Pagina 1 din 2
se ridica apa la motor cum trec de 140km/h
Scris: Sâm 09-Aug-2008 22:53
de florin 047
poate ma ajuta cineva si pe mine.... detin o minunat xsara picasso 1.9 hdi din 2000. de ceva vreme obs. un fenimen paranormal la sistemul de racire. cand depasesc viteza de 135 km/h si merg constant pe autostrada si afara sunt peste 30 grade se ridica apa la a 3 linie, iar daca merg o perioada dupa aceea imediat cu 100 km/h cativa km apa se raceste... culmea am fost la citroen si au spus ca este posibil sa am una din rezistente arse de la ventilator, si in gazul asta sa merg cu clima pornita ca sa mearga ventilatorul fara oprire. m-am conformat am verificat rezistentele si culmea erau bune. toate problemele astea le am numai cand temperatura afara este de peste 30 grade
ce ziceti??? un raspuns ceva
multam
Scris: Dum 10-Aug-2008 06:40
de vasy
uita-te la radiatoare sa iti fie curate
Scris: Dum 10-Aug-2008 09:26
de mbc
-radioatoarele sa fie curate (exterior) si neinfundate (interior) poti folosi o solutie de curatare daca e cazul (interior)
-verifica daca termostatul care deschide "circuitul mare" functioneaza. pentru asta, poti verifica in momentul in care se incalzeste apa din motor daca radiatorul (cel al motorului nu de clima) este cald. daca este cald, termostatul este bun. daca este rece, atunci termostatul este defect.
-verifica releele ventilatoarelor (vreo 3 din cate stiu) daca sunt bune.
-verifica daca nivelul de lichid de racire este corect si ce fel de lichid de racire ai. conform instructiunilor, lichidul de racire se schimba o data la 2 ani (ceva de calitate). daca nu stii cand a fost schimbat, schimba-l. recomand ceva de calitate, eventual aral sau total
multumesc
Scris: Lun 11-Aug-2008 07:35
de florin 047
rezistentele sunt verificate si sunt 2... antigelul are 60000 km odata cu distributia a fost inlocuit si temostatul si pompa de apa....dar am sa verific si lucrul asta ,este posibil..dar mai este o probblema pe care nu am spuso. pe bord imi apare si un mesaj mai tot timpul in care spune ca ca am prea multa apa in bazin desi lichidul este la nivel normal.... am verificat sonda de nivel la service ATS si acolo au spus ca este in parametri normali....
Scris: Lun 11-Aug-2008 12:10
de cit_a
sa nu ai garnitura de la chiluasa piscata si-ti baga presinea in circuitul de racire , posibil de aceea sa-ti arate nivelul mai mare .
Scris: Lun 11-Aug-2008 15:01
de mesersmith
nivel prea mare?...se masoara asa ceva la vreo masina?...eu stiam ca se masoara numai scaderea lichdului sub o anumita valoare/nivel, ca doar nu e vorba despre apa de la bazinul wc....
totusi, poate nu stiu eu, si te rog sa scrii mesajul asa cum este el afisat...
si la mine afisa un mesaj care tradus, spune o prostie: top up washer fluid...si este vorba despre nivel minim al lichidului de spalat parbrizul...
desi...eu am patit acelasi lucru ca si tine...
citeste aici cu atentie...pt ca la mine se oprea si climatronicul...
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=8294verificarea o faci simplu si anume...pui mana in spatele radiatoarelor, inspre motor si vezi cum simti aerul impins de ventilator in diferite puncte ale radiatorului...
daca aerul e diferit ca intensitate in diferite puncte, gandeste-te la o solutie sa speli radiatoarele la exteriorul lor...
nu folosi presiune de aer sau apa, aripioarele sunt f fine...
Scris: Mar 12-Aug-2008 08:43
de nicum
Asigura-te ca iti functioneaza ambele ventilatoare. Probabil ca e o problema electrica la cel de-al doilea ventilator. Verifica si partea de comanda a celui de-al doilea ventilator: relee, sigurante, etc.
@mesersmith: nivelul antigelului se masoara in vasul de expansiune.
Scris: Mie 13-Aug-2008 12:59
de florin 047
are 2 ventilatore??? unde este cel de-al 2-lea ? eu vad numai unul... merci
Scris: Mie 13-Aug-2008 16:52
de mesersmith
nicum scrie:Asigura-te ca iti functioneaza ambele ventilatoare. Probabil ca e o problema electrica la cel de-al doilea ventilator. Verifica si partea de comanda a celui de-al doilea ventilator: relee, sigurante, etc.
@mesersmith: nivelul antigelului se masoara in vasul de expansiune.
evident ca in vasul de expansiune....dar nivel maxim, nu minim?
intreb si eu, ca mi se pare o aberatie
Scris: Mie 13-Aug-2008 23:19
de florin 047
asta stiu si eu..........nivelul l-am verificat mereu
Scris: Joi 14-Aug-2008 11:33
de nicum
florin 047 scrie:are 2 ventilatore??? unde este cel de-al 2-lea ? eu vad numai unul... merci
Hmm... daca are si AC ar trebui sa aiba doua.
Scris: Joi 14-Aug-2008 14:57
de mesersmith
la unele masini radiatoarele sunt unul in spatele celuilalt, dar am vazut la opel ca sunt unul langa altul...
daca are aer conditionat, are sigur 2 radiatoare....
Scris: Joi 14-Aug-2008 18:52
de mbc
nu ar fi un pic cam ilogic sa fie unul peste peste altul, fie si cu radiatorul intre?
Scris: Lun 18-Aug-2008 09:49
de florin 047
in urma raspunsurilor dumneavoastra am facut cateva verificari; anume
-am desfacut radiatoarele si intradevar exista mizerie intre ele( am curatat locul)
- am verificat daca am 2 ventilatoare si culmea am doar unul desi este climatronic
- rezistentele au fost verificate acum 2 luni si erau bune
- un alt mecanic mi-a spus ca este posibil sa fie ceva cu garnitura de la chiloasa .. sa-mi bage presine in instalatie ....dar eu zic ca logic ar fii , daca daca desfac busonul la vasul de expansiune sa iasa bule de aer sau ceva asemenea...nu?
-- mai am problema releelor sa le le verific numai ca nu stiu unde sunt pezitionate
ps.
- am facut si un test pe autostrada ieri cu clima oprita sa vad daca se mai ridica temperatura si intradevar afara erau 36 grade si am mers cam 10 km si sa ridicat o liniuta la temperatura. acum stau si ma gandesc daca este normal sa se ridice de la 2 la 3 liniute temperatura cand este foarte cald desi pana mai anul trecut nu sa ridicat sau poate nu am obs eu
multumesc
Scris: Lun 18-Aug-2008 14:47
de mesersmith
nu stiu cum este la tine, dar nu cred ca se poate sa ai un singur radiator...
hai sa-ti spun cum e la mine...
cele doua radiatoare sunt lipite unul de celalat(apropiate) si daca nu te uiti cu atentie, nu-ti dai seama ca sunt doua...
sa nu fie si la tine la fel si sa fie mizerie intre ele....
oricum, sa ne tii la curent ...