Pagina 1 din 2
hdi?
Scris: Joi 13-Noi-2008 16:54
de psybross
motorul hdi era cumva turbo si cum imi dau seama daca conduc subturat fara turometru intreb asta pt ca un amic imi spune azi ca turbo se defecteaza din cauza ca se merge subturat ...
Scris: Joi 13-Noi-2008 17:21
de cbx

da
Scris: Joi 13-Noi-2008 17:32
de razzwan
dar nu ai turometru din fabrica sau este stricat? accelereaz-o mai tare decat de obicei , turatiile (daca motorul este cald) nu are ce sa ii afecteze....
Scris: Joi 13-Noi-2008 17:36
de Beemer
raspunsl este DA..toate motoarele HDi au turbocompresor...ar trebui sa iti dai seama in momentul cand acelerezi de la ~2500 rpm prin suieratul specific de turbina in sarcina
P.s. la tipul tau de motor si anume cel de 90 de cai ai turbina cu geometrie fixa spre deosebire de modelele mai noi care au turbina cu geometrie variabila
Scris: Joi 13-Noi-2008 17:44
de razzwan
HDi = Hight Pressure Diesel direct Injection
Scris: Joi 13-Noi-2008 20:12
de adrian_emil
[quote="razzwan"]dar nu ai turometru din fabrica sau este stricat?
care turometru ??? o fi pe undeva p'aici ??

Scris: Joi 13-Noi-2008 21:20
de khan
Xsara Picasso are doar ca optiune turometrul, din pacate
Scris: Vin 14-Noi-2008 08:11
de razzwan
poti sa iti pui tu turometru daca vrei aftermarket... si e mai simplu ;)
Scris: Sâm 15-Noi-2008 19:08
de adrian_emil
ai mai multe detalii ??
a mai pus cineva turometru la picasso ?
unde se monteaza si cam cat a costat ma intereseaza pt inceput...
Scris: Sâm 15-Noi-2008 19:12
de razzwan
gasesti la magazinele de tuning turometre cu plasma si cu ce mai vrei (se schimba culorile in functie de turatii...) nu stiu sa iti zic un pret ...
Scris: Lun 17-Noi-2008 11:45
de snapatack82
Cam dupa 2400 rpm intra turbina. Acest lucru se face simtit printr-o "impingere". Simti ca motorul "prinde viata" adica trage altfel. Ideal e sa o nu schimbi din 2 pana pe la 45-50 km/h, in 3 pana pe la 75-80 km/h si tot asa. Sa schimbi in treapta superioara un pic dupa ce intre turbina in asa fel incat dupa ce ai schimbat sa fii " tot in turbo" adica tot in jur de 2500 rpm.
Si inca ceva care e ffff important: Dupa un drum mai sportiv nu opri motorul imediat, ci lasa-l sa mearga cam un minut- doua la ralanti ca sa aiba timp turbina sa traga ulei. Altfel risti sa o strici.

Scris: Lun 17-Noi-2008 19:09
de khan
snapatack82 scrie:Cam dupa 2400 rpm intra turbina....
nu opri motorul imediat, ci lasa-l sa mearga cam un minut- doua la ralanti ca sa aiba timp turbina sa traga ulei. Altfel risti sa o strici.

iar vorbiti dupa ureche! turbina lucreaza mereu, efectul ei se simte insa de pe la 1700 tr/min. cit despre faza cu opritul, e adevarata, insa se face din cu totul alt motiv, si anume pentru a o raci, ca ea de uns se unge de cind ai rotit cheia in contact pina ai oprit motorul
Scris: Lun 17-Noi-2008 20:06
de snapatack82
Este evident ca lucreaza mereu insa ce presiune face la 1500 sau 1700 de rotatii pe minut poate poti sa ii spui tu dupa cealalta ureche, aia de inginer, ca dupa aia de pe forum am vazut.
Deci degeaba lucrezi sub 2000 ca...
Luand problemele pe rand trecem la partea a doua si anume cu ungerea: asa cum ai spus cand o " birjaresti" trebuie racita. Dar la o supraincalzire uleiul ala devine... si atunci trebuie sa se ce?
Sa se ungaaaaaaaaaaa! Si implicit pentru ca astea doua sunt legate.
Daca doresti putem discuta si inginereste, eu omului i-am dat o explicatie ca sa inteleaga pentru ca poate nu toata lumea a facut AR-ul, ca noi.
Nu sunt deloc suparat pe aceste aspecte insa gandeste-te ce s-ar intampla sau cum te-ai simti tu in locul omului respectiv, sa mergi intr-un atelier de ceramica de exemplu ( domeniu la care eu sunt lemn ) si sa ceri un detaliu si sa vina unul Expert mare si sa te faca harcea parcea.
Nu e frumos...
Cat despre probleme legate de masini si mai ales motoare, daca te simti in stare te astept sa discutam cand vrei si orice vrei.
Si nu uita niciodata ca sunt multi ca tine care stiu in detaliu probleme de genul.
Succes la statusul de Pasionat!!!
Scris: Mar 18-Noi-2008 16:30
de khan
ai un ceas de presiune la masina? stii diagrama dupa care lucreaza turbina exact? tu stii ce presiune are la 1700 rot/min? stii la ce turatie obtine motorul ala cuplul maxim? astept raspunsurile! si singurul motiv din care inteleg sa reactionez, nu sa fac harcea parcea, ci sa corectez ineptiile, e acela ca unii iau de bun ce spunem si ar putea gresi pentru ca s-au luat dupa informatii eronate.
cit despre ungerea turbinei chiar esti pe dinafara. ideea e ca uleiul ala cristalizeaza la temperatura din turbina, astfel incit poate bloca caile de ungere daca opresti motorul dupa ce ai mers mai sportiv. si nu numai ca blocheaza caile de ungere dar axul ramine uscat, astfel incit la prima pornire turbina se invirte pe uscat. de aia se lasa sa mai mearga motorul la ralanti, ca sa scada temperatura in turbina si sa nu se intareasca uleiul acolo. ai vazut vreodata o turbina desfacuta? stii cum functioneaza toate maruntaiele din ea? chiar sint dispus sa iti raspund la orice nedumerire daca e cazul, doar intreaba
Scris: Mie 24-Dec-2008 12:19
de fmihai
snapatack82 scrie:Cam dupa 2400 rpm intra turbina. Acest lucru se face simtit printr-o "impingere". Simti ca motorul "prinde viata" adica trage altfel. Ideal e sa o nu schimbi din 2 pana pe la 45-50 km/h, in 3 pana pe la 75-80 km/h si tot asa. Sa schimbi in treapta superioara un pic dupa ce intre turbina in asa fel incat dupa ce ai schimbat sa fii " tot in turbo" adica tot in jur de 2500 rpm.
Si inca ceva care e ffff important: Dupa un drum mai sportiv nu opri motorul imediat, ci lasa-l sa mearga cam un minut- doua la ralanti ca sa aiba timp turbina sa traga ulei. Altfel risti sa o strici.

Nu e cam exagerat?
Pai asta inseamna sa merg in bucuresti cu a 3-ia??(75 km/h???)
Eu cred ca paradesti frumusete de motor daca fortezi dieselul in asa hal.
picasso e pentru oameni normali nu pentru teribilisti care nu stiu altceva decat sa mearga "in ture"