puii mei are ca doar nu ma apuc sa schimb discuri daca nu se intimpla mereu?

face la fel in linie dreapta, virat usor stinga sau dreapta, n-am incercat in mers inapoi sau cu motorul oprit, in rest am gidilat-o din toate pozitiile. cind o apuca, cind nu, in cursul aceleasi zile, aceluiasi drum, ma enerveaza pentru ca orice mecanic se va apuca sa imi schimbe discurile dar la juma dintre frinele puse nu sint probleme, repet, cind face, cind nu face.

cu o dacie pe vremuri am avut si fuzeta sparta, si disc crapat, si rulmenti muci, si planetare varza, si pivoti dusi, cred ca am trecut prin orice tine de mecanica primara. aici imi da senzatia ca e ceva mai evoluat. cu o roata suspendata pe cric pe loc nu face prostii, doar in mers.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 09-Iun-2007 19:20

poate ceva slabit, chiar roata... daca nu, poate e f uzat rulmentul rotii. nu imi dau seama de la distanta
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
nenea cosmos
simpatizant
Mesaje: 76
Membru din: Sâm 31-Mar-2007 23:18
Localitate: Bucuresti

Mesajde nenea cosmos » Dum 10-Iun-2007 22:43

am pus azi cheia pe roti, am saltat-o pe cric sa vad daca se balangane in rulmenti, pare ok. miine am drum de peste 100 km, o sa vad daca mai face.

Avatar utilizator
cit_a
pasionat
Mesaje: 624
Membru din: Sâm 03-Mar-2007 12:17
Localitate: DEVA.

Mesajde cit_a » Lun 11-Iun-2007 07:38

pentru a afla daca vibratile vin de la abs incearca franele(abs) pe un teren cu iarba cat mai umeda , practic inceraca sa o faci sa aluncece pt. a intra abs in functie si dupa aceea fa diferenta intre vibratia de la abs si vibratia de asfalt . dar din cate spui tu , pare un defect pe abs . chiar sunt curios sa vii cu vesti noi despre acest defect ! o zi buna .

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 11-Iun-2007 09:47

Daca computerul ar fi constatat un defect la ABS, atunci l-ar fi dezactivat si ar fi aprins un bec in bord. Iar un ABS care nu functioneaza e foarte usor de observat.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
cit_a
pasionat
Mesaje: 624
Membru din: Sâm 03-Mar-2007 12:17
Localitate: DEVA.

Mesajde cit_a » Lun 11-Iun-2007 11:39

mda , dar putine amanunte sunt date de acest defect si sunt interesat de vibratia pe care o are , depinde de el cum percepe vibratia , daca este sacadata si regulata poate intra abs-ul functie si nici nu avertizeaza pe bord nimic pt. ca in sistem nu vede nici un defect si calcul poate da informatia ca la ori-ce frana vede derapaj . logic vorbind , la o viteza mica sa-i vibreze volanul ,hmmm nici discuri ovalizate nu pot fi , etc . asta numai de la om putem afla , binenteles daca mai vine cu amnunte concrete .

Avatar utilizator
nenea cosmos
simpatizant
Mesaje: 76
Membru din: Sâm 31-Mar-2007 23:18
Localitate: Bucuresti

Mesajde nenea cosmos » Dum 24-Iun-2007 09:24

ar trebui sa ii intrerup sistemul abs si sa merg fara el o perioada ca sa vad daca mai face. ideea e ca stiu cum face un abs, stiu cum face absul masinii, am pus frine pe drumuri nasoale, stiu care e diferenta dintre o reactie normala si cum imi zguduie mie. e tremurici in volan stinga dreapta de ala sacadat, ritmic, ca si cum ar fi varza discurile de frina sau ai merge numai pe macadam. problema e ca ba face, ba nu face. oricum, la frina calcata brusc nu prea mai are timp de prostii, face cind frinezi usor sau mediu. acum o dau in teoria chibritului si ma gindesc ca nu are cum sa fie abs cit timp nu se blocheaza roata, deci este tot un joc ascuns in articulatii care se transmite uneori in directie. si ma gindesc ca daca rotile sint descentrate si uneori nimeresc cu descentrarea pe aceeasi parte atunci imi baga dude in directie. stiti valurile alea in asfalt de la semafoare? cind frinezi pe ele zguduie directia stinga dreapta? cam asa ceva...

Avatar utilizator
cit_a
pasionat
Mesaje: 624
Membru din: Sâm 03-Mar-2007 12:17
Localitate: DEVA.

Mesajde cit_a » Dum 24-Iun-2007 16:01

hmmm , curios defect mai ai ! te asteptam cand localizezei defectul de-si nu mai inteleg nimic .............

NOS_feratu
pasionat
Mesaje: 281
Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
Localitate: taramul ploilor vesnice
Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi

Mesajde NOS_feratu » Lun 25-Iun-2007 08:49

ai spus ca placutele sunt schimbate recent. eu am patit ceva asemanator cu un Ford Granada mai demult. si am dat vina pe suspensii sau amortizoare sau rulmenti sau toate la un loc, (mai ales ca masina nu mai era demult domnisoara) si cand colo placutele erau naspa cu niste incluziuni dintr-un material dur care exact cum spui tu cand frinam violent nu facea nimic dar cand franam usor isi dadea in petec. nu te baza ca placutele sunt originale, ale mele erau MOTORCRAFT (ambalatorul oficial Ford) mai scumpe de doua ori decat cele de duzina. ok asteptam cu interes concluzii
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...

Avatar utilizator
nenea cosmos
simpatizant
Mesaje: 76
Membru din: Sâm 31-Mar-2007 23:18
Localitate: Bucuresti

Mesajde nenea cosmos » Dum 01-Iul-2007 13:28

asta cu placutele noi pare interesanta...

tzun
simpatizant
Mesaje: 82
Membru din: Mie 22-Noi-2006 22:45
Localitate: GALATI

Mesajde tzun » Dum 01-Iul-2007 18:50

tind sa cred ca e din cauza drumului !!! vezi si tu !!!! testeaz-o un pic pe aceeasi portiunde de drum

Avatar utilizator
Stoian Florin
just curious
Mesaje: 15
Membru din: Joi 01-Mar-2007 11:20
Localitate: Sibiu

Mesajde Stoian Florin » Mie 28-Noi-2007 10:52

si eu am avut acealeasi simptome, dar de vina pare a fi una din roti. Acum am schimbat pe rotile de iarna (cu tot cu jenti) si problema a disparut

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Mie 28-Noi-2007 11:46

exact simptomele descrise de tine le-am avut cu un volvo 740.
Am rezolvat prin inlocuirea discurilor fata. Dilema a ramas, deoarece pe vrea aceea nu cunosteam mare lucru despre masini. Ulterior m-am gandit ca in timp ce schimbam discurile, am curatat si senzorii de la ABS, care erau plini de pilitura de la placutele de frana. Acuma,nu voi sti niciodata daca am schimbat degeaba discurile, sau daca era suficient sa curat senzorii. Un lucru e clar dupa ce am schimbat discurile si am curatat senzorii, nu a mai facut niciodata urat.
Tu poti sa incepi cu senzorii sa nu faci ca mine..
Relu

marse
just curious
Mesaje: 20
Membru din: Mie 09-Apr-2008 10:09
Localitate: Timisoara

Mesajde marse » Mie 23-Iul-2008 12:17

ce am patit eu si siptomele erau similare.
Mi-am schimbat rulmentul. pt asta a trebuit dat jos discul de frana. Cand l-au pus inapoi nu l-au nimerit la fel. L-au pus rotit cu 180 grade (cele 2 gauri de pe disc nu mai erau prinse in suruburi pe aceleasi gauri, ci invers). Din cauza asta la franare usoara, scarzaia si-mi vibra volanul. Treaba e ca discul nu a fost perfect simetric de la inceput, sau placutele nu calca la fel.
Am mers si l-am rugat sa-mi prinda discul invers (rotit jumate de tura). nu am mai avut probleme dupa aia.


Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO