Pagina 1 din 2

Cauciucuri si problemele lor

Scris: Vin 01-Iul-2005 20:15
de adytzu
Am si eu o intrebare. Sotia a reusit "sa prinda" un surub in roata saptamana asta (n-o acuz pentru asta, se putea intampla oricui) si, ca sa se invete cu greul, am trimis-o la vulcanizare. Surubul avea cam 2,5cm lungime si 3mm diametru si, din cate am inteles de la sotie patrunsese prin "carnea" cauciucului, nu printre rizuri (a zis ca atunci cand l-a scos a inceput sa fasaie si ala de acolo a pus degetul, deci, daca era intre rizuri nu mai pote astupa gaura cu degetul).
Problema mea e ca aia de la vulcanizare i-au pus doar un dop (sotia zice ca au bagat nu stiu ce betisoare ca o plastelina), nu au dat jos cauciucul de pe janta ca sa-i puna petec pe partea cealalta.
Pot avea incredere in asa ceva? Ce sanse am sa fac o pana la drum lung, mai ales daca merg mai tare si se incalzesc gumele?
Ar fi mai bine sa-mi pun rezerva (care e buna) si sa-l trec pe asta pe post de rezerva?
E vorba de un Michelin Pilot Primacy care e in jur de 6mil la magazin.

Scris: Vin 01-Iul-2005 20:56
de Wolfman
Parerea mea-i ca cel mult pe spate merita lasat, dar daca rezerva este cel putin comparabila cu cel gaurit, fa rocada si pune rezerva in locul lui...
Naspa cu penele astea, eu am bafta, n-am facut o pana din '96, cu toate ca de-atunci am parcurs peste 150k km si am tocit mai multe randuri de gume.

Scris: Vin 01-Iul-2005 21:08
de adytzu
Pai rezerva e nou, nouta (adica nu a fost folosita niciodata, mai precis).

Scris: Vin 01-Iul-2005 21:16
de Wolfman
Presupunand ca e acelasi tip cu celelalte, e de preferat sa pui pe spate rezerva.

Scris: Vin 01-Iul-2005 21:17
de WLD
Inseamna ca a nimerit la o vulcanizare mai spalata :mrgreen:
Penele la anvelopele "tubeless" asa ar trebui facute, nu cu petic lipit la cald pe interior.
Nu-ti face griji, daca dopul a fost lipit corespunzator va tine cat cauciucul.

Scris: Sâm 02-Iul-2005 07:11
de Costin
Nu vreau sa-ti cobesc, dar pt orice eventualitate, eu am luat de la IPSO cu 10.700.000 doua bucati, la ATS fiind peste 6.000.000 bucata.

Scris: Sâm 02-Iul-2005 08:08
de nicum
Adytzu, in cel mai nefericit caz, pune rezerva la lucru si trece anvelopa perforata pe post de rezerva, asta presupunind ca pe moment ai o jena financiara. Apoi iti poti lua un cauciuc SH pentru rezerva.

Scris: Sâm 02-Iul-2005 09:34
de paco
Catalin are dreptate, nu se mai folosesc petece calde, acum se baga niste pene de cauciuc care expandeaza in cauciucul tau. Tin foarte bine, eu n-am facut nici o pana peste astfel de "reparatii".

Scris: Sâm 02-Iul-2005 15:27
de Lucian T
Sunt peste 10 ani de cand folosesc anvelope "tubeless" la toate masinile pe care le-am avut. De cand a aparut metoda cu dopul care prin topire se omogenizeaza cu materialul anvelopei am aruncat cauciucuri din orice alt motiv decat acela ca ar fi cedat reparatia. Singurul caz in care nu tine este acela in care gaura formata este tangenta cu calea de rulare si meseriasul de la vulcanizare introduce scula cu dopul perpendicular pe gaura neavand cum sa ghiceasca traseul atipic al acesteia.
Peticele puse pe interior, dezechilibreaza cauciucul acesta isi schimba forma si, in timp, cedeaza prematur.
Subscriu la sfaturile lui paco si wld in ideea ca poti sa stai linistit.

______________
CX 20 TRE, 1986

Scris: Sâm 02-Iul-2005 16:11
de adytzu
Pai asta e: ca nu stiu daca dopul respectiv a fost aplicat la cald. Nevasta-mea nu a stiut sa-mi spuna decat ca i-a vazut bagand nu'ce betisoare ca de plastelina in gaura si apoi abagat cauciucul intr-o baie cu lichid.
Pentru mai multa siguranta, am sa-i pun luni rezerva ca si asa se strica stand acolo sub masina.
Daca rezerva e noua (adica nu a fost folosita niciodata, dar are totusi 3 ani), e nevoie sa fac o verificare a geometriei rotilor dupa ce o montez?
Ma gandesc ca celelalte 3 sunt totusi mai uzate decat rezerva si sa nu "traga" masina intr-o parte.

De fapt, asta a fost o nelamurire a mea din totdeauna: ce fac daca am pana?
Schimb doar cauciucul ala sau schimb perechea?
Bineinteles ca cei cu venituri mai reduse vor spune ca tre' sa fiu nebun ca sa schimb perechea, dar pentru mine e mai importanta siguranta decat banii.
Apropo, mai am un cauciuc nou nout pe care l-am taiat in prima luna cand am luat masina, deci acum 3 ani. A fost vulcanizat, dar l-am dat deoparte si am folosit rezerva. Il am si acum, dar partea proasta e ca acela a fost taiat pe lateral. Noroc ca acela mi l-au decontat cei de la CASCO, pentru ca pana a survenit in urma evitarii unui idiot si am avut constatarea de la Politie.

Scris: Sâm 02-Iul-2005 17:43
de MARIAN
Firicelele acele ca o plastelina sunt suvite de cauciuc natural.Asa cum a spus si lucian capetele acestora care raman afara sunt arse(li se da foc).
Peticele cand se vulcanizeaza se pun pe interior , deci trebuia sa se dea cauciucul jos de pe janta.
In manual gasesti modul in care se "roteste" si rezerva pe masina astfel ca toate rotile(5 buc) sa aiba aceeasi uzura in timp;numai daca ai rezerva o roata normala.
Pt. cauciucul ala taiat pe lateral...cunosti pe cineva cu caruta?Acolo ii este locul de acum. :wink:

Scris: Sâm 02-Iul-2005 18:19
de adytzu
In care manual? Al masinii? Nu am gasit asa ceva.

Referitor la solutia ta: parca si vad o caruta "incaltata" cu Michelin Pilot Primacy 195/55 R15. :lol:

Scris: Sâm 02-Iul-2005 19:13
de MARIAN
Stiu ce e dureros dar este sanatos.
In mai toate manualele dau ordinea de rotire a rotilor cu rezerva...poate ai rezerva din aceea ingusta adica numai pt. distante scurte.

Scris: Sâm 02-Iul-2005 19:35
de adytzu
NU, e rezerva normala si, crede-ma, nu am gasit nimic in manual referitor la asta.

Scris: Sâm 02-Iul-2005 19:43
de MARIAN
Te cred ca nici eu nu am mai gasit schema la astea mai noi.
La cx(cred ca e valabila pt. toate) cam asa ar trebui:
http://autos.groups.yahoo.com/group/citroenro/files/