BX ... se merita?

Forum de discutii generale despre Citroen BX. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

blahbluh
just curious
Mesaje: 5
Membru din: Joi 13-Ian-2005 09:40
Localitate: Iasi

BX ... se merita?

Mesajde blahbluh » Joi 13-Ian-2005 20:28

Salut,

Se merita sa tii un BX, si eventual sa indraznesti sa iesi cu el din orash ? :) Ma cam sperie ideea de a fi la naiba in praznic si sa cedeze hidraulicu si sa ma pun frumusel pe asfalt si sa incep sa plang :)). Pana acum trebuie sa recunosc ca am facut impreuna cu un prieten aprox 12.000km cu un bx 19.rd si nu iam bagat decat motorina, ulei de motor ( scapa pe la fulia pt pompa hidro) si ulei hidraulic ( curge pe toate partile :)) ).

Intreb ca nu stiu daca se merita sa bag in ea niste bani ( cand oi avea ) si sai fac suspensia bine ( pe moment se compotra ca masinile de negri :D ) si ce o mai avea sau sa caut ceva pe traditionalele arcuri.

Stiti cumva un service prin zona moldovei ? Eventual din IASI ? Am auzit ca ar fi ceva prin bacau, da nu stiu nici un detaliu.

Thanks.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Joi 13-Ian-2005 21:35

Daca iti curge hidraulica, e riscant sa iesi afara cu ea, mai ales pe drumuri neumblate, iarna etc. Risti s-o lasi acolo multa vreme.
Eu am fost cu a mea in muntii Orastiei, m-am cocotat pana la cetatea dacica de la Costesti (fix sub ruinele cetatii!), n-am avut nici o problema, dar, cand am ajuns in Buc, la vreo doua zile, mi-a crapat un furtun de retur si intr-o ora eram pe busi, nu mai stiam ce sa fac. Noroc ca eram in oras, daca o apuca la munte eram un fericit!!!
Asta e riscul suspensiei hidraulice, dar, pe de alta parte, nu-ti imagina ca se rupe zilnic!
Eu sunt la al 5-lea BX (6 ani!) si nici unul nu m-a lasat in drum, doar in oras...Caci, statistic vorbind, stai mult mai mult cu ea in oras decat afara, asa ca, daca e sa se intample, sunt mult mai mari sansele sa se intample in urbe. In plus, multe scurgeri sunt minore, nu afecteaza decat vag nivelul de ulei, rar se petrece fenomenul golirii ample a rezervorului, cum a fost la mine. De obicei (asa cred), mai picura pe ici, mai da pe dincolo, dar astea sunt previzibile, adica ai vreme sa completezi cu LHM.
Bafta!
Totusi, daca masina e in stare deplorabila cu hidraulica, mai bine i-ati alta, chiar si alt BX, dar sa aiba instalatia buna. Un BX cu hidraulica buna e o masina faina, fara, e pacoste!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 13-Ian-2005 21:52

daca spui ca se prelinge ulei hidraulic din ea ca din sita e f posibil sa fi avut inainte sau poate si acum un alt lichid decit cel recomandat, si asta e posibil sa fi atacat partile din cauciuc ale instalatiei. daca e asa, e cam de cosmar. daca insa nu sint decit citeva furtune sarite pe ici pe colo (se mai intimpla pe la amortizoarele fata, pe la furtunele care merg pe sub motor) e o situatie absolut remediabila, dar asta trebuie sa o constate cineva care stie cit de cit cu ce se maninca masina asta. din pacate n-am nici o adresa in iasi de service pentru citroen, dar am insa niste rude acolo si ma pot interesa, daca nu arde f tare, in vreo 2-3 zile ar trebui sa iti pot da un raspuns. si eu sint de loc tot din iasi :lol: dar am plecat de mult, cind aveam 1 an si jumate
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Vin 14-Ian-2005 00:41

Tocmai pt ca hidraulica este punctul vital al masinilor noastre, consider ca cel mai bun lucru este sa faci o reparatie capitala la sistemul hidraulic, adica sa iei la mana fiecare conducta si sa vezi daca nu este mancata de rugina, sa verifici garniturile.
Sa te uiti la toate furtunele de retur sa vezi daca sunt rupte sau crapate. Inlocuiesti tot ce este defect si pe urma esti sigur ca nu te vor lasa franele sau nu iti va cadea masina pe burta prin cine stie ce varf de munte.
Asta este principiul meu, inainte de a incepe sa folosesc masina in mod curent, mai bine trec in revista fiecare sistem in parte si rezolv problemele urgente, le notez pe celelalte si le rezolv cat de repede pot.
Ideea de a lua ITP-ul pe bune, de a avea siguranta ca masina functioneaza asa cum trebuie, ar trebui sa ne preocupe in primul rand.
Eu nu as avea curaj sa merg 12.000km cu un Citroen hidropneumatic din care curge uleiul "ca printr-o sita". Asta arata ca nu constientizezi pericolul de a ramane fara frane!
Un exemplu elocvent, ceva ce mi s-a intamplat mie:
Pt cei care nu stiu, am reusit cu eforturi deosebite sa imi aduc caroserie pt CX tocmai din Elvetia. Masina buna, ingrijita, toate tevile s-au desfacut usor. Cand m-am apucat sa curat compartimentul motor am descoperit ca una din tevile de la acumulatorul de frana era atat de ruginita incat o mica miscare a fost de ajuns ca sa se fisureze. Zona in care era rugina pe sasiu nu era mai mare de o palma dar a fost suficient ca teava sa se corodeze.
Va dati seama ce era daca fisura ar fi aparut pe sosea la 120km/h!

In concluzie, daca nu sunteti dornici sa luati la mana fiecare piesa din masina pt a fi siguri ca nu mai sunt probleme, cautati o masina care o vedeti ca merge bine, ca nu are rugina, ca nu are pierderi de ulei.
Merita sa ai un BX (ca de aici pornise discutia) dar sa fi linistit ca esti in siguranta cand mergi cu el.

blahbluh
just curious
Mesaje: 5
Membru din: Joi 13-Ian-2005 09:40
Localitate: Iasi

Mesajde blahbluh » Vin 14-Ian-2005 01:07

Eu am mers cu masina numai prin oras, nu am iesit in afara ca sa am parte de viteze mari. Mia picat o singura daca pe asfalt si de atunci cam am oleaca frica de "hidraulic". Chiar dupa o "revizie totala" care sunt in medie sansele sa crape o teava sau ceva ?

Daca sunt probleme cu partile de "cauciuc" exista kituri de reparatie ? sau traiasca dezmembrarile ?

Thanks,

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Lun 17-Ian-2005 13:16

Daca ai facut o revizie totala la hidraulica si ai inlocuit toate tevile corodate, nu ai de ce sa mai ai temeri. Tevile nu se crapa singure. Trebuie doar sa ai grija sa nu frece de nimic, sa ai toate elementele de fixare in stare buna, ma refer si la suportii motor, ai puntii. Cu BX nu am experienta, am inteles ca ar fi o problema cu teava cea groasa de la pomapa hidraulica care trebuie prinsa intr-un anumit fel ca sa nu se rupa.
Elementele de cauciuc din pacate daca se gasesc noi, costa f mult. Deci solutia sunt dezmembrarile.


Înapoi la “Citroen BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats