Cauciucuri

Forum de discutii generale despre Citroen BX. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Lun 15-Oct-2007 21:54

Corectoarele nu raspund instantaneu la schimbarile de inaltime. Asa au fost proiectate. Daca ar fi fost altfel, ar fi aparut schimbari nedorite de inaltime ce ar fi putut avea consecinte nefericite. Ce s-ar intampla spre exemplu daca treci cu ceva viteza peste un damb si suspensia se destinde ? Corectorul ar interpreta asta ca o modificare a inaltimii si ar ajusta in concordanta. Urmarea? O frumoasa burta pe asfalt.
La fel pe spate, daca aceasta corectie ar fi instantanee, masina nu s-ar lasa de spate decat o fractiune de secunda, apoi si-ar reveni. Ei bine, nu se intampla asta. Incercati un Bx 16V cu sfere normale, sau un Cx Gti sau TD2 . Intr-o astfel de situatie, 16v-le lasa fundul jos de la plecare si pana intr-a 4-a inclusiv.
Bx-ul si celelalte citroenuri hidropneumatice nu pica in nas la franare din cauza unei combinatii de factori:
1. geometria suspensiei fata, care incorporeaza sistemul "anti dive" care nu e decat o folosire inteligenta a fortelor ce apar in timpul franarii pentru a contracara coborarea caroseriei. Asta se face prin niste calcule savante ce tin seama in primul rand de unghiul pe care il face bascula cu orizontala precum si de unghiul facut de cilindrul de suspensie cu verticala.
2. existenta discurilor pe spate, acestea fiind mult mai eficiente decat niste tamburi
3. frana spate ce se alimenteaza din circuitul de suspensie, producand inevitabil coborarea acesteia.

Avatar utilizator
Dan Popa
pasionat
Mesaje: 515
Membru din: Joi 28-Apr-2005 22:01
Localitate: Bucuresti

Cauciucuri

Mesajde Dan Popa » Lun 15-Oct-2007 22:35

Mama, cate se petrec din cauza cauciucurilor.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 15-Oct-2007 22:50

Cam asa mai invata si cei mai putin stiitori (eu) chestii interesante despre masinile pe care le conduc.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 18-Oct-2007 17:54

sorin - Nu am spus ca e vre-o masina caruta si nici nu am insinuat acest lucru.CX-ul e cu siguranta, mult mai confortabil, dar fie e vorba de un defect, fie CX-ul reactioneaza altfel.Nu am condus si nu stiu.
Dar BX-urile chiar fac treaba asta.Mentin partea din fatza sus,in timpul franarilor puternice.Am vazut acest lucru si la alte BX-uri.Nu se aduna in bot ca masinile cu suspensie clasica.Si la Oltcit apare un fenomen asemanator (am avut 2 Oltcit-uri).Se scufunda cu totul.Asta stabilizeaza mult masina in timpul franarilor, fiindca centrul de greutate coboara intre roti, chiar daca altfel, masina e foarte inalta de la pamant.La BX nu e cazul fiindca e destul de lat.BX-ul chiar face treaba asta, fie ca ma crezi, fie ca nu.Si o face atat de rapid, incat ai impresia ca descarca instantaneu LHM in suspensia fatza si o intareste, cand franezi.Am vazut treaba asta si la un GSA si la un BX 14 ale unor cunoscuti, pe care le-am si condus.
La fel de adevarata e si afirmatia ca niste anvelope mai late nu iti mcsoreaza spatiul de franare.Doar iti stabilizeaza masina.
Nu vreau sa intru in polemici interminabile pe tema asta, dar cere sfatul cuiva care a facut multa fizica prin scoli si ai sa vezi ca acelasi lucru ti-l va spune, chiar daca e profesor universitar.Fiindca astea sant legile fizicii.
O alta plasa pe care o iau multi, e si faza cu reducerea presiunii in cauciucuri iarna pe polei, fara sa stie ca aderenta maxima se obtine tot cu presiunea standard.Si asta din 2 motive: 1-Se incalzeste anvelopa mai tare si topeste superficial gheatza de sub ea, astfel aparand fenomenul de acvaplanare...2 - Anvelopa cu presiune redusa se deformeaza mai tare si face burta in interior, astfel ajungand sa calce cu flancurile netede, nu cu desenul ridat.
Asta ca sa nu mai vorbim de aspectul distructiv al acestor "inginerii" romanesti (riscul de a lovi jantele, imbatranirea prematura a anvelopelor...).
Treaba asta nu e benefica decat in terenuri moi (zapada afanata, noroi,nisip) fiindca sporeste capacitatea de trecere.
Dar asta e alt capitol.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 18-Oct-2007 18:08

Si o face atat de rapid, incat ai impresia ca descarca instantaneu LHM

Ai impresia? Nu mai esti asa de sigur? :lol:

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 19-Oct-2007 07:19

Dan, faza cu dezumflatul anvelopelor pe gheata am experimentat-o eu si chiar merge... Nu stiu daca conteaza, dar eram cu anvelope de vara pe o gheata de trebuia sa pasesti cu mare grija sa nu te intinzi pe jos...
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Sâm 20-Oct-2007 13:21

sorin - Vad ca lucrurile ai degenerat in ironii.Nu o sa-ti dau satisfactie.A fost doar un mod de a ma exprima.Sant chiar sigur de ce am spus si chiar e real....:).Ma amuza cum unii oameni, din necunoastere sustin lucruri eronate si le sustin cu ardoare, crezind in ceeace spun.Dar e trist!Nimeni nu s-a nascut invatat, dar sa mai fii si refractar la ce ti se spune,in conditiile in care ti se aduc si argumente palpabile...Nu stiu...:).

Nicu - Am experimentat-o si eu pe o Dacia.Am dezumflat cauciucurile din aproape in aproape,pana am ajuns la 1,0 Atm.si nu s-a schimbat nimic.E doar o falsa impresie, prin faptul ca masina parca nu mai rupe aderenta atat de usor la denivelari, ne mai fiind asa de ferma...Parca se muleaza mai bine pe drum,stiut fiind ca pe gheatza sticla, micile denivelari de pe carosabil te pot scoate foarte usor de pe traiectorie.Dar atat.Ai doar impresia ca ai aderenta mai buna, dar cauciucurile au aderenta maxima pe gheatza atunci cand sant umflate la presiunea nominala.Atunci cauciucurile sapa cel mai bine in gheatza fiind mai dure si calcand cu tot profilul nu cu o parte din profil si cu o parte din flancuri (anvelopele radiale si asa fac burta mai mult decat cele diagonale)... tot atunci pot evacua cel mai bine apa de sub ele(apa care rezulta din topirea ghetii la apasatea cauciucului) fiindca profilul anvelopei ramane cu santurile deschise (nu se turteste)...E demonstrata prin teste treaba asta.Stai linistit ca au avut altii grija sa verifice mitul anvelopelor dezumflate pe gheata.Lasa cauciucurile la presiunea lor normala si mergi mai incet.Asta e secretul pe gheata.:).


Înapoi la “Citroen BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11808
    Cel mai nou membru Shraunjkh