Domnilor, in primul rand vreau sa salut pe toata lumea si sa aduc un umil elogiu echipei tehnice, si mai ales lui Catalin, ale carui postari pe acest forum m-au facut sa imi doresc si eu un Citroen.
Mai departe,
ce parere aveti de un XM din '92 cu motor 2000i (are instalatie GPL) in a carui instalatie hidraulica a fost pus ulei de tractor? Omul zice ca a fost curatata instalatia si inlocuit lichidul cu ce trebuie. Ar merita 3000 EUR? Cat ar costa intretinerea?
Sau, revenind la BX, 1,8TD sau 1,9D? Care dintre ele e mai economicos si mai fiabil?
Multumesc anticipat.
Nicu
Vreau si eu un Citroen!
Moderator: Echipa Tehnica
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Re: Vreau si eu un Citroen!
neanicu scrie:Domnilor, in primul rand vreau sa salut pe toata lumea si sa aduc un umil elogiu echipei tehnice, si mai ales lui Catalin, ale carui postari pe acest forum m-au facut sa imi doresc si eu un Citroen.
Multumim si bine ati venit in rindul nostru.
ce parere aveti de un XM din '92 cu motor 2000i (are instalatie GPL) in a carui instalatie hidraulica a fost pus ulei de tractor? Omul zice ca a fost curatata instalatia si inlocuit lichidul cu ce trebuie. Ar merita 3000 EUR? Cat ar costa intretinerea?
Modelul acesta de XM are un motor economic(mai ales ca are GPL) si fiabil dar serioase probleme la instalatia electrica (din fabricatie).In ceea ce priveste instalatia hidraulica trebuie sa o verificati amanuntit(daca are eventuale scurgeri de ulei) deoarece nu cred ca a fost curatata(hydraflush nu se prea gaseste).Oare de ce a pus alt ulei?La tinichigerie nu cred ca are probleme majore deoarece caroseria este galvanizata iar costurile de intretinere nu sunt diferite fata de celelalte modele chiar daca unele defectiuni nu se pot rezolva decit in service specializat dar totusi 3000 eur,mi se pare cam mult .
Sau, revenind la BX, 1,8TD sau 1,9D? Care dintre ele e mai economicos si mai fiabil?
Toate motoarele facute de PSA sunt fiabile iar diferenta de consum intre cele doua motoare este minora;eu as opta pentru cel TD pentru ca este mai âelasticâ.
Sa auzim de bine.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
XM sau BX?
Subscriu la ceea ce a spus Marian. Intrebarile sint2:
- cam cit timp a stat cu ulei de tractor in instalatia hidraulica?
- daca sint scurgeri de lhm? acest lucru e extrem de important pentru ca o reparatie a instalatiei hidraulice costa bani si nu prea sint locuri pe unde sa fie facuta.
Un pret orientativ il puteti afla de pe autovit (au si statistici).
Optiunea intre BX si XM e si una de buget: BX e o masina de clasa medie, XM e o masina de clasa mare, care necesita un buget mai substantial. Daca vreti neparat un XM, atunci va recomand seria 2 (post 1995 - au emblema Citroen central).
initial si eu am vrut sa-mi cumpar un XM (pentru ca m-am dat cu unul), dar la zar a iesit un BX, probabil una dintre cele mai vechi din club, dar care se tine destul de bine.
Va doresc multa bafta!
- cam cit timp a stat cu ulei de tractor in instalatia hidraulica?
- daca sint scurgeri de lhm? acest lucru e extrem de important pentru ca o reparatie a instalatiei hidraulice costa bani si nu prea sint locuri pe unde sa fie facuta.
Un pret orientativ il puteti afla de pe autovit (au si statistici).
Optiunea intre BX si XM e si una de buget: BX e o masina de clasa medie, XM e o masina de clasa mare, care necesita un buget mai substantial. Daca vreti neparat un XM, atunci va recomand seria 2 (post 1995 - au emblema Citroen central).
initial si eu am vrut sa-mi cumpar un XM (pentru ca m-am dat cu unul), dar la zar a iesit un BX, probabil una dintre cele mai vechi din club, dar care se tine destul de bine.
Va doresc multa bafta!
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Multumesc pentru sfaturi.
Cade varianta cu XM, banuiesc ca piese de schimb second nu se prea gasesc. Si m-am inscris la forumul de pe yahoo al XM-istilor si m-am linistit.
Ramane deci BX TD. Am vazut unul alb pe autovit la vreo 1600 EUR. Parerea voastra care e, ar fi OK? Nu e prea ieftin?
Problema cea mai dureroasa a BX-urilor ar fi instalatia hidraulica?
Multumesc anticipat.
Toate bune!
Cade varianta cu XM, banuiesc ca piese de schimb second nu se prea gasesc. Si m-am inscris la forumul de pe yahoo al XM-istilor si m-am linistit.
Ramane deci BX TD. Am vazut unul alb pe autovit la vreo 1600 EUR. Parerea voastra care e, ar fi OK? Nu e prea ieftin?
Problema cea mai dureroasa a BX-urilor ar fi instalatia hidraulica?
Multumesc anticipat.
Toate bune!
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
neanicu scrie:Ramane deci BX TD. Am vazut unul alb pe autovit la vreo 1600 EUR. Parerea voastra care e, ar fi OK? Nu e prea ieftin?
Prtetul intr-adevar mi se pare si mie cam mic dar asta nu trebuie sa te sperie. Ce an de fab este? Parerea mea este ca ar trebui sa-l iei la âpurificatâ(acte, proprietati,etc), sa-i vezi defectiunile majore(suspensii,scurgeri de ulei,motor,cutie, planetare,etc) si cit te duce sa-l pui pe picioare(o sa te ajutam si noi cu informatii);asa vezi daca merita sau nu.
Problema cea mai dureroasa a BX-urilor ar fi instalatia hidraulica?
Nu

Fata de celelalte modele cu suspensii hidraulice la bx apar in plus unele probleme la cilindrii fata.
Bafta.
PS: Este foarte interesant de citit Tips&Tricks topic-ulâVerificarea suspensiei hidrauliceâ.

- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Hai sa ma bag si eu in vorba 
Pentru a vedea parerea mea in "duelul" XM-BX, te rog sa citesti topicul XMvsBX", aflat la: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... ight=xm%2A
In primul rand, atentie: la BX, sigla TD nu inseamna turbo diesel, ci desemneaza nivelul mediu de echipare.
Am vazut Bx-ul ala de 1600E pe autovit. In poza arata surprinzator de bine pentru pretul ala. Din ce am vazut in poze, este vorba despre un 19D (nivelul de echipare cel mai saracacios), Seria2 (deci facut dupa 87). Ceva probleme are cu siguranta pentru ca pretul e prea scazut pentru un diesel. Dar merita vazut - se poate dovedi o afacere.
Daca vrei ceva care sa se miste ceva mai repede decat dieselul de 70CP, o alternativa interesanta la un pret ceva mai scazut ar fi un 1600 benzina cu GPL.
Bx-urile sunt niste masini extraordinar de fiabile (cu mult peste media anilor 80) si simplu de intretinut. Asa cum bine ai presupus, punctul nevralgic este instalatia hidraulica. De fapt, 90% din problemele pe care le-am vazut la Bx sunt legate de hidraulica. Dar asta numai din cauza lipsei de pricepere a mecanicilor "romani" la care totul "merge si asa".
Fereste-te mai ales de masinile in care se foloseste altceva decat LHM.

Pentru a vedea parerea mea in "duelul" XM-BX, te rog sa citesti topicul XMvsBX", aflat la: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... ight=xm%2A
In primul rand, atentie: la BX, sigla TD nu inseamna turbo diesel, ci desemneaza nivelul mediu de echipare.
Am vazut Bx-ul ala de 1600E pe autovit. In poza arata surprinzator de bine pentru pretul ala. Din ce am vazut in poze, este vorba despre un 19D (nivelul de echipare cel mai saracacios), Seria2 (deci facut dupa 87). Ceva probleme are cu siguranta pentru ca pretul e prea scazut pentru un diesel. Dar merita vazut - se poate dovedi o afacere.
Daca vrei ceva care sa se miste ceva mai repede decat dieselul de 70CP, o alternativa interesanta la un pret ceva mai scazut ar fi un 1600 benzina cu GPL.
Bx-urile sunt niste masini extraordinar de fiabile (cu mult peste media anilor 80) si simplu de intretinut. Asa cum bine ai presupus, punctul nevralgic este instalatia hidraulica. De fapt, 90% din problemele pe care le-am vazut la Bx sunt legate de hidraulica. Dar asta numai din cauza lipsei de pricepere a mecanicilor "romani" la care totul "merge si asa".
Fereste-te mai ales de masinile in care se foloseste altceva decat LHM.
Salut din nou tuturor,
Daca imi permiteti. Vreau sa-mi schimb maisina...bineinteles tot cu un BX, dar mai nou.
Deci si a mea e de vanzare.
Sa va fac o descriere.
E din 87 modelul 2, are motor de 1,9 benzina (carburator de Dacia)dar cu instalatie GPL noua, montata de mine in urma cu doua luni. ITP care expira in martie 2006, Alba, full option, radiocass POioneer. Scurgeri la LHM nu mai am, am rezolvat tot ce picura.
Daca imi permiteti. Vreau sa-mi schimb maisina...bineinteles tot cu un BX, dar mai nou.
Deci si a mea e de vanzare.
Sa va fac o descriere.
E din 87 modelul 2, are motor de 1,9 benzina (carburator de Dacia)dar cu instalatie GPL noua, montata de mine in urma cu doua luni. ITP care expira in martie 2006, Alba, full option, radiocass POioneer. Scurgeri la LHM nu mai am, am rezolvat tot ce picura.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Preturi si preturi
Dupa umila mea parere pretul unei masini se apreciaza ca fiind mare, mic, etc, in functie de cit cere proprietarul si calitati/defecte are masina. Spre exemplu eu am un BX seria 1 din 84 pe care am dat 2000 de euro. E enorm la prima vedere. Dar masina are GPL, e vopsita anul trecut, etc.
Eu cred ca atit timp cit hidraulica unei masini e intretinuta la un nivel decent, nu hidraulica e punctul slab al ei. Dar atit timp cit se pune ulei de motostivuitor ca e 15000 litru si "merge si asa", nu cred ca mai poate avea nimeni nici o pretentie. Cineva care stie despre ce e vorba, nu ar fi pus niciodata in instalatia hidraulica altceva decit lhm.
Cel putin in teorie suspensia hidraulica e mai buna decit una clasica: uitati-va la C5 pentru care se acorda garantie 200000 de km fara revizii! Dar daca pui ulei de mai stiu eu ce sau doar completezi uleiul si nu il schimbi e normal sa apara probleme.
Eu cred ca atit timp cit hidraulica unei masini e intretinuta la un nivel decent, nu hidraulica e punctul slab al ei. Dar atit timp cit se pune ulei de motostivuitor ca e 15000 litru si "merge si asa", nu cred ca mai poate avea nimeni nici o pretentie. Cineva care stie despre ce e vorba, nu ar fi pus niciodata in instalatia hidraulica altceva decit lhm.
Cel putin in teorie suspensia hidraulica e mai buna decit una clasica: uitati-va la C5 pentru care se acorda garantie 200000 de km fara revizii! Dar daca pui ulei de mai stiu eu ce sau doar completezi uleiul si nu il schimbi e normal sa apara probleme.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh