suspensia?

Forum de discutii generale despre Citroen BX. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

catalin78
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Vin 06-Aug-2004 09:22
Localitate: constanta

Mesajde catalin78 » Mar 28-Noi-2006 16:40

parerea mea e ca socurile se simt din cauza ca la curbe se lasa prea mult pe stanga sau dreapta respectiv pana aproape de capatul cursei cilindrului , dupa cum am discutat cu DanT s-ar putea sa imi trebuiasca sfere ptr GTI , eu ma tot intreb daca din cauza sferelor se lasa asa de mult cand iei curbele sau altceva ... ???
Catalin

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Mesajde cristian_v » Mar 28-Noi-2006 18:48

Draku scrie:cam aceeasi problema este si la mine (deschisesem si eu un topic...)
desi pe loc pare "moale", in mers suspensia este destul de rigida...
pierde aderenta pe viraje cu denivelari relativ mici, dar multe (piatra cubica, de ex)
denivelarile pronuntate (nu gropi) le ia "in plin", adica cilindrii de suspensie (din fata) ajung la capat de cursa si lovitura se simte in caroserie....

cilindrii sunt probabil uzati, pt ca se ridica in trepte....
acum, legat de ultima problema, logica mea imi zice asa: daca cilindrii sunt uzati, pierd lhm pe langa. lhm-ul se duce pe retur inapoi in rezervor. la curse mari si rapide ale cilindrului cantitatea de lichid pierduta pe retur este mare, ca si presiunea acestuia. urmarea ar fi ca furtunele de retur ale cilindrilor sa fie aruncate afara.... ceea ce nu se intampla...
si ma face sa ma gandesc ca nu uzura cilindrilor este problema...
daca am gresit rationamentul, va rog corectati-ma

PS
scuzati "intruziunea", dar problemele sunt asemanatoare si probabil au aceeasi rezolvare, in mare parte


Nici eu nu cred ca sunt cilindrii de vina, daca ar scapa atat de mult incat in curbe sa nu mai ai presiune suficienta sa tina masina cred ca nici nu s-ar mai ridica, si ar trebui sa tasneasca pe la retur ca din cisterna...

catalin78
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Vin 06-Aug-2004 09:22
Localitate: constanta

Mesajde catalin78 » Mar 28-Noi-2006 21:27

probabil singurele responsabile de balansul masinii sunt sferele .... adica parametrii lor .
Catalin

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 29-Noi-2006 13:51

cilindrii prezinta cel putin doua simptome la uzura. unul este ridicarea in trepte, asta fiind provocata de garnitura de teflon care sare din locul ei, din cauza uzurii desigur, si nu ma permite miscarea lina a pistonului. fenomenul nu e insotit de pierderi, sau poate foarte rar, tocmai pentru ca cilindrul ramine etans din cauza garniturii care in situatia data etanseaza. al doilea este pierderea periodica de lichid prin retururile care sar mai intii la socuri mai mari, apoi, pe masura ce uzura se accentueaza, sar mai tot timpul, acest simptom fiind insotit citeodata si de oscilatia inaltiimii si chiar caderea partii din fata, chiar daca motorul e pornit si disjunctorul functioneaza corect. ca si concluzie, un cilindru uzat care arunca din cind in cind furtunele nu da alte efecte asupra suspensiei, decit poate in faza terminala (parca vorbim de cancer :shock: ), pe cind un cilindru care ridica in trepte poate cauza reactii ciudate in timpul mersului, asta incluzind mici blocari in timpul cursei sus jos, zgomote ce pot fi asimilate cu batai, chiar instabilitate in curbe. eu merg cu un cilindru uzat in fata stg cam de un an jumate, nu are efecte negative asupra suspensiei, doar ca din cind in cind, la socuri f mari, mai sar furtunele si pierd 100-200 gr de lichid, asta daca nu ma prind f repede
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

catalin78
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Vin 06-Aug-2004 09:22
Localitate: constanta

Mesajde catalin78 » Vin 01-Dec-2006 00:26

Eu nu am probleme cu furtunele , adica nu le-am gasit sarite nici la socuri , in schimb fata se ridica in trepte ... e de verificat si la sferele fata si centrala ... iar pe spate am sfere de fata ceeea ce duce cred la un lansaj mai mare al spatelui .Cred ca intai ar trebui sa rezolv sferele adica sa pun unele cu adevarat bune si in parametri pentru masina mea , si dupa ar trebui in functie de rezultat sa vad cu cilindrii :shock:
Catalin

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 01-Dec-2006 11:49

asa e, ordinea corecta e sa incepi cu sferele. dupa ce vor fi ok va trebui sa observi daca poti sa mai mergi cu cilindrul (cilindrii) fata, pentru ca mai mult ca sigur nu sint in regula
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

catalin78
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Vin 06-Aug-2004 09:22
Localitate: constanta

Mesajde catalin78 » Sâm 02-Dec-2006 14:34

da ... e fff posibil da ce e ciudat ca nu mi-a aruncat furtunele .... inca !:)
Catalin

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Sâm 02-Dec-2006 16:08

treaba asta e mult mai deosebita decat pare. am intalnit problema de care ziceti voi (sa fie masina barca dar sa topaie pe denivelari), dar, am intalnit un cx la care sferele fata erau descarcate aproape detot si statea bat de fata si masina in mers se comporta cum trebuie (aici e vorba de cx-ul cu care am venit la intalnire si nicum a mers cu el...). la mine se manifesta urmatorul fenomen: am pus sfere originale incarcate pe fata, masina e tare la apasare, dar, in mers e extraordinar de stabila, cu toate ca la o anumita frecventa pe cubica face ca dreaq (asta se datoreaza uzurii cilindrilor); in schimb, am pus la un moment dat sfere technosir pe fata, incarcate la 75. masina era extraordinar de moale la apasare, dar, in mers se inclina ca dreaq si tzopaia de era imposibil de mers cu ea, plus ca exact ce spune si catalin, pe viraje pe cubica capata un comportament idiot. am dat jos sferele si le-am pus pe cele originale incarcate, dar am facut niste comparatii, din care a reiesit ca gaura e mai mare vizibil la technosir si fantele de pe supapa difera putin. testele astea le-am facut saptamana trecuta.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 02-Dec-2006 18:39

da! dar la Draku a aparut fara sa fi schimbat ceva intre timp
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Sâm 02-Dec-2006 20:49

La draku s-au descarcat sferele. Noroc ca alea de pe fata au gaura de 2mm :lol:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

theo79
simpatizant
Mesaje: 68
Membru din: Dum 09-Apr-2006 18:18
Localitate: radauti

suspensia?

Mesajde theo79 » Mie 13-Dec-2006 21:15

Cataline la mine e la fel am schimbat sferele fata si tot balanseaza cand incerc sa ocolesc ceva la viteza Doamne fere sa apara ceva in fata ca sigur calc sau ma rastorn, asa ca limita de viteza nu s-a pus degeaba :idea: da oare daca mergem de la anul in afara ce ne facem.Asa ca pese noi se cer.

catalin78
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Vin 06-Aug-2004 09:22
Localitate: constanta

Mesajde catalin78 » Mie 13-Dec-2006 23:52

mi-a venit conducta procurata din Bucuresti... o pun pe masina si dupa aia ma gandesc la sfere sa vad cum calmez balansu ala :)
Catalin


Înapoi la “Citroen BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11808
    Cel mai nou membru Shraunjkh