Da Eugen, dar am zis sa scapam de o componenta care se poate rupe si care exista pe masina (in cazul acesta) inutil.
Se ia un suport de cablu de Km din dezmembrari (ca sa nu strici originalul) se adapteaza in el un senzor "Hall" luat tot de pe masina sau motocicleta de pe care s-a luat si bordul, iar de acolo se pleaca doar cu fire.Nu mai folosesti un cablu de Km, care oscileaza...agata...se rupe...
Nu e mare lucru sa suspenzi masina, te bagi sub ea pana unde ajungi in partea din spate a cutiei (unde e melcul de antrenare a cablului de Km) se desface un singur surub parca si se extrage acea piesa, dupa care se inlocuieste cu cea modificata.
Exista masini (ex. Renault 19) care au totusi cablul de Km, dar pe el, chiar langa vitezometru, exista o capsula din plastic in care e un senzor magnetic (Hall)(cu un magnet mobil in forma de disc, fixat pe inima cablului si senzorul fix, fixat pe acea carcasa) dar care foloseste la altceva. Transmite o informatie despre viteza autovehiculului, la calculatorul de injectie (ECM).
Ori pt. scopul nostru, cablul in sine nu-si mai are rostul.
Volan BX si poate nu numai.
Moderator: Echipa Tehnica
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Senzor d-ala exista si la CX, si la BX cu computer de bord.
P.S. pentru conformitate - senzor cu efect hall este un semiconductor, adica un fel de dioda sau tranzistor care, prin efectul campului magnetic se deschide.
Senzorii folositi pe CX si alte masini din generatia respectiva folosesc principiul inductiei magnetice, sunt un fel de doze de chitara adica o bobina cu o armatura cu niste dintisori in jurul careia se invarte o alta armatura cu dintisori si cu un magnet. In bobina iau nastere niste impulsuri cu frecventa proportionala cu viteza de rotatie. Acestea trebuie amplificate si gata!
P.S. pentru conformitate - senzor cu efect hall este un semiconductor, adica un fel de dioda sau tranzistor care, prin efectul campului magnetic se deschide.
Senzorii folositi pe CX si alte masini din generatia respectiva folosesc principiul inductiei magnetice, sunt un fel de doze de chitara adica o bobina cu o armatura cu niste dintisori in jurul careia se invarte o alta armatura cu dintisori si cu un magnet. In bobina iau nastere niste impulsuri cu frecventa proportionala cu viteza de rotatie. Acestea trebuie amplificate si gata!
senzori de miscare se pot adapta de la Cielo, dar se gasesc si universali ....kitt-ul contine bucsi pe mai multe dimensiuni , pt diametre diferite .
Personal am renuntat momentan la acest proiect , nu am cautat un afisaj cu trei digiti la dimensiunea golului din bord. Senzorul de miscare (hall) , traductorul + amplificatorul de semnal , softul , exista ....lipseste doar afisajul .

Personal am renuntat momentan la acest proiect , nu am cautat un afisaj cu trei digiti la dimensiunea golului din bord. Senzorul de miscare (hall) , traductorul + amplificatorul de semnal , softul , exista ....lipseste doar afisajul .

Nu am stiut ca si BX-urile au avut asa ceva.
Nu are prea mare importantza ce senzor se foloseste.Trebuie doar sa fie compatibil cu aparatul care afiseaza viteza.
In final, toata chestia asta are mai mult rol estetic.Altfel. s-ar putea folosi in continuare aparatele vechi.
Si in ideea asta ma gandeam totusi ca ar fi mai indicat sa se foloseasca un set de aparate de bord cu LCD, gata facute, de la o alta masina sau motocicleta.E si mai simplu si mult mai estetic.In plus la un bord construit artizanal, e destul de greu sa rezolvi in conditii optime problema iluminatului din spate.E imposibil sa nu se vada ceva lumina din spate pe la o imbimare, sau sa fie luminat prea slab.
De exemplu, bordul de Honda pe care il am eu, are un afisaj LCD de mari dimensiuni, pe care sant afisate cam toate functiile utile (mai putin presiunea uleiului si tensiunea bateriei) in acelasi timp.Doar turometru este analogic (pt. efect).Oricat m-as chinui, nu cred ca as putea construi ceva asemanator.
Si atat timp cat exista deja dezmembrari de motociclete, se poate gasi una de fabricatie mai recenta (care sa aiba bordul pe LCD).Au fost trantite multe motociclete in ultimul timp si uneori bordul scapa intact sau aproape intact.Nu are sens sa ne chinuim sa facem un conglomerat de aparate, in mod artizanal, ca nu vor iesi ca acelea de fabrica.
Am sugerat achizitionarea unui bord de motocicleta, fiindca are dimensiuni mai mici si poate fi adaptat mult mai usor.
In plus, se poate scapa de acea cochilie a bordului (cea care acopara aparatele) si care, cel putin la BX-ul #2 e jalnica....Crapa si singura, stand, daca e batrana.
Ea poate fi inlocuita cu o bucata de plastic transparent,arcuita si finisata corespunzator, sau cu o alta imbracata in burete si apoi in "piele intoarsa" asortata la culoarea tapiseriei, cu cusaturi ingrijite.Cred ca ar arata traznet!
Nu are prea mare importantza ce senzor se foloseste.Trebuie doar sa fie compatibil cu aparatul care afiseaza viteza.
In final, toata chestia asta are mai mult rol estetic.Altfel. s-ar putea folosi in continuare aparatele vechi.
Si in ideea asta ma gandeam totusi ca ar fi mai indicat sa se foloseasca un set de aparate de bord cu LCD, gata facute, de la o alta masina sau motocicleta.E si mai simplu si mult mai estetic.In plus la un bord construit artizanal, e destul de greu sa rezolvi in conditii optime problema iluminatului din spate.E imposibil sa nu se vada ceva lumina din spate pe la o imbimare, sau sa fie luminat prea slab.
De exemplu, bordul de Honda pe care il am eu, are un afisaj LCD de mari dimensiuni, pe care sant afisate cam toate functiile utile (mai putin presiunea uleiului si tensiunea bateriei) in acelasi timp.Doar turometru este analogic (pt. efect).Oricat m-as chinui, nu cred ca as putea construi ceva asemanator.
Si atat timp cat exista deja dezmembrari de motociclete, se poate gasi una de fabricatie mai recenta (care sa aiba bordul pe LCD).Au fost trantite multe motociclete in ultimul timp si uneori bordul scapa intact sau aproape intact.Nu are sens sa ne chinuim sa facem un conglomerat de aparate, in mod artizanal, ca nu vor iesi ca acelea de fabrica.
Am sugerat achizitionarea unui bord de motocicleta, fiindca are dimensiuni mai mici si poate fi adaptat mult mai usor.
In plus, se poate scapa de acea cochilie a bordului (cea care acopara aparatele) si care, cel putin la BX-ul #2 e jalnica....Crapa si singura, stand, daca e batrana.
Ea poate fi inlocuita cu o bucata de plastic transparent,arcuita si finisata corespunzator, sau cu o alta imbracata in burete si apoi in "piele intoarsa" asortata la culoarea tapiseriei, cu cusaturi ingrijite.Cred ca ar arata traznet!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh