La Bx-ul meu, busonul la rezervor se inchide cu cheia rotind.
Am observat ca de fff multe ori se strange mizerie pe gulerul de la buson si mai mereu il sterg.E destul de nasol ca daca ajunge in rezervor...
Oricum, inchiderea la rezervor e originala. Deci, daca nu are nicio modificare, de ce se strange acolo mizerie?Mai pateste cineva asa ceva?Si daca da, ce pot sa-i fac?
buson rezervor
Moderator: Echipa Tehnica
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
buson rezervor
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
de cand am masina la fel mi se intampla .. eu i-am dat pace de mult .. 
nu am nici o idee .. mie nu tin minte sa-mi fi cazut in rezervor

nu am nici o idee .. mie nu tin minte sa-mi fi cazut in rezervor
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Deci este o poblema frecvnta la BX.
Nu, nici mie nu mi-a picat in rezervor(pentru ca nu as fi avut probleme cu pornirea, iar motorul merge impecabil) altfel ar fi fost foarte nasol.
Totusi, imi sta pe creieri cand vad mizerie mereu cand alimentez.
Nu, nici mie nu mi-a picat in rezervor(pentru ca nu as fi avut probleme cu pornirea, iar motorul merge impecabil) altfel ar fi fost foarte nasol.
Totusi, imi sta pe creieri cand vad mizerie mereu cand alimentez.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
Si la mine e aceeasi problema.Putem incerca o garnitura autoadeziva intre clapa busonului si caroserie (pe contur).
Depinde pe unde vine acea mizerie.Daca e inainte de garnitura busonului, se rezolva asa.Dar daca e dupa buson, pe interiorul gatului pe unde se toarna benzina, e de rau!E semn ca acel gat e fisurat.
Depinde pe unde vine acea mizerie.Daca e inainte de garnitura busonului, se rezolva asa.Dar daca e dupa buson, pe interiorul gatului pe unde se toarna benzina, e de rau!E semn ca acel gat e fisurat.
gatul, ca tot veni vorba, cu titlu informativ, se compune dintr-o teava de plastic cam de 2 toli,de vreo 35 cm lungime, usor curbata.
Particularitati:
- la capatul dinspre caroserie are o flansa de metal,cea de care se prinde busonul,sudata de plastic in modul cel mai prost cu putinta,prin "nituire" la cald. In cazul in care flansa rugineste sau se desprinde,trebuie sa dai dovada de mare inventivitate si imaginatie pentru a rezolva situatia... :x
- la capatul opus "se infige" in furtunul care merge spre rezervor si se prinde cu colier.
- mai dispune de un stutz pentru evacuarea aerului.
Demontare:
1. roata dreapta spate jos
2. se desface colierul de la furtunul care merge spre rezervor
3. se inlatura furtunelul pentru evacuarea aerului
4. se desfac cele 3 suruburi din jurul gurii de umplere a rezervorului.
5. se extrage piesa in cauza, cu atentie. Nu va uitati la ce faceti cand scoateti chestia pentru ca locul respectiv este o zona in care se aduna TOT noroiul si n-o sa va stea bine cu el in ochisori. Chestie de estetica...
. Pasul urmator: se da dovada de multa imaginatie in rezolvarea problemei.
Remontare: exact ca in manualul Haynes: invers ca la demontare.
TIP: Eu am reusit repararea dispozitivului, dupa multe tentative,printr-o singura metoda,dupa parerea mea infailibila: INLOCUIRE CU TOTUL.
TENTATIVE:
relipire la cald a flansei de suportul din plastic. REZULTAT: nu tine.
folosire adeziv in acelasi scop. REZULTAT: nu tine.
folosire silicon.REZULTAT: nu tine + gulerul firav incepe sa dea semne de oboseala.
Idee de aplicat la urmatoarea interventie: modelarea unei flanse care sa prinda gulerul din plastic intre ea si flansa din fata, cea in care se infige busonul, cu surubele,saibe si piulite mici,mici. Asa in caz ca va mai exista bx-ul inca 20 de ani, pana mi se strica mie iar chestia aia.
Particularitati:
- la capatul dinspre caroserie are o flansa de metal,cea de care se prinde busonul,sudata de plastic in modul cel mai prost cu putinta,prin "nituire" la cald. In cazul in care flansa rugineste sau se desprinde,trebuie sa dai dovada de mare inventivitate si imaginatie pentru a rezolva situatia... :x
- la capatul opus "se infige" in furtunul care merge spre rezervor si se prinde cu colier.
- mai dispune de un stutz pentru evacuarea aerului.
Demontare:
1. roata dreapta spate jos
2. se desface colierul de la furtunul care merge spre rezervor
3. se inlatura furtunelul pentru evacuarea aerului
4. se desfac cele 3 suruburi din jurul gurii de umplere a rezervorului.
5. se extrage piesa in cauza, cu atentie. Nu va uitati la ce faceti cand scoateti chestia pentru ca locul respectiv este o zona in care se aduna TOT noroiul si n-o sa va stea bine cu el in ochisori. Chestie de estetica...

Remontare: exact ca in manualul Haynes: invers ca la demontare.
TIP: Eu am reusit repararea dispozitivului, dupa multe tentative,printr-o singura metoda,dupa parerea mea infailibila: INLOCUIRE CU TOTUL.
TENTATIVE:
relipire la cald a flansei de suportul din plastic. REZULTAT: nu tine.
folosire adeziv in acelasi scop. REZULTAT: nu tine.
folosire silicon.REZULTAT: nu tine + gulerul firav incepe sa dea semne de oboseala.
Idee de aplicat la urmatoarea interventie: modelarea unei flanse care sa prinda gulerul din plastic intre ea si flansa din fata, cea in care se infige busonul, cu surubele,saibe si piulite mici,mici. Asa in caz ca va mai exista bx-ul inca 20 de ani, pana mi se strica mie iar chestia aia.
Relu
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Nu, noroiul si mizeria nu vine in interiorul gatului, ci pe la buson. Putem incerca o garnitura..nu stiu..dar faza e ca busonul cand se deschide, se roteste, deci mai greu de pus o alta garnitura.
Probleme din cauza mizeriei aceleia nu am avut, presupun ca nu a intrat in rezervor. Zic asta pentru ca nu am avut probleme cu pornirea sau cu un injector, e diesel.
Probleme din cauza mizeriei aceleia nu am avut, presupun ca nu a intrat in rezervor. Zic asta pentru ca nu am avut probleme cu pornirea sau cu un injector, e diesel.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Busonul nu se roteste din cate imi aduc eu aminte.Chiar nu am fost atent la acest aspect si nu stiu exact. Se roteste doar yala in el, impreuna cu urechile care il blocheaza.Garnitura originala sta pe loc cand se roteste cheia.Dar daca in interiorul gatului nu au patruns mizerii, inseamna ca garnitura originala isi face treaba.
Eu m-am referit la mizeria care se strange sub clapa-ornament dreptunghiulara.Si daca mizeria patrunde acolo, pe langa clapa, ma gandeam ca ar merge pusa o garnitura din cauciuc autoadeziv, pe conturul acestei clape.
Daca mizeria patrunde prin spate, atunci trebuie facut ce a spus @cdires, sau oricum separata zona de sub clapa de pasajul rotii spate-dreapta.
Relu - Aceeasi chestie am patit-o la ambele Oltcit-uri pe care le-am avut.Se pare ca e o hiba de proiectare la Citroen-urile din acea perioada.
Numai ca la Oltcit gatul acela e dintr-o bucata si se prinde pe aripa spate cu 2-3 holzsuruburi si kiplinguri...cu varful spre pasajul rotii.Acele holzsuruburi ruginesc in asa hal, incat nu merg scoase decat prin taiere cu dalta....faza la care, de obicei spargi si gatul acela de plastic.
.Urata treaba.
Eu m-am referit la mizeria care se strange sub clapa-ornament dreptunghiulara.Si daca mizeria patrunde acolo, pe langa clapa, ma gandeam ca ar merge pusa o garnitura din cauciuc autoadeziv, pe conturul acestei clape.
Daca mizeria patrunde prin spate, atunci trebuie facut ce a spus @cdires, sau oricum separata zona de sub clapa de pasajul rotii spate-dreapta.
Relu - Aceeasi chestie am patit-o la ambele Oltcit-uri pe care le-am avut.Se pare ca e o hiba de proiectare la Citroen-urile din acea perioada.
Numai ca la Oltcit gatul acela e dintr-o bucata si se prinde pe aripa spate cu 2-3 holzsuruburi si kiplinguri...cu varful spre pasajul rotii.Acele holzsuruburi ruginesc in asa hal, incat nu merg scoase decat prin taiere cu dalta....faza la care, de obicei spargi si gatul acela de plastic.

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh