Pagina 1 din 1
ventilatorul de la radiator vs motor oprit
Scris: Mie 23-Iul-2008 12:39
de marse
NU mi-a pornit niciodata ventilatorul de la radiator cu motorul oprit. De fapt nu stiu sa-mi fi pornit vreodata nici cu motorul pornit. Dar in mers temperatura apei cam sta in parametrii.
E o chestie de masina sau e defect la mine? Porneste la cineva?
Opresc masina dupa ce motorul e cald, o las 5-10 minute dupa care o pornesc iar si i-mi indica temperatura la apa crescuta mult. Ce mi se pare in neregula e ca nu porneste ventilatorul. Am schimbat garnitura de chiuloasa o data. Si acum iar scapa. Nu porneste la nimeni? Sau e la mine defect si tot fierb motorul.
Alimentat pe direct merge, cand pornesc AC merge.
Scris: Joi 24-Iul-2008 21:18
de NOS_feratu
... nu cred ca este nimic defect ... sistemul de racire este presurizat deci se poate ridica pana la 100 grade fara riscul de a fierbe ... si la mine ventilatorul porneste foarte rar, temperatura stand in parametri normali
... cu motorul oprit ventilatorul nu va porni niciodata la Citroen ... cel putin dupa cate "simt" eu, racirea radiatorului cu motorul oprit este ca si cum ai face masaj cu otet balsamic la un picior de fag oparit
... poti face o proba, in sensul ca dupa oprire o lasi sa toarca la ralanti pana cand temperatura ajunge aproape de 100 grade ... daca nimic nu este defect atunci trebuie sa porneasca ... daca nu porneste, trebuie verificata sonda de temperatura precum si circuitul de comanda a ventilatorului...
Scris: Vin 25-Iul-2008 20:43
de mbc
la xantia, ca si la bx in momentul in care opresti motorul se opreste si ventilatorul. Xantia si bx stiu pentru ca de astea am. oricum, nici la celelalte marci care le conduc frecvent (dacia logan, daewoo) nu stau pornite. la Dacia Super Nova stiu ca stau pornite un timp si dupa.
Scris: Vin 25-Iul-2008 23:15
de bezz
desi am alta motorizare (diesel, 2.0) nu mi-am auzit niciodata ventilatorul pornit dupa ce am taiat contactul, in >4 ani.
pe de alta parte motorul nu mi s-a "supraincalzit" vreodata (n-am depasit 100 grd), de regula temperatura de regim este intre 70-85 grd, cand ajunge la 90, daca nu-i pornit ac-ul ii dau eu drumul si se raceste, daca-i pornit ac-ul totusi nu depaseste 100.
eu zic sa n-o consideri problema, asa-s citronelele.
Scris: Lun 28-Iul-2008 04:49
de albuster
si eu am tot 2.0 HDI insa, se intampla urmatorul fenomen (normal), la 92 grade (aproximativ) deschide termostatul si undeva pe la 96-98 grade porneste electroventilatorul, dar daca dai in masina (treapta 5 peste 2500 - 3000 ture) e normal, "zic eu" sa creasca si temperatura. (nu foarte mult, 100-110 grade).
Scris: Lun 28-Iul-2008 06:37
de mbc
mie nu mi se pare normal ce zici tu, lucru care l-am observat in viata de zi cu zi. Daca mergi constant cu 2500-3000 in a 5-a (care inseamna peste 100 km/h clar) atunci fluxul de aer prin radiator este foarte mare (fluxul natural, fara ventilatoare). Drept urmare, racirea se face fara a fi nevoie de ventilatoare. Cel mai frecvent se pornesc ventilatoarele in ambuteiaje. daca stai pe loc cu masina si faci foarte putin, motorul merge dar fluxul natural de aer e zero pentru stai pe loc. atunci se mai pornesc ventilatoarele. Daca ai aerul conditionat pornit, ventilatoarele oricum se pornesc pe prima treapta. sunt mari sanse sa se porneasca si pe a doua daca e cald.
Scris: Lun 28-Iul-2008 06:51
de albuster
nu stiu sigur cum functioneaza insa eu asta am observat, acum cine stie mai multe poate ma lamureste si pe mine ca eu nu pot sa-mi explic