Pagina 1 din 1
KM reali sau...
Scris: Joi 28-Feb-2008 22:42
de motanu73
daca dai inapoi nr de km se poate verifica si descoperi apoi km reali?
la citroen am auzit k nu.Cum e ?
Scris: Vin 29-Feb-2008 07:25
de mbc
din pacate se cam poate. la cele cu bord "mecanic" e simplu. la cele cu computer de bord care afiseaza km, se da valorii km de bord un alt numar, iar dupa aceea, partea mai grea, se sterg "log-urile" adica lista procedurilor pana in momentul respectiv. daca a doua operatiune nu se efectueaza, poti sti cu aproximatie km reali. daca se efectueaza, poti sa iti dai seama de lipsa log-urilor dupa o anumita data, dar nu prea ai de unde sa mai stii km reali.
Scris: Vin 29-Feb-2008 17:07
de NOS_feratu
... nu stiu cum este la citroen dar pentru renault made in romania contorul nu se da "inapoi" ci se da inainte pana la un milion si cat vrei tu sa pui peste si apoi se sterg log-urile ... daca ai pe cineva care are dotare tehnica, rabdare si timp sa citesca printre "randurile" din BSI cu siguranta se pot vedea undeva kilometri reali ... sa nu pui prea mare pret pe o astfel de interventie la o reprezentanta sau un service autorizat pentru ca de multe ori cei care fac treaba cu "datu parului pe spate" sunt chiar din acest sistem ...
... numarul real de kilometri sunt "demascati" de multe ori de detalii aparent lipsite de importanta: volanul, pedalele, comenzile de pe/langa volan starea tapiteriei si a burdufului de la schimbator toate astea trebuie sa prezinte o uzura uniforma si proportionala cu numarul de kilometri...
Scris: Vin 29-Feb-2008 17:15
de mbc
chestia care am descris-o o stiu de la un tehnician care facea fazele astea pe ford (acum cativa ani). avea o interfata de diagnoza pentru ford pe port usb care o lega la computer (laptop) si mi-a aratat softul. era foarte simplist, ceva de genul aveai cativa parametri pe care ii setai, dupa care dadeai "update" si setarile apareau pe masina. stiu ca se putea controla KM principali, consumul, KM pana la service si alte cateva chestii de genul. cum lucra softul respectiv nu stiu. procedura dura cam 10 minute (update-ul) dupa care masina avea setarile introduse. am asistat la o astfel de modificare la un ford mondeo 2001 TDCI 2,0 136 cp. Stergerea logurilor se facea cu un alt soft, special pentru asta. se putea introduce si loguri false

.
La alte marci nu prea stiu nimica despre procedura, posibil sa fie asemanatoare.
Scris: Vin 29-Feb-2008 18:42
de C i t r o n e l
Daca masina este mai noua ( 3-4 ani sa zicem ) poti incerca si sa aflii in reteaua de service autorizata, cand a fost efectuata ultima revizie si la cati km; cand a iesit masina din garantie depasind nr de KM si in ce an, de atunci si pana in prezent iti dai seama aproximativ cati Km ar fi putut face masina... stii si cam ce km a facut pe an masina.
Daca vorbim despre o masina diesel cu filtru FAP care are calculator special de aditiv adunci se poate verifica si prin citirea parametrilor din acel calc:
-in acest calculator se va gasi informatia referitoare la cate grame de aditiv s-au depus in filtrul FAP; exista niste tabele in care se regaseste echivalenta grame aditiv cu km.
Astfel mai este o sansa prin care se poate verifica km reali.
Si eu spun ca starea masinii si in special a volanului si pedalierului; a postului conducatorului tradeaza in buna parte KM masinii; la Citroen ( C5 ) din ce am citit pe forumuri volanul nu este foarte rezistent si la peste 100.000km se vede sigur pe el. Un volan nou costa >200 Euro asa ca nu prea renteaza sa-l inlocuiasca hotii.
Oricum mare porcarie cu datul kilometrajului inapoi, ar trebui sa fie si la noi o lege care sa sanctioneze sever aceasta practica.
Luc