Pagina 1 din 2
Probleme racire motor (70 grd - consum mare)
Scris: Joi 08-Noi-2007 00:49
de bezz
Deci cum scrie in titlu, in regim normal de mers (adica nu bara la bara cum e cotidian prin Bucuresti) temperatura nu vrea sa treaca de 70-75 grd, mai ales de cand cu racirea vremii.
Motorul se incalzeste mai greu, trepidatii si alte inconveniente.
Ajung la 90 grd doar cand sunt in coloana severa si-i injur pe Videanu/Casuneanu/Tariceanu (mai ales pe DN1 la pasajul p...i).
Consumul este mai mare decat inainte, cam cu 1l/suta, alte cauze ar fi schimbarea anvelopelor (16") sau mers cu muzica data tare (e vorba de vreo 500W rms) dar totusi vorbim de 1l/suta.
Antigelul a fost schimbat in noiembrie 2004.
Ce sa fac?
Scris: Joi 08-Noi-2007 01:37
de dj01fad
verifica termostatul.
Scris: Joi 08-Noi-2007 10:02
de NOS_feratu
... nu cred ca este ceva in neregula. anotimpul rece aduce dupa sine de obicei un consum mai mare ... plus ca 500 w rms este un consum destul de important pe "capul" alternatorul tau (apropo nu este necesara redimensionarea tandemului alternator-acumulator?) ... plus ca prin montarea unor gume mai mari se modifica important frecarea cu partea carosabila ... cireasa de pe tort... caldura din habitaclu consumata tot din sistemul de racire
... termostat nu cred ca are ... BSI primeste informatii despre temperatura de la o sonda de temperatura si comanda deschiderea circuitului pentru electroventilator ... eventual poti banui sonda desi este foarte putin probabil sa se decalibreze ... take care
Scris: Joi 08-Noi-2007 10:25
de jgr1001
N-are nimic
Rablele mele diesel fac la fel. Cum ies din oras pe vremea asta cum scade acul catre zona gri
Alaltaieri seara am mers pana in satul Fundeni cu golful. Acul abia de era putin peste zona in care incepea scala indicatoare (nu stiu ce temperatura avea ca nu scrie nimic)
Pe la mine la fagaras/brasov, cand intalneam -10...-15... am pus si carton pe radiator. A avut o oarecare eficienta. Problema a aparut dupa ce m-am invartit ceva prin Brasov si nu mai scadea temperatura (uitasem de carton

)
Scris: Joi 08-Noi-2007 10:48
de jgr1001
Cred ca expicatia e cam asa: (din ce imi aduc aminte de la scoala ajutatoare de ingineri

)
Motoarele diesel "arunca" un procent mai mic din caldura rezultata in camera de ardere, in sistemul de racire si gazele de esapament, decat cele pe benzina
De aici si eficienta lor mai mare, adica un procent mai mare al caldurii este transformat in lucru mecanic la un diesel fata de un benzinar.
Odata cu racirea vremii, aerul ce trece prin radiator preia mai rapid caldura (energia termica) - iar daca aceasta energie are valori mai mici...atunci e mai frig
Si chiar daca termostatul sta inchis, curentul de aer ce trece prin radiator raceste direct blocul motor. Din cate stiu eu termostatul nu inchide perfect, iar un mic debit de lichid de racire tot trece pe langa
Nu stiu ce ai inteles (ca si mie imi vine greu sa inteleg ce scriu), dar cei din specia mea nu sunt prea buni la exprimari

Scris: Joi 08-Noi-2007 12:40
de bezz
deci vrei sa spui ca am o racire combinata aer+lichid, dar totusi nu se poate regla "chestia" ce reguleaza debitul de lichid de racire prin radiator a.i. sa ajung si eu la 90 grd in regim normal de mers, ca daca exista pericolul supra-incalzirii am o masura simpla si eficienta: butonul de AC, porneste ventilatorul si credeti-ma, ala chiar raceste.
@nos merg de vreo 16 luni cu aia 500W si bateria, care are aproape 4 ani imi indica 13 si ceva V iar la cu motorul pornit alternatorul tine undeva pe la 14V, normal insa ca sunt caderi la un kick bass profund, probabil ma voi uita sa schimb cablurile baterie-alternator-distribuitor sigurante, dar cand se mai incalzeste si cand voi face rost de bani de cabluri 0awg.
Scris: Joi 08-Noi-2007 12:55
de jgr1001
Despre reglatul debitului, nu stiu...nu spun ca nu exista dar nu am auzit de asa ceva (inca)
Am vazut insa la camioane un fel de patura care se trage peste radiator ca sa reduca suprafata expusa.
Sunt sigur ca exista si masini care fac chestia asta in mod automat; e probabil ca masinile vandute in tarile cu climat rece sa fie dotate cu asa ceva
La oltcit ii astupam toate gaurile prin care tragea aer, si mergea mult mai bine. Mai reducea si din consumul ala legendar
Un mod de rezolvare simplu si fiabil nu imi vine acum in minte...dar daca nu te deranjeaza cartonul - io il bagam intre ventilatoare si radiator si aveam caldurica in masina la drum lung.
Scris: Joi 08-Noi-2007 12:58
de dj01fad
nu stiu care e de fapt faza, mie la cx mi-a stat tot timpul apa intre 85 si 90... cu termostat nou, indiferent ca e vara sau iarna. vara chinuita rau pe feleac la cluj a urcat la 99, dar cam atat.
Scris: Joi 08-Noi-2007 13:06
de jgr1001
Cred ca mai conteaza daca ai scut sau nu, sau protectile de la pasajul rotii catre motor - toate astea ca sa tina caldura inauntru; io nu am de nici unele si cam bate crivatul pe la mine

Si s-ar putea sa mai conteze si cum e proiectat compartimentul motor - adica cum circula fluxul de aer. Nu toate masinile tremura de frig iarna
Scris: Joi 08-Noi-2007 13:16
de grigoret
sunt husele acelea de piele ?!?! ce se trag peste botul masinii.. asa ca sa fie cool...
dar nu e pasare ca porcul cand vb de anotimpuri..
Si la mine e mai rece, consumul putin mai mare, dar asta-i compromisul....
Scris: Joi 08-Noi-2007 13:21
de dj01fad
si ca sa va spun si ultima porcarie la masina mea, consuma mai putin iarna

; nu radeti, ca e testat 3 ani la rand, si am un consum cu 1L mai putin iarna. vara 9-10, iarna 8-9
Re: Probleme racire motor (70 grd - consum mare)
Scris: Joi 08-Noi-2007 14:40
de nicum
bezz scrie:Antigelul a fost schimbat in noiembrie 2004.
Nu cred ca are legatura, dar schimba antigelul, mai ales ca iarna e foarte aproape.
Ar trebui sa verifici intii termoastatul, dar vad ca altii au mai scris deja despre asta.
Scris: Joi 08-Noi-2007 18:09
de bezz
am toate aparatorile din plastic la roti, am scut la motor, voi studia treaba cu acoperirea partiala a radiatorului, brings back memories, tata a avut oltcit si-i punea capac la calandru, nu stiu dac-o mai fi prin pod

.
o sa verific si cum functioneaza electroventilatorul.
care-i treaba cu antigelul, kata zicea ca se schimba la nustiu cati ani...?!
merci de raspunsuri.
Scris: Joi 08-Noi-2007 19:19
de sorin.
La oltcit ii astupam toate gaurile prin care tragea aer, si mergea mult mai bine. Mai reducea si din consumul ala legendar
Trebuie sa trec si eu la sistemul pt. iarna

uitasem
La oltcit in anotimpul rece ii pun un ventilator cu 3 pale (am taiat 6 din cel original)Are o eficienta deosebita

Scris: Joi 08-Noi-2007 20:17
de sorin.
am toate aparatorile din plastic la roti, am scut la motor, voi studia treaba cu acoperirea partiala a radiatorului, brings back memories, tata a avut oltcit si-i punea capac la calandru, nu stiu dac-o mai fi prin pod .
o sa verific si cum functioneaza electroventilatorul.
care-i treaba cu antigelul, kata zicea ca se schimba la nustiu cati ani...?!
Pai si de ce nu incepi verificarea cu termostatul?