probleme servodirectie
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
probleme servodirectie
astazi masina mea a inceput sa mai faca o "chestie". raman brusc fara servo. in trafic este ff rau. problema ca (dac nu am dreptate va rog sa-mi spuneti) suspensia este facuta sa "traga" roata la drept indiferent ca e cheala sau servo...ori a mea cand face figuri tre sa o duc eu pe mijloc. am mai vazut probleme similare dar pe cele cu servocity... am verificat nivelul si culoarea lichidului... ok. zgomote sau chestii de genul asta... nimic... doar chestia aialalta cu acceleratia... care apropo nu am
rezolvat-o. dati-mi si mie o idee... pls
am uitat sa amintesc... pierderea nu este permanenta...doar cand vrea ea (dar destul de des)
rezolvat-o. dati-mi si mie o idee... pls
am uitat sa amintesc... pierderea nu este permanenta...doar cand vrea ea (dar destul de des)
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
in continuare servo nu vrea sa mearga cum trebuie... am examinat cu atentie intregul circuit si nu am detectat nici un fel de problema. cu motorul pornit cand virez pompa isi face datoria (se vede fluxul crescut de lichid vehiculat in vas) deci inclin sa cred ca pompa ar fi ok... cureaua este intinsa, caseta nu prezinta scurgeri. posibil sa fie vreun element din suspensie gripat? oricum, revin cu amanunte.
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
problema mea incepe sa prinda contur... dar inca nu vreau sa ma pronunt... pentru inceput vreau sa ma conving daca am lichid servo in instalatie sau vreo "inventie" a vechiului proprietar
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
banuielile s-au adeverit. in instalatie in loc de lichid pentru servodirectie am avut un "balmos" facut din vechiul lichid de servodirectie cu lichid ATF (banuiala confirmata foarte senin de vechiul propritar). acesta in timp a creat o mixtura greu de "ingurgitat" pentru pompa mea. am purjat lichidul vechi am completat cu lichid pentru servodirectie si fac primeniri constante de lichid zilnic. se simt imbunatatiri de la zi la zi in functionare
concluziile sunt urmatoarele:
1. niciodata sa nu amestecati lichidele doar pe ideea preconceputa ca sunt amandoua rosii( sau verzi, albastre sau roz bombon cu picatele gri)
2. nu introduceti niciodata lichid ATF(automated transmision fluid) in instalatia de servodirectie. NU este recomandat. umpleti sau completati doar cu lichid de servodirectie specificat de producator sau universal (2+2 este ff bun)
3. spuneti-le si celor care vor sa va vanda lichid ATF pe post de lichid de servodirectie ca nu este acelasi lucru chiar daca ei o sustin cu tarie. (am patit-o pe pielea mea). de altfel pe nici un recipient cu lichid ATF nu este specificat faptul ca este bun pentru instalatia servo ( cu exceptia TEXACO)
4. cand aveti probleme cu servo inainte de a cheltui o caruta de parale pentru casete de directie si pompe si mai stiu eu ce va spune "mecanicul" incercati sa schimbati lichidul. se pare ca numai examinarea dpdv al culorii si lubrifierii nu este de ajuns.
la revedere copii si...multumesc pentru sustinere
concluziile sunt urmatoarele:
1. niciodata sa nu amestecati lichidele doar pe ideea preconceputa ca sunt amandoua rosii( sau verzi, albastre sau roz bombon cu picatele gri)
2. nu introduceti niciodata lichid ATF(automated transmision fluid) in instalatia de servodirectie. NU este recomandat. umpleti sau completati doar cu lichid de servodirectie specificat de producator sau universal (2+2 este ff bun)
3. spuneti-le si celor care vor sa va vanda lichid ATF pe post de lichid de servodirectie ca nu este acelasi lucru chiar daca ei o sustin cu tarie. (am patit-o pe pielea mea). de altfel pe nici un recipient cu lichid ATF nu este specificat faptul ca este bun pentru instalatia servo ( cu exceptia TEXACO)
4. cand aveti probleme cu servo inainte de a cheltui o caruta de parale pentru casete de directie si pompe si mai stiu eu ce va spune "mecanicul" incercati sa schimbati lichidul. se pare ca numai examinarea dpdv al culorii si lubrifierii nu este de ajuns.
la revedere copii si...multumesc pentru sustinere
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
exista servodirectii care functioneaz cu ATF, chiar si pe bidoanele de ulei este inscrisa dubla utilizare (Elf, Castrol, texaco, mobil..toate cu standardul dexron 2). Bineinteles, ca inainte de toate se consulta cartea masinii, sau capacul de la rezervorul de lichid, pe care trebuie sa fie inscris tipul si calitatea de ulei necesara.
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
pompa servodirectie
salutare, am un zgomot(uruit) la pompa servo,am 39 000 km,lichidul inca nu l-am schimbat,servodirectia merge ,zgomotul nu e permanent-ma puteti ajuta cu sfaturi? ;pompa se schimba sau se repara? multumesc
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
verifica daca zgomotul vine de la pompa sau de la alt auxiliar ... foarte posibil sa fie un intinzator uzat peste masura... mai ales daca zgomotul nu are caracter de permanenta...
stiu cazuri de pompe reparate... mai demult cand rafinaria avea un atelier mecanic super si mecanici specializati pe reparatii industriale dinamice... acum nu mai stiu... daca se pune problema rectificarii si honuirii corpului e greu... nu mai spun de echilibrarea rotorului
stiu cazuri de pompe reparate... mai demult cand rafinaria avea un atelier mecanic super si mecanici specializati pe reparatii industriale dinamice... acum nu mai stiu... daca se pune problema rectificarii si honuirii corpului e greu... nu mai spun de echilibrarea rotorului
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
in curbe fluctuatii
salut
sunt si eu nou pe forum, am xsara doar de 3 luni, si am observat, ca daca nu accelerez in curbe, cateodata se simte cum ajuta servoul. este acesta un lucru normal?
sunt si eu nou pe forum, am xsara doar de 3 luni, si am observat, ca daca nu accelerez in curbe, cateodata se simte cum ajuta servoul. este acesta un lucru normal?
-
- simpatizant
- Mesaje: 36
- Membru din: Sâm 05-Ian-2008 23:51
- Localitate: Sibiu
Au si eu o mica problema la servodirectie. Iarna asta, cand au fost gerurile alea mari, dimineata la pornire servodirectia scotea un huruit. Dupa ce ieseam din cartier, gata, mergea perfect. De vreo 2 ori, cand m-am grabit, am ramas pentru 2 secunde fara servo.
Eu am banuit ca e de la uleiul gros din cauza frigului, pentru ca daca lasam 5 minute motorul sa se incalzeasca inainte de plecare, nu mai facea. De asemenea, acum cand s-a mai incalzit afara, nu face. Nivelul la ulei e bun.
Am de ce sa ma ingrijorez, sau e normal la frig?
Eu am banuit ca e de la uleiul gros din cauza frigului, pentru ca daca lasam 5 minute motorul sa se incalzeasca inainte de plecare, nu mai facea. De asemenea, acum cand s-a mai incalzit afara, nu face. Nivelul la ulei e bun.
Am de ce sa ma ingrijorez, sau e normal la frig?
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh