Pagina 1 din 1

Ajutor...sau sfat

Scris: Lun 24-Mar-2008 16:57
de mantis
Salut,
Va scriu din Madrid, dar asta nu inseamna ca am uitat lima romana! :) Pentru ca mi-am cumparat si eu prima masina, un Citroen xsara break 1.8i Exclusive din 1998, va cer sfatul asupra unor mici probleme datorate necunoasterii. Prima dintre ele e legata de vechimea masinii si problemele inerete varstei. Adica la care dintre componentele masinii as putea avea mai multa bataie de cap...

Cea de-a doua e putin mai tehnica: masina are 5 viteze. In treapta a 5-cea, intre 90 si 100 de Km/h o apuca tremuratul. Care ar putea fi cauza?
Mai mult de 100 nu i-am dat din motive de carnet de 1 luna... N-am chef de amenda.

Precizez ca masinuta are 112Cp e pe benzina si are toate extra-urile posibile pentru gama din care face parte(inchidere centralizata, aer conditionat, trapa electrica, geamuri electrice, filtru de polen, servo, ABS etc.).

Multumesc anticipat.

P.S. stie cineva cam cat costa schimbarea unui kit de ambreiaj? Vreau preturile din tara...

Scris: Lun 24-Mar-2008 18:18
de mbc
cate turatii ai la 90 in a 5-a? vezi sa nu ai mai putine de 2000. s-ar putea sa schimbi din a 4-a prea repede si vibratiile sa se datoreze imposibilitatii motorului de a duce masina in treapta respectiva la turatiile respective. Du masina in a 4-a pana la 4000 RPM si schimba in a 5-a. daca am dreptate, nu ar trebui sa simti nimica. de precizat este ca 4000 in a 4-a este probabil peste 100.

Re: Ajutor...sau sfat

Scris: Mar 25-Mar-2008 10:20
de nicum
mantis scrie:Salut,
P.S. stie cineva cam cat costa schimbarea unui kit de ambreiaj? Vreau preturile din tara...


Nu cred ca le vrei pe alea de aici. Pina acum toate preturile din Spania care s-au publicat au fost mai mici decit alea din tara.

Scris: Mar 25-Mar-2008 17:40
de mantis
Multumesc pentru sfaturi. Intr-adevar, la 90 intr-a 5-cea am in jur de 1800-2000 rpm. In mod normal schimb intr-a 5-cea pe la 2500 - 3000 rpm, apoi, la fel de normal, scade pe la 1500.


Cum sunt intr-adevar novice, ma gandeam ca am ceva probleme cu calibrajul rotilor, desi nu ar fi exclus.

In alta ordine de idei, mai am o mica nelamurire legata de un zgomot pe care il aud cand folosesc semnalizarile. De fapt, dupa ce le folosesc, click-ul releului se aude cateva secunde in plus, uneori chiar mai mult, fara sa aiba efect asupra luminilor in sine. E doar enervant. Vreo idee?

Scris: Mie 26-Mar-2008 10:42
de nicum
mantis scrie:In mod normal schimb intr-a 5-cea pe la 2500 - 3000 rpm, apoi, la fel de normal, scade pe la 1500.


Hmm... mi se pare cam mare ecartul. In orice caz stai peste 2000 de ture. La turatii mici nu ai ungere buna si e posibil ca in timp sa afectezi motorul.

Scris: Joi 27-Mar-2008 09:44
de albuster
eu am o xsara 1 dupa cate se vede la semnatura, iar sfatul meu pentru schimbatul vitezelor este cam asa: incearca sa schimbi cam la 3500-4000 de ture si ai sa vezi ca nu mai ai trepidatii
cat despre releul de semnalizare, n-as putea exact sa-ti spun ce si cum
kitul de ambreiaj la noi e cam 6 mil adik vreo 170-180 euro (doar kitul fara manopera)
nu stiu daca e acelasi kit sau difera, sunt doua tipuri, celallat e ceva mai ieftin aproximatix 150 euro