hdi?

Forum de discutii generale despre Citroen Xsara. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

psybross
pasionat
Mesaje: 130
Membru din: Mar 13-Mai-2008 12:21
Localitate: arges

hdi?

Mesajde psybross » Joi 13-Noi-2008 16:54

motorul hdi era cumva turbo si cum imi dau seama daca conduc subturat fara turometru intreb asta pt ca un amic imi spune azi ca turbo se defecteaza din cauza ca se merge subturat ...

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Joi 13-Noi-2008 17:21

=D> da

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Joi 13-Noi-2008 17:32

dar nu ai turometru din fabrica sau este stricat? accelereaz-o mai tare decat de obicei , turatiile (daca motorul este cald) nu are ce sa ii afecteze....

Beemer
pasionat
Mesaje: 367
Membru din: Joi 12-Iul-2007 16:10
Localitate: Gherla
Masina: C5 III 2011 Tourer Exclusive HDi163 Mativoire
2: EX: C5 II 2.0 hdi138 BVA Fap Exclusive 2006
3: First: C5 I 2.0 HDi 110 SX 2002

Mesajde Beemer » Joi 13-Noi-2008 17:36

raspunsl este DA..toate motoarele HDi au turbocompresor...ar trebui sa iti dai seama in momentul cand acelerezi de la ~2500 rpm prin suieratul specific de turbina in sarcina

P.s. la tipul tau de motor si anume cel de 90 de cai ai turbina cu geometrie fixa spre deosebire de modelele mai noi care au turbina cu geometrie variabila

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Joi 13-Noi-2008 17:44

HDi = Hight Pressure Diesel direct Injection

adrian_emil
pasionat
Mesaje: 210
Membru din: Dum 10-Feb-2008 07:51
Localitate: Ploiesti

Mesajde adrian_emil » Joi 13-Noi-2008 20:12

[quote="razzwan"]dar nu ai turometru din fabrica sau este stricat?
care turometru ??? o fi pe undeva p'aici ??

Imagine

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 13-Noi-2008 21:20

Xsara Picasso are doar ca optiune turometrul, din pacate

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Vin 14-Noi-2008 08:11

poti sa iti pui tu turometru daca vrei aftermarket... si e mai simplu ;)

adrian_emil
pasionat
Mesaje: 210
Membru din: Dum 10-Feb-2008 07:51
Localitate: Ploiesti

Mesajde adrian_emil » Sâm 15-Noi-2008 19:08

ai mai multe detalii ??
a mai pus cineva turometru la picasso ?
unde se monteaza si cam cat a costat ma intereseaza pt inceput...

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Sâm 15-Noi-2008 19:12

gasesti la magazinele de tuning turometre cu plasma si cu ce mai vrei (se schimba culorile in functie de turatii...) nu stiu sa iti zic un pret ...

snapatack82
simpatizant
Mesaje: 75
Membru din: Sâm 26-Apr-2008 18:23
Localitate: Brasov

Mesajde snapatack82 » Lun 17-Noi-2008 11:45

Cam dupa 2400 rpm intra turbina. Acest lucru se face simtit printr-o "impingere". Simti ca motorul "prinde viata" adica trage altfel. Ideal e sa o nu schimbi din 2 pana pe la 45-50 km/h, in 3 pana pe la 75-80 km/h si tot asa. Sa schimbi in treapta superioara un pic dupa ce intre turbina in asa fel incat dupa ce ai schimbat sa fii " tot in turbo" adica tot in jur de 2500 rpm.
Si inca ceva care e ffff important: Dupa un drum mai sportiv nu opri motorul imediat, ci lasa-l sa mearga cam un minut- doua la ralanti ca sa aiba timp turbina sa traga ulei. Altfel risti sa o strici.
:)

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 17-Noi-2008 19:09

snapatack82 scrie:Cam dupa 2400 rpm intra turbina....
nu opri motorul imediat, ci lasa-l sa mearga cam un minut- doua la ralanti ca sa aiba timp turbina sa traga ulei. Altfel risti sa o strici. :)


iar vorbiti dupa ureche! turbina lucreaza mereu, efectul ei se simte insa de pe la 1700 tr/min. cit despre faza cu opritul, e adevarata, insa se face din cu totul alt motiv, si anume pentru a o raci, ca ea de uns se unge de cind ai rotit cheia in contact pina ai oprit motorul

snapatack82
simpatizant
Mesaje: 75
Membru din: Sâm 26-Apr-2008 18:23
Localitate: Brasov

Mesajde snapatack82 » Lun 17-Noi-2008 20:06

Este evident ca lucreaza mereu insa ce presiune face la 1500 sau 1700 de rotatii pe minut poate poti sa ii spui tu dupa cealalta ureche, aia de inginer, ca dupa aia de pe forum am vazut.
Deci degeaba lucrezi sub 2000 ca...
Luand problemele pe rand trecem la partea a doua si anume cu ungerea: asa cum ai spus cand o " birjaresti" trebuie racita. Dar la o supraincalzire uleiul ala devine... si atunci trebuie sa se ce?
Sa se ungaaaaaaaaaaa! Si implicit pentru ca astea doua sunt legate.
Daca doresti putem discuta si inginereste, eu omului i-am dat o explicatie ca sa inteleaga pentru ca poate nu toata lumea a facut AR-ul, ca noi.
Nu sunt deloc suparat pe aceste aspecte insa gandeste-te ce s-ar intampla sau cum te-ai simti tu in locul omului respectiv, sa mergi intr-un atelier de ceramica de exemplu ( domeniu la care eu sunt lemn ) si sa ceri un detaliu si sa vina unul Expert mare si sa te faca harcea parcea.
Nu e frumos...
Cat despre probleme legate de masini si mai ales motoare, daca te simti in stare te astept sa discutam cand vrei si orice vrei.
Si nu uita niciodata ca sunt multi ca tine care stiu in detaliu probleme de genul.
Succes la statusul de Pasionat!!!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 18-Noi-2008 16:30

ai un ceas de presiune la masina? stii diagrama dupa care lucreaza turbina exact? tu stii ce presiune are la 1700 rot/min? stii la ce turatie obtine motorul ala cuplul maxim? astept raspunsurile! si singurul motiv din care inteleg sa reactionez, nu sa fac harcea parcea, ci sa corectez ineptiile, e acela ca unii iau de bun ce spunem si ar putea gresi pentru ca s-au luat dupa informatii eronate.

cit despre ungerea turbinei chiar esti pe dinafara. ideea e ca uleiul ala cristalizeaza la temperatura din turbina, astfel incit poate bloca caile de ungere daca opresti motorul dupa ce ai mers mai sportiv. si nu numai ca blocheaza caile de ungere dar axul ramine uscat, astfel incit la prima pornire turbina se invirte pe uscat. de aia se lasa sa mai mearga motorul la ralanti, ca sa scada temperatura in turbina si sa nu se intareasca uleiul acolo. ai vazut vreodata o turbina desfacuta? stii cum functioneaza toate maruntaiele din ea? chiar sint dispus sa iti raspund la orice nedumerire daca e cazul, doar intreaba

fmihai
simpatizant
Mesaje: 34
Membru din: Mie 23-Iul-2008 10:12
Localitate: ploiesti

Mesajde fmihai » Mie 24-Dec-2008 12:19

snapatack82 scrie:Cam dupa 2400 rpm intra turbina. Acest lucru se face simtit printr-o "impingere". Simti ca motorul "prinde viata" adica trage altfel. Ideal e sa o nu schimbi din 2 pana pe la 45-50 km/h, in 3 pana pe la 75-80 km/h si tot asa. Sa schimbi in treapta superioara un pic dupa ce intre turbina in asa fel incat dupa ce ai schimbat sa fii " tot in turbo" adica tot in jur de 2500 rpm.
Si inca ceva care e ffff important: Dupa un drum mai sportiv nu opri motorul imediat, ci lasa-l sa mearga cam un minut- doua la ralanti ca sa aiba timp turbina sa traga ulei. Altfel risti sa o strici.
:)


Nu e cam exagerat?

Pai asta inseamna sa merg in bucuresti cu a 3-ia??(75 km/h???)
Eu cred ca paradesti frumusete de motor daca fortezi dieselul in asa hal.

picasso e pentru oameni normali nu pentru teribilisti care nu stiu altceva decat sa mearga "in ture"


Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru florinmarchidanu