De Paste, cind m-am dus la Brasov, masina a consumat super decent, avind in vedere si faptul ca am plecat pe la 2:30 a.m. si am ajuns la 5:30 la Brasov. La intoarcere, insa masina tragea de rupea (pe gaz) si am fost tentat sa dau vina pe faptul ca merg la vale. Apoi a urmat portiunea aceea dreapta care incepe de la Posada si masina tragea tot atit de puternic. Cu vreo 30km inainte de Bucuresti am observat ca gazul era deja pe rosu. Am calculat ca media de consum a fost undeva in jur de 10l/100km.
Drept urmare m-am suparat si am inceput sa string surubul la gaz. Si l-am tot strins (treptat, cite 1/4 - 1/2 tura) pina cind am ajuns in stadiul in care masina nu mai tragea decit cu treptele 1 si 2, a 3-a nu mai aveam ocazia sa-i dau ca urca maxim 40km/h. Drept urmare am inceput sa desfac surubul (sa maresc debitul la gaz). Acum am ajuns la stadiul la care masina se comporta super decent cu o singura persoana in masina si decent cu doua persoane. Totusi exista o diferenta semnificativa de putere intre gaz si benzina, favorabila benzinei evident si una favorabila gazului in ceea ce priveste consumul, care a scazut semnificativ (am bagat gaz de 300.000, am mers vreo 140km exclusiv oras si cred ca mai fac inca pe atit lejer).
Intrebare de baraj: in ce mod poate dauna motorului un amestec mai sarac (nu sarac, masina trage, dar nu ca pe benzina)? Care ar fi alte aspecte de luat in seama?
reglare consum GPL
Moderator: Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
reglare consum GPL
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Masinile nu au probleme. Dacia are.
Nicu, ti-am spus, la orice motor amestecul sarac duce la supraincalzire, detonatii culminand cu topirea pistoanelor. Asta se intampla atunci cand ceri totul de la motor in conditii de amestec sarac.
Din fericire, in cazul tau cred ca vei avea niciodata probleme
datorita stilului cuminte de condus.
Nicu, ti-am spus, la orice motor amestecul sarac duce la supraincalzire, detonatii culminand cu topirea pistoanelor. Asta se intampla atunci cand ceri totul de la motor in conditii de amestec sarac.
Din fericire, in cazul tau cred ca vei avea niciodata probleme

- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
@paco: nu cred ca e mai mult de 8l/100km in oras, pentru ca a scazut un singur led de nivel in aprox 140km, asta in conditiile in care cu cit ma apropii mai mult de fundul rezervorului cu atit ledurile se sting mai repede. Ex: Ma duc la Brasov. Pina acolo se stinge doar un singur led, desi urc. Ma intorc de la Brasov: se sting 2 leduri, desi cobor. Oricum nivelul ala e doar orientativ.
@wld: sa inteleg ca pot sa il cam las asa? Eu am citit ca amestecul aer-gaz arde mult mai repede decit amestecul aer-benzina, deci n-ar fi motive de ingrijorare. Inca nu am vazut cum se comporta cu 3 sau 4 persoane in oras sau afara. Oricum in afara, depasirile le cam fac pe benzina, mai ales alea scurte.
@wld: sa inteleg ca pot sa il cam las asa? Eu am citit ca amestecul aer-gaz arde mult mai repede decit amestecul aer-benzina, deci n-ar fi motive de ingrijorare. Inca nu am vazut cum se comporta cu 3 sau 4 persoane in oras sau afara. Oricum in afara, depasirile le cam fac pe benzina, mai ales alea scurte.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Pai asta e cam consum de diesel! Tentant. Daca n-ar fi butelia in portbagaj, m-as gandi si eu la o rabla pe gaz. Dar adevarul e ca m-am atasat de sunetul de tractor al BX-ului meu
AM auzit multa lume ca dupa ce au condus diesel, nu s-ar mai intoarce nici morti la benzina. O astfel de convertire totala m-a cuprins si pe mine. Dupa 4 BX-uri pe benzina, dintre care unul sport, am ajuns sa ma insor cu un motorinar. Si nu cred ca-l mai dau curand (are 20 de primaveri
)

AM auzit multa lume ca dupa ce au condus diesel, nu s-ar mai intoarce nici morti la benzina. O astfel de convertire totala m-a cuprins si pe mine. Dupa 4 BX-uri pe benzina, dintre care unul sport, am ajuns sa ma insor cu un motorinar. Si nu cred ca-l mai dau curand (are 20 de primaveri

-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
La mine e 135Nm la 3250 de ture.
Ca sa raspund si lui paco pe acest post si lui Catalin pe alt post, intr-adevar, eu fac pornirea si oprirea pe benzina si comut cam dupa vreo 2-3km, iar plecarea de pe loc aproape niciodata imediat. Ultima data cind am facut asta, am dat cu tobele de niste dale.
Iar la plecare, cu motorul rece, cred ca consumul e cu aprox. 50% mai mare decit cu motorul cald. Am avut ocazia sa verific treaba asta. A trebuit o data sa vin acasa si sa iau ceva, apoi sa plec iarasi. Am oprit pe benzina, mi-am luat ce aveam de luat si am plecat inapoi. Dupa 2km, am dat pe benzina si a mers atit de mult pe benzina ca am uitat de asta
, apoi m-am trezit ca mi se opreste motorul si nu intelegem de ce. Am aruncat o privire la comutator si era pe intermediar. Am dat repede pe gaz si gata.
Mai trebuie facuta o precizare: alimentarea pe gaz nu e pentru mersul sportiv. Consumul creste mult si deci gazul incepe sa nu mai renteze.
Ca sa raspund si lui paco pe acest post si lui Catalin pe alt post, intr-adevar, eu fac pornirea si oprirea pe benzina si comut cam dupa vreo 2-3km, iar plecarea de pe loc aproape niciodata imediat. Ultima data cind am facut asta, am dat cu tobele de niste dale.

Iar la plecare, cu motorul rece, cred ca consumul e cu aprox. 50% mai mare decit cu motorul cald. Am avut ocazia sa verific treaba asta. A trebuit o data sa vin acasa si sa iau ceva, apoi sa plec iarasi. Am oprit pe benzina, mi-am luat ce aveam de luat si am plecat inapoi. Dupa 2km, am dat pe benzina si a mers atit de mult pe benzina ca am uitat de asta


Mai trebuie facuta o precizare: alimentarea pe gaz nu e pentru mersul sportiv. Consumul creste mult si deci gazul incepe sa nu mai renteze.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
N-am nevoie sa verific recent datele 
Sunt aceleasi de 20 de ani
Daca nu ma crezi poti verifica la http://www.tramontana.co.hu/citroen/engine/engine.html

Sunt aceleasi de 20 de ani

Daca nu ma crezi poti verifica la http://www.tramontana.co.hu/citroen/engine/engine.html
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh