Pagina 1 din 2

Ulei TOTAL sau ARAL

Scris: Sâm 21-Iun-2008 19:26
de NOS_feratu
... s-a tot discuta pe forum de uleiuri de aditivi si de impactul acestora asupra motoarelor in general si a celor de citroen in special ... dar sa va povestesc patania mea ... intr-o aventura offroad a mea am "uitat" ca am XSARA si nu NIVA si mi-am agatat baia de ulei care practic aproape ca s-a dezintegrat din lovitura primita ... am mers tractat pana la primul service care mi-a demontat si reparat baia ... montand-o la loc a trebuit inevitabil sa pun ulei ... cum cei din service nici nu auzisera macar de TOTAL am pus ce aveau ei acolo adica ARAL TRONIC 5W40 ... motorul merge mai silentios, consumul a scazut cu aproape 0.4 l pe medie, uleiul este relativ curat desi am facut aproape 1000 km ... desigur m-am dus cu gandul la faptul ca uleiul este nou, DAR atunci cand am facut schimbul cu TOTAL nu s-a intamplat asta
... acum eu imi pun intrebarea fireasca: este ARAL mai bun decat uleiul recomandat de constructor (TOTAL QUARZ 9000)? pentru ca nu se pune problema de efectul placebo sau ca mi se pare mie (zgomotul a fost remarcat si de niste amici ai mei) iar consumul a fost remarcat de buzunarul meu (foarte bucuros ca plateste mai putin pe motorina) ... si daca este asa de ce nu se recomanda din start ARAL? sau sunt si aici interese de corporatie ...

PS ... baia la XSARA nu este din aluminiu ci dintr-un aliaj din magneziu care se sudeaza foarte usor in mediu protejat (MIG cu sarma din aliaj de magneziu) ... reparatia a costat 200 RON (baia avea o gaura de incapeau doi pumni prin ea ... victima a cazut inclusiv busonul de scurgere) ... orice alt procedeu de sudura este sortit din start esecului ... una noua variaza intre 910 RON (meteor cu livrare cand o da dumnezeu sau cand or gasi ei ca pe stoc nu aveau) si 1263 RON (autokarma ... livrare in aceeasi zi) ... la dezmembrari nu am gasit pe motivul ca masina este prea noua :shock:

Scris: Sâm 21-Iun-2008 20:22
de XENON
interese de corporatie sunt oriunde, dar mai ales la francezi care sunt nationalisti convinsi. carui grup petrolier crezi ca apartine marca de ulei Elf pe care il recomanda Renault? ai ghicit: grupului Total. :wink: ce ulei recomanda Peugeot? normal, Total, ca doar e din familie...
ai in fata cel mai inrait fan ARAL de pe Clubcitroen. ARAL rulez! :lol: :lol: :lol:

Scris: Sâm 21-Iun-2008 21:36
de mbc
daca as sti ca uleiul Xsescu xWy e mai bun decat total, mi-as pune instant uleiul respectiv. problema e ca ne bazam numai pe presupuneri, nu am ce sa fac decat sa continuu cu total quartz 9000 5w40 (desi unii zic ca pe motoarele mai vechi e bine semisintetic).

Oricum, am condus o masina care avea sub un litru de ulei in motor. uleiul era aral 10w40. nu am simtit mare lucru la motor pana cand a venit timpul schimbului de ulei si am ramas inghetat cand am vazut ca nu iese decat un pic de ulei. Oricum motorul se misca bine si acum. problema e ca nu stiu cum s-ar fi comportat cu alt ulei, deci..

Pe scurt, nu cred ca vom gasi dovezi clare. Aral, Mobil, Castrol si poate si alte nume sunt giganti care isi promoveaza foarte bine produsele. poate sunt altele cu calitati superioare care nu le cunoastem pentru ca producatorii nu au aceeasi putere finanaciara. La benzina / motorina iti dai seama mai simplu pentru ca poti pune 10l cand ai rezervorul aproape gol si compari. la ulei e riscant sa faci teste si perioada de schimb e destul de mare.

Scris: Lun 23-Iun-2008 23:17
de Beemer
imi recomanda un prieten care lucreaza la reprezentanta Peugeot in service sa nu bag nici Total nici Aral nici Mobil 1 de la noi pt ca sunt fabricate in turcia si sunt ca apa de ploaie...mi-a recomandat sa bag Bixxol...

Scris: Mar 24-Iun-2008 10:12
de nicum
Si crezi ca Bixxol asta e ceva de capul lui? :lol:

Scris: Mar 24-Iun-2008 22:23
de Bogdan Lazar
eu am fost la un magazin si s-a uitat nenea ala pe calculator si mi-a zis ca e bun |Castrol 10-40w sau ceva de genul.... si de atunci pun numai de ala... si zic eu ca la 180000 de km si un motor de 1.9 un consum mixt de 6,2 e rezonabil... De fapt e chiar atat de importanta firma care il fabrica sau substantele care il compun?

Scris: Mie 25-Iun-2008 09:01
de nicum
Te asteptai cumva ca vinzatorul sa iti spuna ca vinde un ulei prost? Intotdeauna, uleiurile lor sint exceptionale!

Scris: Mie 25-Iun-2008 15:07
de Bogdan Lazar
:lol: Asta e f adevarat insa in magazin mai aveau si alte tipuri de ulei... vroiam sa spun ca atata timp cat uleiul respectiv are anumite calitati care il recomanda ca fiind potrivit pt acel tip de motor nu cred ca e chiar atat de importanta firma care il produce. E ca la medicamente unde intr-un timp se recomanda compozitia chimica a substantei active si nu medicamentul. Poate comparatia e un pic deplasata dar ca si idee...

Scris: Mie 25-Iun-2008 17:42
de Beemer
Bixxol macar e made in Austria...nu e urina turceasca

Scris: Mie 25-Iun-2008 18:24
de vldst
Asta mi se pare gandire xenofoba.

Sa fim seriosi, in societatea globalizata de azi nu prea mai conteaza unde e facut un anumit produs, cat mai ales standardul de calitate impus de producator. A se vedea situatia omniprezentelor produse din China, a caror calitate difera in functie de producator (multe fiind brand-uri din Vest), dar si de consumatorii tinta ai produselor de acolo.

Castrol si Aral nu sunt producatori de uleiuri de mana a 2-a si nu cred ca si-ar permite sa faca rabat de la standardele de calitate pe care si le autoimpun, indiferent unde ar avea localizata productia.

Faptul ca produsul X e facut in Austria, iar Y in Turcia poate sa nu aiba nicio relevanta asupra calitatii produselor. Asta e un mod pueril de a emite afirmatii de tipul: "mi-am luat BMW ca e masina nemteasca, frate!".

Scris: Joi 26-Iun-2008 17:25
de Beemer
vldst scrie:
Faptul ca produsul X e facut in Austria, iar Y in Turcia poate sa nu aiba nicio relevanta asupra calitatii produselor...


da, in cazul ideal nu ar trebui sa aiba nici o relevanta, insa are...si nu imi spune tu mie ca un mecanic, care lucreaza zi de zi de ani de zile cu uleiuri nu isi da seama de diferenta de calitate a unui ulei cand spune "nu mai e aceeasi calitate de cand is facute prin Turcia si pe nu stiu unde"

cius

Scris: Joi 26-Iun-2008 20:02
de NOS_feratu
... inclin sa cred ca atunci cand un brand isi orienteaza productia catre piete de munca mai ieftine, se scad proportional si standardele calitative nu neaparat dictate de politica brandului ci mai degraba a implementarii proaste a procesului de productie ... telefoanele mobile furnizeaza un exemplu foarte solid in acest sens ...
... revenind la uleiuri si masini, citronelul meu se simte mai bine cu ARAL decat cu TOTAL ... si cred ca urmatorul schimb il voi face cu MOTUL ... pentru ca este recomandat de constructori ca SUBARU si HONDA recunoscuti pentru calitate si fiabilitate ...

PS ... de ce nu recomanda CITROEN ulei MOTUL? ca doar sunt tot francezi ...

Scris: Vin 27-Iun-2008 15:33
de nicum
Cind o sa te uiti la pretul Motul o sa intelegi ;)

Scris: Vin 27-Iun-2008 21:06
de khan
yup, 600 kilu. scump, da face

Scris: Vin 27-Iun-2008 21:17
de Beemer
si Bixxol e 5o ron litru 5w40 sintetic