zguduiala la frine
Moderator: Echipa Tehnica
- nenea cosmos
- simpatizant
- Mesaje: 76
- Membru din: Sâm 31-Mar-2007 23:18
- Localitate: Bucuresti
zguduiala la frine
nu stiu daca e o problema stricta pentru xsara sau pentru citroen in general, cred ca nu este.
apas pe frina la 140 la ora sau la 30 la ora, uneori se intimpla, alteori nu, apas mai moale sau brusc, am incercat-o in toate variantele, inclusiv cu ambreiajul apasat, deci problema e ca uneori zguduie volanul adica e senzatia pe care o ai cind ai discurile de frina ovalizate.
atentie, citeodata apare, citeodata totul e lin ca blana de pisoi. aici m-a zapacit, pun 2 frine si ma apuca spumele, mai pun vreo 3 si n-are nimic. ar fi posibil ca absul sa reactioneze ciudat? placutele sint schimbate de vreo 5000 km, fata si spate, nu face chiar de cind le-am schimbat, ce puii mei are ca doar nu ma apuc sa schimb discuri daca nu se intimpla mereu?
face la fel in linie dreapta, virat usor stinga sau dreapta, n-am incercat in mers inapoi sau cu motorul oprit, in rest am gidilat-o din toate pozitiile. cind o apuca, cind nu, in cursul aceleasi zile, aceluiasi drum, ma enerveaza pentru ca orice mecanic se va apuca sa imi schimbe discurile dar la juma dintre frinele puse nu sint probleme, repet, cind face, cind nu face.
cu o dacie pe vremuri am avut si fuzeta sparta, si disc crapat, si rulmenti muci, si planetare varza, si pivoti dusi, cred ca am trecut prin orice tine de mecanica primara. aici imi da senzatia ca e ceva mai evoluat. cu o roata suspendata pe cric pe loc nu face prostii, doar in mers.
apas pe frina la 140 la ora sau la 30 la ora, uneori se intimpla, alteori nu, apas mai moale sau brusc, am incercat-o in toate variantele, inclusiv cu ambreiajul apasat, deci problema e ca uneori zguduie volanul adica e senzatia pe care o ai cind ai discurile de frina ovalizate.
atentie, citeodata apare, citeodata totul e lin ca blana de pisoi. aici m-a zapacit, pun 2 frine si ma apuca spumele, mai pun vreo 3 si n-are nimic. ar fi posibil ca absul sa reactioneze ciudat? placutele sint schimbate de vreo 5000 km, fata si spate, nu face chiar de cind le-am schimbat, ce puii mei are ca doar nu ma apuc sa schimb discuri daca nu se intimpla mereu?
face la fel in linie dreapta, virat usor stinga sau dreapta, n-am incercat in mers inapoi sau cu motorul oprit, in rest am gidilat-o din toate pozitiile. cind o apuca, cind nu, in cursul aceleasi zile, aceluiasi drum, ma enerveaza pentru ca orice mecanic se va apuca sa imi schimbe discurile dar la juma dintre frinele puse nu sint probleme, repet, cind face, cind nu face.
cu o dacie pe vremuri am avut si fuzeta sparta, si disc crapat, si rulmenti muci, si planetare varza, si pivoti dusi, cred ca am trecut prin orice tine de mecanica primara. aici imi da senzatia ca e ceva mai evoluat. cu o roata suspendata pe cric pe loc nu face prostii, doar in mers.
poate ceva slabit, chiar roata... daca nu, poate e f uzat rulmentul rotii. nu imi dau seama de la distanta
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- nenea cosmos
- simpatizant
- Mesaje: 76
- Membru din: Sâm 31-Mar-2007 23:18
- Localitate: Bucuresti
pentru a afla daca vibratile vin de la abs incearca franele(abs) pe un teren cu iarba cat mai umeda , practic inceraca sa o faci sa aluncece pt. a intra abs in functie si dupa aceea fa diferenta intre vibratia de la abs si vibratia de asfalt . dar din cate spui tu , pare un defect pe abs . chiar sunt curios sa vii cu vesti noi despre acest defect ! o zi buna .
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Daca computerul ar fi constatat un defect la ABS, atunci l-ar fi dezactivat si ar fi aprins un bec in bord. Iar un ABS care nu functioneaza e foarte usor de observat.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
mda , dar putine amanunte sunt date de acest defect si sunt interesat de vibratia pe care o are , depinde de el cum percepe vibratia , daca este sacadata si regulata poate intra abs-ul functie si nici nu avertizeaza pe bord nimic pt. ca in sistem nu vede nici un defect si calcul poate da informatia ca la ori-ce frana vede derapaj . logic vorbind , la o viteza mica sa-i vibreze volanul ,hmmm nici discuri ovalizate nu pot fi , etc . asta numai de la om putem afla , binenteles daca mai vine cu amnunte concrete .
- nenea cosmos
- simpatizant
- Mesaje: 76
- Membru din: Sâm 31-Mar-2007 23:18
- Localitate: Bucuresti
ar trebui sa ii intrerup sistemul abs si sa merg fara el o perioada ca sa vad daca mai face. ideea e ca stiu cum face un abs, stiu cum face absul masinii, am pus frine pe drumuri nasoale, stiu care e diferenta dintre o reactie normala si cum imi zguduie mie. e tremurici in volan stinga dreapta de ala sacadat, ritmic, ca si cum ar fi varza discurile de frina sau ai merge numai pe macadam. problema e ca ba face, ba nu face. oricum, la frina calcata brusc nu prea mai are timp de prostii, face cind frinezi usor sau mediu. acum o dau in teoria chibritului si ma gindesc ca nu are cum sa fie abs cit timp nu se blocheaza roata, deci este tot un joc ascuns in articulatii care se transmite uneori in directie. si ma gindesc ca daca rotile sint descentrate si uneori nimeresc cu descentrarea pe aceeasi parte atunci imi baga dude in directie. stiti valurile alea in asfalt de la semafoare? cind frinezi pe ele zguduie directia stinga dreapta? cam asa ceva...
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
ai spus ca placutele sunt schimbate recent. eu am patit ceva asemanator cu un Ford Granada mai demult. si am dat vina pe suspensii sau amortizoare sau rulmenti sau toate la un loc, (mai ales ca masina nu mai era demult domnisoara) si cand colo placutele erau naspa cu niste incluziuni dintr-un material dur care exact cum spui tu cand frinam violent nu facea nimic dar cand franam usor isi dadea in petec. nu te baza ca placutele sunt originale, ale mele erau MOTORCRAFT (ambalatorul oficial Ford) mai scumpe de doua ori decat cele de duzina. ok asteptam cu interes concluzii
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
- nenea cosmos
- simpatizant
- Mesaje: 76
- Membru din: Sâm 31-Mar-2007 23:18
- Localitate: Bucuresti
- Stoian Florin
- just curious
- Mesaje: 15
- Membru din: Joi 01-Mar-2007 11:20
- Localitate: Sibiu
exact simptomele descrise de tine le-am avut cu un volvo 740.
Am rezolvat prin inlocuirea discurilor fata. Dilema a ramas, deoarece pe vrea aceea nu cunosteam mare lucru despre masini. Ulterior m-am gandit ca in timp ce schimbam discurile, am curatat si senzorii de la ABS, care erau plini de pilitura de la placutele de frana. Acuma,nu voi sti niciodata daca am schimbat degeaba discurile, sau daca era suficient sa curat senzorii. Un lucru e clar dupa ce am schimbat discurile si am curatat senzorii, nu a mai facut niciodata urat.
Tu poti sa incepi cu senzorii sa nu faci ca mine..
Am rezolvat prin inlocuirea discurilor fata. Dilema a ramas, deoarece pe vrea aceea nu cunosteam mare lucru despre masini. Ulterior m-am gandit ca in timp ce schimbam discurile, am curatat si senzorii de la ABS, care erau plini de pilitura de la placutele de frana. Acuma,nu voi sti niciodata daca am schimbat degeaba discurile, sau daca era suficient sa curat senzorii. Un lucru e clar dupa ce am schimbat discurile si am curatat senzorii, nu a mai facut niciodata urat.
Tu poti sa incepi cu senzorii sa nu faci ca mine..
Relu
ce am patit eu si siptomele erau similare.
Mi-am schimbat rulmentul. pt asta a trebuit dat jos discul de frana. Cand l-au pus inapoi nu l-au nimerit la fel. L-au pus rotit cu 180 grade (cele 2 gauri de pe disc nu mai erau prinse in suruburi pe aceleasi gauri, ci invers). Din cauza asta la franare usoara, scarzaia si-mi vibra volanul. Treaba e ca discul nu a fost perfect simetric de la inceput, sau placutele nu calca la fel.
Am mers si l-am rugat sa-mi prinda discul invers (rotit jumate de tura). nu am mai avut probleme dupa aia.
Mi-am schimbat rulmentul. pt asta a trebuit dat jos discul de frana. Cand l-au pus inapoi nu l-au nimerit la fel. L-au pus rotit cu 180 grade (cele 2 gauri de pe disc nu mai erau prinse in suruburi pe aceleasi gauri, ci invers). Din cauza asta la franare usoara, scarzaia si-mi vibra volanul. Treaba e ca discul nu a fost perfect simetric de la inceput, sau placutele nu calca la fel.
Am mers si l-am rugat sa-mi prinda discul invers (rotit jumate de tura). nu am mai avut probleme dupa aia.
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO