hdi?
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 367
- Membru din: Joi 12-Iul-2007 16:10
- Localitate: Gherla
- Masina: C5 III 2011 Tourer Exclusive HDi163 Mativoire
- 2: EX: C5 II 2.0 hdi138 BVA Fap Exclusive 2006
- 3: First: C5 I 2.0 HDi 110 SX 2002
raspunsl este DA..toate motoarele HDi au turbocompresor...ar trebui sa iti dai seama in momentul cand acelerezi de la ~2500 rpm prin suieratul specific de turbina in sarcina
P.s. la tipul tau de motor si anume cel de 90 de cai ai turbina cu geometrie fixa spre deosebire de modelele mai noi care au turbina cu geometrie variabila
P.s. la tipul tau de motor si anume cel de 90 de cai ai turbina cu geometrie fixa spre deosebire de modelele mai noi care au turbina cu geometrie variabila
-
- pasionat
- Mesaje: 210
- Membru din: Dum 10-Feb-2008 07:51
- Localitate: Ploiesti
-
- pasionat
- Mesaje: 210
- Membru din: Dum 10-Feb-2008 07:51
- Localitate: Ploiesti
-
- simpatizant
- Mesaje: 75
- Membru din: Sâm 26-Apr-2008 18:23
- Localitate: Brasov
Cam dupa 2400 rpm intra turbina. Acest lucru se face simtit printr-o "impingere". Simti ca motorul "prinde viata" adica trage altfel. Ideal e sa o nu schimbi din 2 pana pe la 45-50 km/h, in 3 pana pe la 75-80 km/h si tot asa. Sa schimbi in treapta superioara un pic dupa ce intre turbina in asa fel incat dupa ce ai schimbat sa fii " tot in turbo" adica tot in jur de 2500 rpm.
Si inca ceva care e ffff important: Dupa un drum mai sportiv nu opri motorul imediat, ci lasa-l sa mearga cam un minut- doua la ralanti ca sa aiba timp turbina sa traga ulei. Altfel risti sa o strici.

Si inca ceva care e ffff important: Dupa un drum mai sportiv nu opri motorul imediat, ci lasa-l sa mearga cam un minut- doua la ralanti ca sa aiba timp turbina sa traga ulei. Altfel risti sa o strici.

snapatack82 scrie:Cam dupa 2400 rpm intra turbina....
nu opri motorul imediat, ci lasa-l sa mearga cam un minut- doua la ralanti ca sa aiba timp turbina sa traga ulei. Altfel risti sa o strici.
iar vorbiti dupa ureche! turbina lucreaza mereu, efectul ei se simte insa de pe la 1700 tr/min. cit despre faza cu opritul, e adevarata, insa se face din cu totul alt motiv, si anume pentru a o raci, ca ea de uns se unge de cind ai rotit cheia in contact pina ai oprit motorul
-
- simpatizant
- Mesaje: 75
- Membru din: Sâm 26-Apr-2008 18:23
- Localitate: Brasov
Este evident ca lucreaza mereu insa ce presiune face la 1500 sau 1700 de rotatii pe minut poate poti sa ii spui tu dupa cealalta ureche, aia de inginer, ca dupa aia de pe forum am vazut.
Deci degeaba lucrezi sub 2000 ca...
Luand problemele pe rand trecem la partea a doua si anume cu ungerea: asa cum ai spus cand o " birjaresti" trebuie racita. Dar la o supraincalzire uleiul ala devine... si atunci trebuie sa se ce?
Sa se ungaaaaaaaaaaa! Si implicit pentru ca astea doua sunt legate.
Daca doresti putem discuta si inginereste, eu omului i-am dat o explicatie ca sa inteleaga pentru ca poate nu toata lumea a facut AR-ul, ca noi.
Nu sunt deloc suparat pe aceste aspecte insa gandeste-te ce s-ar intampla sau cum te-ai simti tu in locul omului respectiv, sa mergi intr-un atelier de ceramica de exemplu ( domeniu la care eu sunt lemn ) si sa ceri un detaliu si sa vina unul Expert mare si sa te faca harcea parcea.
Nu e frumos...
Cat despre probleme legate de masini si mai ales motoare, daca te simti in stare te astept sa discutam cand vrei si orice vrei.
Si nu uita niciodata ca sunt multi ca tine care stiu in detaliu probleme de genul.
Succes la statusul de Pasionat!!!
Deci degeaba lucrezi sub 2000 ca...
Luand problemele pe rand trecem la partea a doua si anume cu ungerea: asa cum ai spus cand o " birjaresti" trebuie racita. Dar la o supraincalzire uleiul ala devine... si atunci trebuie sa se ce?
Sa se ungaaaaaaaaaaa! Si implicit pentru ca astea doua sunt legate.
Daca doresti putem discuta si inginereste, eu omului i-am dat o explicatie ca sa inteleaga pentru ca poate nu toata lumea a facut AR-ul, ca noi.
Nu sunt deloc suparat pe aceste aspecte insa gandeste-te ce s-ar intampla sau cum te-ai simti tu in locul omului respectiv, sa mergi intr-un atelier de ceramica de exemplu ( domeniu la care eu sunt lemn ) si sa ceri un detaliu si sa vina unul Expert mare si sa te faca harcea parcea.
Nu e frumos...
Cat despre probleme legate de masini si mai ales motoare, daca te simti in stare te astept sa discutam cand vrei si orice vrei.
Si nu uita niciodata ca sunt multi ca tine care stiu in detaliu probleme de genul.
Succes la statusul de Pasionat!!!
ai un ceas de presiune la masina? stii diagrama dupa care lucreaza turbina exact? tu stii ce presiune are la 1700 rot/min? stii la ce turatie obtine motorul ala cuplul maxim? astept raspunsurile! si singurul motiv din care inteleg sa reactionez, nu sa fac harcea parcea, ci sa corectez ineptiile, e acela ca unii iau de bun ce spunem si ar putea gresi pentru ca s-au luat dupa informatii eronate.
cit despre ungerea turbinei chiar esti pe dinafara. ideea e ca uleiul ala cristalizeaza la temperatura din turbina, astfel incit poate bloca caile de ungere daca opresti motorul dupa ce ai mers mai sportiv. si nu numai ca blocheaza caile de ungere dar axul ramine uscat, astfel incit la prima pornire turbina se invirte pe uscat. de aia se lasa sa mai mearga motorul la ralanti, ca sa scada temperatura in turbina si sa nu se intareasca uleiul acolo. ai vazut vreodata o turbina desfacuta? stii cum functioneaza toate maruntaiele din ea? chiar sint dispus sa iti raspund la orice nedumerire daca e cazul, doar intreaba
cit despre ungerea turbinei chiar esti pe dinafara. ideea e ca uleiul ala cristalizeaza la temperatura din turbina, astfel incit poate bloca caile de ungere daca opresti motorul dupa ce ai mers mai sportiv. si nu numai ca blocheaza caile de ungere dar axul ramine uscat, astfel incit la prima pornire turbina se invirte pe uscat. de aia se lasa sa mai mearga motorul la ralanti, ca sa scada temperatura in turbina si sa nu se intareasca uleiul acolo. ai vazut vreodata o turbina desfacuta? stii cum functioneaza toate maruntaiele din ea? chiar sint dispus sa iti raspund la orice nedumerire daca e cazul, doar intreaba
snapatack82 scrie:Cam dupa 2400 rpm intra turbina. Acest lucru se face simtit printr-o "impingere". Simti ca motorul "prinde viata" adica trage altfel. Ideal e sa o nu schimbi din 2 pana pe la 45-50 km/h, in 3 pana pe la 75-80 km/h si tot asa. Sa schimbi in treapta superioara un pic dupa ce intre turbina in asa fel incat dupa ce ai schimbat sa fii " tot in turbo" adica tot in jur de 2500 rpm.
Si inca ceva care e ffff important: Dupa un drum mai sportiv nu opri motorul imediat, ci lasa-l sa mearga cam un minut- doua la ralanti ca sa aiba timp turbina sa traga ulei. Altfel risti sa o strici.
Nu e cam exagerat?
Pai asta inseamna sa merg in bucuresti cu a 3-ia??(75 km/h???)
Eu cred ca paradesti frumusete de motor daca fortezi dieselul in asa hal.
picasso e pentru oameni normali nu pentru teribilisti care nu stiu altceva decat sa mearga "in ture"
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru florinmarchidanu