Nu sunt un sofer profesionist, dar totusi am o nelamurire. De ce la 10-20Km/ora nu pot sa plec cu ea in treapta a doua decat daca o turez pe la 2500-2800rot/min si chiar si asa deabia pleaca (cu tendinta de a se ineca)? E un defect la cutia de viteze sau asa e modelul? De pe loc, pleaca ca din pusca in prima viteza si apoi trecerea in a doua se face usor, dar daca prinzi o aglomeratie si esti nevoit sa te tarai cu 10-15Km/ora si la un moment dat prinzi o ocazie sa o zbughesti, nu poti. Ce sa fac, sa opresc masina si sa schimb intr-antaia?
O alta problema ar fi cu aerul conditionata care mi se pare ca nu raceste suficient. Eu mai am un Cielo in care inghet daca-l dau la maxim. La Xsara, de-abia daca raceste la 20-22grade.
Si ultima problema: la revizia de 10.000Km cei de la service mi-au pus ulei Castrol (in loc de TOTAL) care cica e f. bun. Am simtit imediat o diferenta de functionare in sensul ca motorul e mai zgomotos.
Acum tre' sa-i fac revizia de 20.000 si as vrea sa-i pun totusi ulei TOTAL. De unde as putea sa-l iau si ce tip, ca cei de la service mi-ai spus ca n-au?
Schimbarea vitezelor la Xsara
Moderator: Echipa Tehnica
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Salut si bine ai venit !
Desi nu ne-ai spus ce motor ai, voi incerca sa lamuresc pe rand problemele:
1. Comportamentul in tr.2 e normal daca ai motor pe benzina mai mic de 1.6. In special daca e 16v. La motoarele 16v cuplul este foarte scazut la turatii reduse.
Nu este un defect, ci o caracteristica de conceptie.
2. AC-ul ar trebui sa raceasca la fel ca la Cielo. Da drumul la maxim si tine un termometru in curentul de aer, in imediata vecinatate a gurilor centrale de ventilatie. La 30C ambiant, dupa ~ 5 minute de funct. temperatura trebuie sa fie ~ 10-14C. Daca e mai mare ai probleme cu AC-ul.
3. Am constatat si eu cu stupoare ca la Reprezentanta vand produse Castrol ! Cu siguranta o decizie (gresita dupa parerea mea) de marketing.
Importatorul Total in .ro este Autotech Lubricants. Tel. 021-4119150 / 4119151
Gasesti uleiuri Total si la benzinariile Petrom.
Desi nu ne-ai spus ce motor ai, voi incerca sa lamuresc pe rand problemele:
1. Comportamentul in tr.2 e normal daca ai motor pe benzina mai mic de 1.6. In special daca e 16v. La motoarele 16v cuplul este foarte scazut la turatii reduse.
Nu este un defect, ci o caracteristica de conceptie.
2. AC-ul ar trebui sa raceasca la fel ca la Cielo. Da drumul la maxim si tine un termometru in curentul de aer, in imediata vecinatate a gurilor centrale de ventilatie. La 30C ambiant, dupa ~ 5 minute de funct. temperatura trebuie sa fie ~ 10-14C. Daca e mai mare ai probleme cu AC-ul.
3. Am constatat si eu cu stupoare ca la Reprezentanta vand produse Castrol ! Cu siguranta o decizie (gresita dupa parerea mea) de marketing.
Importatorul Total in .ro este Autotech Lubricants. Tel. 021-4119150 / 4119151
Gasesti uleiuri Total si la benzinariile Petrom.
Motor
Intr-adevar, am uitat sa specific despre ce automobil e vorba.
Este model Xsara2 SX, an fabr. 2001, motor 1.6i benzina, 16V, 110CP.
Sincer, nu mai stiu cum se comporta in primele luni cand am cumparat-o si am condus-o eu. De jumatate de an i-am dat-o sotiei ca eu am primit masina de la firma. O mai conduc ocazional, cand plecam la drum lung, si, bineinteles (ca un barbat ce ma respect), i-am facut capul calendar sotiei ca a invatat-o puturoasa, ca de-abia se misca si asa mai departe.
Oricum, comparativ cu Cielo (are tot motor cu 16v) cu care plec cu a doua de pe loc lejer, e normal sa-mi pun problema de ce nu are demaraj.
Nenea care m-anvatat sa conduc mi-a spus sa nu schimb niciodata din viteza a doua in vit. 1, daca masina nu e total oprita. Chiar nu pot sa fac nimic? Sigur nu e un defect la cutie?
O alta sesizare, e extrem de sensibila la ce benzina pui. Eu recomand OMV. Am pus si de la MOLL si de la Petrom, AGIP, dar e diferenta mare de calitate. Cu cea de la OMV, zbarnie. Am scris asta nu ca sa le fac reclama celor de la OMV ci doar ca si alti utilizatori de Xsara sa incerce si sa confirme.
Este model Xsara2 SX, an fabr. 2001, motor 1.6i benzina, 16V, 110CP.
Sincer, nu mai stiu cum se comporta in primele luni cand am cumparat-o si am condus-o eu. De jumatate de an i-am dat-o sotiei ca eu am primit masina de la firma. O mai conduc ocazional, cand plecam la drum lung, si, bineinteles (ca un barbat ce ma respect), i-am facut capul calendar sotiei ca a invatat-o puturoasa, ca de-abia se misca si asa mai departe.
Oricum, comparativ cu Cielo (are tot motor cu 16v) cu care plec cu a doua de pe loc lejer, e normal sa-mi pun problema de ce nu are demaraj.
Nenea care m-anvatat sa conduc mi-a spus sa nu schimb niciodata din viteza a doua in vit. 1, daca masina nu e total oprita. Chiar nu pot sa fac nimic? Sigur nu e un defect la cutie?
O alta sesizare, e extrem de sensibila la ce benzina pui. Eu recomand OMV. Am pus si de la MOLL si de la Petrom, AGIP, dar e diferenta mare de calitate. Cu cea de la OMV, zbarnie. Am scris asta nu ca sa le fac reclama celor de la OMV ci doar ca si alti utilizatori de Xsara sa incerce si sa confirme.
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Clar nu este de la cutie.
Sunt 2 posibilitati:
1. motorul nu mai dezvolta cuplul normal, din cauza unor reglaje incorecte. Asta ar trebui sa se simta si la turatii mai mari.
Sincer, nu cred ca este asta, motoarele (PSA) fiind extrem de fiabile.
2. problema de perceptie.
Nu am condus niciodata Cielo Executive, dar inclin sa cred ca are cutia mai "scurta" (rapoarte de transmisie mai mari) in primele 3 trepte, ce favorizeaza acceleratiile la turatii joase.
Interdictia de a schimba viteza 1 inainte de a opri se aplica la masinile anilor 70-80. La cele mai noi, poti schimba fara probleme la 10-15km/h cu conditia ca, dupa ce scoti din 2 sa astepti 2-3 secunde inainte de a introduce in 1. Asta pentru a proteja sincroanele.
Problema benzinei este destul de cunoscuta, majoritatea motoarelor noi fiind destul de sensibile la calitatea acesteia.
Din experienta personala, recomand OMV, Shell (in ultima vreme au imbunatatit calitatea) si, incepand de 2 zile, Rompetrol.
Cu Rompetrol FP (23900) masina pare sa se simta la fel de bine ca atunci cand inghite Shell VPower FP (27000) !
Sunt 2 posibilitati:
1. motorul nu mai dezvolta cuplul normal, din cauza unor reglaje incorecte. Asta ar trebui sa se simta si la turatii mai mari.
Sincer, nu cred ca este asta, motoarele (PSA) fiind extrem de fiabile.
2. problema de perceptie.
Nu am condus niciodata Cielo Executive, dar inclin sa cred ca are cutia mai "scurta" (rapoarte de transmisie mai mari) in primele 3 trepte, ce favorizeaza acceleratiile la turatii joase.
Interdictia de a schimba viteza 1 inainte de a opri se aplica la masinile anilor 70-80. La cele mai noi, poti schimba fara probleme la 10-15km/h cu conditia ca, dupa ce scoti din 2 sa astepti 2-3 secunde inainte de a introduce in 1. Asta pentru a proteja sincroanele.
Problema benzinei este destul de cunoscuta, majoritatea motoarelor noi fiind destul de sensibile la calitatea acesteia.
Din experienta personala, recomand OMV, Shell (in ultima vreme au imbunatatit calitatea) si, incepand de 2 zile, Rompetrol.
Cu Rompetrol FP (23900) masina pare sa se simta la fel de bine ca atunci cand inghite Shell VPower FP (27000) !
si eu am acelasi model de xsara 
intr-adevar motorul este varza la turatzii mici dar la turatzii mari este superb. cutia de viteza eu cred ca este prost etajata pentru o masina de oras. viteza 1a este extrem de scurta (putzine masini ma 'fac' la demaraj in primii metri) dar viteza a 2a este mult prea lunga iar mersul in oras pe aglomeratzie este un chin. potzi sa rezolvi asta daca turezi motorul pana peste 3000 de ture si te joci din ambreiaj... partea proasta este ca eu la 31.000 km trebuie sa imi schimb discul de ambreiaj din cauza asta
la mine la revizii au pus numai total si merge superb, iar benzina euro 3 de la mol este perfecta si numai din asta am pus (omv in brasov nu a existat pana acum 1 luna). diferentza mare simtzi cu v.power racing de la shell dar la 37.000 lei/litru este cam mult.

intr-adevar motorul este varza la turatzii mici dar la turatzii mari este superb. cutia de viteza eu cred ca este prost etajata pentru o masina de oras. viteza 1a este extrem de scurta (putzine masini ma 'fac' la demaraj in primii metri) dar viteza a 2a este mult prea lunga iar mersul in oras pe aglomeratzie este un chin. potzi sa rezolvi asta daca turezi motorul pana peste 3000 de ture si te joci din ambreiaj... partea proasta este ca eu la 31.000 km trebuie sa imi schimb discul de ambreiaj din cauza asta

la mine la revizii au pus numai total si merge superb, iar benzina euro 3 de la mol este perfecta si numai din asta am pus (omv in brasov nu a existat pana acum 1 luna). diferentza mare simtzi cu v.power racing de la shell dar la 37.000 lei/litru este cam mult.
era o problema electronica. un senzor sau ceva asemanator.
de modificari nu m-am apucat pentru ca am in plan sa o schimb in curand si banii s-au dus sau se vor duce pe consumabile (amortizoarele, ambreiajul, pneuri etc.
)
acum am o modificare destul de serioasa pe ea: o taxi opel vectra care mi-a intrat in fund la un stop acum o saptamana
rezultatul e ca umblu acum fara spoiler in spate, cu toba indermediara sparta si pornesc toate alarmele de la masinile din jur ;) totusi miercuri imi vin piesele si se va remedia. in orice caz inainte de a o schimba o sa ii pun chip.
de modificari nu m-am apucat pentru ca am in plan sa o schimb in curand si banii s-au dus sau se vor duce pe consumabile (amortizoarele, ambreiajul, pneuri etc.

acum am o modificare destul de serioasa pe ea: o taxi opel vectra care mi-a intrat in fund la un stop acum o saptamana

Accident
Mai sa fie. Se pare ca tuturor le place sa buseasca Xsarele in fund. Acum doua saptamani am patit acelasi lucru cu a mea (a doua oara in interval de un an). Din fericire e doar spoilerul un pic crapat, dar Dacia care m-a lovit s-a facut varza.
In legatura cu AC, s-ar parea ca e o problema comuna. Aceeasi problema cu contactul imperfect am avut-o si eu.
PARCA AM AVEA ACEEASI MASINA!!!
In legatura cu AC, s-ar parea ca e o problema comuna. Aceeasi problema cu contactul imperfect am avut-o si eu.
PARCA AM AVEA ACEEASI MASINA!!!
La mine a mai fost o problema cu nu stiu ce garnitura de etansare de la sistemul de racire pe care mi-au schimbat-o, moment in care au schimbat si freonul.
De curiozitate, cat te-a costat discul de ambreiaj si placutele de frana ca astia in Bucuresti te jecmanesc rau.
Apropo de ulei, cred ca trec si eu pe Shell ca la OMV s-a facut 28900.
De curiozitate, cat te-a costat discul de ambreiaj si placutele de frana ca astia in Bucuresti te jecmanesc rau.
Apropo de ulei, cred ca trec si eu pe Shell ca la OMV s-a facut 28900.
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Re: Accident
adytzu scrie:Mai sa fie. Se pare ca tuturor le place sa buseasca Xsarele in fund.
Citroenurile au frane foarte bune. Eu m-am invatat de mult sa ma uit in oglinda cand franez

Chiar astazi dimineata, la o franare de urgenta a trebuit sa-i fac loc unuia cu o Dacie. S-a oprit paralel cu mine !!!
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru florinmarchidanu