Anvelope umflate cu azot
Moderator: Echipa Tehnica
confirm chestia cu gropile si de asemenea rularea pe piatra cubica sau diferite zone de pe dn1 de ex unde asfaltul e din ala zgomotos... deh, nu gasesc cuvantul
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]
Eu totusi nu inteleg de ce anvelopele umflate cu azot si nu cu aer schimba comportamentul masinii pe drumuri denivelate (gropi, piatra cubica, etc). Inteleg faptul ca azotul are molecula mai mare si ca teoretic ar pierde mai greu presiune, plus ca nu mai exista acei vapori de apa care pot sa afecteze janta si cauciucul pe interior in timp (mi se pare totusi un efect secundar a carui influenta e dificil de evaluat). Dar constat ca multi din cei care si-au pus azot in roti sunt foarte incantati de scaderea zgomotului la rulare pe anumite suprafete. Care sa fie explicatia?
- gabi caragea
- pasionat
- Mesaje: 531
- Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
- Localitate: bucuresti
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
partea cu scaderea zgomotului este data in mare parte de aceasi explicatie tratata la nivel molecular in toata masa gazoasa.
adica, ai un singur tip de molecula, nu un amestec ca in cazul aerului, nu ai vapori de apa ( si asta poate fi trata de asemenea tot la nivel molecular). existenta unui singur tip de molecula iti asigura o omogenitate crescuta,aproape perfecta
dupa cum stim gazele sunt compresibile, insa gradul de compresie este dictat in mod direct de elementele moleculare constituente.
zgomotul la rulare este dat de oscilatia la nivelul superficial al anvelopei pe exterior. ca forta de reactie normala la aceasta oscilatie se opune gazul cu care este umflata aceasta. daca ce ai inauntru se comprima in anumite zone de anvelopa in mod diferit de aici apare zgomotul mare, adica ai variatie la nivelul amprentei cauciucului.
adica, ai un singur tip de molecula, nu un amestec ca in cazul aerului, nu ai vapori de apa ( si asta poate fi trata de asemenea tot la nivel molecular). existenta unui singur tip de molecula iti asigura o omogenitate crescuta,aproape perfecta

dupa cum stim gazele sunt compresibile, insa gradul de compresie este dictat in mod direct de elementele moleculare constituente.
zgomotul la rulare este dat de oscilatia la nivelul superficial al anvelopei pe exterior. ca forta de reactie normala la aceasta oscilatie se opune gazul cu care este umflata aceasta. daca ce ai inauntru se comprima in anumite zone de anvelopa in mod diferit de aici apare zgomotul mare, adica ai variatie la nivelul amprentei cauciucului.
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
au azot si la sama si mi se pare ca si la esrom (pe aerogarii, vis a vis de complexul baneasa).
cand voi trece pe gumele de iarna le umflu cu azot. (azotul e si el ilariant sau doar heliul?
)
baietii la sama au vrut sa-mi bage azot dupa o pana (free of charge) dar am refuzat, am zis totul sau nimic.
se poate adauga aer la pierderile de presiune, dar se pare ca in acest caz azotul isi pierde proprietatile si anvelopa cu amestec se comporta ca una cu aer.
cand voi trece pe gumele de iarna le umflu cu azot. (azotul e si el ilariant sau doar heliul?

baietii la sama au vrut sa-mi bage azot dupa o pana (free of charge) dar am refuzat, am zis totul sau nimic.
se poate adauga aer la pierderile de presiune, dar se pare ca in acest caz azotul isi pierde proprietatile si anvelopa cu amestec se comporta ca una cu aer.
Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
azotul n u este ilariant ...
poti baga aer si nu se schimba ~ nimic daca ce bagi este pana in 10% din valoare nominala de presiune .. ( asa au zis la sama)

poti baga aer si nu se schimba ~ nimic daca ce bagi este pana in 10% din valoare nominala de presiune .. ( asa au zis la sama)
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Azotul ca azotul...
Salutare,
dupa ce am citit toate parerile prezentate aici,referitoare la azot ca si gaz alternativ de umplut anvelopele,mi-a venit o idee... poate ca este pueril ce voi spune in continuare, dar de ce sa nu le umflam cu heliu,par examplu?
A incercat cineva asa ceva? Nu din cauza proprietatilor sale ilariante,ci ca simplu experiment...
O fi din cauza faptului ca se pot produce pierderi de aderenta, o data cu tendinta heliului de a micsora greutatea amvelopelor?
A fost doar o idee, nu mi-o luati in nume de rau...
dupa ce am citit toate parerile prezentate aici,referitoare la azot ca si gaz alternativ de umplut anvelopele,mi-a venit o idee... poate ca este pueril ce voi spune in continuare, dar de ce sa nu le umflam cu heliu,par examplu?
A incercat cineva asa ceva? Nu din cauza proprietatilor sale ilariante,ci ca simplu experiment...
O fi din cauza faptului ca se pot produce pierderi de aderenta, o data cu tendinta heliului de a micsora greutatea amvelopelor?
A fost doar o idee, nu mi-o luati in nume de rau...
Relu
Oaaaauu
Super tare!! Zepelin cu nacela BX? Cine isi poate dori mai mult de atat??
Daca se intampla, ma ofer sa trag dupa mine un banner publicitar pentru CITRO club.


Daca se intampla, ma ofer sa trag dupa mine un banner publicitar pentru CITRO club.

Relu
- cristian_v
- pasionat
- Mesaje: 264
- Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
- Localitate: nantes
Re: Azotul ca azotul...
cdires scrie:Salutare,
dupa ce am citit toate parerile prezentate aici,referitoare la azot ca si gaz alternativ de umplut anvelopele,mi-a venit o idee... poate ca este pueril ce voi spune in continuare, dar de ce sa nu le umflam cu heliu,par examplu?
A incercat cineva asa ceva? Nu din cauza proprietatilor sale ilariante,ci ca simplu experiment...
O fi din cauza faptului ca se pot produce pierderi de aderenta, o data cu tendinta heliului de a micsora greutatea amvelopelor?
A fost doar o idee, nu mi-o luati in nume de rau...
Nu cred ca e asa usor, He are molecule mici care reusesc sa se strecoare chiar prin multe materiale solide.
Si e mult mai scump decat Azotul.
deocamdata pneurile se umfla fie cu aer (in cea mai mare proportie), fie cu azot.
Chestia cu azotul vine de la rotile avioanelor care trebuie sa suporte cu totul alte presiuni la aterizare si alte conditii foarte vitrege
heliul poate 'rasufla' foarte usor, cum a spus si @cristian_v si e destul de periculos
In nici un caz nu am pus azot ca ar fi mai usor. Pentru asta iti tragi janta de aliaj, de aluminiu , si ce o mai fi. Acolo castigi ceva, insa la azot sunt alte chestii de castigat
Chestia cu azotul vine de la rotile avioanelor care trebuie sa suporte cu totul alte presiuni la aterizare si alte conditii foarte vitrege
heliul poate 'rasufla' foarte usor, cum a spus si @cristian_v si e destul de periculos
In nici un caz nu am pus azot ca ar fi mai usor. Pentru asta iti tragi janta de aliaj, de aluminiu , si ce o mai fi. Acolo castigi ceva, insa la azot sunt alte chestii de castigat
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
heliul este ilariant, nu exploziv, facand parte din grupa a VIII de elemente, gazele nobile ... din cate stiu este gaz inert.. hidrogenul in schimb nu este la fel de cuminte ...
si al anvelope este suficient de bun azotul ...

si al anvelope este suficient de bun azotul ...

Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
azot gratis !!!
pe Calea Dudesti e promotie pana la 31.11.2006!
azot gratis pe toate rotile, reducere 30% la geometrie roti!
(de la McDonalds Dristor spre Mall, pe linia de tramvai, 50 metri)
este un service rosu, cu baieti imbracati in rosu, scule profesionale, curatenie, 3 rampe.
am fost sambata. azot gratis. iar echilibrat 4 roti = total 23 RON
pe Calea Dudesti e promotie pana la 31.11.2006!
azot gratis pe toate rotile, reducere 30% la geometrie roti!
(de la McDonalds Dristor spre Mall, pe linia de tramvai, 50 metri)
este un service rosu, cu baieti imbracati in rosu, scule profesionale, curatenie, 3 rampe.
am fost sambata. azot gratis. iar echilibrat 4 roti = total 23 RON
Xsara 1.6 / C4 1.4
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh